Την Κυριακή των Αγίων Πάντων η Εκκλησία του Χριστού μίλησε μέσα από έναν ευλαβή Ιερέα – Απάντηση στην φαρισαϊκή Εγκύκλιο 3060.

Διαβάσαμε αυτήν την Εγκύκλιο, η οποία όπως ακούσατε αναφέρεται στα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος και ιδιαιτέρως αναλύει την προφητεία και λέει για τους ψευδοπροφήτες.

Έχει βέβαια μια βάση στο Αποστολικό ανάγνωσμα, όπου αναφέρεται το Αποστολικό ανάγνωσμα όπως βλέπουμε στους αγώνες και στα θαύματα που έκαναν οι Άγιοι στην Παλαιά Διαθήκη. Βέβαια, αρχή αρχή το Αποστολικό Ανάγνωσμα λέει «κατηγωνίσαντο βασιλείας», που πάει να πει ότι κάναν αγώνα ενάντια σε ασεβείς βασιλείες.

Λοιπόν. Προφήτης δεν είναι μόνο αυτός που προβλέπει τα μέλλοντα αλλά και αυτός που φανερώνει την αλήθεια. Απ’ το προ και φαίνω. Και λέει και ο Κύριός μας, ουδείς προφήτης δεκτός στον τόπο του. Κανένας άνθρωπος που λέει την αλήθεια των πραγμάτων δεν είναι δεκτός στον τόπο του. Δεν θέλουν ν’ ακούν την αλήθεια αυτοί που τον γνωρίζουν.

Και επειδή το δέντρο, λέει ο Κύριος, απ’ τους καρπούς του γνωρίζεται, δεν παίρνεις λέει από το αμπέλι αγκάθια, ούτε από τα τριβόλια παίρνεις σύκα, αλλά το κάθε δέντρο δίνει τους καρπούς του. Έτσι λοιπόν μία τσουκνίδα, ακόμα και να περιγράφει τον εαυτό της σαν ωραία μηλιά, δεν παύει να είναι τσουκνίδα. Έτσι δεν είναι;

Τα τελευταία χρόνια ακούσαμε κάποιες ερωτήσεις τις οποίες συγκέντρωσα και τις απευθύνει ο λαός, όχι εγώ, σε αυτούς που γράφουν το κείμενο και στους υπολοίπους που ομοφρονούν.

Υμείς λοιπόν άγιοι αρχιερείς, πόσο λυπηθήκατε το ποίμνιο;

Γιατί γράφει εδώ στην Εγκύκλιό τους ότι θα έλθουν…

λύκοι βαρεῖς μή φειδόμενοι τῶν λογικῶν προβάτων τῆς Ἐκκλησίας

Εσείς λοιπόν, πόσο λυπηθήκατε τα λογικά πρόβατα της Εκκλησίας; Ποιά ήταν η στάση σας σε γεγονότα όπως: Το κλείσιμο των Ιερών Ναών; Η κατασυκοφάντηση των Ιερών Ναών ως χώρων μετάδοσης ασθενειών; Οι αδελφοί μας που εκοιμήθησαν άνευ εξομολογήσεως, εκκλησιασμού και Θείας Κοινωνίας; Η καρναβαλοποίηση των πιστών εντός των Ιερών Ναών; Η ασέβεια προς τις άγιες Εικόνες, τα άγια Λείψανα και κάθετί ιερό; Ο συνεορτασμός του Πάσχα με τους Εβραίους, τελώντας μάλιστα και διήμερη Ανάσταση; Η άδικη τιμωρία ιερέων, πιστών στην γραμμή των Αγίων της Παραδόσεως;

Τους οποίους εδώ πέρα τους αποκαλεί ως ψευδοπροφήτες. Αυτή είναι η σκοπιμότητα του κειμένου. Βλέπετε στο τέλος:

Ἄς μένουμε πιστοί στήν παράδοση πού ἔχουμε παραλάβει μέσα στήν Ἐκκλησία μας, ἄς ἀποφεύγουμε ὅσους αὐτοαπομονώνονται…

Δηλαδή οι Άγιοι, οι οποίοι είχαν κόψει κοινωνία με αυτούς οι οποίοι κήρυτταν πλάνες αυτοαπομονώθηκαν, δεν είναι με την Εκκλησία! Ο Μέγας Αθανάσιος που τότε τον έδιωξαν, τον εξόρισαν. Και πόσοι άλλοι. Και ο Μάξιμος ο Ομολογητής, και ο Θεόδωρος ο Στουδίτης, ο Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο Μάρκος ο Ευγενικός και τα ονόματα δεν τελειώνουν.

