Απάντηση στον π. Βασίλειο Βολουδάκη για τη νατοϊκή «εκκλησία» των Σκοπίων.

Σε χθεσινό βίντεο ο π. Βασίλειος Βολουδάκης απαντά στην ανάρτηση με τίτλο: «Ο π. Βασίλειος Βολουδάκης αναγνωρίζει τη νατοϊκή ψευδοεκκλησία του ψευδοκράτους των Σκοπίων.»

«Το Σερβικό Κράτος ήτανε το μόνο Κράτος το οποίο δεν δεχότανε τον όρο Μακεδονία. Μπορούσα να φανταστώ ότι η Εκκλησία της Σερβίας θα μπορούσε να δεχθεί ‘Μακεδονική – Εκκλησία Αχρίδος;» [π. Βασίλειος Βολουδάκης]

«Από αυτό που ακούσατε [1.11.29] αναγνωρίζω την Μακεδονική Εκκλησία; Θα ήμουν παράφρων να ήξερα ότι έχει υπογραφεί από το Πατριαρχείο Σερβίας ‘Μακεδονική – Εκκλησία Αχρίδος’ και να λέω ότι έχω επιφυλάξεις για τον Αρχιεπίσκοπο Στέφανο γιατί αυτός στο παρελθόν μιλάει για Μακεδονική Εκκλησία. Πες τε μου σας παρακαλώ. Ποιός καλοπροαίρετος χριστιανός, ποιός νουνεχής άνθρωπος θα μπορούσε να τραβήξει αυτά τα πράγματα απ’ τα μαλλιά και να με παρουσιάσει προδότη»; [π. Βασίλειος Βολουδάκης]

-https://www.youtube.com/watch?v=Ztk950iqFk8

Τουλάχιστον εδώ και ένα μήνα στα δημοσιεύματα που έχουν κυκλοφορήσει, η Εκκλησία της Σερβίας αποκαλούσε τους Σκοπιανούς σχισματικούς «Μακεδονική Εκκλησία- Αρχιεπισκοπή Οχρίδος». Το Πατριαρχείο Σερβίας είχε αναγνωρίσει αυτοκεφαλία στην «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία – Αρχιεπισκοπή Αχρίδος» από τον Μάιο, τον «Τόμο» στην ίδια ονομασία τον έδωσε λίγο αργότερα. Ο Ζόραν Ζάεφ από το 2020 ζητούσε σε επιστολή προς τον πατρ. Βαρθολομαίο την αναγνώριση της «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας – Αρχιεπισκοπής της Αχρίδας» ως αυτοκέφαλη Εκκλησία. Αλλά αν θέλουμε να πάμε και πιο πριν, από το 2019 μας είχε «ενημερώσει» ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος ότι μαζί με τους αχειροτόνητους Ουκρανούς υπήρχε λίστα και με άλλες «Τοπικές Εκκλησίες», όπως είχε ονομάσει από τότε τα σχισματικά μορφώματα, και θα ζητούσαν, λέει, αυτοκεφαλία (όχι να γίνουν Αρχιεπισκοπές υπαγόμενες στις Τοπικές Εκκλησίες).

Όλον αυτόν τον καιρό τίποτε δεν άλλαξε για να μας κάνει να πιστεύουμε ότι η όποια εξέλιξη στα Σκόπια δεν θα συνέχιζε στον ίδιο δρόμο με την προδοτική συμφωνία Κοτζιά Δημητρώφ. Η συνάντηση μάλιστα του Μητσοτάκη στις αρχές του Μαΐου με τους πρωθυπουργούς Βουλγαρίας και Σκοπίων, και πρόεδρο Σερβίας έδειξε ότι θα είχαμε δυσάρεστες εξελίξεις. Το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως αναγνώρισε «Αρχιεπισκοπή Αχρίδος» στο κράτος της «Βόρειας Μακεδονίας», την οποία παρεμπιπτόντως όλοι οι άλλοι εκτός από εμάς φροντίζουν πάντα να αποκαλούν «Μακεδονία», χωρίς να σημαίνει βέβαια ότι ο γεωγραφικός προσδιορισμός είναι αποδεκτός από τους Έλληνες.

