«ανδρός επιφανούς και πολλοίς γνωρίμου πλημμέλεια (πόσο μάλλον κακούργημα) κοινήν άπασι φέρει την βλάβην» [Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος]
«οὕτως λαμψάτω τὸ φῶς ὑμῶν [επίσκοποι] ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὅπως ἴδωσιν ὑμῶν τὰ καλὰ ἔργα καὶ δοξάσωσιν τὸν πατέρα ὑμῶν τὸν ἐν τοῖς οὐρανοῖς».
Γράφει ο Μέτοικος
Ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ είναι Ο ΜΟΝΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ που, στην Ποιμαντορική Εγκύκλιό του για την έναρξη του Ιερού Τριωδίου έκανε σαφές ότι, η Ορθόδοξη Εκκλησία που παρεπιδημεί στα Κύθηρα και Αντικύθηρα «μέχρις ὅτου ἐκδηλωθῇ ἐμπράκτως ἡ ἀληθινή μετάνοιά των [βουλευτών που λύπησαν βαθύτατα και σκανδάλισαν τον ευσεβή Λαό της επισκοπής Του] διά τό ἀτυχῶς πεπραγμένον, δέν θά τούς καλέσῃ εἰς τάς ἐπισήμους ἑορταστικάς ἐκδηλώσεις τῆς Μητροπολιτικῆς [του] Περιφερείας καί θά τούς στερήσῃ τήν Θείαν Κοινωνίαν, ἐάν προσέλθουν καί τό ζητήσουν εἰς ἄλλας λατρευτικάς συνάξεις».
Η επιβολή αυτού του επιτιμίου δεν βρίσκει σύμφωνο τον επίσκοπο Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεο που, σκιασμένως, με το κείμενό του :«Η διαχείριση από την Εκκλησία του νόμου για τον «πολιτικό γάμο των ομοφυλοφίλων» επιτίθεται στον Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ χαρακτηρίζοντας, επί της ουσίας, την απόφασή του για την επιβολή του επιτιμίου της ακοινωνησίας «αποσπασματική, σπασμωδική και μεμονωμένη ενέργεια», γι’ αυτό και ζητά από τα μέλη της Ιεραρχίας «να [μην] γίνονται διασπαστικές ἐνέργειες, μεμονωμένες ἐνέργειες καί ἐπιβολές διαφόρων δημοσίων ἐπιτιμίων σέ ὅσους ψήφισαν τόν νόμο»!
Ο επίσκοπος Ναυπάκτου Ιερόθεος, έχοντας από καιρό εγκολπωθεί την τέχνη της εκκλησιαστικής διπλωματίας, γι’ αυτό και το προσωνύμιό του «ισορροπιστής», αποφαίνεται ότι :«Πάντοτε εἶναι ἐπικίνδυνα τά δύο ἄκρα, ἤτοι ὁ ζηλωτισμός καί ὁ ἐνδοτισμός» ανύποπτος πως, ο Παντεπόπτης Κύριος μπορεί να του πει : «οἶδά σου τὰ ἔργα ὅτι οὔτε ψυχρὸς εἶ οὔτε ζεστός. ὄφελον ψυχρὸς ἦς ἢ ζεστός. οὕτως ὅτι χλιαρὸς εἶ καὶ οὔτε ζεστὸς οὔτε ψυχρός, μέλλω σε ἐμέσαι ἐκ τοῦ στόματός μου».
Η επίσημος νομοθέτηση «τῆς σοδομικῆς ἁμαρτίας, ἀποτελεῖ [κατά τον χλιαρό επίσκοπο Πατρών Χρυσόστομο] ὓβριν ἐναντίον τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ» που, σύμφωνα με τον επίσκοπο Ιερόθεο Βλάχο έγινε από «μέλη τῆς Ἐκκλησίας μας, τά ὁποῖα ἔχουν τίς δικές τους ἀπόψεις…»!