Η υποτίμηση της Αγίας Γραφής και των Αγίων Πατέρων;

Τώρα επικαλούνται αγιογραφικά κείμενα. Τότε δεν ξέρανε να επικαλεστούν κείμενα της Αγίας Γραφής και των Αγίων Πατέρων για να πούνε ότι μες στο Ναό γίνονται θαύματα, είναι ιατρείο ψυχών και σωμάτων και δεν έχουν θέση εδώ μέσα τα μέτρα; Τώρα θυμήθηκαν την Χάρη του Αγίου Πνεύματος; Που γράφουνε εδώ για την Χάρη του Αγίου Πνεύματος. Τότε δεν υπήρχε η Χάρις πριν δύο χρόνια και πριν έναν χρόνο και πριν έναν μήνα;

Η απαγόρευση τελέσεως Μυστηρίων Γάμου ή Βαπτίσεως;

Που δεν μπορούσανε οι άνθρωποι να παντρευτούν και να βαπτίσουν τα παιδιά τους; Και μόνο ένας υπουργός με ειδική άδεια για να γίνει νουνός έκανε Βάπτιση. Εκεί δηλαδή τί; Γιατί εδώ πέρα, να με συγχωρείτε, εδώ πέρα γράφει ότι κάνουν λέει και κολακείες οι ψευδοποιμένες και οι ψευδοπροφήτες.

Δεν είναι κολακεία και κοροϊδία να αφήσεις, όταν απαγορεύεις τα Μυστήρια, έναν υπουργό να κάνει Βάπτιση και ο υπόλοιπος λαός να μην βαπτίζει; Γιατί τί; Είναι ανώτερος πιστός ο υπουργός από τον απλό πιστό; Εγώ δεν άκουσα κανα υπουργό να άγιασε τα τελευταία εκατό χρόνια. Μακάρι να έχουν. Καλόγερους, άκουσα. Για απλούς πιστούς αφανείς δια Χριστόν σαλούς στον κόσμο, άκουσα. Για γιαγιάδες που ζούσανε ασκητικά, άκουσα. Για κάτι παππούδες που λέει κάτω στην Κύπρο ο Μόρφου που είχανε και αυτοί χαρίσματα, άκουσα. Για υπουργούς ν’ αγιάσαν πάντως, δεν άκουσα! Δεν ξέρω.

Επόμενη ερώτηση που ακούγαμε απ’ τους ανθρώπους:

Πιστεύετε ότι τα δικά σας έργα είναι άγια;

Γιατί εδώ πέρα γράφουν πάλι ότι οι άνθρωποι, λέει, οι ταπεινοί γίνονται αποδέκτες της Χάριτος του Θεού και δεν μπορείς να μιλήσεις, λέει, άμα δεν σου έχει μιλήσει ο Θεός.

Ορίστε. Αυτοί δηλαδή πιστεύουνε ότι είναι άγιοι που τα γράφουνε αυτά τώρα εδώ πέρα.

Μήπως αγνοείτε τον μεγάλο σκανδαλισμό των συνειδήσεων των πιστών από την αντικατάσταση της Πίστεως με τον φόβο;

Αυτό βλέπουμε δυο χρόνια. Τους ανθρώπους να ξεχάσανε τί πιστεύουμε, και ποιος είναι ο Θεός μας, και τί δύναμη έχει ο Θεός μας και να φοβούνται και την σκιά τους. Τον διπλανό τους δεν το λέω… Την σκιά τους ακόμη, και τον εαυτό τους φοβούνται. Φοβούνται τα χέρια τους, τις μύτες τους!

Έχετε την εντύπωση, «άγιοι» αρχιερείς, ότι ο λαός αγνοεί ότι με την στάση σας φροντίζετε να διατηρήσετε τα προνόμια και την θέση σας;

Γιατί είναι ολοφάνερο. Κανείς τους δεν έπαθε τίποτα. Έπαθε κανείς τους τίποτα;

Σας απευθύνουμε λοιπόν το δικό σας κείμενο για να αντιληφθείτε ότι όσα γράφετε γίνονται έλεγχος των πράξεών σας.

Και εδώ πέρα λένε, στο δικό τους κείμενο, χαρακτηριστικά κάποια πράγματα. Λένε εδώ:

Οἱ ψευδοπροφῆτες δέν μιλοῦσαν «ἀπό στόματος Κυρίου», ἀλλά «ἀπό καρδίας αὐτῶν». Δέν τούς ἀπέστελλε ὁ Θεός καί αὐτοί ἔσπευδαν νά προφητεύουν, δέν λαλοῦσε πρός αὐτούς ὁ Θεός καί αὐτοί προφήτευαν.

Δηλαδή τους μίλησε ο Θεός και τους είπε ότι άμα δεν κλείσεις τις Εκκλησίες και δεν τους πεις μετά να έρχονται με τα μέτρα στην Εκκλησία, δεν μπορούν να μπουν. Αυτό τους είπε ο Θεός! Δεν λέω. Κανονικά εκλεγμένοι είναι, θεοπρόβλητοι όπως διδάσκουμε, αλλά τους είπε ο Θεός αυτό το πράγμα δηλαδή;

Γιά νά ἀρέσουν καί νά γίνουν ἀποδεκτοί χρησιμοποιοῦσαν τήν κολακεία.

