Η «λεβέντικη ιεραρχία» revisited !

σ.σ. Καθώς η ψευδοεκκλησία του ψευδοκράτους των Σκοπίων έλαβε εχθές τον νατοϊκό τόμο κακοκεφαλίας από την Εκκλησία της Σερβίας, σκέφτηκα να θυμηθούμε πώς ξεκίνησε όλο αυτό και να επιστρέψουμε στους διαλόγους που έγιναν κατά την διάρκεια της συνεδριάσεως της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος για το ουκρανικό τον Οκτώβριο του 2019.

Με μεγάλη μας θλίψη θα διαπιστώσουμε πόσο ψεύτικα ήταν τα «διλήμματα» (επιπέδου Δημοτικού) που παρουσιάστηκαν τότε, τα οποία προφανώς διακινήθηκαν από συγκεκριμένους κύκλους για να αναμασηθούν ως «έτοιμη τροφή» κατά την διάρκεια της συνεδριάσεως και να επικρατήσουν έναντι των όποιων λιγοστών σοβαρών εισηγήσεων που ενδεχομένως να αμφισβητούσαν την δήθεν αναγνώριση των σχισματικών. Και έτσι έγινε.

Κοιτώντας μάλιστα τους διαλόγους από το σήμερα που βρισκόμαστε, και με τις εξελίξεις που έχουν λάβει χώρα, διαπιστώνει κανείς τα εξής κυνικά μέσα από τις δύο βασικές κατηγορίες των «διλημμάτων» που επικράτησανα) η «κακιά Ρωσσία», ο «πανσλαβισμός», β) να στηρίξουμε το Πατριαρχείο μας, δεν έχουμε άλλη επιλογή :

Α) Ότι ο «πανσλαβισμός» που θα αποφευγόταν με την αναγνώριση της πρώτης νατοϊκής ψευδοεκκλησίας στην Ουκρανία, ενισχύθηκε με την αναγνώριση της δεύτερης νατοϊκής ψευδοεκκλησίας στα Σκόπια απειλώντας την εθνική μας κυριαρχία.
Αυτό που δεν θέλουν να εμπεδώσουν οι ιεράρχες είναι ότι τα αμερικανικά συμφέροντα που εξυπηρετεί το Φανάρι δεν είναι φιλελληνικά, δεν είναι πατριωτικά, είναι φιλοαμερικανικά. Υπάρχουν προσχεδιασμένα σενάρια πάνω στον χάρτη για τα συμφέροντα ξένων δυνάμεων, τα οποία έχουν άλλες «διαδρομές» και οδηγούν σε διαφορετικά πράγματα από αυτά που οι ιεράρχες θέλουν να πιστεύουν. Αν ποτέ φαίνονται φιλελληνικά δεν είναι επειδή τα διεκδίκησε το Φανάρι, αλλά επειδή το επέτρεψαν οι αμερικάνοι (και όποιοι άλλοι) διότι έτσι τους συμφέρει καλύτερα. Ο «Πατριάρχης του Γένους», που φυσικά κυκλοφορεί ως έννοια για εσωτερική κατανάλωση, είναι στην πραγματικότητα Πατριάρχης του ΝΑΤΟ.

Β) Ότι όσοι παρουσίασαν το «δίλημμα» πως δεν πρέπει να γυρίσουμε την πλάτη μας στον «ιερότατο θεσμό του γένους» (το σανό για την εσωτερική κατανάλωση) σήμερα θα πρέπει όλοι αυτοί να βγούνε και να διαμαρτυρηθούν που η Σερβία έκλεψε «τα πρωτεία» από τον «Μοναδικό Πρώτο» και έδωσε «τόμο αυτοκεφαλίας» στην «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία»!!. «Όχι, όχι», να φωνάξουν. «Έπρεπε να το κάνει ο δικός μας, ο Αφθέντης μας, ο «πατριάρχης του Γένους μας»!! Εκείνος έπρεπε να δώσει τόμο αυτοκεφαλίας στους ψευδομακεδόνες»!!