Ο επίσκοπος Ναυπάκτου Ιερόθεος είναι εις εαυτόν;
Μέλη της Εκκλησίας οι δυσσεβείς και παράνομοι, οι αρνητές Χριστού του Θεού;
Και ο λόγος του Κυρίου και Σωτήρος ημών «ὅστις δ’ ἂν ἀρνήσηταί με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι κἀγὼ αὐτὸν ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν [τοῖς] οὐρανοῖς» επίσκοπε Ναυπάκτου Ιερόθεε διαγράφεται;
Και ο λόγος του Ευαγγελίου: «Εάν δε και της Εκκλησίας παρακούση, έστω σοι ώσπερ ο εθνικός και ο τελώνης» θα πεταχτεί στο καλάθι των αχρήστων ισορροπιστή επίσκοπε;
Μέλη της Ορθόδοξου Εκκλησίας, όσοι με τη νομοθέτηση του ομοφυλοφιλικού γάμου «έθηκαν επί την κεφαλήν του Κυρίου στέφανον εξ ακανθών» επίσκοπε Ναυπάκτου Ιερόθεε;
Τι διδάσκει ο επίσκοπος Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου; Είναι δυνατόν τα μέλη της Ορθοδόξου Εκκλησίας να έχουν δικές τους απόψεις; Δηλαδή, αυτά τα μέλη, μπορούν να γράφουν στα παλαιά τους υποδήματα αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων, να αγνοούν το λόγο των θεοφόρων Πατέρων, να προσβάλουν βάναυσα το θέλημα του Θεού και, ο επίσκοπος Ναυπάκτου να τα θεωρεί «μέλη της εκκλησίας»;
Μήπως και, αφού η Εκκλησία είναι «αγάπη» και όχι «στύλος και εδραίωμα της αληθείας» από την Κυριακή της Ορθοδοξίας να διαγράψουμε το Συνοδικό, όπου καταγράφονται τα ονόματα όλων των αιρεσιαρχών που, για τις «δικές τους απόψεις» αναθεματίστηκαν από την Εκκλησία;
Και, τέλος πάντων, επίσκοπε Ναυπάκτου Ιερόθεε, αφού μπορούμε να έχουμε ως μέλη της Εκκλησίας «δικές μας απόψεις», για ποιο λόγο ζητάς την υπακοή στις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου;
Ο επίσκοπος Ναυπάκτου Ιερόθεος γράφει φιλοσοφικές ασκήσεις που, ως «μικρό ¨μάθημα¨ αφιερώνει στην πολιτειακή και την πολιτική ηγεσία του τόπου μας» για να συνετισθεί ενώ, με νεότερο κείμενό του στο οποίο δεν υπάρχουν κραυγαλέες αναφορές ματαιοδοξίας, για το πόσες π.χ. εκδόσεις των έργων του έγιναν στον κόσμο με ετεροχρονισμένη την άδειά του! υποστηρίζει ότι : «ἡ Ἐκκλησία δέν πρέπει νά θεωρήση ὅτι ἠττήθηκε στόν ἀγώνα αὐτόν [με την κυβέρνηση, που ψήφισε παρά τις αντιδράσεις της τον ομοφυλόφιλο γάμο».
Μετά την παράθεση διαφόρων φιλοσοφουμένων περί της αληθείας, ο Ναυπάκτου Ιερόθεος έρχεται στο προκείμενο όλων των αγαπούληδων επισκόπων ˙ «Δέν μποροῦμε νά διδάσκουμε ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι πνευματικό θεραπευτήριο, ὅτι ὁ Χριστός ἦλθε στόν κόσμο ὡς ἰατρός καί ὄχι ὡς δικαστής καί ἐμεῖς νά ἐνεργοῦμε εἰσαγγελικά. Ἑπομένως, δέν ἔχουμε ἀπέναντί μας ἐχθρούς, ἀλλά μέλη μέ τίς δικές τους ἀπόψεις καί μάλιστα «ἐντός τῶν πυλῶν», δηλαδή μπορεῖ νά εἶναι θεολόγοι καί κληρικοί»!!!