Ανεξαρτήτως του ονόματος, η αναγνώριση του σχισματικού μορφώματος από την διοικούσα Εκκλησία εντός του σημερινού κρατιδίου των Σκοπίων, όπως αυτό ορίστηκε από την κατάπτυστη συμφωνία των Πρεσπών, αποτελεί αυτομάτως επιπλέον αναγνώριση και ενίσχυση της εν λόγω προδοτικής συμφωνίας και νομιμοποίηση του αλυτρωτισμού των Σκοπίων.

Λογικό είναι συνεπώς να δυσαρέστησε η ευκολία με την οποία σπεύσατε π. Βασίλειε να αναγνωρίσετε έστω και αυτήν την «Αρχιεπίσκοπή Αχρίδος» (ιστορικά εκτός Σκοπίων το μεγαλύτερο μέρος της!!!) μέσα σε αυτό το ψευδο-κράτος των Σκοπίων, διότι έτσι αναγνωρίσατε άμεσα και ενισχύσατε την «Βόρεια Μακεδονία» στην οποία βρίσκεται το νατοϊκό κατασκεύασμα.

Την προδοτική συμφωνία των Πρεσπών ΔΕΝ ΤΗΝ ΔΕΧΤΗΚΑΝ ΠΟΤΕ τα εκατομμύρια των Ελλήνων που βγήκαν στους δρόμους να διαδηλώσουν υπέρ της Μακεδονίας. ΟΥΤΕ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΔΕΧΘΟΥΝ όσα ανθελληνικά συνέδρια ΣΥΡΙΖΑ κι αν γίνουν, όσες «νόμιμες» αναγνωρίσεις του αλυτρωτικού εκκλησιαστικού μορφώματος γίνουν, όσες συναντήσεις των εκάστοτε πολιτικών μαριονετίσκων γίνουν με τους γείτονες εταίρους τους. Το θέμα αυτό ΠΟΝΑΕΙ ΠΟΛΥ για να το χειριζόμαστε πρόχειρα σε ζωντανές ομιλίες ολίγων λεπτών. Εάν το κάνουμε, ας είμαστε τουλάχιστον έτοιμοι να δεχθούμε την κριτική που ενδεχομένως να προκαλέσουμε.

Υπήρχανε όλα τα δεδομένα για να είμαστε νουνεχείς π. Βασίλειε, και όχι αφελείς, έτσι ώστε να βλέπουμε τις τρέχουσες εξελίξεις στην πραγματική τους διάσταση και να μην τρέφουμε αυταπάτες για το που οδεύουνε τα πράγματα. Εσείς είδατε το δωμάτιο με το μαχαίρι, το αίμα, τον νεκρό στο πάτωμα και περιμένατε το πιστοποιητικό θανάτου. Εμείς είπαμε πριν δούμε το πιστοποιητικό θανάτου ότι ο άνθρωπος είναι νεκρός.

Δεν σας αποκάλεσε κανείς προδότη επειδή είδατε αυτά που είδατε, το δικαίωμά μας ασκήσαμε όμως να σας πούμε τί στην πραγματικότητα αναγνωρίσατε (όχι συνειδητά προφανώς) όταν δεχθήκατε τόσο αβίαστα την «Αρχιεπισκοπή Αχρίδος». Πάτερ, προσωπικά εγώ σας ζητώ συγνώμη εάν έδωσα την εντύπωση σε κάποιους ότι συνειδητά προδώσατε την Μακεδονία, εάν και πουθενά δεν έγραψα την λέξη «προδότης», όπως λέτε στο βίντεο. Θέλω όμως να πω ότι αρκετά με αυτούς τους τυφλούς αυτοματισμούς και τις λογικοφανείς θέσεις που νομιμοποιούν (έστω και ακουσίως δεν έχει σημασία) τις προδοσίες των κυβερνώντων. Αρκετά με αυτήν την «αντιπολίτευση» που κάνει εύπεπτες τις προδοσίες των πολιτικών.