Αυτοί τα βάλαν με το σύστημα! Δεν κολάκεψαν κανέναν! Δεν κολακεύουν σήμερα τους υπουργούς, τους πολιτικούς, τους βουλευτές. Κανέναν. Δεν κολακεύουνε. Όχι, όχι, όχι, αυτοί, αυτοί τα βάλανε με όλους!

Όχι, συγνώμη. Εγώ τα καταλαβαίνω λάθος. Γι’ αυτό τα λέω, για να τα καταλάβω καλύτερα.

Ἐνῶ ἔβλεπαν ὅτι ὁ λαός εἶχε ἀπωθήσει τόν λόγο τοῦ Κυρίου, τοῦ προφήτευαν ὅτι θά ἀπολαμβάνει πραγματική εἰρήνη.

Σάμπως και αυτό δεν το ακούσαμε; Τηρείστε τα μέτρα για να γλιτώσουμε, για να πάνε όλα καλά, για να ησυχάσουμε.

Τώρα ησύχασαν δηλαδή. Τώρα είναι ήσυχοι.

Ἀποτέλεσμα ἦταν νά ἐξαπατοῦν τόν λαό μέ τίς ψευδεῖς προφητεῖες τους καί νά τόν ὁδηγοῦν στήν καταστροφή

Αυτοί δεν το κάνανε! Όχι, όχι. Αυτοί δεν κάναν κάτι τέτοιο!

Γι’ αὐτό στό τέλος καταντροπιάζονταν, γίνονταν καταγέλαστοι καί ἔπεφταν σέ τέλεια καταφρόνηση καί ἀνυποληψία ἀπό τόν λαό.

Ενώ ο λαός τώρα τους έχει σε μεγάλη υπόληψη που κλείσαν τις Εκκλησίες! Αυτό περιμέναμε για να πούμε, να ένας δεσπότης που έκλεισε την Εκκλησία επιτέλους!

Ἐμφανίζονταν «ὡς ἀλώπεκες ἐν ταῖς ἐρήμοις». Δηλαδή ὅπως οἱ ἀλεποῦδες ἀγαποῦν νά κυκλοφοροῦν σέ ἔρημα μέρη, ἔτσι καί οἱ ψευδοπροφῆτες ἐμφανίζονταν κατ’ ἐξοχήν σέ ἐποχές κατά τίς ὁποῖες ὁ λαός λόγῳ τῆς ἀσέβειας καί τῆς ἁμαρτίας εἶχε ἐρημωθεῖ ἀπό τήν θεία Χάρη καί προστασία.

Ο λαός μας βρίθει από ευσέβεια. Έχουν εξαφανιστεί οι αμαρτίες. Δεν έχουμε σαρκικά. δεν έχουμε ομοφυλοφιλία, δεν έχουμε τα σύμφωνα συμβίωσης, τις έμφυλες ταυτότητες, δεν έχουμε την αμνήστευση των ύβρεων και των βλασφημιών, όλα είναι καλά. Είναι κατεξοχήν δυστυχώς εποχή που βασιλεύει η αμαρτία. Δεν ξέρω. Δηλαδή, το διάβασαν πριν μας το στείλουν;

Σ’ άλλο σημείο γράφουν.

Τά ἁμαρτωλά ἔργα τους ἀποτελοῦν τρανές ἀποδείξεις ὅτι δέν εἶναι δοχεῖα τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ.

Ε τώρα τί να πω γι’ αυτό; Μιλάει μόνο του! Δείτε τί κάναν τα δύο χρόνια οι δεσποτάδες μας για εμάς και βγάλτε συμπέρασμα για αυτά που λένε.

Χαρακτηριστικό τους γνώρισμα εἶναι νά δημιουργοῦν στήν Ἐκκλησία διχοστασίες καί σκάνδαλα, νά ἐνεργοῦν ἀντίθετα πρός τήν διδαχή τῆς παραδόσεως τῆς Ἐκκλησίας, νά μήν ὑπηρετοῦν τόν Κύριο, ἀλλά τά προσωπικά τους συμφέροντα καί νά χρησιμοποιοῦν τά κολακευτικά καί εὐγενικά λόγια γιά νά ἐξαπατήσουν τίς καρδιές τῶν ἀγαθῶν ἀνθρώπων.

Δηλαδή τώρα, έτσι όπως μας τα λένε αυτοί γιατί δικαιώνουν τον εαυτόν τους, ήθελε ο Θεός να κλείσουν τις Εκκλησίες, γιατί αυτό θέλει η Παράδοση να κλείσουν οι Εκκλησίες όταν έχει ασθένειες, και έτσι υπηρέτησαν τον Κύριο! Ενώ ο Θεός δεν θα ήθελε για παράδειγμα να είναι ανοιχτές οι Εκκλησίες, να κάνουμε Λιτανείες, να προσκυνούμε τις Εικόνες, να ομολογούμε την Πίστη μας!

