π. Βασίλειος Βολουδάκης – Με πρόσχημα τους κορωναϊούς, μας κλείσανε τους Ναούς.

Ομιλεί ο π. Βασίλειος Βολουδάκης

Η Πολιτεία θεώρησε ότι είναι απαραίτητη αυτή η υπερβολική αστυνόμευση των πολιτών χάριν «του καλού και της υγείας του». Η Ιερά Σύνοδος έδειξε μεγάλη μετριοπάθεια, κατανόηση προς το πλήρωμα της Εκκλησίας. Κατέβηκε και κατέγραψε τους παλμούς της ψυχής του κάθε πιστού και εξέδωσε μία απόφαση, η οποία ούτε τη δημόσια υγεία πλήττει, ούτε τις πνευματικές και ψυχικές ανάγκες των ανθρώπων μειώνει και αφήνει ανικανοποίητες.

Ωστόσο επεκράτησε η στυγνή, δικτατορική απόφαση της Πολιτείας, η οποία έχει βεβαίως δείξει από της εποχής της δολοφονίας του Καποδίστρια μέχρι σήμερα -με πολύ μικρά διαλείμματα- αυτό το άτεγκτο και άσπλαχνο πρόσωπό της, μη υπολογίζοντας τίποτα και κανέναν, χωρίς να φοβάται Θεό και να ντρέπεται ανθρώπους.

Για εκείνον που έχει στοιχειώδη γνώση της ανθρώπινης ψυχής, είναι κοινός τόπος ότι το ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού όταν καταπέσει, τότε είναι ευάλωτος ο άνθρωπος, όχι μόνο στον κορωναϊό, αλλά και στον πιο ανεπαίσθητο ιό. Και στον αέρα που αναπνέει. Αυτό άραγε η ιατρική δεν το γνωρίζει; Δεν γνωρίζει πόση σημασία έχει για τον ψυχισμό των ανθρώπων η θλίψη, η απελπισία, η δειλία του θανάτου που έχει ενσπείρει μέσα στις καρδιές των ανθρώπων της Πατρίδος μας; Αλλά πότε ενδιαφέρθηκε το Κράτος για την ψυχή των ανθρώπων; Και βεβαίως, δεν ενδιαφέρθηκε ούτε για τις βιοτικές ανάγκες, ούτε ποτέ συμπαραστάθηκε στην ένδεια και στην πενία του.

Η Εκκλησία είναι εκείνη που κρατάει συνεχώς το μέτρο και το μέτρημα της καρδιάς των ανθρώπων. Και σας πληροφορώ κύριοι της Πολιτείας -γιατί οι πιστοί μας το γνωρίζουν- ότι έχει έλθει σε μεγάλη θλίψη όχι μόνο το πλήρωμα της Εκκλησίας το οποίο έχει τους ιερείς του και τους πνευματικούς πατέρας για να τον αναψύχουν, αλλά κυρίως ο υπόλοιπος Ελληνικός λαός, ο οποίος δεν έχει γνωρίσει την στοργή της Εκκλησίας και την θαλπωρή της. Με υπαιτιότητα της Πολιτείας, η οποία ευκαίρως ακαίρως διαβάλλει και συκοφαντεί την Εκκλησία.

Ο λαός λοιπόν αυτός, έχει περιπέσει σε μεγάλη θλίψη, αν όχι σε απελπισία και κρέμεται εξ’ ολοκλήρου από το τι θα προκύψει από τα εργαστήρια των ιατρών. Και αυτό το ξέσπασμα -που έγινε βέβαια κατόπιν συνεννοήσεως αλλά εξέφρασε και τους ανθρώπους- το χειροκρότημα από τα μπαλκόνια για όλους εκείνους που αγωνίζονται για την υγεία, νοσηλευτάς και γιατρούς, το χειροκρότημα αυτό δεν έγινε τόσο από αγάπη και συμπαράσταση αλλά από φόβο. Από απαίτηση ψυχική, μέσω του χειροκροτήματος αυτού να τονωθούν οι άνθρωποι οι ίδιοι που χειροκροτούν ότι η λύση ετοιμάζεται, η λύση έρχεται μέσω των ιατρικών μικροβιολογικών εργαστηρίων και των λοιπών ιατρικών μέτρων και μέσων που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν αυτόν τον ιό.