Τί πάει να πει δεχόμαστε την Αρχιεπισκοπή Αχρίδος «αλλά εκφράζουμε την ανησυχία μας, διότι πρέπει να τακτοποιηθούν και άλλα συναφή θέματα, γιατί αυτός ο Αρχιεπίσκοπος ο Στέφανος μιλάει συνεχώς για Μακεδονική Εκκλησία»; Μόνο ο Στέφανος μιλάει; Οι άλλοι τόσον καιρό τί κάνουν δηλαδή; Μήπως είναι λάθος να βάζετε π. Βασίλειε την αναγνώριση των σχισματικών σε προστατευτική γυάλα και να την απομονώνετε από το περιβάλλον της;

Και τί είμαστε εμείς που θα βάλουμε πρώτα την υπογραφή μας πριν ξεκαθαρίσουμε τα «συναφή θέματα»; Σε ποιά άλλη χώρα γίνεται αυτό, να μπαίνει πρώτα η υπογραφή και να γίνονται μετά οι συζητήσεις; Μόνο στην μπανανία Ελλάς γίνονται αυτά. Μήπως να υπογράψουμε επειδή πήρε λέει ο πατριάρχης στην Τουρκία (γνωστός για την φιλοπατρία του!!) «έγγραφη συγκατάθεση» ότι θα λέγεται Εκκλησία της Αχρίδος; Μα είναι σοβαρά πράγματα αυτά; Έτσι συμπεριφέρονται τα κυρίαρχα κράτη σε θέματα που αφορούν την εθνική τους κυριαρχία; Αρκούνται στην υπόσχεση ενός ανθέλληνα σε έναν Τούρκο υπήκοο συνεργάτη των αμερικανών; Και φυσικά είδαμε που πήγε αυτή η «έγγραφη συγκατάθεση».

Είναι δυνατόν να σας ακούμε να λέτε τέτοια πράγματα μπροστά σε χιλιάδες ακροατές και να μην απαντήσουμε για να θεωρούμαστε τάχαμου «καλοπροαίρετοι Χριστιανοί»; Όχι βέβαια. Όχι σε αυτό το ιστολόγιο πάντως. «Καλοπροαίρετοι Χριστιανοί» δεν σημαίνει μη σκεπτόμενοι Χριστιανοί. Την προσωπική σας άποψη εκφράσατε βέβαια, όπως έχετε κάθε δικαίωμα, αλλά είναι γεγονός ότι επηρεάζετε τις γνώμες χιλιάδων ανθρώπων.

Και αυτά τα «συναφή θέματα» δεν ξέρουμε πώς (δεν) θα «λυθούνε»; Μα επιτέλους. Τί μάθαμε τόσα χρόνια;

Η αναμενόμενη «λύση» της γνωστής «διπλής ονομασίας», άλλο όνομα για εσωτερική κατανάλωση (Σκόπια) και άλλο για όλους τους άλλους (Μακεδονία), αποκαλύφθηκε στα ονομαστήρια του πατρ. Βαρθολομαίου. Ή μήπως δεν γνώριζε ούτε και ο πατριάρχης Βαρθολομαίος ότι το πατρ. Σερβίας απένειμε αυτοκεφαλία στην «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία – Αρχιεπισκοπή Αχρίδος»; Για τον πατρ. Βαρθολομαίο ο Σκοπιανός ανθέλληνας είναι «Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος» και όχι «Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος και Μακεδονίας» όπως είναι για όλους τους άλλους. Το ίδιο δούλεμα συνεχίζεται.

Το ιστολόγιο ΔΕΝ είναι εχθρικά προσκείμενο προς το πρόσωπό σας π. Βασίλειε. Είναι αλήθεια ότι είτε αυτοβούλως, είτε από προτροπή άλλων έχει κληθεί κατά καιρούς να τοποθετηθεί σε θέσεις που έχετε εκφράσει. Δεν φταίμε εμείς επειδή μας «τραβάτε» με τις δηλώσεις που κάνετε! Το συγκεκριμένο βίντεο εστάλη στο ιστολόγιο από αδελφούς και σχολιάστηκε με βαριά καρδιά, δεν «κυνηγάει» τις ομιλίες σας για να τις σχολιάσει. Επίσης, δεν υπάρχει κάποια «συνωμοσία» πίσω από το ψευδώνυμο της Φαίης και τα ψευδώνυμα των αδελφών που έχουν ιστολόγια. Άνθρωποι της διπλανής πόρτας είμαστε π. Βασίλειε και δεν αλλάζει το νόημα όσων γράφουμε.

