Επαναφορά Χριστολογικών αιρέσεων από τον Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας;

    σχόλιο αδελφού που έφτασε στο ιστολόγιο

Απορίας άξιο είναι το τι συμβαίνει με τον Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας κ. Γαβριήλ. Πριν καιρό είχε σκανδαλίσει τον ορθόδοξο λαό με τις δηλώσεις του για την ομοφυλοφιλία. Ακούγοντας κανείς όμως διαδικτυακές ομιλίες του, που αναρτώνται στο λογαριασμό της Μητροπόλεώς του στο facebook, διαπιστώνει ότι στα θεολογικά και ιδιαίτερα στα δογματικά θέματα δεν τα πηγαίνει και τόσο καλά…

    Σε ομιλία του[1] για την εορτή των Θεοφανείων, ακούγεται να κηρύσσει κακοδοξίες που ήδη έχουν καταδικαστεί από την Εκκλησία. Συγκεκριμένα λέγει τα εξής:

«Ακούσαμε σε μία από τις ευχές, αναφερόμενη στον Ιησού Χριστό: ‘‘Πριν λίγο σε είδαμε ως νήπιο, τώρα σε βλέπουμε τέλειο άνθρωπο να είσαι στον Ιορδάνη και να έρχεται όλη η αγία Τριάδα, ο Πατήρ, ο Υιός και το άγιο Πνεύμα, για να βαπτίζεσαι από τον Ιωάννη τον Βαπτιστή, και να ξεκινά την πορεία του, την απολυτρωτική, ο Ιησούς Χριστός για κάθε άνθρωπο’’».

«Σήμερα ο Χριστός στον Ιορδάνη γίνεται το πρόσωπο, που συγκεντρώνει επάνω του όλη τη χάρη της θεότητος».

«Σήμερα ο Χριστός στον Ιορδάνη γίνεται το πρόσωπο που ταυτίζεται με το υδάτινο στοιχείο, το στοιχείο της ζωής».

«Στον Ιορδάνη ποταμό πραγματώνεται η θεότητα».

    Αρχικά λέγει ότι είδαμε το Χριστό ως νήπιο πριν τη βάπτισή του και ως τέλειο άνθρωπο κατά τη βάπτισή του. Άραγε ως νήπιο δεν ήταν τέλειος άνθρωπος; Αλλά ας προσπεράσουμε αυτό, το οποίο ίσως να μπορούσαμε να το δικαιολογήσουμε, θεωρώντας ότι έγινε λάθος, ακούσια, εν τη ρύμη του λόγου.

    Στα αμέσως επόμενα λόγια του φαίνεται να διαχωρίζει το Χριστό από τον Υιό του Θεού, διότι λέγει ότι, κατά τη βάπτιση του Χριστού, έρχεται όλη η αγία Τριάδα, ο Πατήρ, ο Υιός και το άγιο Πνεύμα, για να βαπτιστεί ο Χριστός. Όμως ο Χριστός δεν είναι ο Υιός του Θεού; Δεν έχουμε ένωση των δύο φύσεων, θείας και ανθρώπινης, εν τη υποστάσει του Λόγου;

    Ακόμα και αν θέλαμε να δικαιολογήσουμε πάλι τα ανωτέρω, τάχα ότι έγινε λάθος εκ παραδρομής, δεν μας το επιτρέπει η συνέχεια, κατά την οποία επιβεβαιώνεται η ανωτέρω κακοδοξία. Αναφέρει ο εν λόγω μητροπολίτης ότι κατ’ αυτήν την ημέρα ο Χριστός στον Ιορδάνη γίνεται το πρόσωπο, που συγκεντρώνει επάνω του όλη τη χάρη της θεότητας. Άραγε, ρωτούμε εμείς, ο Ιησούς Χριστός ως τέλειος Θεός δεν είχε πριν τη βάπτισή του όλη τη χάρη της θεότητας; Αυτός δεν έφερε όλη τη θεία φύση; Στον ένα Ιησού Χριστό δεν ενώθηκαν η θεότητα και η ανθρωπότητα;

    Φαίνεται ο μητροπολίτης να αναγνωρίζει δύο πρόσωπα στο Χριστό. Το πρόσωπο του ανθρώπου Χριστού και το πρόσωπο του Υιού του Θεού. Οι συγκεκριμένες δηλώσεις δεν απέχουν από τις μεγάλες χριστολογικές αιρέσεις τις οποίες αντιμετώπισαν οι οικουμενικές σύνοδοι.  