Κατανοούμε την παράνοια;

Όχι μόνο κοντόφθαλμα και ψεύτικα ήταν τα «διλήμματα» λοιπόν, αλλά ήταν και άκρως επικίνδυνα για τα εθνικά μας συμφέροντα. Διερωτάται κανείς. Αυτοί οι άνθρωποι σκέφτονται καθόλου; Έχουν συνειδητοποιήσει τί διακυβεύεται κάθε φορά που λένε απερίσκεπτα και αβασάνιστα «ναι»; Η Κρατική Εκκλησία δεν είναι μόνο πνευματικά επιζήμια, είναι και εθνικά επιζήμια. Ο Πατριάρχης του ΝΑΤΟ, δεν προκαλεί μόνο σχίσματα στην Εκκλησία, προκαλεί και εθνικά σχίσματα.

Πιστεύω ότι είναι πολύ πιθανό Φανάρι και Εκκλησία της Σερβίας να είχαν συνεννοηθεί να δώσουν οι δεύτεροι την κακοκεφαλία στους Σκοπιανούς με την «παρότρυνση» των αμερικάνων. Γνωρίζουν ότι αυτό που έγινε στην Ουκρανία ήταν αντικανονικό και σου λέει μήν ανάψουμε κι εδώ φωτιές. Μην τους δώσουμε δικαιώματα να αντιδράσουν, όταν μάλιστα θίγονται τα πατριωτικά τους αισθήματα.

Το «άνευ ίσων» πρωτείο του Πατριάρχη του ΝΑΤΟ είναι εργαλείο του ΝΑΤΟ, όχι του «Πατριάρχη του Γένους» όπως θέλουν να πιστεύουν κάποιοι αφελείς. Εάν οι αμερικάνοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν καλύτερα σε κάποιο άλλο σημείο του χάρτη ένα άλλο εργαλείο θα το χρησιμοποιήσουν. Και το εργαλείο στη Σερβία το είχαν έτοιμο από καιρό….

Στην Ουκρανία όμως δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν κανένα άλλο εργαλείο παρά τον «Πατριάρχη του Γένους» που έχει λέει παγκόσμια, ίσως και διαστημικά! δικαιώματα πάνω στους άλλους! Στην ίδια λογική κινείται το «κακοί οι ναζί στην Ελλάδα, καλοί στην Ουκρανία -τώρα και στην Ελλάδα» και ούτω καθεξής. Ό,τι συμφέρει, όπου συμφέρει και για όσο χρονικό διάστημα συμφέρει.


ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΑΛΟΓΩΝ ΠΟΥ ΕΛΑΒΑΝ ΧΩΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΣΝΕΔΡΙΑΣΕΩΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΧΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ, ΤΟ 2019. (ΑΠΟ ΕΔΩ: «Είμαστε μια λεβέντικη ιεραρχία» είπε Μητροπολίτης καθώς αποφάσιζαν να δεχτούν το σχίσμα στην Εκκλησία.

«Οι απειλές ότι οι Ρώσοι θα κάνουν «αυτό η εκείνο» επιβεβαιώνουν ότι ο πανσλαβισμος που ξεκίνησε επί Στάλιν συνεχίζεται με αλλά μέσα σήμερα» τόνισε ο μητροπολίτης Λαγκαδά ενώ ο Περιστερίου έκανε λόγο για «πονηρά κίνητρα» από πλευράς Εκκλησίας Ρωσίας.

Ο μητροπολίτης Πατρών ο οποίος ήταν μέλος της προηγούμενης σύνθεσης της ΔΙΣ έκανε λόγο για κλίμα εκφοβισμού από την πλευρά της Μόσχας και μετέφερε στην Ιεραρχία συνομιλία που είχε με Ρώσο αρχιερέα που τον επισκέφθηκε για να κατηγορήσει τον Οικουμενικό Πατριάρχη για «ηγουμενισμό». Αν είχατε έρθει στην Σύνοδο της Κρήτης τίποτα από αυτά δεν θα είχε συμβεί φέρεται να είπε στον Ρώσο απεσταλμένο ο μητροπολίτης Πατρών που όπως παραδέχθηκε αν και είχε αρχικά επιφυλάξεις όταν συζήτησε με τον Οικουμενικό Πατριάρχη κατάλαβε.

«Εμείς σήμερα έχουμε ευκαιρία να λύσουμε τα χέρια και των άλλων Πατριαρχείων» είπε με νόημα ο κ. Χρυσόστομος που σημείωσε προς τον Αρχιεπίσκοπο πως «Δεν θα είχαμε φθάσει εδώ αν κι εσείς μακαριώτατε είχατε μνημονεύσει αμέσως τον Επιφάνιο».