Την ευχή σας να έχουμε.


ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ

21 thoughts on “Απάντηση στον π. Βασίλειο Βολουδάκη για τη νατοϊκή «εκκλησία» των Σκοπίων.

  1. Ήθελα να σχολιάσω αυτήν την Ντόρα που αν την είχα μπροστά μου δεν ξέρω κι εγώ τι θα έκανα. «Υπήρχε λέει η απόφαση των πολιτικών αρχηγών». ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΣΟΥ ΕΙΠΕ ΚΥΡΑ ΜΟΥ ΟΤΙ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΤΕ ΕΡΗΜΗΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ; ΑΜΑ ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΕΛΙΑΜΕΜΠ ΚΑΙ ΣΤΑ ΘΙΝΚ ΤΑΝΚΣ ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ;
    Δεν σεβαστήκατε την ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, τους ΑΓΩΝΕΣ των προγόνων μας και θα σας ακολουθήσουμε; ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ που τους έχουμε ακόμα και τους ακούμε τους ΠΡΟΔΟΤΕΣ, που μας το λένε και ανοιχτά κιόλας ότι «αποφασίσανε» λέει και είναι νόμος.
    Και πως μας πουλήσανε την προδοσία οι παλιάνθρωποι;
    «Σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό»! (άκου τί σκαρφίστηκαν οι καλικάντζαροι) και «διπλή ονομασία» μία για μέσα (εσωτερική κατανάλωση) και μία για έξω!
    ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ.

  2. Δεν φταίει ο Βαρθολομαίος, ούτε ο Πορφύριος που τους αναγνώρισαν, ούτε ο ανθέλληνας Ιερώνυμος που έλεγε στον κόσμο να μην διαμαρτυρηθεί για την Μακεδονία… αλλά φταίει ο εθνικιστής Στέφανος. Μπράβο π.Βασίλειε, είστε τέρας λογικής και πατερικότητας… Μήπως θα βρείτε πουθενά χαμένο κανένα έγγραφο «σύγχρονου αγίου» που να ομιλεί για μακεδονική εκκλησία; Εντάξει, το καταλάβαμε π. Βασίλειε…

  3. Δεν αρκεί μόνο η αλήθεια αλλά θα πρέπει να υπάρχει και σεβασμός. Ειδικά σε ανθρώπους που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στο Θεό. Συγχαρητήρια για τη συγγνώμη που ζητήσατε. Ο Θεός να σας έχει καλά και να σας φωτίζει.

  4. «Επίσης, δεν υπάρχει κάποια «συνωμοσία» πίσω από το ψευδώνυμο της Φαίης και
    τα ψευδώνυμα των αδελφών που έχουν ιστολόγια.»
    Μανία που την έχουνε με τις συνωμοσίες ορισμένοι πατέρες…
    Φτάνει πια κουραστήκαμε με τούτα τα σενάρια.
    Πολύ σωστή η τοποθέτηση σου αγαπητή Φαίη,

    Ιννοκέντιος

  5. Συγνώμη που θα δυναμιτίσω λίγο την ατμόσφαιρα, αλλά αυτό που αποκόμισα, από την ομιλία του πατρός, όπως και άλλων ποιμένων τον τελευταίο καιρό. Είναι Απειλές και εκφοβισμός. Δεν θα λιώσετε, είστε εσείς Χριστιανοί, και τα σχετικά…….