Ωστόσο, πρέπει να δούμε λίγο ευρύτερα αυτό το θέμα και να διερωτηθούμε, άραγε, πριν από τον κορωναϊό αυτόν, δεν παρουσιάστηκε στην ανθρωπότητα άλλη λοιμική νόσος που είχε έκταση και επέκταση; Η οποία σημειωτέον έκταση και επέκταση έχει γίνει μέσω της αλόγιστης διακινήσεως των ανθρώπων, της τελείως ανεξέλεγκτης διακινήσεως ανθρώπων χωρίς λόγο από χώρα σε χώρα. Και το λέω αυτό μετά πλήρους πεποιθήσεως, διότι πλείστοι όσοι άνθρωποι ήρθαν πρόσφατα από το εξωτερικό μου εδήλωσαν ότι κανένας έλεγχος δεν τους έγινε στα αεροδρόμια. Και αυτά που λέγουν ότι όποιος έρχεται από το εξωτερικό επί 14 ημέρες πρέπει να παραμένει εις το σπίτι του είναι κούφια λόγια, διότι έρχονται άνθρωποι για δύο και τρεις μέρες, ιδίως επιχειρηματίες. Αλλοίμονο αν έρχεται ο καθένας που επήγεται για μία εργασία, να πρέπει να παραμείνει 14 ημέρες στο σπίτι του και μετά να φύγει.

Το δεύτερο είναι ότι βλέπουμε κράτη τα οποία έχουν μεγαλύτερη, πολύ μεγαλύτερη έξαρση από την Πατρίδα μας στον ιό αυτό και στα θύματα αλλά να μην έχουν λάβει αυτά τα μέτρα. Η Αγγλία φερ’ ειπείν που έχει τόσα και τόσα θύματα γιατί δεν έχει κλείσει ακόμη τα σχολεία της; Και βεβαίως όχι τις εκκλησίες της. Για ποιον λόγο; Διότι είναι εκτός της Ευρωπαϊκής Ενώσεως και αφήνει τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ενώσεως να υποστούν την οικονομική ζημία, ώστε τελικά αυτός που προεξάρχει αυτής της κωμωδίας που λέγεται Ευρωπαϊκή Ένωση η Γερμανία, να κάνει το πρώτο βήμα για την παγκόσμια κυριαρχία.

Αυτός ο ιός είναι συμβολικός. Είναι μία κορώνα. Προμηνύει ότι κάποιος θα στεφθεί μονοκράτωρ μετά από αυτήν όλη την ιστορία. Και για να μην νομίζετε ότι λέω ιστορίες και συνομωσιολογίες, σας λέγω ότι με πληροφόρησαν προχθές από την Στουτγκάρδη ότι ένα τραίνο τεράστιο μετέφερε τανκς και 40 χιλιάδες στρατιώτες από την Στουτγκάρδη στην Πολωνία, από τους οποίους στρατιώτες οι 20 χιλιάδες ήσαν Αμερικανοί. Αυτό τι λέει; Μήπως ετοιμάζεται ο Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος μέσω αυτού του ιού; Με έναν τρόπο περίεργο, που για πρώτη φορά στην ιστορία κάποια ίωση, κάποια λοίμωξη προκάλεσε παγκόσμιο πόλεμο;

Πώς εξηγείται ότι ο κύριος Ερντογάν περιποιείται τα τζαμιά, συνιστά την απολύμανσή τους αλλά δεν διανοήθηκε να τα κλείσει; Τί συμβαίνει με την Ελλάδα και εκείνους που πρακτορεύουν τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ενώσεως; Τί επιδιώκουν τελικά όλοι αυτοί οι κύριοι; Τί θέλουν να πετύχουν;

Ο ιός αυτός, όπως είπε η πολύ σπουδαία λοιμωξιολόγος κ. Γιαμαρέλου, η οποία εξαφανίστηκε ξαφνικά απ’ όλα τα μέσα ενημερώσεως γιατί δεν συνέφερε, δεν ήταν ο συμπαίχτης όλων εκείνων που εμπαίζουν τον Ελληνικό λαό, αυτή ως μεγάλη και σπουδαία επιστήμων είπε τα πράγματα με τ’ όνομά τους, Από που κι ως που ένας λοιμωξιολόγος, ο οποίος πρωτοστατεί πάντοτε σε κυβερνητικές θέσεις και έχει ηγετική θέση σε πολλά φόρα ιατρικά που εκφράζουν την κυβέρνηση, γιατί αυτός είναι η πανάκεια και αυτόν πρέπει να ακούσουμε οι πάντες;