Γιατί δικαιώνουν τον εαυτόν τους και σε κάποιους «ψευδοπροφήτες» τα απευθύνουν. Δεν ξέρω σε ποιους τα λένε, μάλλον σε αυτούς που θέλαν να μείνουν ανοιχτές οι Εκκλησίες υποθέτω.

Τί άλλα να διαβάσουμε από ‘δω μέσα; Εδώ στο τέλος.

…ἄς ἀποφεύγουμε ὅσους αὐτοαπομονώνονται καί ἄς τιμοῦμε καί ὑπακοῦμε στούς Ποιμένες καί Ἐπισκόπους τῆς Ἐκκλησίας μας, οἱ ὁποῖοι ἀγρυπνοῦν ὑπέρ ἡμῶν, καί ἄς ἐπιδιώκουμε πρό πάντων «τά τῆς εἰρήνης καί τά τῆς οἰκοδομῆς τῆς εἰς ἀλλήλους» γιά νά ἀναπαύεται μέσα μας ἡ Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος· τοῦ Πνεύματος τῆς Ἀληθείας, τῆς Εἰρήνης καί τῆς Ἑνότητος.

Σας πληροφορώ, αυτοί οι οποίοι κήρυτταν ειρήνη, ενότητα και αγάπη και αλήθεια, αυτοί καταπάτησαν την αλήθεια που αποδεικνυόταν μπροστά τους από την Αγία Γραφή και τους Αγίους Πατέρες. Αυτοί, εκεί που υπήρχε ειρήνη φέραν την ταραχή. Αυτοί, εκεί που υπήρχε ενότητα φέρανε την διχόνοια. Και αφού τα διέλυσαν όλα, μετά λένε τί καλά, τώρα φέραμε την ειρήνη! Είναι αυτή η «λογική» που έχουνε οι πολεμοχαρείς λαοί: ας κάνουμε πόλεμο να τους νικήσουμε όλους και μετά θα έχει ειρήνη, αφού δεν θα έχει κανέναν να πολεμήσουμε. Pax Romana. Αυτή είναι η «λογική» του κόσμου όμως, δεν είναι της Εκκλησίας.

Κι όσον αφορά την υπακοή που λέει, ναι, διδάσκει η Εκκλησία υπακοή στους επισκόπους, που είναι εντεταλμένοι από τον Θεό να ποιμένουν την Εκκλησία και να πηγαίνουν μπροστά και να ακολουθούμε, αλλά υπάρχουν δύο εξαιρέσεις από τους βίους των Αγίων και την Ιερά μας Παράδοση και την Αγία Γραφή. Εάν υπάρχει πλάνη σε θέματα πίστεως ή εάν σε καλούν να κάνεις αμαρτίες, τότε δεν κάνεις υπακοή, κάνεις αγία ανυπακοή. Το είχε αναλύσει αυτό βαθύτατα ο μακαριστός Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης, περί της αγίας ανυπακοής.

Και να μην ξεχνάμε πριν δύο Κυριακές, την Κυριακή των Πατέρων, αυτό που λέει ο Απόστολος Παύλος στους πρεσβυτέρους της Εφέσου, στους επισκόπους ας πούμε της εποχής. Τί τους λέει;

Ἐγὼ γὰρ οἶδα τοῦτο, ὅτι εἰσελεύσονται μετὰ τὴν ἄφιξίν μου λύκοι βαρεῖς εἰς ὑμᾶς μὴ φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου· καὶ ἐξ ὑμῶν αὐτῶν ἀναστήσονται ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα τοῦ ἀποσπᾶν τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν.

ΚΑΙ ΕΞ ΥΜΩΝ ΑΥΤΩΝ. Αυτό το σημείο δεν γράφει στην Εγκύκλιο. ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΑΝΑΜΕΣΑ -στους πρεσβυτέρους και στους επισκόπους τα απευθύνει- ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΑΝΑΜΕΣΑ λέει ο Απόστολος Παύλος, θα βγουν άνδρες οι οποίοι θα λαλούν διεστραμμένα πράγματα για να αποσπάνε τους μαθητές πίσω τους.