    • Ε ναι, λες και εμείς άμα θέλουμε δεν μπορούμε να του μεταφέρουμε τι είπε ο Αρχιερέας Χριστός, γιατί όπως φαίνεται δεν θα το γνωρίζει ούτε αυτό(!):
      «ὃς δ᾿ ἂν σκανδαλίσῃ ἕνα τῶν μικρῶν τούτων τῶν πιστευόντων εἰς ἐμέ, συμφέρει αὐτῷ ἵνα κρεμασθῇ μύλος ὀνικὸς εἰς τὸν τράχηλον αὐτοῦ καὶ καταποντισθῇ ἐν τῷ πελάγει τῆς θαλάσσης.» (Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, 18:6)

      Χώρια που ακόμα δεν έχει ζητήσει συγνώμη για την μονομερή του ανακήρυξη σε ζωντανή διαδικτυακή ομιλία του Σέργιου Μπουλγκάκοφ ως αγίου…;

      Δεν ξέρει ούτε ότι ο πνευματικός του αγίου Ιωάννη Μαξίμοβιτς, ο Αρχιεπίσκοπος Αντώνιος Χραποβίτσκυ μαζί με τον Άγιο Αναστάσιο και την υπόλοιπη Σύνοδο των Ρώσων της Διασποράς καταδίκασαν τις θεοσοφιστικές δοξασίες του Μπουλγκάκοφ το 1935; Η πληροφορία αυτή υπάρχει στο βιβλίο Zhizneopisanie (7, σελ. 369-373.) του Αρχιεπισκόπου Νίκωνα (Rklitsky), μην μας πείτε πάλι ότι σας κατηγορούμε άδικα.
      Σας παρακαλώ για τελευταία φορά π.Βασίλειε, δείξτε λίγο σεβασμό στα γιγάντια πνευματικά αναστήματα. Δείτε λίγο παραπέρα, λίγο πιο «ανοιχτόμυαλα» με την Ορθόδοξη έννοια πάντα. Μην βλέπετε παντού επικριτές, συνωμοσίες και κακόβουλους ανθρώπους. Ακούστε μας έστω μία φορά και μετά διαφωνήστε αν θέλετε, αλλά σταματήστε να απαξιώνετε τους πάντες κυριολεκτικά με την πρώτη ευκαιρία. Μην φοβάστε εμάς που σας ασκούμε κριτική, όσο σκληρή και αν φαίνεται, αλλά να φοβάστε αυτούς που μνημονεύετε.

      • Σε ποια ομολία του έχει αναφερθεί ο π. Βασίλειος στον π. Σέργιο Μπουλγκακοφ ως άγιο; Δεν υπάρχει αυτή η αναφορά πουθενά από όσο γνωρίζω.

        Η κριτική, στην οποία αναφέρεστε, θα πρέπει να είναι πάντοτε με ευγένεια, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για Ιερείς. Πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για τον π. Βασίλειο που μας έχει στηρίξει όσο λίγοι στα πολύ δύσκολα χρόνια που ζούμε.

      • Δείτε την ομιλία του πριν κάμποσους μήνες, όταν έκανε ανάλυση στο κείμενο του Ντουγκίν. Εκεί το λέει. Ένας πιστός από κάτω τον διόρθωσε, αλλά επέμεινε ότι η Ρωσική Εκκλησία τον έχει ως άγιο.
        Θα τον σεβαστώ όταν αυτός σεβαστεί τους αγίους. Δεν γίνεται να έχει τον άγιο Νικόλαο Πλανά πίσω στο εικονοστάσι του, έναν άγιο που λειτουργούσε τους πιστούς που πήγαιναν με το παλαιό και αυτός να μην τον μιμήται, να μην θέλει να λειτουργήσει μαζί με το ακαινοτόμητο πλήρωμα. «Τιμή μάρτυρος, μίμησις μάρτυρος» κατά τον αγ.Ιωάννη τον Χρυσόστομο.
        Τέλος, εκείνος είπε ότι θα μείνουμε άλλοιωτοι, αλλά αυτός δοξάζει αιρετικό. Την πρώτη νουθεσία του την έκανε ένας πιστός από κάτω με υπερβολικά ευγενικό τρόπο και δεν κατάλαβε, επέμεινε. Τώρα τον νουθετώ με την σειρά μου πιο αυστηρά, από αγάπη μπας και καταλάβει το λάθος του. Ο Απ.Παύλος λέει να τους παρατάμε μετά την δεύτερη νουθεσία.

      • Ο π. Βασίλειος δεν αναφέρθηκε ποτέ στον π. Σ. Μπουλγκάκωφ ως Άγιο. Στην ομιλία που αναφέρεστε αν ακούσετε προσεκτικά, θα διαπιστώσετε ότι αναφέρεται στον π. Παύλο Φλορένσκυ. Οπότε άδικα τον κατηγορείτε και σε αυτό.

