Μαργαριτάρια Λεμεσού Αθανασίου – 1 !

ΜΕ ΠΟΛΥ ΣΥΝΕΣΗ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΔΕΙΑΣΕ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ !!

2ο Ψηφιακό Αρχονταρίκι με τον Μητροπολίτη Λεμεσού κ. Αθανάσιο [από το 1.18.00 περίπου]

π. Νικόλαος Μαυρουδής: … Μία ερώτηση των ημερών. Όλοι γνωρίζουμε, όλοι βιώνουμε διάφορες δοκιμασίες, διάφορες καταστάσεις στην Ελλάδα, σε όλον τον κόσμο. Και υπάρχει αυτό το θέμα των κεκλεισμένων των Εκκλησιών. Διχάζεται ο κόσμος. Άλλοι δεν μπορούν να το διαχειριστούν κτλ. Πώς θα διαχειριζόταν ο Γέροντας μία τέτοια κατάσταση στις μέρες μας και τι μπορούμε να συμβουλεύσουμε τους ανθρώπους, οι οποίοι αγανακτούν με όλες αυτές τις δοκιμασίες που περνάμε;

Μητρ. Λεμεσού Αθανάσιος: Πολύ ωραία η ερώτησή σου πάτερ μου και ευχαριστώ πάρα πολύ. Ο Γέροντας αδελφέ μου ήταν άνθρωπος ο οποίος εκινείτο με μεγάλη άνεση και με ελευθερία σε οτιδήποτε είχε μπροστά του και πιστεύω ότι ο Γέροντάς μας θα ήταν άνθρωπος που θα έκανε υπακοή στην Εκκλησία. Γιατί αυτό μας εδίδασκε πάντοτε. Και δεν στεκόταν στο αν θα πάει στην Εκκλησία ή όχι, αλλά όπου κι αν ήταν, ήταν ο τόπος του Εκκλησία.

Να σας πω ότι εμάς όταν ήμασταν νέοι μοναχοί και ήμασταν καμιά φορά εκτός Αγίου Όρους στην Θεσσαλονίκη στο κονάκι μας, όπως το ελέγαμε, δεν μας επέτρεπε να πάμε Εκκλησία ο Γέροντας. Έλεγε είσαστε νέοι Μοναχοί. Δεν πρέπει να πηγαίνετε στην Εκκλησία μέσα στον κόσμο. Να μείνετε στο κελί σας και να προσεύχεστε εκεί. Και μέναμε στο κονάκι μας και δεν πηγαίναμε στην Εκκλησία στον κόσμο γιατί ήθελε να μέναμε απερίσπαστοι χωρίς να σκανδαλίζουμε και να σκανδαλιζόμαστε κι εμείς. Και αυτό το έκανε και ο ίδιος. Προσευχόταν στο δωμάτιό του, στο κελλάκι του.

Λοιπόν. Ο Γέροντας ήταν άνθρωπος της υπακοής και αυτό το οποίο γίνεται σήμερα η Εκκλησία μας το εισηγείται και η Εκκλησία το αποδέχεται. Καλόν είναι να κάνουμε υπακοή στην Εκκλησία πάτερ. Αυτή είναι η πιο μεγάλη ασφάλεια παρά να κάνουμε πράγματα δικά μας και να ιδιορρυθμούμε και να κατακρίνουμε την Εκκλησία και τους ποιμένες μας. Αυτό είναι πολύ επικίνδυνο και πολύ χειρότερο. Η υπακοή στην Εκκλησία δεν βλάπτει ποτέ. Η ανυπακοή φέρνει πάντοτε κακά αποτελέσματα. Έστω κι αν μας στενοχωρεί.

Όλοι μας στενοχωρούμαστε. Είσαι διάκονος. Ξέρεις ότι όταν λειτουργούμε σε άδειες Εκκλησίες θλιβόμαστε όλοι μας. Αλλοίμονο, εμείς θλιβόμαστε πιο πολύ. Αλλά είναι μία οικονομία, μία διαχείριση ενός φαινομένου πρωτόγνωρου που η Εκκλησία το κάνει με πολύ σύνεση και με πολύ αγάπη. Δεν το θέλουμε αλλά αναγκαστήκαμε και το κάνουμε για το καλό του κόσμου.

Να ‘σαι καλά Διάκο μου. Η Παναγία μαζί σου.