Αυτό είναι το «ζουμί», επίσκοπε Ναυπάκτου Ιερόθεε; Να αθωωθούν, αφού δεν είναι εχθροί της Εκκλησίας, οι «ἐντός τῶν πυλῶν» κληρικοί και θεολόγοι που, σήμερα, έχουν διαφορετικές απ’ αυτήν απόψεις και, αύριο, αφού «δεν πρέπει η εκκλησία να ενεργεί εισαγγελικά» να δεχθούμε ασμένως τα κουσούρια τους;
Στην κατακλείδα τού κειμένου του :«Η διαχείριση από την Εκκλησία του νόμου για τον «πολιτικό γάμο των ομοφυλοφίλων», ο επίσκοπος Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου σημειώνει πως, πρέπει :«νά γίνη ἀντιληπτό ὅτι ἡ Ἐκκλησία, ὅπως ἔχει δείξει ἡ ἐκκλησιαστική ἱστορία, συζητᾶ ἐπαρκῶς τά θέματα, δέν ἐνεργεῖ βεβιασμένα, κάτω ἀπό τήν πίεση τοῦ χρόνου, ἀλλά ἀναμένει νά ὡριμάσουν τά πράγματα, ὥστε οἱ ἀποφάσεις της νά μή μεταβάλλονται εὔκολα, καί νά εἶναι διαχρονικές καί πρό παντός σωτήριες γιά τούς ἀνθρώπους».
Για την ιστορία επίσκοπε Ναυπάκτου Ιερόθεε, η Ορθόδοξη Εκκλησία ποτέ δεν περίμενε «να ωριμάσουν τα πράγματα!!», αλλά άμεσα και αποφασιστικά επέβαλε τα επιτίμια στους παραβάτες των Ιερών Κανόνων, όπως σαφέστατα μαρτυρούν οι αποφάσεις της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου, της τοπικής Συνόδου στην Άγκυρα, καθώς, και της τοπικής Συνόδου στην Καρθαγένη.
Διαχρονικά, ποιες Συνοδικές αποφάσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας έχουν μεταβληθεί και, μάλιστα εύκολα, για να προτείνει στην Ιεραρχία ο επίσκοπος Ναυπάκτου Ιερόθεος, πριν πάρουν αποφάσεις οι επίσκοποι, να περιμένουν «νά ὡριμάσουν τά πράγματα, νά ὡριμάσουν οἱ συνθῆκες»;
Ζητά την αναβολή μιας Συνοδικής απόφασης προσδοκώντας πως, το χριστεπώνυμο πλήρωμα θα ξεχάσει ή θα χωνέψει την πραγματικότητα του γάμου των σοδομιτών, όπως πιθανότατα νομίζει ότι ξέχασε το ρόλο του στην υπόθεση του εμφύλιου εκκλησιαστικού πολέμου στην Ουκρανία, που προκάλεσε ο επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος;
Εισηγείται και, άρα επιθυμεί εν πλήρη σωφροσύνη ο επίσκοπος Ναυπάκτου Ιερόθεος μια Εκκλησία που δεν θα αντιστέκεται, που θα’ ναι ανίκανη να επιβάλλει το θέλημα του Θεού, μια Εκκλησία που, παρά την εντολή του ιδρυτού Της :«Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσὶν μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσουσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς» ως ιδανικός αυτόχειρας θα γίνει έρμαιο των επιτήδειων, των ανερμάτιστων, των σαλτιμπάγκων, των συμφεροντολόγων, των φαυλιστών, αυτών που «ἔχουν τίς δικές τους ἀπόψεις, οἱ ὁποῖες διαμορφώθηκαν μέ τήν ἐπίδραση διαφόρων ἰδεολογικῶν φιλοσοφικῶν καί κοινωνικῶν ρευμάτων»;
Με αυτή τη λογική επίσκοπε Ναυπάκτου Ιερόθεε, κακώς, κάκιστα οι Πατέρες τών επτά αγίων και καθολικών Συνόδων αναθεμάτισαν «Τοις μη ορθώς τας τών αγίων διδασκάλων τής τού Θεού εκκλησίας θείας φωνάς εκλαμβανομένοις και τα σαφώς και αριδήλως εν αυταίς δια τής τού αγίου Πνεύματος χάριτος ειρημένα παρερμηνεύειν τε και περιστρέφειν πειρωμένοις»!
Οι διαταγές των Αγίων Αποστόλων επίσκοπε Ναυπάκτου Ιερόθεε είναι σαφέστατες :«Πρόβατον ψωραλέον μεταδίδωσιν ετέροις την νόσον, μη χωρισθέν των υγιαινόντων προβάτων· και άνθρωπος λοιμώσσων πολλοίς φυλακτέος, και κύων λύσση συσχεθείς επικίνδυνος παντί, ω δ’ άν προσάψη. Εάν ουν και ανθρωπον παράνομον μη της Εκκλησίας του Θεού χωρίσωμεν, ποιήσομεν τον οίκον του Κυρίου σπήλαιον ληστών».