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΣΧΑΣ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ;

Ιδιαίτερα προβληματισμένος ήταν και ο μητροπολίτης Κορίνθου που έκανε εκτενή αναφορά στην εμπειρία του από πρόσφατη επίσκεψη του στα Ιεροσόλυμα όπου είδε τις πιέσεις που ασκούνται στο εκεί Πατριαρχείο από τη ρωσική Εκκλησία. Ο κ. Διονύσιος αναρωτήθηκε «Ποιος είναι τέλος πάντων ο Μόσχας; Ο Οικουμενικός;», ενώ σε άλλο σημείο της τοποθέτησης του αναφέρθηκε στις συνεχείς επεκτάσεις της Εκκλησίας της Ρωσίας ανά τον κόσμο λέγοντας πως «Δεν είναι δυνατόν να μιλούν για κανονικότητα εκείνοι που παραβιάζουν όλους τους κανόνες και να μιλούν για εξαγορά αυτοί που χτίζουν ναούς σε όλο τον κόσμο με ρωσικό χρήμα».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο μητροπολίτης Μαρωνείας που κάλεσε την Ιεραρχία να μην φοβάται. «Δεν έχουμε να φοβόμαστε τίποτα. Είμαστε μια λεβέντικη ιεραρχία και δεν πρέπει να φοβόμαστε κανέναν και τίποτα» είπε.

Αλλά και ο μητροπολίτης Βεροίας ξεκαθάρισε πως για τους μητροπολίτες της Βόρειας Ελλάδας δεν τίθεται θέμα αναγνώρισης τη στιγμή που μνημονεύουν Οικουμενικό Πατριάρχη. «Πρέπει να είμαστε ταυτισμένοι με το Πατριαρχείο εμείς στη Βόρεια Ελλάδα» είπε χαρακτηριστικά ο μητροπολίτης Παντελεήμων.

ΘΑ ΠΕΤΑΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΙΕΡΟΤΑΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ;

«Εμείς των Νέων Χωρών έχουμε de facto αναγνωρίσει» ξεκαθάρισε στην Ιεραρχία ο μητροπολίτης Δράμας που τάχθηκε, όπως και η συντρηπτική πλειονότητα της Ιεραρχίας, κατά της οποιασδήποτε ψηφοφορίας. «Δεν είναι δυνατόν να ψηφίσουμε για μια απόφαση της προϊσταμένης μας αρχής» είπε ο κ. Παύλος που κάλεσε τους Ιεράρχες να σεβαστούν το Πατριαρχείο λέγοντας τους «Θα πετάξουμε τον ιερότατο θεσμό του γένους;».

Ο Μεσσηνίας προειδοποίησε την Ιεραρχία ότι δεν πρέπει να αμφισβητηθεί το δικαίωμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου να εκχωρεί αυτοκεφαλία, αλλά και πως όσο η Εκκλησία της Ελλάδος δεν προχωρά στην αναγνώριση του Επιφανίου τόσο θα επιτείνεται η διάσταση στο εσωτερικό της Ουκρανίας.

Αντίστοιχα και ο μητροπολίτης Ύδρας υπενθύμισε στην Ιεραρχία πως αν δεν ληφθεί σωστή απόφαση υπέρ της νέας Εκκλησίας «θα έχουμε διαπράξει το μεγαλύτερο έγκλημα».

«Δεν γίνεται να υποκύψουμε στους εκβιασμούς του μητροπολίτη Βολοκολάμσκ» είπε στην Ιεραρχία ο μητροπολίτης Ιωαννίνων που έκανε λόγοι για πάνω από 200 ρωσικές δικαιοδοσίες ανά τον κόσμο για τις οποίες δεν μιλά κανείς.

Αλλά και ο μητροπολίτης Ιερισσού δεν έκρυψε την ενόχληση του για τον τρόπο με τον οποίο γίνονται αναφορές στο Πατριαρχείο. «Δεν μπορούμε να ανεχθούμε να αναφέρουν το Οικουμενικό ως απλά Πατριαρχείο… να σοβαρευτούμε» είπε ο κ. Θεόκλητος.

ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η ρωσική επιχειρηματολογία περί χρηματισμού του Οικουμενικού Πατριάρχη προκειμένου να παραχωρήσει το αυτοκέφαλο αποδείχθηκε πως έχει ενοχλήσει ιδιαίτερα τους ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος, όπως και η απόφαση του Πατριαρχείου της Μόσχας να διακόψει την Κοινωνία με το Φανάρι.