Δεν ξέρω τι να πω γι’ αυτό το κείμενο. Αυτοί που τα γράψαν είναι γερασμένοι με άσπρα γένια, κάποιοι με περνάνε και 60 χρόνια. … Δηλαδή δεν το διάβασαν πριν το στείλουν; Δεν σκέφτηκαν ότι αυτά που γράφω εγώ ο γερασμένος δεσπότης, θα τα απευθύνουν κάποια στιγμή και σε μένα; Εγώ τί έκανα πριν δύο χρόνια; Κράτησα τις Εκκλησίες ανοιχτές για τους πιστούς; Τους βρήκα λύση στα προβλήματά τους; Πεθαίναν οι άνθρωποι και τους θάβαν σαν σάντουιτς να με συγχωρείτε. Τους τυλίγαν από ‘δω, τους τυλίγαν από ‘κει. Χάρηκε κηδεία ο κόσμ…. Είναι οξύμωρο αυτό που λέω να χαρείς κηδεία, αλλά να πεις ότι είδα τον άνθρωπό μου, τον αγκάλιασα… Κι εμείς οι παπάδες τί λέγαμε στον κόσμο για να τον παρηγορήσουμε; Το οποίο είναι αληθινό βέβαια αυτό. Ότι όταν έχεις ατίμωση στην Εξόδιο Ακολουθία, χωρίς να το επιδιώξεις εσύ, τότε ο Θεός σου δίνει καλύτερη απολογία, σου συγχωρεί κάποια αμαρτήματα. Και είναι η μόνη παρηγοριά που μπορούν να έχουν αυτοί οι άνθρωποι, που είδαν τους συγγενείς τους τυλιγμένους σε ένα φέρετρο. … Δεν είναι καθόλου όμορφο πράγμα αυτό σε όσους το έζησαν. Δεν θα ‘πρεπε να βγουν μπροστά (σ.σ. οι δεσποτάδες) να μιλήσουν για αυτό το πράγμα; Εδώ, λοιμώδεις νόσοι υπήρχαν και πέφτανε τα σώματα στους δρόμους, και πάλι, τους βάζανε σε ομαδικούς τάφους και κάποιος παπάς τους διάβαζε ανοικτούς, δεν τους διάβαζε κλειστούς εκείνη την εποχή. Και στην Δύση που δεν πιστεύουν όπως εμείς! Όχι μόνο στην Ανατολή και στη Δύση όταν ήταν η πανώλη.

Τι άλλα να πούμε; Όσα και να πούμε… τί να πω, πραγματικά έχω απογοητευθεί. Αυτοί δηλαδή είναι που κυβερνάνε την Εκκλησία και μας οδηγούν μπροστά; Που δεν μπορούν να καταλάβουν ότι αυτά τα οποία γράφουν επιστρέφουν στον εαυτό τους; Ναι υπάρχουν και άνθρωποι με σκοπιμότητες που πλανούν τον λαό, που λένε υπερβολές, έχουν δίκιο σε αυτό, αλλά αυτοί το γράψανε, μου λέει ο λογισμός, με την σκοπιμότητα να ελέγξουνε όποιον αντιδράει σε αυτά που λένε αυτοί.

Δηλαδή αυτοί τα κάναν όλα τέλεια! Και γυρνάνε και μιλάνε για την Χάρη του Αγίου Πνεύματος την οποία αμφισβητούσανε!

Δεν ξέρω. Δεν ξέρω.

Πραγματικά, αυτή η Χάρη που επικαλούνται, όχι η Χάρη που αμφισβητούσαν, αυτή η Χάρη που επικαλούνται εύχομαι να τους φωτίσει και να γίνουν πρότυπα, και να ‘χουμε να καυχιόμαστε για τους Αρχιερείς μας και όχι να ντρεπόμαστε. Που κάθονται και γράφουν εδώ πέρα ότι οι άνθρωποι λέει οι οποίοι είναι ψευδοπροφήτες πέφτουν σε τελεία καταφρόνηση και ανυποληψία από τον λαό. Αυτοί τώρα νοιώθουν ότι είναι δηλαδή σε μεγάλη υπόληψη και εκτίμηση από τον λαό!

Δεν ξέρω. Δεν ξέρω, δεν ξέρω. Δηλαδή, δεν μπορώ να καταλάβω πώς βλέπουν τα πράγματα γύρω τους. Δεν μπορώ να καταλάβω, τι να πω. Δεν έχω άλλα λόγια να πω…

Ο Θεός να μας ελεήσει και να μας φωτίσει. Αμήν.


Απομαγνητοφώνηση ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ
ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΣΑΣ ΝΑ ‘ΧΟΥΜΕ ΠΑΤΕΡ


Η Εγκύκλιος της Εκκλησίας της Ελλάδος που διαβάστηκε στους Ναούς.

Τά χαρίσματα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί οἱ ψευδοπροφῆτες
(14/6/2022).

(Για να διαβάσετε το κείμενο σε μορφή PDF, επιλέξτε εδώ)


Αριθμ. Πρωτ. 2967
Αριθμ.Διεκπ. 1163
Αθηνησι τη‚ 14ῃ Ἰουνίου 2022

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 3060

Πρός
τό Χριστεπώνυμο Πλήρωμα
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος

Θέμα: «Τά χαρίσματα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί οἱ ψευδοπροφῆτες»

Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,

Μία ἑβδομάδα μετά τήν Ἑορτή τῆς Πεντηκοστῆς, κατά τήν ὁποία φανερώθηκε ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ στὸν κόσμο, τιμοῦμε τά γεννήματα αὐτῆς τῆς «καινῆς κτίσεως» τῆς Χάριτος, τῆς Ἐκκλησίας δηλαδή, πού εἶναι ὅλοι οἱ Ἅγιοι τοῦ Θεοῦ, οἱ ἀληθινά Πνευματοφόροι ἄνθρωποι.