Λοιπόν τι;
Ο «άγιος» Ναυπάκτου εισηγείται πως, στην Ορθόδοξη Εκκλησία «δέν πρέπει νά γίνονται διασπαστικές ἐνέργειες, μεμονωμένες ἐνέργειες καί ἐπιβολές διαφόρων δημοσίων ἐπιτιμίων σέ ὅσους ψήφισαν τόν νόμο!!!» χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι η «μη επιβολή της ποινής του αναθέματος ή του αφορισμού επί τοιούτων παραβάσεων, (όπως η νομοθέτηση του γάμου των σοδομιτών) προσβάλει καίρια τον οργανικόν χαρακτήρα, τον οποίον έχει η Εκκλησία, και ο οποίος θα παρέλυε και θα κατελύετο πλήρως, αν εν αυτώ έζων πιστεύοντες και μη πιστεύοντες, κατά τα αυστηρώς υπ’ αυτής διατεταγμένα και διδασκόμενα»;
Κοντολογίς, ο επίσκοπος Ναυπάκτου Ιερόθεος, ζητά η Εκκλησία, ο οίκος του Κυρίου να γίνει σπήλαιο ληστών;
Δεν κοιτάει που στη Μητρόπολη του θα φέρουν το ρομπότ «Σοφία» να μιλήσει σε Ιερό Ναό για το πόσο ανώτερη του ανθρώπου είναι ο Τεχνητή Νοημοσύνη, μόνο κοιτάει να κάνει μάθημα στον Κυθήρων.
Θερμά συγχαρητήρια στο συντάκτη του άρθρου.
Το κείμενο του μητροπολίτη Ναυπάκτου είναι επιεικώς απαράδεκτο ( κανονικά πρέπει να χρησιμοποιήσουμε βαρύτερη έκφραση) αφού σε μια κρίσιμη και καίρια χρονική στιγμή επιχειρεί να επενδύσει με ψευτοθεολογικό και ψευτοεκκλησιαστικό μανδύα το οθνείο και απόβλητο πνεύμα του ενδοτισμού και του συμβιβασμού.
Να περιμένουμε λοιπόν λίγο ακόμα να ωριμάσει. Πού ξέρεις, μπορεί η επιστήμη να κάνει τους άντρες να γεννάνε όποτε δεν χρειάζεται να συζητάμε για υιοθεσίες κ.λ.π. Ακόμα περιμένει να ωριμάσει και ο αφορισμός του αγωνιστή θεολόγου Νικολαου Σωτηροπούλου για να πάρει θέση ο άνθρωπος. Αλλά τι λέω; Εκεί ήταν καταπέλτης. Όχι παίζουμε.
Τα ίδια ακριβώς έλεγε και στο ουκρανικό. Ότι μία μελλοντική σύνοδος θα αποφασίσει…. καθώς καλούσε την Εκκλησία της Ελλάδος να υπακούσει σιωπηλά στα κελεύσματα του πατριάρχη Βαρθολομαίου και των αμερικάνων. Και είδαμε που κατέληξε όλο αυτό. Στην ολοκλήρωση, άνευ εμποδίων, ενός εγκλήματος με την συμμετοχή μας.
Και τώρα που θα κάνουν τα παιδιά ανώμαλα ο Ναυπάκτου Ιερόθεος, καλεί τα μέλη της Εκκλησίας σε συντεταγμένη υποχώρηση με «ψυχραιμία» και «νηφαλιότητα» (τις γνωστές λέξεις που βρωμάνε συμβιβασμό με το διάβολο) για το καλό της ενότητας (βεβαίως βεβαίως). Επιλέγει μάλιστα να μην αναγνωρίσει το πρόβλημα που έχει εισβάλλει μέσα στην Εκκλησία και δηλητηριάζει τα μέλη Της, λέγοντας ότι οι σοδομονομίτες έχουν απλά μία άλλη άποψη. Κι ενώ ο Ιερόθεος καλεί σε σιωπή μέχρι «να ωριμάσουν τα πράγματα» (δηλαδή μέχρι να πάψει να ακούγεται η αλήθεια και η μόλυνση να έχει προχωρήσει βαθιά μέσα στο σώμα) βλέπουμε να αναδύονται από το κυβερνών κόμμα «πατέρες» της Εκκλησίας για να καλύψουν το κενό που αφήνει η Ιεραρχία. Ο Μαρινάκης αποφάνθηκε ότι η ομοφυλοφιλία δεν είναι αμαρτία, ενώ ο Πιερρακάκης καταδίκασε την στάση του Μητροπολίτη Κερκύρας. Μέλη της Εκκλησίας και αυτοί που έχουν την δική τους άποψη, σύμφωνα πάντα, «με την άποψη» -ας πούμε κι εμείς- του Ναυπάκτου Ιερόθεου. Αυτά είναι τα χάλια μας. Ο Θεός να μας ελεήσει.