        Γενικότερα νομίζω ότι θα πρέπει εμείς οι λαϊκοί να ακούμε προσεκτικότερα και να μη βιαζόμαστε να βγάλουμε συμπεράσματα. Αυτό ισχύει και για το ζήτημα της μνημόνευσης που θέτετε. Δεν απαγόρευσε σε κανέναν ο ο π. Βασίλειος να διακόψει το μνημόσυνο. Απλώς είπε ότι ο ίδιος δεν προτίθεται να κάνει το ίδιο. Στην προτελευταία ομιλία του μίλησε για σεβασμό προς τους Ιερείς και τους Επισκόπους. Είναι λάθος αυτό; Αφού οι Πατέρες της Εκκλησίας διδάσκουν ότι ακόμη και από τον ανάξιο κληρικό μεταδίδεται η Χάρις του Αγίου Πνεύματος. Εμείς τον Θεό μας θέλουμε και πρέπει να προσέξουμε διότι από την αγανάκτηση μας μπορεί να φύγουμε από την Αποστολική Εκκλησία του Χριστού και από εκεί και πέρα οι διασπάσεις, όπως έχει δείξει η Εκκλησιαστική Ιστορία, δεν έχουν τέλος.

        Από εκεί και πέρα η Εκκλησία λειτουργεί Συνοδικά, όχι με ληστρικές συνόδους, αλλά από Συνόδους Αγίων.

        Δεν είπε ο π. Βασίλειος ότι δεν θα λιώσουν οι αποτειχισθέντες. Αναφέρθηκε στα λόγια του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς για έναν Αρχιερέα ο οποίος ήταν υπεύθυνος μεγάλου σχίσματος στη Σερβία. Προφήτευσε ότι δεν θα λιώσει κι έτσι έγινε!

      • @Ane_ on 22 Ιουνίου, 2022 στο 11:32 πμ :
        Με όλο το σεβασμό. Σας παρέχεται χώρος να σχολιάσετε αλλά μην μας κοροϊδεύετε και μπροστά στα μάτια μας. Αναφέρομαι σε αυτό:
        «Δεν απαγόρευσε σε κανέναν ο ο π. Βασίλειος να διακόψει το μνημόσυνο. Απλώς είπε ότι ο ίδιος δεν προτίθεται να κάνει το ίδιο.»
        Ο π. Βασίλειος συκοφαντεί συστηματικά την διακοπή μνημόνευσης, αφήνοντας πάντα ξεκάθαρα να εννοηθεί ότι σε βγάζει έξω από την Εκκλησία! και οδηγεί σε σχίσμα. Παίζει δηλαδή το ίδιο ακριβώς ρεφρέν που τραγουδάνε οι επίσκοποι της τυφλής υπακοής. Για ένα μεγάλο διάστημα μάλιστα θα έλεγα ότι έδειχνε σα να μην ήξερε καν τί είναι αυτή η διακοπή μνημόνευσης. Αμφισβήτησε την διακοπή κοινωνίας που είχε κάνει ο Άγιος Παΐσιος στον Αθηναγόρα, ακόμη κι αν είναι γραμμένη σε βιβλία και μαρτυρείται από τα ίδια του τα πνευματικοπαίδια. Αυτή η συμπεριφορά είναι πολύ ανησυχητική αλλά και η εμμονή του να κάνει πως δεν βλέπει αυτό που υπάρχει προβληματίζει. Γιατί; Δεν έχει να κάνει με εμάς. Έχει να κάνει με την απαξίωση που δείχνει στους θεοφώτιστους Πατέρες της Πρωτοδευτέρας, οι οποίοι δημιούργησαν ένα όπλο για τους Χριστιανούς κι εκείνος το καταστρέφει. Γιατί το καταστρέφει; Ποιόν εξυπηρετεί αυτό; Είναι εξωφρενικό και παράλογο επίσης να υπονοεί ότι οι Πατέρες της Εκκλησίας έφτιαξαν Κανόνα για να προκαλούν σχίσματα, την στιγμή μάλιστα που οι ίδιοι γράφουν ότι ο Κανόνας αυτός προστατεύει από τα σχίσματα. Είναι δυνατόν να μείνουν όλα αυτά αναπάντητα;