Τό Πανάγιο Πνεῦμα εἶναι ἡ πηγή τῆς Ἁγιότητος καί ὅλων τῶν χαρισμάτων. Χαρίζει τήν θεοποιό Χάρη ἀνάλογα μέ τήν πνευματική κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου «καθώς βούλεται» . Κατά τούς θεοφόρους Πατέρες ἡ ἐργασία τῶν ἐντολῶν καί ἡ προσευχή εἶναι αἰτίες χορηγήσεως τῆς ἐνεργείας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. «Κατ’ ἀναλογίαν τῆς ἐργασίας τῶν ἐντολῶν», γράφει ὁ Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Ἀσκητής, ὄχι οἱ ἀκροατές, ἀλλά οἱ ποιητές τοῦ νόμου θά γίνουν κατοικητήρια τοῦ Παναγίου Πνεύματος. Κατά τήν διδασκαλία τῶν Ἁγίων, αὐτό στό ὁποῖο μποροῦμε νά μετάσχουμε δέν εἶναι ἡ οὐσία τοῦ Θεοῦ, ἀλλά ἡ ἐνέργεια. Αὐτή ἡ ἐνέργεια ὀνομάζεται θεοποιός Χάρη, Φῶς καί Πνεῦμα Θεοῦ καί ὁδηγεῖ τόν ἄνθρωπο στήν θέωση. Οἱ ταπεινοί γίνονται ἀποδέκτες τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ. Μόνον αὐτοί μποροῦν νά ἀποφανθοῦν μετά βεβαιότητος γιά τά παρόντα καί τά μέλλοντα, νά διακρίνουν ποῦ ὑπάρχει ἀλήθεια καί ποῦ τό ψεῦδος. Οἱ Ἅγιοι καί θεόπτες τῶν χαρισμάτων δέν κομπάζουν, ἀλλά ταπεινώνονται ἀκόμη περισσότερο μετά τήν θεία Ἐπίσκεψη. Ἀντίθετα, οἱ στερούμενοι τῆς Χάριτος εἶναι ψευδοπροφῆτες, πλανῶντες καί πλανώμενοι, λύκοι βαρεῖς μή φειδόμενοι τῶν λογικῶν προβάτων τῆς Ἐκκλησίας καί διακατέχονται ἀπό πνεῦμα ὑπερηφανείας καί κενοδοξίας. Τό φαινόμενο αὐτό τῶν ψευδοαγίων ὑπάρχει σέ κάθε ἐποχή.

Στήν Παλαιά Διαθήκη ὁ Θεός ἔδωσε πολλούς καί μεγάλους προφῆτες. Ὅπως παρατηρεῖ ὁ σοφός Σολομώντας, ἡ Σοφία τοῦ Θεοῦ κατά καιρούς μεταβαίνοντας σέ ὅσιες ψυχές κατασκευάζει φίλους Θεοῦ καί προφῆτες. Ὅμως ταυτόχρονα παρουσιάσθηκαν καί πολλοί ψευδοπροφῆτες στόν λαό τοῦ Ἰσραήλ. Ἤδη ἀπό τήν ἀρχή ὁ Κύριος προειδοποίησε τόν λαό Του γι’ αὐτούς καί ἔδωσε ὡς χαρακτηριστικό σημάδι ἀναγνωρίσεώς τους τήν παρέκκλιση ἀπό τήν ἀληθινή πίστη. Οἱ ψευδοπροφῆτες δέν μιλοῦσαν «ἀπό στόματος Κυρίου», ἀλλά «ἀπό καρδίας αὐτῶν». Δέν τούς ἀπέστελλε ὁ Θεός καί αὐτοί ἔσπευδαν νά προφητεύουν, δέν λαλοῦσε πρός αὐτούς ὁ Θεός καί αὐτοί προφήτευαν. Γιά νά ἀρέσουν καί νά γίνουν ἀποδεκτοί χρησιμοποιοῦσαν τήν κολακεία. Ἐνῶ ἔβλεπαν ὅτι ὁ λαός εἶχε ἀπωθήσει τόν λόγο τοῦ Κυρίου, τοῦ προφήτευαν ὅτι θά ἀπολαμβάνει πραγματική εἰρήνη. Ἀποτέλεσμα ἦταν νά ἐξαπατοῦν τόν λαό μέ τίς ψευδεῖς προφητεῖες τους καί νά τόν ὁδηγοῦν στήν καταστροφή . Γι’ αὐτό στό τέλος καταντροπιάζονταν, γίνονταν καταγέλαστοι καί ἔπεφταν σέ τέλεια καταφρόνηση καί ἀνυποληψία ἀπό τόν λαό. Ἐμφανίζονταν «ὡς ἀλώπεκες ἐν ταῖς ἐρήμοις» . Δηλαδή ὅπως οἱ ἀλεποῦδες ἀγαποῦν νά κυκλοφοροῦν σέ ἔρημα μέρη, ἔτσι καί οἱ ψευδοπροφῆτες ἐμφανίζονταν κατ’ ἐξοχήν σέ ἐποχές κατά τίς ὁποῖες ὁ λαός λόγῳ τῆς ἀσέβειας καί τῆς ἁμαρτίας εἶχε ἐρημωθεῖ ἀπό τήν θεία Χάρη καί προστασία.