Ο Ιερόθεος είναι porte parole τού βαθέος Αμερικανικού κράτους ,θα πήγαινε κόντρα σ αυτούς?
Ο επίσκοπος Ναυπάκτου και κάποιοι άλλοι επίσκοποι δίνουν την εντύπωση ότι από τα πολλά διαβάσματα έχουν ξεχάσει τα βασικά.
Ο ίδιος ο Χριστός μιλάει για διχασμό λέγοντας ότι για χάρη της πίστεως θα χωριστούμε από τους άλλους ανθρώπους. Ιδού το ότι ο αφορισμός (που σημαίνει βγάζω έξω από τα όρια) έχει Αγιογραφική βάση. Λέει στο κατά Ματθαίον, κεφάλαιο 10 :
34 Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον βαλεῖν εἰρήνην ἐπὶ τὴν γῆν· οὐκ ἦλθον βαλεῖν εἰρήνην ἀλλὰ μάχαιραν. 35 ἦλθον γὰρ διχάσαι ἄνθρωπον κατὰ τοῦ πατρὸς αὐτοῦ καὶ θυγατέρα κατὰ τῆς μητρὸς αὐτῆς καὶ νύμφην κατὰ τῆς πενθερᾶς αὐτῆς, 36 καὶ ἐχθροὶ τοῦ ἀνθρώπου οἱ οἰκιακοὶ αὐτοῦ.
Αυτός δεν είναι που αποκαλούσε «ναζιστές» όσους δεν υποτάχθηκαν στην προπαγάνδα της πολιτικοοικονομικής ελιτ για τα δοκιμαστικά μπολια; Ζήτησε ποτέ συγνώμη για τις τότε απόψεις του, ειδικά σήμερα που έχουν βγει στο φως όλες αυτές οι επιπτώσεις και παρενεργειες και ξαφνικήτηδες;
Εξάλλου, αν είναι μέλη της Εκκλησίας τότε γιατί αντιδρά στο επιτημιο που τους επιβάλλει ο επίσκοπος τους;
Εάν πάλι δεν είναι μέλη της Εκκλησίας, τότε γιατί αντιδρά σε κάτι που έτσι κιαλλιως δεν τους αφορά αφού ούτως ή άλλως είναι ήδη αυτοαποκομμενοι από την Εκκλησία;
Νομίζω ότι το κάνει για δύο λόγους: 1) Για να μην κοπεί ο μισθουλάκος, αφου ετσι θα ξεκινησει η κουβέντα του διαχωρισμού κράτους Εκκλησίας, ( κάτι που το ίδιο το Ευαγγέλιο το απαιτεί, μιλώντας ο Κύριος ξεκαθαρα, προφητικά και προειδοποιητικά για τους μισθωτούς ποιμένες) 2) Γιατι έχει το μικρόβιο του πολιτικού ηγεμόνα.