      • Με συγχωρείτε, αλλά το ίδιο πράγμα είναι, ο Φλωρένσκυ ήταν ομόφρονάς του και φίλος του, θεοσοφιστές ήταν και οι δύο, το μαρτυρεί και ο πιστός από κάτω στο σημείο που αναφέρεστε:
        -https://www.youtube.com/watch?v=RdaBaNRnmEg&t=52m43s
        Κατά λάθος μου είπα τον άλλον θεοσοφιστή και όχι τον ακόλουθο της ιδέας του Σεργίου, η ουσία όμως παραμένει, ας μην κολλάμε στο όνομα. Σαν να λέμε αντί π.χ για τον Ωριγένη να πω κάποιον μαθητή του, το ίδιο είναι, ας μην κολλάμε στους τύπους.
        Υπήρξε κάποτε μία ιστορία ότι ο Φλωρένσκυ είναι άγιος της Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς και ο Αρχιεπίσκοπος Βιτάλιος το αρνήθηκε κατηγορηματικά στο ρωσικό περιοδικό της διασποράς «Ὀρθόδοξος Κῆρυξ».
        Για την άλλη ερώτηση σας, εάν θέλετε να μιλήσουμε έστω και με τα κριτήρια του π.Βασιλείου, ο Πόποβιτς δεν θα πήγαινε στην Κρήτη να υπογράψει την πανθρησκεία, κάτι που έκανε ο Σέρβος Ειρηναίος Μπούλοβτις, Μητροπολίτης Μπάτσκας, τον οποίο στην τελευταία ομιλία του ο π.Βασίλειος τον τοποθετεί μαζί με τους παραδοσιακούς πατέρες.

  6. Πολλές φορές ὁ πιστός ἐκτρέπεται ἀπό τόν στόχο του πού εἶναι νά γνωρίσει καί νά ἀγαπήσει τόν Χριστό καί τόν ἀντικαθιστᾶ μέ τήν ἀνάγκη γνωριμίας καί ἀγαπήσεως ἑνός Γέροντος. Ἄλλον πᾶμε νά ἀρραβωνιασθοῦμε σέ αὐτήν τήν ζωή (δηλαδή τόν Νυμφίο Χριστό) καί νά δώσουμε σέ Αὐτόν ὑπόσχεση αἰωνίων γάμων γιά τήν ἄλλη ζωή, καί ἄλλον στήν πορεία αὐτῆς τῆς ἁγίας “γνωριμίας-σχέσεως” ἀκολουθοῦμε ἐσφαλμένα, ξεχνώντας καί δαχτυλίδια καί στέφανα καί δεσμεύσεις καί ὑποσχέσεις. Θά ἀκουσθεῖ σκληρό, ἀλλά πρόκειται γιά πνευματική μοιχεία καί πορνεία εἰς βάρος τοῦ μανιώδους ἐραστῆ μας (κατά τούς Ἁγίους Πατέρες) Ἰησοῦ Χριστοῦ.

    Ὁ Γέρων ταΐζει τίς ψυχές μας μέ χάρη καί λόγο Θεοῦ, δέν εἶναι ὁ Θεός!

  7. Ούτε εγώ κατάλαβα να τον κατηγόρησε κανένας ως προδότη… Ως συνήθως χρησιμοποιεί συναισθηματικού τύπου επιχειρήματα για να δικαιολογήσει πρόχειρες τοποθετήσεις του αντί να αναγνωρίσει ότι ως άνθρωπος μπορεί να κάνει και αυτός σφάλματα… Αυτή η ετσιθελική επιβολή αυθεντίας επί παντός επιστητού πολλές φορές δε βγάζει σε καλό…

    Θα μπορούσε να είχε ακούσει και την τοποθέτηση του π. Θεόδωρου Ζήση του οποίου η πρεσβυτέρα και νυν μοναχή ήταν και καθηγήτρια στο ΑΠΘ σε αντικείμενο από τα άμεσης σχέσης με το Σκοπιανό…