    Περί δε της ταυτίσεως του προσώπου του Χριστού με το υδάτινο στοιχείο και την πραγμάτωση της θεότητας εντός του Ιορδάνη δεν σχολιάζουμε κάτι. Ποιος ξέρει από που απορρέουν τέτοιες φρικώδεις αντιλήψεις;

[1]. https://fb.watch/i5hwo-l19x/


ΣΧΟΛΙΟ

Μάλλον θα πρέπει να επιστρέψει στα θρανία ο εν λόγω Μητροπολίτης, αλλά σίγουρα θα πρέπει να κόψει τις κακές παρέες. Σε λίγο θα μας πει, αν δεν μας το λέει ήδη, ότι το υδάτινο στοιχείο, «το στοιχείο της ζωής» όπως το ονομάζει, ήταν αυτό που αγίασε τον Ιησού Χριστό!
Στο βίντεο που ακολουθεί ο π. Θεόδωρος Ζήσης μας εξηγεί καίρια σημεία για τα Άγια Θεοφάνεια και την Βάπτιση του Ιησού Χριστού μέσα από τους Πατέρες της Εκκλησίας μας. Για να μην παρασυρόμαστε από τις κακοδοξίες των κοσμογυρισμένων μητροπολιτάδων. (από το 44.50)

-https://www.youtube.com/watch?v=hCsvk6U0rZ8&t=2702s

3 thoughts on “Επαναφορά Χριστολογικών αιρέσεων από τον Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας;

  1. Μα τι διαμάντι είναι αυτό!!!!!
    Συγγνώμη, οι κληρικοί και ο λαός, χιλιάδες, της μεγάλης αυτής Μητροπόλεως, τί ρόλο παίζουν?
    Τελικά ο δρόμος για τον Παράδεισο ή όχι, ένα χρειάζεται…. ορθή πίστη…. όλα τα άλλα, άλλα λόγια να αγαπιόμαστε

    • Προειδοποίηση κατά των ψευδοδιδασκάλων
      Καθώς σε παρακάλεσα, όταν πορευόμουνα στη Μακεδονία, παράμεινε στην Έφεσο, για να παραγγείλεις σε μερικούς να μη διδάσκουν διαφορετικά μήτε να προσέχουν σε μύθους και σε γενεαλογίες απέραντες, οι οποίες προκαλούν μάλλον άσκοπες αναζητήσεις παρά βοηθούν τη διαχείριση του έργου του Θεού που βασίζεται στην ΠΙΣΤΗ. Ενώ ο σκοπός της παραγγελίας του Θεού είναι αγάπη από καθαρή καρδιά και συνείδηση αγαθή και πίστη ανυπόκριτη, στις οποίες μερικοί αστόχησαν και εκτράπηκαν σε ματαιολογία, θέλοντας να είναι νομοδιδάσκαλοι, χωρίς να καταλαβαίνουν μήτε αυτά που λένε μήτε για ποια πράγματα διαβεβαιώνουν.
      Επιστολή Ά Προς Τιμόθεον
      Κεφ.1,3-7

      Στόμα δικαίου μελετήσει σοφίαν, και η γλώσσα αυτού λαλήσει κρίσιν.

      Από το στόμα του δίκαιου ανθρώπου θα βγαίνουν σοφές σκέψεις και η γλώσσα του θα εκφέρει δίκαιες κρίσεις.
      Εύγε σου εν Χριστό αδελφέ Ιωάννη.

  2. Ο ένας δεσπότης φοβάται τον άλλον και όλοι μαζί παραμένουν καθηλωμένοι από έναν απροσδιόριστο δαιμονοκίνητο φόβο! Έτσι, κανένας δεν τολμά να ανοίξει το στόμα του! Αυτή είναι η επιτυχία του διαβόλου. Οι ποιμένες, διά της σιωπής των, παραδίδουν οικειοθελώς την σκυτάλη στα χέρια του διαβόλου! Χρειάζεται πολλή σκέψη για το αποτέλεσμα;

Σχολιάστε