Ο μητροπολίτης Γουμενίσσης χαρακτήρισε την διακοπή Κοινωνίας «Ασυγχώρητο έγκλημα» ενώ ο μητροπολίτης Σερρών ξεκαθάρισε πως δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιείται η Θεία Κοινωνία ως διαπραγματευτικό όπλο.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος αρνήθηκε να μπει στη διαδικασία ψηφοφορίας παρά τις έντονες παρεμβάσεις του μητροπολίτη Καισαριανής που ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία.

Ο μητροπολίτης Ναυπάκτου φέρεται να τόνισε ότι οι Ρώσοι και το Πατριαρχείο της Μόσχας διαχρονικά υπονομεύουν το Οικουμενικό Πατριαρχείο, κάτι που δεν μπορεί να το αγνοήσει η Εκκλησία της Ελλάδος. «Έχει ανατραπεί το συνοδικό σύστημα, έχουμε έναν ηγουμενισμό» φέρεται να τόνισε ο κ. Ιερόθεος ο οποίος κατά τις ίδιες πηγές επισήμανε στην Ιεραρχία ότι ως σώμα δεν έχει το δικαίωμα να κρίνει αποφάσεις άλλης Εκκλησίας, εννοώντας τον Τόμο που εκχώρησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ενώ τάχθηκε κατά της διεξαγωγής ονομαστικής ψηφοφορίας.

Ο Καστορίας Σεραφείμ στηλίτευσε έντονα τις κινήσεις της Εκκλησίας της Ρωσίας και τις απειλές της. «Η Εκκλησία της Ουκρανίας, λένε, ότι μεταδίδει κοινωνία στους ουνίτες, μήπως δεν τα κάνουν τα ίδια και οι Ρώσοι;» είπε.

Από τα μέλη της Ιεραρχίας που έλαβαν τον λόγο, ζήτησαν να καταγραφεί η αντίρρηση τους στο να ληφθεί απόφαση οι μητροπολίτες:  ΚαρυστίαςΠειραιώςΚυθήρωνΗλείας και Μεσογαίας ενώ οι μητροπολίτες Αιτωλίας και Δρυινουπόλεως αν και δεν έλαβαν τον λόγο ζήτησαν να καταγραφούν επίσης πως δεν επιθυμούν την λήψη απόφασης. Αντίθετος στο να ληφθεί απόφαση προκειμένου η Εκκλησία της Ελλάδος να μην εμπλακεί στην σύγκρουση δήλωσε και ο μητροπολίτης Κερκύρας ο οποίος λόγω της απουσίας του στο εξωτερικό προχώρησε σε γραπτή δήλωση.

ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ: ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ

Ιδιαίτερα αρνητικός στο να ληφθεί απόφαση ήταν ο μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος που είπε προς την ιεραρχία πως «το ρίσκο είναι μεγάλο» επισημαίνοντας πως με την έκδοση του τόμου της αυτοκεφαλίας δεν επιτεύχθηκε η εκκλησιαστική ενότητα των Ουκρανών.

«Να περιμένουμε να ωριμάσει» ζήτησε από τα μέλη της Ιεραρχίας ο κ. Νικόλαος που επέμεινε πως αν η Αθήνα αναγνωρίσει θα υπάρξει σύγχυση.

Τέλος ο μητροπολίτης Καισαριανής δεν έκρυψε τους φόβους του για νέο παλαιοημερολογιτικό ζήτημα στους κόλπους της Εκκλησίας της Ελλάδος λέγοντας χαρακτηριστικά «φοβούμαι πως σπέρνουμε νέο διχασμό».


Με αυτήν την «ανοιχτομάτα» χάβρα Ιουδαίων πορευόμαστε αδέλφια.

«…τυφλὸς δὲ τυφλὸν ἐὰν ὁδηγῇ, ἀμφότεροι εἰς βόθυνον πεσοῦνται» (Ματθ. 15.14).

Ο Θεός να μας ελεήσει.


ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ

12 thoughts on “Η «λεβέντικη ιεραρχία» revisited !