Στήν Καινή Διαθήκη ὁμοίως «πολλοί ψευδοπροφῆται ἐξεληλύθασιν εἰς τόν κόσμον» . Ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός ἤδη ἀπό τήν ἀρχή τοῦ κηρύγματός Του, στήν ἐπί τοῦ Ὄρους Ὁμιλία, ἐφιστᾶ τήν προσοχή τῶν πιστῶν ἀναφορικά μέ τούς ψευδοπροφῆτες, οἱ ὁποῖοι ἔρχονται πρός αὐτούς μέ ἐνδύματα προβάτων, ἀλλά ἀπό μέσα εἶναι ἅρπαγες λύκοι. Τά ἁμαρτωλά ἔργα τους ἀποτελοῦν τρανές ἀποδείξεις ὅτι δέν εἶναι δοχεῖα τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ. Μάλιστα ὁ Χριστός ἔχει προφητεύσει ὅτι ὅσο θά περνοῦν τά χρόνια καί θά πληθαίνει ἡ ἀνομία, θά αὐξάνονται οἱ ψευδοπροφῆτες καί πολλούς θά παρασύρουν στίς πλάνες τους . Χαρακτηριστικό τους γνώρισμα εἶναι νά δημιουργοῦν στήν Ἐκκλησία διχοστασίες καί σκάνδαλα, νά ἐνεργοῦν ἀντίθετα πρός τήν διδαχή τῆς παραδόσεως τῆς Ἐκκλησίας, νά μήν ὑπηρετοῦν τόν Κύριο, ἀλλά τά προσωπικά τους συμφέροντα καί νά χρησιμοποιοῦν τά κολακευτικά καί εὐγενικά λόγια γιά νά ἐξαπατήσουν τίς καρδιές τῶν ἀγαθῶν ἀνθρώπων. Μέ ἕνα λόγο οἱ ψευδοπροφῆτες καί ὅλοι γενικά οἱ πλανεμένοι ἄνθρωποι εἶναι τά ζιζάνια πού φύτευσε ὁ διάβολος στόν ἀγρό τοῦ Κυρίου γιά νά μήν τελεσφορήσει τό ἔργο τῆς θείας Οἰκονομίας γιά τήν σωτηρία τῶν ἀνθρώπων .

Στήν σημερινή ἐποχή πλήθυναν οἱ ἐντός τῆς Ἐκκλησίας ψευδοπροφῆτες, οἱ ὁποῖοι ἔχουν παρασύρει ἕναν ἀριθμό πιστῶν καί κινδυνεύουν νά καταλήξουν σέ σχίσμα ἤ αἵρεση. Ἄλλοι ἀπό αὐτούς ἔχουν αὐτοδιορισθεῖ διδάσκαλοι καί μελλοντολόγοι καί ταράσσουν τούς πιστούς μέ διάφορες κινδυνολογίες. Ἄλλοι παρερμηνεύουν λόγια συγχρόνων ἤ καί παλαιοτέρων Ἁγίων καί τά παρουσιάζουν σύμφωνα μέ τόν δικό τους τρόπο σκέψης. Ἄλλοι ἀναφέρονται σέ ἀνώνυμους γέροντες ἤ γερόντισσες πού βρίσκονται ἐν ζωῇ, οἱ ὁποῖοι προφητεύουν ἐπικείμενες καταστροφές καί πολέμους καί ἀρκετές φορές μάλιστα θέτουν καί συγκεκριμένες ἡμερομηνίες, καί ὅταν δέν πραγματοποιηθοῦν, ἀντί νά σιωπήσουν ἀπό ντροπή, δέν χάνουν τήν διάθεσή τους, ἀλλά θέτουν ἐκ νέου ἄλλες ἡμερομηνίες. Ἄλλοι ἐπίσης ἐμφανίζουν ἱερά ἀντικείμενα πού δακρύζουν, αἱμορροοῦν καί παρουσιάζουν διάφορα ἄλλα ἔκτακτα καί θαυμαστά φαινόμενα. Ἀσφαλῶς ἡ Ἐκκλησία ἀναμφισβήτητα ἀποδέχεται καί τά ἅγια ἀντικείμενα καί τίς ἅγιες Εἰκόνες καί τήν ἐκδήλωση ποικίλων φαινομένων τῆς θείας Χάριτος διά μέσου αὐτῶν, ὅμως χρειάζεται ἐπίσης πολλή προσοχή καί διάκριση, ἰδίως στήν ἐποχή μας, στήν ὁποία, μέ τήν κυριαρχία τοῦ διαδικτύου, τέτοιες καταστάσεις προβάλλονται ταχύτατα καί γίνονται ἀμέσως γνωστές. Ὁ μεγάλος Ἅγιος καί προφήτης τῶν ἡμερῶν μας, ὁ γέροντας Πορφύριος, παρατηροῦσε ὅτι «αὐτά τά σημεῖα… δέν εἶναι ὅλα θεϊκά. Μερικά ἀπ’ αὐτά τά προκαλεῖ ὁ διάβολος μέσῳ τῶν ἀνθρώπων. Χρειάζεται προσοχή» . Γι’ αὐτό εἶναι ἀνάγκη νά εἴμαστε πολύ προσεκτικοί σέ ἀνάλογες περιπτώσεις, μήπως πίσω ἀπό αὐτές δέν βρίσκεται τό χέρι τοῦ Θεοῦ, ἀλλά ὁ πονηρός καί ἄνθρωποι πού διακατέχονται ἀπό πνεῦμα πλάνης καί διάθεση αὐτοπροβολῆς, αὐτόκλητοι σωτῆρες, πού δέν ὑπηρετοῦν τό θεῖο θέλημα, ἀλλά τό ἴδιον συμφέρον.