    Αλλά ξέχασα ο π. Θεόδωρος Ζήσης έπαψε να μνημονεύει οπότε κατά τον π. Βασίλειο είναι πλανεμένος… Και… εκτός Εκκλησίας… Και πως θα τον εμπιστευτούμε σε κάποιο θέμα…

    Πάντως όλο αυτό φέρνει στην επιφάνεια την πραγματική πληγή των Ελλήνων… ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ να δεχτούμε ότι κάποιος άλλος μπορεί να ξέρει καλύτερα και άπαξ και εκφράσουμε μια θέση ποτέ δε θα παραδεχτούμε δημόσια τα λάθη μας για να μη τρωθεί το γόητρο του «ηγέτη»…

  8. Ο Π.Βολουδακης είναι ένας από τους καλύτερους που έχει η εκκλησία μας σήμερα.
    Παρεξηγήσατε τον λόγο του και τον αδικείτε. Στην παρούσα φάση ΟΛΟΙ χρειάζονται, και κυρίως άνθρωποι αγωνιστές όπως εσείς και όπως ο π.Βασιλειος.
    Καλή συνέχεια.

  9. Έξω από το χορό και κρυμμένος πίσω από τις λέξεις είναι εύκολο να το παίζεις επαναστάτης… Η Ρωσία ήταν σύμφωνη με την ονομασία Μακεδονία και το υποστήριζε. Επίσης ο Αλεξάντερ Ντούγκιν την είχε επισκεφτεί με σκοπό να την κάνει Ρωσική επειδή είναι Σλάβικη αλλά ναυάγησε αυτό το σενάριο.
    Αν θέλεις να αλλάξεις ένα σύστημα όπως είναι η εκκλησία της Ελλάδος πρέπει να εισχωρήσεις σε αυτό και να αγωνιστείς για να το αλλάξεις. Η αντικειμενική ειδησεογραφική ενημέρωση είναι επίσης πολύ σημαντικός αγώνας και ευχαριστούμε πολύ όλους εσάς για την ενημέρωση.
    Καλό είναι να κρίνουμε τις λεπτομέρειες αλλά επίσης καλό είναι να αναγνωρίζουμε πόσες ψυχές έχει βάλει στο σωστό δρόμο αλλά και πόσες φορές έχει εκτεθεί και βρεθεί στο στόχαστρο. Δυστυχώς είναι
    λίγοι αυτοί που ακολουθούν…

    Ο Θεός και η Παναγία πάντα μαζί σας.

    • Τί ακριβώς θέλει να πει το σχόλιό σας; Ότι αυτό που συμβαίνει τώρα στα Σκόπια έχει σχέση με τους Ρώσσους και δεν έχει με τους Αμερικανούς; Στοιχειώδη ειδησιογραφία παρακολουθείτε;
      Η εκάστοτε Τοπική Εκκλησία δεν πρέπει να λογαριάζεται ως «σύστημα». Αλλοίμονο.
      Κανείς μας δεν είναι τέλειος.

  10. Ο π. Βασίλειος μέ τήν γενναία καί καθ’ όλα Ορθόδοξη στάση του όλο αυτό χρονικό διάστημα τής ιατροφασιστικής δικτατορίας έγραψε κυριολεκτικώς ιστορία. Όμως κάποιες φορές ενεργεί διπλωματικώς (απλή ερμηνεία κάνω) καί χτυπάει μιά στό καρφί καί μιά στό πέταλο.Αυτό φαίνεται από τήν θέση που παίρνει στό ζήτημα τής αποτειχίσεως αλλά καί στήν διαχρονική στήριξή του (ή τουλάχιστον στήν αποφυγή κριτικής) στόν Ιερώνυμο. Δέν υπάρχει περίπτωση ούτε μία στό δισεκατομμύριο νά αλλάξη θέσεις στά ζητήματα αυτά γιά τόν απλούστατο λόγο ότι τήν άλλη μέρα θά τόν ξήλωναν από τόν Άγιο Νικόλαο μέ ό,τι αυτό συνεπάγεται γιά τόν ίδιο αλλά καί όλους τούς συνεργάτες του.

Σχολιάστε