  1. Είδατε πώς τοποθετήθηκε τό θέμα από τούς Βορειοελλαδιτες μητροπολίτες? Αφού τό ανεγνώρισε τό Φανάρι, το αναγνωρίζουμε καί εμείς!!!!
    Ε σε λίγο που θά έχουμε μητροπολίτες από Σκόπια μεριά με ονομασία Ελληνικής περιοχής, δεν θα τρέχει και τίποτα, αφού είναι λεβέντες

  2. Δυστυχώς, το όλο ζήτημα, δεν τέθηκε σε ψηφοφορία, όπως επιβαλλόταν από κανονικής και δεοντολογικής πλευράς.
    Μου εμποιεί φοβερή (αρνητική εννοείται) εντύπωση το γεγονός ότι η πλειοψηφία των ιεραρχών, των συγκροτούντων τη συνέλευση της Ιεραρχίας, δεν έθεσε το όλο ζήτημα επί της κανονικής του βάσεως, που συνίσταται στην απόδοση Αυτοκεφαλίας σε αχειροτόνητους, αυτοχειροτόνητους, καθηρημένους και σχισματικούς, αλλά πρυτάνευσε η σκοπιμότητα.
    Να μην αντιταχθούμε, δηλονότι, στην επιλογή του Φαναρίου, έστω και αν η τελευταία είναι όχι μόνο σφόδρα αντικανονική αλλά και υπονομευτική της Πανορθοδόξου ενότητος.
    Αντί για την κανονικότητα η σκοπιμότητα…
    Αυτή η επιεικώς προβληματική νοοτροπία κυριάρχησε εν προκειμένω…

  3. Η λεβέντικη ιεραρχία έχει να ασχοληθεί με πιο σημαντικά ζητήματα. Κάνει αστρονομικούς υπολογισμούς για το Κοινό Πασχάλιο με όλες τις «Χριστιανικές Ομολογίες» το 2025. Προτεραιότητες….

  4. οι ιεράρχες λένε ότι να’ναι απλά για να λένε! δεν τους ενδειαφέρει η ορθόδοξη εκφραση της πίστεως μας, γιατί την έχουν χάσει, ή μερικοί δεν την γνωρίζουν! ούτε η καταπάτηση ιερών κανόνων! αυτό εθελοντικά το απέβαλαν για να προχωρησει η χειροτονία τους !
    το ζητούμενο γι αυτούς είναι οι χρηματοδοτήσεις, τα κονδύλια και η καλή μαρτυρία των εκάστοτε κυβερνητικων!
    θυμηθειτε….ουτε για ουκρανικό αντέδρασαν, ούτε για δηλώσεις βλασφημες του Νέας ιωνίας,
    ουτε για τα όσα έγιναν την διετία που πέρασε!
    μόνο όταν ο Τσίπρας είπε σας κόβω τους μισθούς!!!! και όταν κάποιοι ιερείς πουν δεν σε μνημονεύω!
    κινούμενα πτώματα είναι

  5. Η εντύπωση που δίδεται είναι ότι στην περίπτωση των σχισματικών των Σκοπίων, με την καινούρια εξέλιξη των πραγμάτων είναι όλοι τους ευχαριστημένοι.
    ΝΑΤΟ, Σερβία και Ρωσία.
    Ο πατριάρχης ΝΑΤΟ Βαρθολομαίος άνοιξε το δρόμο.
    Και είδαμε το μητροπολίτη Σιδηροκάστρου να κατηγορεί με σχετική δριμύτητα μονάχα το Πατριαρχείο της Σερβίας.
    Στο απυρόβλητο το εν Βοσπόρω εδρεύον παράρτημα του State Department…
    Δύο μέτρα και δύο σταθμά δηλονότι!
    Οι υπόλοιποι μητροπολίτες των λεγόμενων Νέων Χωρών γιατί δεν μιλάνε;
    Έχουν πάθει γλωσσοδέτη;

  6. Κάποιος, δε, μητροπολίτης, κεκοιμημένος ήδη, δήλωσε επί συνόδω ότι «ο πανσλαβισμός ξεκίνησε επί Στάλιν».
    Εξ όσων γνωρίζω, ο πανσλαβισμός ξεκίνησε πολύ νωρίτερα, τουλάχιστον από τα μέσα του 19ου αιώνος.
    Ας θυμηθούμε τον κόμη Ιγνάτιεφ και την ίδρυση της Βουλγαρικής Εξαρχίας.

    • Σωστά!… Ήταν από το 19ο αιώνα, και δεν έχει τίποτα να κάνει με τον Στάλιν, ο οποίος δεν ήταν καν Σλάβος αλλά Γεωργιανός, [Ιωσήφ Ντζουγγιασβίλη] .

  7. ΕΤΣΙ!ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ!ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΑ.ΟΙ ΠΡΟΔΟΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ!

Σχολιάστε