***

ΣΧΟΛΙΟ

«...αυτό το οποίο γίνεται σήμερα η Εκκλησία μας το εισηγείται και η Εκκλησία το αποδέχεται.…» «Καλόν είναι να κάνουμε υπακοή στην Εκκλησία πάτερ

Να παρακολουθούμε την γλώσσα που χρησιμοποιούν για να βλέπουμε με ποια τεχνάσματα στρογγυλεύουν την δεσποτική τους αυθαιρεσία. «Η Εκκλησία μας» λέει, «το εισηγείται και … το αποδέχεται» και καλό θα είναι να της κάνουμε υπακοή.

Δεν αποφάσισαν εκείνοι, οι δεσποτάδες! Όχι. Μία αόρατη και ξεχωριστή οντότητα έκανε την εισήγηση και την αποδέχθηκε! Και θα κάνει και εκείνος υπακοή σε αυτήν την αόρατη Εκκλησία!

Έγινε όμως έτσι; Αποφάσισε κάποια αόρατη Εκκλησία; Όχι βέβαια. Ο Μητροπολίτης Λεμεσού αποφάσισε μαζί με όσους άλλους συνεπισκόπους του να υποκύψουν στα κελεύσματα της νέας τάξεως. Το παραδέχεται και στο τέλος «Δεν το θέλουμε αλλά αναγκαστήκαμε και το κάνουμε για το καλό του κόσμουΤον εαυτό του και τους συνεπισκόπους του εννοεί με τον όρο «Εκκλησία» λοιπόν. Δεν έχει όμως το θάρρος να πει «να κάνΕΤΕ υπακοή σε εμάς τους Επισκόπους που είμαστε η Εκκλησία», αλλά λέει «να κάνΟΥΜΕ υπακοή στην Εκκλησία». Δηλαδή να κάνει και αυτός υπακοή στον εαυτό του !!

Ξέρετε τί ωραία «υπακοή» είναι αυτή; Να κάνεις ό,τι σε συμφέρει και μετά να το παρουσιάζεις ως υπακοή στην Εκκλησία! 

Από εκεί και πέρα τί να περιμένει κανείς; Θα πρέπει να είναι έτοιμος να ακούσει και τα πιο απίθανα πράγματα. Λίγο ακόμα και θα μας πει ευθέως ο Σεβασμιώτατος ότι ο εκκλησιασμός σκανδαλίζει και καλό θα είναι να μένουμε σπίτια μας. Δεν καταλαβαίνει το κακό που προκαλεί όταν προσπαθεί να δικαιολογήσει με τα πιο άσχετα παραδείγματα την στέρηση του εκκλησιασμού από τους πιστούς; Γιατί τώρα ο Καίσαρας να μην κλείσει τους Ιερούς Ναούς παραπάνω προφασιζόμενος τις δικαιολογίες που προβάλλονται εδώ; 

Μπορεί να προβληματιστεί κάποιος για το ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΜΑΣΤΕ; Όταν λέγονται τέτοια πράγματα και δεν ακούγεται η αλήθεια από την πλειονότητα των επισκόπων, πού οδηγείται η Εκκλησία;

***

ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ

9 thoughts on “Μαργαριτάρια Λεμεσού Αθανασίου – 1 !

  1. «… Λίγο ακόμα και θα μας πει ευθέως ο Σεβασμιότατος ότι ο εκκλησιασμός σκανδαλίζει και καλό θα είναι να μένουμε σπίτια μας.»

    Να παρατηρήσω ότι και αυτό έχει ειπωθεί… Και μάλιστα με τρόπο που δείχνει ξεκάθαρα πως η «νεκρά Διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος» που έλεγε ο μακαριστός Αυγουστίνος έχει πλέον μετατραπεί σε δαιμονικό ζόμπι, που το τάγμα των Ιησουϊτών μπροστά τους είναι ομήγυρις από κλωσόπουλα… Ο «Μητροπολίτης» Αργολίδος Νεκτάριος έγραψε το εξής την 21η Δεκεμβρίου 2020:

    «… Και εκείνος που απαιτεί ετσιθελικά να λειτουργηθεί ή να κοινωνήσει, δουλεύει στον διάβολο και η Θεία Κοινωνία γίνεται εις κρίμα και εις κατάκριμα. Ακόμη και ο ιερέας, που παρά την γνώμη του επισκόπου λειτουργεί κρυφά και κοινωνεί κρυφά κάποιους λεγόμενους «πιστούς», «τῷ διαβόλῳ δουλεύει»…»!!!

