Φινλανδία – Ο ηγέτης της Ευαγγελικής Λουθηρανικής αίρεσης και ο αρχιεπ. Λέων της Ορθοδόξου Εκκλησίας υπέγραψαν κοινή συμφωνία για το Βάπτισμα.

Ένα άλλο καταθλιπτικό νέο που διαβάσαμε σήμερα είναι ότι ο αρχιεπίσκοπος Ελσίνσκι και πάσης Φινλανδίας Λέων και ο ηγέτης της Ευαγγελικής Λουθηρανικής αίρεσης της Φινλανδίας Τάπιο, υπέγραψαν κοινή συμφωνία για το Βάπτισμα. Η κοινή δήλωσή τους βρίσκεται εδώ.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Φινλανδίας αναφέρει ότι η αναγγελία υπογράφηκε από τους δύο άνδρες στον καθεδρικό ναό της Λουθηρανικής «εκκλησίας» στο Τούρκου, αφού είχε συμφωνηθεί πριν στους «θεολογικούς διαλόγους» της 20ης και 21ης Σεπτεμβρίου.

Στις δηλώσεις που έκανε κατά την υπογραφή του κειμένου ο αρχιεπ. Λέων τόνισε ότι ελπίζει πως το έγγραφο θα βοηθήσει τις «εκκλησίες» «να μεταδώσουν την σημασία της έννοιας του Βαπτίσματος με έναν πιο προσιτό τρόπο», μέσα σε ένα περιβάλλον όπου οι βαπτίσεις των παιδιών μειώνονται.

Λέει δηλαδή ο… μπαρουτοκαπνισμένος ότι οι μειωμένες βαπτίσεις των παιδιών -και δεν ξέρουμε για ποιες βαπτίσεις ποιών παιδιών μιλάει- έχουν σχέση με τα «κλειστά σύνορα» που κρατά η Ορθόδοξη Εκκλησία απέναντι στις αιρέσεις. Άμα ανοίξουν αυτά τα σύνορα, δηλαδή άμα κατέβει ο πήχης και αναγνωριστεί το βάπτισμα των αιρετικών, τότε οι βαπτίσεις θα αυξηθούν! Καταργούν το Σύμβολο της Πίστεως δηλαδή διότι θεωρούν ότι αποτελεί εμπόδιο στο να μεταδώσουν «την σημασία της έννοιας του Βαπτίσματος με έναν πιο προσιτό τρόπο»! Αυτά συζητάνε στους διαλόγους. Τί κουτοπονηριές θα πούνε στους ανθρώπους για να δικαιολογήσουν την αποστασία τους.

Η κοινή διακήρυξη αναφέρει ότι το βάπτισμα καθιερώθηκε ως Μυστήριο από τον Κύριο, αναφέρει την συμφωνία σε κάποια γενικά σημεία και αμέσως μετά οι υπογράφοντες δηλώνουν την διαφοροποίησή τους η οποία όμως δεν έχει και μεγάλη σημασία! Αν και «έχουμε διαφορετικές ιδέες για το Βάπτισμα», συνεχίζει η διακήρυξη, οι προσήλυτοι από τον Λουθηρανισμό στην Ορθοδοξία ή το αντίστροφο δεν θα βαπτίζονται διότι «και οι δύο οι εκκλησίες αναγνωρίζουν την επάρκεια της τελετής του Βαπτίσματός της άλλης» .

Ο Λέων της Εκκλησίας της Φινλανδίας δηλαδή για να υπογράψει αυτό το πράγμα, δεν κατάργησε μόνο το «εν βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών» από το Σύμβολο της Πίστεως. Πρώτα κατάργησε το Εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν. «Έχουμε» λέει, «διαφορετικές ιδέες για το βάπτισμα». «Ιδέες»!! Δεν υπάρχει δηλαδή η αποκλειστικότητα της Αλήθειας στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Δεν έχουν μιλήσει οι εν Αγίω Πνεύματι Πατέρες για όλα τα Μυστήρια. Κάποιες ιδέες έχουν πει, όμοιες με τις ιδέες των αιρετικών! Από εκεί και πέρα τί να πει κανείς;

Συγκεκριμένα το κείμενο αναφέρει:

«Οι εκκλησίες μας έχουν κοινές ρίζες στον αδιαίρετο Χριστιανισμό της πρώτης χιλιετίας. Μετά η εξέλιξη του δόγματος ακολούθησε διαφορετικούς δρόμους, και επομένως έχουμε διαφορετικές ιδέες για το Βάπτισμα και πώς να το τελέσουμε. …»

Μας χώρισαν τα παλιοδόγματα της δευτέρας χιλιετίας, λέει ο Λέων της Φινλανδικής Εκκλησίας, αλλά εγώ ξέρω καλύτερα από τους πλανεμένους Πατέρες και αυτό που δεν κατάφεραν να κάνουν εκείνοι με αγώνες και θυσίες εγώ το έκανα με μία υπογραφή!