Α’Κορ,Ε’ 1 Ὅλως ἀκούεται ἐν ὑμῖν πορνεία, καὶ τοιαύτη πορνεία, ἥτις οὐδὲ ἐν τοῖς ἔθνεσιν ὀνομάζεται, ὥστε γυναῖκά τινα τοῦ πατρὸς ἔχειν. καὶ ὑμεῖς πεφυσιωμένοι ἐστέ, καὶ οὐχὶ μᾶλλον ἐπενθήσατε, ἵνα ἐξαρθῇ (εκδιωχθή) ἐκ μέσου ὑμῶν ὁ τὸ ἔργον τοῦτο ποιήσας. ἐγὼ μὲν γὰρ ὡς ἀπὼν τῷ σώματι, παρὼν δὲ τῷ πνεύματι, ἤδη κέκρικα ὡς παρών, τὸν οὕτω τοῦτο κατεργασάμενον, ἐν τῷ ὀνόματι τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, συναχθέντων ὑμῶν καὶ τοῦ ἐμοῦ πνεύματος, σὺν τῇ δυνάμει τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, παραδοῦναι τὸν τοιοῦτον τῷ Σατανᾷ εἰς ὄλεθρον τῆς σαρκός, ἵνα τὸ πνεῦμα σωθῇ ἐν τῇ ἡμέρᾳ τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ.
Ο Ιερόθεος Ναυπάκτου θα έπρεπε να έχει κρεμάσει το επιτραχηλιο του και να μετανοήσει με πόνο για την δημόσια διαφήμιση των δαιμονικων σκευασματων πού έκανε και τώρα βλέπουμε τα θανατηφόρα αποτελέσματα! Αλλά δυστυχώς είναι αμετανόητος!
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον συγγραφέα του συγκεκριμένου άρθρου, για τις πολύ εύστοχες παρατηρήσεις του, και σ΄αυτό το άρθρο αλλά και σε προηγούμενα που έχει δημοσιεύσει.
Για τον συγκεκριμένο «ανώτερο εκκλησιαστικό κρατικό υπάλληλο», όπως πολύ εύστοχα έχει ο ίδιος ο συγγραφέας ονοματίσει τους ομοίους του (στο πνεύμα) κρατικούς υπαλλήλους, τα πράγματα είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικά για τον ίδιο, εκτός και αν διαγράψουμε κυρίως το έτος 2020 από την ζωή μας, στο οποίο φαίνεται ξεκάθαρα η υποκρισία, ο φαρισαϊσμός, η επιθετικότητά του.
Ήταν αυτός ως ιθύνων νους και ως «θεωρητικός» του ανθρώπου που παριστάνει τον αρχιεπίσκοπο, που διέλυσε την Αγία Συνοδικότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας όταν για πρώτη φορά στην δισχιλιόχρονη ιστορία της, από την πρώτη Αποστολική Σύνοδο, μέχρι τις Οικουμενικές Συνόδους και όλες τις Συνόδους της Ορθοδόξου Εκκλησίας μέχρι το έτος 2020, φιμώθηκε η Ιερά Σύνοδος και το σύνολο του Σώματος των Επισκόπων. Μια μικρή κάστα ανθρώπων αποφάσισαν και κατέλυσαν την συνοδικότητα της Εκκλησίας, πήραν αποφάσεις εξαιρετικά τραγικές για την ζωή του λογικού ποιμνίου, όπως το πρωτόγνωρο κλείσιμο των Ναών, την απαγόρευση της Θείας Ευχαριστίας, (ακόμη και στούς ετοιμοθάνατους), απαγόρευσαν την προσκύνηση των Αγίων Εικόνων, τις Λιτανείες, την εξομολόγηση των πιστών, απαγόρευσαν ακόμη και το πένθιμο χτύπημα των Καμπανών των Ναών την Μεγάλη Παρασκευή του 2020, εξαφάνισαν τον εορτασμό του Πάσχα και της Αναστάσεως, της μεγαλύτερης χαρμόσυνης εορτής της Ορθοδοξίας.
Ήταν τέτοια η επίθεσή τους στην συνοδικότητα της Εκκλησίας που για δύο ολόκληρους μήνες απαγόρευσαν στον οποιοδήποτε ιεράρχη, κληρικό, μοναχό, θεολόγο, να ομιλεί ή να κατηχεί δημοσίως ακόμη και στο ποίμνιό του. Οι μόνοι που είχαν δυνατότητα να εκφέρουν λόγο ήταν α) ο αρχιεπίσκοπος και β) ο ίδιος, εμφανιζόμενος ως εκπρόσωπος της δολοφονημένης Συνόδου.
Στο σπίτι λοιπόν του κρεμασμένου, είναι από τους ελάχιστους που δεν δικαιούται να μιλήσει για σχοινί.