    Δυστυχώς για εμάς και ως τιμωρία της αποστασίας και των αμαρτιών μας, ο Ρασπούτιν ήταν συνοδός νηπίων σε παιδική χαρά μπροστά στα ανάξια, δαιμονόπληκτα φυντάνια που είναι η συντριπτική πλειοψηφία των επισκόπων σήμερα…

  2. Μεγάλη η ωφέλεια από τον κορωνοιο…
    Εδειξε με τόν πλέον εμφατικό τρόπο ποιοί ποιμένες είναι θεηγοροι οπλίτες παρατάξεως Κυρίου καί ποιοί μισθωτοί

  3. Aς μας διευκρινήσει ο Μητροπολίτης Λεμεσού:
    α) Ποιοί αποτελούν την Εκκλησία; Μόνο οι επίσκοποι;
    β) Ποιοί ανήκουν στην Εκκλησία; Δεν είναι όσοι ανήκουν στην αλήθεια κατά τον Άγιο Γρηγόριο Παλαμά;
    γ) Η υπακοή είναι απροϋπόθετη;
    δ) Ο εκκλησιασμός -έστω για τον λαϊκό- είναι ή δεν είναι απαραίτητος για τη σωτηρία του;
    ε) Τι έκαναν οι χριστιανοί στην εκκλησιαστική ιστορία όταν τους απαγορευόταν η λατρεία του Θεού επί ποινή θανάτου;
    στ) Πότε ξανά έκλεισε η ηγεσία της Εκκλησίας τους ναούς σε επιδημία ή για λόγους υγείας; Είναι «πρωτόγνωρο φαινόμενο» μία επιδημία;
    ζ) Σε ποιόν πρέπει να κάνουμε υπακοή: Στην αλάθητη Ζ’ Οικουμενική Σύνοδο που απαγορεύει ρητώς το κλείσιμο των ναών, ή στην τοπική Ιερά Σύνοδο της Κύπρου ή όπου αλλού, που το επιτρέπει;
    η) Ποιά υπακοή από τις δύο ανωτέρω «είναι η πιο μεγάλη ασφάλεια» κατά τα λεγόμενά του;
    θ) Ποιά ανυπακοή από τις δύο θεωρείται ότι «κάνουμε πράγματα δικά μας ιδιορρυθμούμε» ;
    ι) Αν «η υπακοή στην Εκκλησία δεν βλάπτει ποτέ», ποιός ο λόγος να αντιταχθούν σε πλείστες όσες εκκλησιαστικές ψευδοσυνόδους οι άγιοι ομολογητές και μάρτυρες;
    ια) Αν «η ανυπακοή φέρνει πάντοτε κακά αποτελέσματα», μπορεί ο Θεοφιλέστατος να μας απαριθμήσει ποια ήταν αυτά, από την ανυπακοή του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού, του Αγίου Μάρκου Ευγενικού, των αγιορειτών μαρτύρων επί Βέκκου κ.α;
    ιβ) Ποιός Πατέρας ονομάζει τον εκκλησιαστικό έλεγχο των ποιμένων ως «κατάκριση» ; Κατέκρινε μήπως – επί παραδείγματι – και ο άγιος Ιγνάτιος ο θεοφόρος όταν παρήγγειλε στο ποίμνιό του να θεωρεί ως ΛΥΚΟ όποιον πράττει και λέγει αντίθετα με τα παραδεδομένα από την Εκκλησία κι αν ακόμα θαυματουργεί και ζει ζωή αγία;

    Αυτά, και πόσα άλλα, θα πρέπει να απαντήσει ο κατασκανδαλίσας ημάς θεοφιλέστατος αν θέλει να είναι τίμιος ενώπιον Θεού και ανθρώπων. Αλλά ξέρουμε: «δεν συμφέρει» η αλήθεια….