Είναι αξιοσημείωτο πώς ξεκινάνε τονίζοντας κάποιες κοινές θέσεις και πώς υποβαθμίζουν τις διαφορές σε δευτερευούσης σημασίας ζητήματα. Αναγνωρίζουν για παράδειγμα και οι δύο ότι «το βάπτισμα» (ποιό βάπτισμα;) είναι «μυστήριο», ότι «σώζει», ότι ο άνθρωπος γίνεται μέλος του Σώματος του Χριστού μέσω της βύθισης στο νερό εις το όνομα της Αγίας Τριάδος, μιλούν για «χριστιανική πίστη» (ποιά πίστη;), αλλά την ίδια ώρα μιλούν και για «διαφορετικές ιδέες» μετά την πρώτη χιλιετία. Αυτό το «διπλό μοντέλο», συμφωνούμε στα «χοντρά» διαφωνούμε «στα άλλα», θα χρησιμοποιήσουν για να ολοκληρώσουν την ένωση με τον αιρεσιάρχη πάπα και να μας κάνουν Ουνίτες.


ΤΑΣ ΘΡΥΑΣ

πληροφορίες από Orthodox Christianity

σχετικό: Ορθόδοξη Αυτόμολη Εκκλησία της Φινλoυνίας.

11 thoughts on “Φινλανδία – Ο ηγέτης της Ευαγγελικής Λουθηρανικής αίρεσης και ο αρχιεπ. Λέων της Ορθοδόξου Εκκλησίας υπέγραψαν κοινή συμφωνία για το Βάπτισμα.

  1. Η εντός εισαγωγικων ορθόδοξη εκκλησία της Φινλανδίας έχει υιοθετήσει από χρόνια εορτασμό τού Πάσχα σύμφωνα με το Παπικό εορτολόγιο….
    Απ’ αυτό καί μόνο έπρεπε να είχαν καθαιρεθεί….

  2. Ἦταν πού ἦταν αἱρετικός ὡς οικουμενιστής, τό ὑπέγραψε κιόλας ὁ ταλαίπωρος, σφραγίζοντας τήν καταδίκη του.

    Μία ὑπογραφή σέ ἕνα κατάφωρα ἄκυρο θεολογικῶς, δογματικῶς καί ἐκκλησιολογικῶς κείμενο, ἐντελῶς παράνομο.

    Δέν περιμένουμε καμμία ἀπολύτως ἀντιδράση ἀπό καμμία Ἱεραρχία, που ἄλλωστε ὑιοθετοῦν de facto αὐτά που ὑπεγράφησαν. Μακάρι νά διαψευσθοῦμε.

    Ὅσοι πιστοί ἐπίσκοποι ἔχουν μείνει ἄς διαμαρτυρηθοῦν, μήπως καί διασωθεῖ στό ἐλάχιστο τό κῦρος τοῦ ἱερατικοῦ αὐτοῦ βαθμοῦ, πού ἔχει πέσει στά Τάρταρα τῆς ἀνυποληψίας καί κακοδοξίας.

    Τό βάρος πέφτει τώρα στίς πλάτες τῶν ἱερέων τῆς Φινλανδίας, οἱ ὁποῖοι καλοῦνται νά ἐφαρμόσουν στήν πράξη ὅ,τι ἔπραξαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες ἤ νά διωχθοῦν.

    Ἄς ἔχουν, γιά παράδειγμα, ὑπόψιν τό πώς ἔπραξε ὁ Ἅγιος Ἰάκωβος Τσαλίκης:

    «» Σέ ἄλλη περίπτωση ἐπισκέφθηκαν τό Μοναστήρι δύο ἁγιορεῖτες ἱερομόναχοι καί μία ἡλικιωμένη κυρία Καθολική, ρωσικῆς καταγωγῆς, που εἶχε ἀποφασίσει νά γίνει Ὀρθόδοξη.