Προφήτης Ηλίας Θεσβίτης τους χρειάζεται. Με τη μάχαιρα που τροχάει (όπως έλεγε ο Άγιος Παΐσιος) θα ξύριζε πολλά γένεια που αναξίως φέρουν πια κάποιοι πνευματικοί «ποιμένες». Ένα μπράβο στον πρώην Καλαβρύτων αμβρόσιο, στον Κυθήρων και στον Μεσογαίας για όσα έχουν πει και γράψει τελευταία για το επίμαχο ζήτημα.
https://orthodoxostypos.gr/%e1%bd%81-%ce%ba%cf%81%ce%b9%cf%84%e1%bd%b4%cf%82-%cf%84%e1%bf%86%cf%82-%ce%bf%e1%bc%b0%ce%ba%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%b7%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%ae%ce%b3%ce%bf%cf%81/
Δυστυχώς δεν είναι μόνο ο μητροπολίτης Ναυπάκτου.Υπάρχουν και άλλοι ιεράρχες με προβληματικές απόψεις εν προκειμένω.
Είναι γενικό το κακό δυστυχώς
εδώ
και εδώ
Ο Κέρκυρας είπε ότι δεν θα τους δεχθεί, δόξα τω Θεώ! Είπε κάτι τέτοιο ο Μεσογαίας;
https://agapotonxristo.blogspot.com/2024/03/blog-post_7.html
Δείτε και αυτό
Μάλιστα , με αυτή την δήλωση του ,μόλις έθεσε εαυτόν εκτός εκκλησίας ο κος Ειρηναίος… κηρύσσει έτερον και αλλότριον Ευαγγέλιον, οπότε τελειώσαμε μ αυτόν…
Είναι τοις πάσι γνωστό πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε σ’αυτούς που γυμνή τη κεφαλή κηρύττουν Θεό που ταυτίζεται με την Κόλαση τουτέστιν αίρεση… Ο άνθρωπος μας λέει χύμα ότι ο Θεός είναι το πυρ της κόλασης Όποιος τον ακούει και κάνει τον κουφό είναι για κλάματα
Για ποιό πράγμα μιλάτε κύριε;
έχω την εντύπωση ότι γνωρίζετε αλλά ας κάνω μια προσπάθεια σε περίπτωση που κάνω λάθος
«Το θέμα είναι ότι τόσο ο Παράδεισος όσο και η Κόλαση δεν είναι κτιστές πραγματικότητες, αλλά άκτιστες. » παρμένο από εδώ:
https://alopsis.gr/%CE%B7-%CE%BA%CF%8C%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BF%CF%82-%CF%84%E1%BD%80%CF%80%CE%BF%CF%82-%CE%AE-%CF%84%CF%81%CF%8C%CF%80/
Πρέπει να έχω ακούσει και τον μακαριστό π. Γεώργιο Μεταλληνό να το λέει, ότι ανάλογα με την καρδιά μας θα βιώσουμε τον Θεό είτε ως παράδεισο είτε ως κόλαση.
Μέτοικε, πιο κέντρο (όσον αφορά τον στόχο) δεν γίνεται. Απίθανος και τόσο ρεαλιστικός! Συγχαρητήρια !!!!!
Φαίη, όσο περισσότεροι τόσο χειρότερα δε νομίζετε;; Και πού είναι η ορθοδοξία των άλλων να ελέγξουν αυτούς που λένε τέτοιες αερολογίες;
εσείς , πιστεύετε σε έναν θεό που είναι η κόλαση;;
ότι ναναι λέει ο καθείς και το βαφτίζουν ορθόδοξο
Από τον τρόπο της απάντησής σας θα έλεγε κανείς ότι μάλλον εσείς δεν είστε Ορθόδοξος. Μην απομονώνετε τις φράσεις του κειμένου. Διαβάστε τί λέει. Το θέμα έληξε.
π Γ Μεταλληνός Ο Παράδεισος και η κόλαση κατά τους Πατέρες της Εκκλησίας μας
https://www.youtube.com/watch?v=GLUF6BoU3X8
Μήπως ο π. Ανδρέας Κονάνος ήταν τελικά πιο τίμιος που ομολόγησε το κουσούρι του και έβγαλε τα ράσα, και από την άλλη οι επίσκοποι πάνε να μας τρελάνουν με αυτά που λένε και κάνουν; Έχουν γίνει οι μεγαλύτεροι διπλωμάτες.