    • Δεν μπορώ να φανταστώ τι θα απαντούσε ο ίδιος ή κάποιος άλλος επίσκοπος ή ιερέας σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα… Θλίβομαι γιατί όταν ρώτησα παρόμοια ερωτήματα στον πνευματικό μου, μου είπε να μην «το ψάχνω» τόσο πολύ, να ηρεμήσω και να εμπιστευτώ την ηγεσία της εκκλησίας και τους «άρχοντες» της χώρας μας γιατί ο Θεός τους έβαλε στη θέση τους… Τα δύσκολα ερωτήματα (όπως τα παραπάνω) τα κάνω στον πνευματικό μου ιδιαιτέρως γιατί ετσι πρέπει, όμως θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον να γινόταν μια φορά σε δημόσια ζωντανή συζήτηση.

      • Θα πρέπει τάχιστα να αλλάξεις πνευματικό, έχει κοσμικό πνεύμα κι έτσι δεν μπορεί να σε βοηθήσει στην κατά Χριστόν πορεία σου προς τη σωτηρία. Απαράδεκτο να μην απαντά στις ερωτήσεις σου είτε από άγνοια είτε από σκοπιμότητα. Ελέγχουμε πάντα τους πνευματικούς μας σε αυτά που λένε με βάση τους Πατέρες που έιναι το Αγιο Πνεύμα : oδηγία του Αγ Συμεών του νέου Θεολόγου (Φιλοκαλία, τόμος Δ, 154 Πρακτικά και θεολογικά κεφάλαια, κεφάλαιο αριθμ. 33 )

        Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος – 154 Πρακτικά και θεολογικά κεφάλαια. (Φιλοκαλία των Ιερών Νηπτικών, Τόμος Δ΄).

        Δεν είμαστε άλογα όντα κι ούτε πρέπει να καταργούμε δια του πνευματικού μας, το αυτεξούσιό μας που είναι δώρο Θεού (το κατ΄εικόνα). Υποχρέωση μας είναι η υπακοή ΜΟΝΟΝ στο Χριστό και στις εντολές Του. Σε κανέναν άλλο, ιδίως αν αυτός είναι άνθρωπος. Αν ο πνευματικός δεν μεταδίδει Λόγο και Πνεύμα Χριστού, δεν οφείλουμε καμία υπακοή και φεύγουμε μακριά. Αλλιώς, είναι μια κακή και όχι κατά Θεόν υπακοή. Διάβασε το σύγγραμμα «Αγία Ανυπακοή και Κακή Υπακοή» του π. Θεοδώρου Ζήση όπως και το πιο πρόσφατο «Μαζί με την Εκκλησία, έστω κι αν πλανάται ; «

    • Ετσι είναι. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο εν λόγω Επίσκοπος κακοδοξεί και αιρετίζει. Γνωστός κήρυκας της «Επισκοποκεντρικής Εκκλησίας» , προ μηνών μας δήλωσε επίσης ότι «τα κουταλάκια δεν είναι δογματικό θέμα» . Ας προσέξουν ιδιαίτερα όσοι τον έχουν «περί πολλού», τον ακούν συχνά εκστασιασμένοι και τον θαυμάζουν. Ότι λάμπει δεν είναι χρυσός. Θαυμάζουμε και δοξολογούμε μόνον το Χριστό κι όχι ανθρώπους (ειδωλολατρεία).

  4. Εχούν ταυτίσει την δισχιλιετή εκκλησία με τα πρόσωπα τους(την αφεντομουτσουνάρα τους), για αυτό δεν διακρίνουν την διαφορά της θεμιτής και ευλογημένης υπακοής προς αυτήν, με την υπακοή στα αιρετικά πρόσωπα τους. Η τάση προς την αίρεση που έχουν φαίνεται από την δική τους άρνηση να υπακούσουν και να εφαρμόσουν αυτά που έχουν θεσπιστεί από την εκκλησία των αποστολών, πατερων, συνόδων.
    Έτσι τολμούν να μιλούν για την «γνώμη τους»και για αποφάσεις τους και αυτό εννοούν να ονομάζουν «υπακοή στην εκκλησία».
    Αυτών η ανυπακοή όμως είναι παρανομία, αθέτηση κανόνων, περιφρόνηση της εκκλησίας,καμία γνώμη τους δεν ισχύει,ούτε τους επιτρέπεται, τους επιτρέπεται μόνο να επιτηρούν, να τηρούν και απλώς να εφαρμόζουν αυτά που αυτή όρισε,

Σχολιάστε