    Ὅταν στό Γέροντα ἀναφέρθηκε ὅτι, κατόπιν ἀποφάσεως τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, στά ἄτομα αὐτά εἶναι ἀρκετό τό μυστήριο τοῦ Χρίσματος, χωρίς τό Βάπτισμα, ὁ Γέροντας εἶπε:

    Δέν γνωρίζω τί ἀποφάσισε ἡ Ἱερά Σύνοδος. Ἐκεῖνο πού γνωρίζω εἶναι ὅτι τό Εὐαγγέλιο λέει: «ὁ πιστεύσας καί βαπτισθείς σωθήσεται».

    Γι’ αὐτό πρέπει νά γίνεται κανονικά τό μυστήριο τοῦ Βαπτίσματος καί τοῦ Χρίσματος. Καί σέ ἕνα τρίτο περιστατικό ἑνός Καθολικοῦ, που θέλησε νά βαπτισθῆ, ἀφοῦ ὁ Γέροντας τόν προέτρεψε νά ἐπισκεφθῆ τόν ἐπίσκοπο τῆς περιοχῆς τοῦ, ἀπ’ ὅπου ἐπέστρεψε μέ τή σύσταση ὅτι δέν χρειάζεται βάπτισμα ἀλλά μόνο χρίσμα…

    Χωρίς νά σχολιάσει τήν παραπάνω ἀντιμετώπιση, ἔφερε μία μεγάλη κολυμβήθρα στό Μοναστήρι καί, βοηθούμενος ἀπό ἕνα ἀρχιμανδρίτη, πνευματικό του τέκνο, βάπτισε κανονικά τόν ἐν λόγῳ ἄνθρωπο στό παρεκκλήσι τοῦ Ἁγίου Χαραλάμπη»».

    (Αρχιμ. Ἰωάννη Κωστώφ «ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ, ὄχι νά ἐκτρέφουμε, ἀλλά νά ἐκτρέπουμε τήν αἵρεσι», σελ. 55-56)

  3. Οι αιρετικοί διαψεύδουν με πολλούς τρόπους το ίδιο το Άγιο Πνεύμα, που ενέπνευσε την Αγία Γραφή και την Ιερά Παράδοση! Μερικοί υποστηρίζουν ότι το βάπτισμα των παπικών είναι έγκυρο, διότι το βάπτισμα γίνεται «στο όνομα της Αγίας Τριάδος». Σε τι είδος Αγία Τριάδα πιστεύουν όμως αυτοί; Οι παπικοί για παράδειγμα, πιστεύουν ότι το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται και εκ του Υιού, όχι μόνο εκ του Πατρός όπως ο ίδιος ο Χριστός μας το λέει: όταν δε έλθη ο παράκλητος όν εγώ πέμψω υμίν παρά του πατρός , το Πνεύμα της αληθείας ό παρά του πατρός εκπορεύεται, εκείνος μαρτυρήσει περί εμού.( Ιωάννου. 15 , 26)

    Οι παπικοί , αλλά και οι Διαμαρτυρόμενοι, δεν πιστεύουν στο έργο του Θεού στον κόσμο μέσω των ακτίστων ενεργειών και με αυτό το σκεπτικό δεν πιστεύουν ούτε στο έργο του Αγίου Πνεύματος μέσα στο Μυστήριο του βαπτίσματος. Άρα το βάπτισμα των αιρετικών είναι ψευδές, όπως και ολόκληρη η πίστη τους. Δυσφημούν την Αγία Τριάδα, διδάσκουν πολλά αναληθή για τον Θεό και την σχέση του με τον άνθρωπο.

    Επειδή το βάπτισμα των αιρετικών θεωρείται ψευδοβάπτισμα και δεν είναι έγκυρο, κατά την ορθόδοξη παράδοση και διδαχή, οι ιεροί κανόνες ορίζουν την καθαίρεση των κληρικών, που θεωρούν έγκυρο το βάπτισμά τους και κάθε « μυστήριο» που τελείται από αυτούς( Αποστ: 46, 47, 68, Οικουμενική 2: 7, Εν Τρούλω6 : 84, Οικουμενική 6: 95, Καρθαγένης 1, Βασίλειος: 1, 20, 47, 2, Καρθαγένης: 6, 15).

