Αρχιεπ. Ιερώνυμος: Δεν υπονομεύεται το Μυστήριο με κουταλάκια μιας χρήσεως, κάποτε δεν είχαμε κουταλάκι!

Παπαχελάς– Απλώς να το καταλάβω, υπάρχει το Μυστήριο το ίδιο και υπάρχει και ένα τεχνικό ζήτημα, αν θα γίνεται με κουταλάκια μιας χρήσης ή όχι, γιατί περί αυτού πρόκειται στην ουσία. Αυτό υπονομεύει το ίδιο το Μυστήριο;

Αρχιεπ. ΙερώνυμοςΔεν το υπονομεύει διότι έχουμε άλλη λειτουργία στην Εκκλησία μας, μιας άλλης εποχής, που δεν είχαμε κουταλάκι, που ο άρτος, το σώμα εμβαπτίζεται. Πρώτη φορά αντιμετωπίζουμε αυτό το πράγμα, γι’ αυτό νομίζω ότι δεν είναι αντικείμενο συζητήσεως ούτε ενός κληρικού με έναν γιατρό λοιμωξιολόγο ή με έναν πιστό. Είναι θέμα που θα πρέπει η Εκκλησία στο σύνολο να το δει και επειδή δεν υπάρχει Εκκλησία ή Λειτουργία χωρίς τη Θεία Ευχαριστία, είναι ένα θέμα που πρέπει πανορθόδοξα να αντιμετωπιστεί.

Καθημερινή

10 thoughts on “Αρχιεπ. Ιερώνυμος: Δεν υπονομεύεται το Μυστήριο με κουταλάκια μιας χρήσεως, κάποτε δεν είχαμε κουταλάκι!

  1. Άρχισαν τα όργανα….μας τη φέρνει (φέρνουν) σιγά σιγά την βλασφημία. Να θεωρούμε ότι μολυνόμαστε από το Σώμα και το Αίμα του Χριστού και γιαυτό να καταφεύγουμε στα κουταλάκια !

  2. Ψαλμὸς τῷ Δαυΐδ 6 – Κύριε, μή μέ καταδικάσεις !
    – ΚΥΡΙΕ, μὴ τῷ θυμῷ σου ἐλέγξῃς με, μηδὲ τῇ ὀργῇ σου παιδεύσῃς με. 3 ἐλέησόν με, Κύριε, ὅτι ἀσθενής εἰμι· ἴασαί με, Κύριε, ὅτι ἐταράχθη τὰ ὀστᾶ μου, 4 καὶ ἡ ψυχή μου ἐταράχθη σφόδρα· καὶ σύ, Κύριε, ἕως πότε; 5 ἐπίστρεψον, Κύριε, ρῦσαι τὴν ψυχήν μου, σῶσόν με ἕνεκεν τοῦ ἐλέους σου. 6 ὅτι οὐκ ἔστιν ἐν τῷ θανάτῳ ὁ μνημονεύων σου· ἐν δὲ τῷ ῞ᾼδῃ τίς ἐξομολογήσεταί σοι; 7 ἐκοπίασα ἐν τῷ στεναγμῷ μου, λούσω καθ᾿ ἑκάστην νύκτα τὴν κλίνην μου, ἐν δάκρυσί μου τὴν στρωμνήν μου βρέξω. 8 ἐταράχθη ἀπὸ θυμοῦ ὁ ὀφθαλμός μου, ἐπαλαιώθην ἐν πᾶσι τοῖς ἐχθροῖς μου. 9 ἀπόστητε ἀπ᾿ ἐμοῦ πάντες οἱ ἐργαζόμενοι τὴν ἀνομίαν, ὅτι εἰσήκουσε Κύριος τῆς φωνῆς τοῦ κλαυθμοῦ μου· 10 ἤκουσε Κύριος τῆς δεήσεώς μου, Κύριος τὴν προσευχήν μου προσεδέξατο. 11 αἰσχυνθείησαν καὶ ταραχθείησαν σφόδρα πάντες οἱ ἐχθροί μου, ἀποστραφείησαν καὶ καταισχυνθείησαν σφόδρα διὰ τάχους.

  3. Να αντιμετωπιστεί πανορθόδοξα,δηλαδή να πάρει συνεταίρους στη βλασφημία και τους σοβαρούς ορθοδόξους,στην Αφρική,Γεωργία κλπ

  4. Εμμέσως πάλι θα αποσπάσουν από την ουσία, που είναι η ύβρης της αποδοχής μόλυνσης μέσω της θείας κοινωνιας,αφού θα δεχθουν τρόπο «ασφαλους»χορήγησης.
    Θα τους δοθούν και τα εύσημα για την «ωραια»επαναφορα»του τρόπου του Αγίου αδελφοθεου του ιακωβου

  5. Αν διαβάσατε το άρθρο του Νεκταρίου Αργολίδος, έλεγε, πώς θα ανοίξει σύντομα το θέμα της Θείας Κοινωνίας!!!
    Ε την σκυτάλη την πήρε ο Ιερώνυμος…
    Και θα το επιβάλλει στους ιερείς της Αρχιεπισκοπής πρώτα…
    Μετά την σκυτάλη θα πάρουν όλοι των Νέων Χωρών και Κρήτης …
    Πιστεύω πως η κίνηση του Αυστρίας, ήταν σε συνεννόηση και με Ιερώνυμο – Νεκτάριο κλπ

  6. Είναι γνωστό από την ειδησεογραφία του Μαρτίου, ότι ο αφοριστέος Μόσιαλος, έχει απευθύνει ερώτημα στον αμαρτωλό ΠΟΥ, για το ΔΗΘΕΝ θέμα της ασφαλούς Θείας Κοινωνίας!
    Έχουν αφηνιάσει οι ταλαίπωροι αυτοί άνθρωποι, οι άπιστοι και ορθολογιστές, οι τραγικά ανυποψίαστοι για το μέγεθος του θαύματος που ονομάζεται Θεία Κοινωνία.
    Αλλά το να βλέπει κανείς, εκκλησιαστικούς αξιωματούχους, να κάνουν λόγο για θέμα που έχει δημιουργηθεί και να μιλάνε για προσαρμογή σε αυτήν την κατάσταση
    και να μελετούν έτερο τρόπο μετάδοσεως του Αχράντου Σώματος και του Τιμίου Αίματος του Χριστού, ε αυτό τείνει να ξεπεράσει κάθε όριο!
    Αποτελεί σημείο των καιρών και κορυφαίο δείγμα εκπτώσεως των ποιμένων!

  7. Διαφεύγει κατά κόρον στούς «επισκόπους» μας ότι στην Εκκλησία δεν εκφέρουμε γνώμη.
    Έχουν αποφανθεί για όλα τά ζητήματα η Εκκλησία, οι Άγιοι Πατέρες και οι Σύνοδοι.
    Εκεί που μιλούσε η εμπειρία και το βίωμα.
    Δεν είναι δεκτή καμία αλλαγή και καμία καινοτομία στα της Εκκλησίας.
    «Σκληρόν προς κέντρα λακτίζειν».(Πρ. 26,14)

Σχολιάστε