Ἔχοντας αὐτά ὑπ’ ὄψιν ἐφιστοῦμε τήν προσοχή τῶν πιστῶν τῆς Ἐκκλησίας μας· νά μήν παρασύρονται ἀπό τούς διαφόρων εἰδῶν πλάνους καί ἀγύρτες καί ψευδοπροφῆτες, οἱ ὁποῖοι τούς ἀποσποῦν ἀπό τόν κύριο σκοπό τους, τήν πρόοδο στήν ὀρθόδοξη πίστη καί τήν πνευματική ζωή, καί στρέφουν τήν προσοχή τους σέ ἀρρωστημένες καταστάσεις καί σέ δραστηριότητες καί ἐνασχολήσεις πού δέν ὠφελοῦν σέ τίποτε, ἀλλά μᾶλλον προξενοῦν θόρυβο καί ταραχή καί σκανδαλισμό καί σχίσιμο τοῦ ἀρράφου χιτῶνος τῆς Ἐκκλησίας, δηλαδή τοῦ Χριστοῦ.

Ἄς μένουμε πιστοί στήν παράδοση πού ἔχουμε παραλάβει μέσα στήν Ἐκκλησία μας, ἄς ἀποφεύγουμε ὅσους αὐτοαπομονώνονται καί ἄς τιμοῦμε καί ὑπακοῦμε στούς Ποιμένες καί Ἐπισκόπους τῆς Ἐκκλησίας μας, οἱ ὁποῖοι ἀγρυπνοῦν ὑπέρ ἡμῶν, καί ἄς ἐπιδιώκουμε πρό πάντων «τά τῆς εἰρήνης καί τά τῆς οἰκοδομῆς τῆς εἰς ἀλλήλους», γιά νά ἀναπαύεται μέσα μας ἡ Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος· τοῦ Πνεύματος τῆς Ἀληθείας, τῆς Εἰρήνης καί τῆς Ἑνότητος. Ἀμήν.

Μέ πατρικές εὐχές καί ἀγάπη

† Ὁ Ἀθηνῶν Ι Ε Ρ Ω Ν Υ Μ Ο Σ, Πρόεδρος
† Ὁ Σάμου καί Ἰκαρίας Εὐσέβιος
† Ὁ Φλωρίνης, Πρεσπῶν καί Ἐορδαίας Θεόκλητος
† Ὁ Κασσανδρείας Νικόδημος
† Ὁ Σερρῶν καί Νιγρίτης Θεολόγος
† Ὁ Σιδηροκάστρου Μακάριος
† Ὁ Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας Ἰωήλ
† Ὁ Ἀργολίδος Νεκτάριος
† Ὁ Θεσσαλιώτιδος καί Φαναριοφερσάλων Τιμόθεος
† Ὁ Μεγάρων καί Σαλαμῖνος Κωνσταντῖνος
† Ὁ Κεφαλληνίας Δημήτριος
† Ὁ Τρίκκης καί Σταγῶν Χρυσόστομος
† Ὁ Καρπενησίου Γεώργιος
Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
† Ὁ Ὠρεῶν Φιλόθεος

Ἀκριβές Ἀντίγραφον
Ὁ Ἀρχιγραμματεύς

† Ὁ Ὠρεῶν Φιλόθεος


3 thoughts on “Την Κυριακή των Αγίων Πάντων η Εκκλησία του Χριστού μίλησε μέσα από έναν ευλαβή Ιερέα – Απάντηση στην φαρισαϊκή Εγκύκλιο 3060.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s