  4. Ἀποστολικοὶ Κανόνες
    Ἱεροὶ Κανόνες τῶν Ἁγίων καὶ Πανσέπτων Ἀποστόλων

    Κανὼν ΜΣΤ´
    Ἐπίσκοπον, ἢ πρεσβύτερον, αἱρετικῶν δεξαμένους βάπτισμα ἢ θυσίαν, καθαιρεῖσθαι προστάττομεν. Τίς γὰρ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαρ; ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου;

    Κανὼν ΜΖ´
    Ἐπίσκοπος, ἢ πρεσβύτερος, τὸν κατὰ ἀλήθειαν ἔχοντα βάπτισμα ἐὰν ἄνωθεν βαπτίσῃ ἢ τὸν μεμολυσμένον παρὰ τῶν ἀσεβῶν ἐὰν μὴ βαπτίσῃ, καθαιρείσθω, ὡς γελῶν τὸν σταυρὸν καὶ τὸν τοῦ Κυρίου θάνατον, καὶ μὴ διακρίνων ἱερέας ψευδοϊερέων.

    Κανὼν ΞΗ´
    Εἴ τις ἐπίσκοπος, ἢ πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, δευτέραν χειροτονίαν δέξηται παρά τινος, καθαιρείσθω καὶ αὐτός, καὶ ὁ χειροτονήσας· εἰ μή γε ἄρα συσταίη, ὅτι παρὰ αἱρετικῶν ἔχει τὴν χειροτονίαν. Τοὺς γὰρ παρὰ τῶν τοιούτων βαπτισθέντας ἢ χειροτονηθέντας, οὔτε πιστούς, οὔτε κληρικοὺς εἶναι δυνατόν.

    Εν Τρούλω 6 : 84
    Κανὼν ΠΔ’
    Τοῖς κανονικοῖς τῶν Πατέρων θεσμοῖς κατακολουθοῦντες, ὁρίζομεν καὶ περὶ τῶν νηπίων· ὁσάκις μὴ εὑρίσκωνται βέβαιοι μάρτυρες, οἱ ταῦτα ἀναμφιβόλως βαπτισθέντα εἶναι λέγοντες, καὶ οὐδὲ αὐτὰ διὰ τὴν κεῖραν περὶ τῆς παραδοθείσης αὐτοῖς μυσταγωγίας ἀποκρίνασθαι ἐπιτηδείως ἔχωσι, χωρίς τινος προσκόμματος ὀφείλειν ταῦτα βαπτίζεσθαι· μή ποτε ὁ τοιοῦτος δισταγμὸς ἀποστερήσῃ αὐτὰ τῆς τοιαύτης τοῦ ἁγιασμοῦ καθάρσεως.

    Με Αγάπη Χριστού +

    Δι’ εὐχῶν τῶν ἁγίων Πατέρων ἡμῶν, Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ὁ Θεὸς ἡμῶν, ἐλέησον καὶ σῶσον ἡμᾶς.

  5. Θα βρεθεί, άραγε, έστω και ένας (αριθμός 1) επίσκοπος της Ελλαδικής Εκκλησίας να φέρει το συγκεκριμένο ζήτημα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος στη συνέλευση της Ιεραρχίας που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στην Αθήνα;
    Συνετελέσθη μεγίστη προδοσία της Ορθοδόξου Πίστεως από έναν καθαιρετέο αρχιεπίσκοπο, μια Ύβρις προς το άγιο Μυστήριο του Βαπτίσματος και κατ επέκτασιν προς τον Κύριο και την Εκκλησία Του, δημιουργείται ένα ελεεινό προηγούμενο, προκαλείται δεινός σκανδαλισμός του ποιμνίου, υπονομεύεται η Πανορθόδοξη ενότητα.
    Τι άλλο θέλουν κάποιοι, προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν αναλόγως;
    Δεν γνωρίζω τη θεματολογία των συνεδριών της παρούσης ΙΣΙ.
    Αν κρίνω από τα προηγούμενα χρόνια μάλλον για μια ακόμη φορά τα ακανθώδη ζητήματα που σχετίζονται με την Ορθόδοξη Πίστη και την προάσπισή της δεν κατέχουν την πρωτεύουσα θέση σε αυτή ενώ θα έπρεπε να συνιστούν διαχρονικά τον πυρήνα των εργασιών του Ιεραρχικού Σώματος.

    • Οι επίσκοποι ουσιαστικά ενδιαφέρονται για το ποιοί θα εκλεγούν… όλα τα άλλα είναι… εκτός ενδιαφέροντος….
      Κάποτε ένας επίσκοπος λατινοφιλος, κεκοιμημένους, είχε πει το αμιμητο, θεολογία θα κάνουμε εδώ στην σύνοδο?

Σχολιάστε