Η Εκκλησία άκουσε πολύ προσεκτικά όλους τους επιστήμονες και διαθέτει πολλά πνευματικά παιδιά και από την Ελλάδα και από το εξωτερικό που είναι λαμπροί επιστήμονες. Όλοι με μια φωνή είπαν ότι αυτός ο ιός δεν έχει κάτι το μοναδικό, κάτι το πρωτοφανές, κάτι που δεν έχει ξαναπαρουσιαστεί στην ιστορία του κόσμου. Η χολέρα, η φυματίωση και τόσες άλλες παθήσεις, ποτέ δεν προκάλεσαν ένα τέτοιον πανικό. Ποτέ δεν έφεραν αυτό το αίσθημα του θανάτου σε νέα παιδιά. Από δεκαπενθημέρου δεν κάνουμε άλλη δουλειά παρά να υποστηλώνουμε συνειδήσεις και ψυχές ανθρώπων που υποφέρουν από αυτά που ακούνε συνεχώς από τηλεωράσεως.

Τελικά, επεβλήθη μία δικτατορία με μανδύα την προστασία του Ελληνικού λαού από τον ιό; Και ποιος θα μας προστατεύσει από τους ιοβόλους εκείνους που τάχα μας προστατεύουν αλλά αποσκοπούν στην δική τους προστασία, στην δική τους επικράτηση, στο να είναι πιστοί στα αφεντικά της Ευρωπαϊκής Ενώσεως;

Και μια άλλη παράμετρο να δούμε. Μιλούν για θανάτους. Τί θάνατοι είναι αυτοί; Θάνατοι υγειών ανθρώπων ή ετοιμοθανάτων; Προσωπική πείρα έχω από τους οικείους του θανόντος που επέστρεψε από τους Αγίους Τόπους, για τον οποίον έγινε τεράστιο θέμα χωρίς να υπάρχει κανείς λόγος και χωρίς να συνδέεται με τους Αγίους Τόπους αυτός ο θάνατος. Διότι Άγιοι Τόποι είναι ο Γολγοθάς, η Βηθλεέμ, ο Ιορδάνης και όλα τα ιερά προσκυνήματα. Δεν είναι τα ξενοδοχεία. Δεν είναι τα καπηλειά. Δεν είναι τα εστιατόρια. Δεν είναι τα καταστήματα, τα οποία τα έχουν αλλοεθνείς ως επί το πλείστον. Δεν είναι Άγιοι Τόποι οι αεροσυνοδοί, τα αεροπλάνα και οι φορείς των μικροβίων των μέσων αυτών.

Ειδικά όμως για αυτόν τον άνθρωπο, επειδή με άκουσαν από του διαδικτύου οι συγγενείς, μου είπαν ότι ο άνθρωπος αυτός είχε τριπλό bypass. Ήτανε η υγεία του πολύ επισφαλής. Επήγε στους Αγίους Τόπους γιατί το είχε τάμα. Και όπως πληροφορήθηκαν κατέλυσε σε ξενοδοχείο στο οποίο είχαν μόλις αποχωρήσει κάποιοι Κορεάτες ή κάποιοι Ασιάτες από την περιοχή εκεί. Και ευθύς αμέσως, με στοιχειώδη όπως φαίνεται απολύμανση, εισήλθε ο άνθρωπος αυτός ο οποίος δεν πέθανε από τον ιό αλλά πέθανε από την εξασθένηση του οργανισμού του, ο οποίος με την παραμικρή ίωση, με το παραμικρό μικρόβιο ήταν έτοιμος να αναχωρήσει. Ο Θεός μας θέλησε να τον καλέσει από το προσκύνημα εκείνο για να λάβει και την ιδιαίτερη ευλογία. Ωστόσο δεν πρόκειται ούτε για υγιή άνθρωπο, ούτε βεβαίως ότι ευθύνονται οι Άγιοι Τόποι που δεν εμπόδισαν τα μικρόβια. Όποιος κάνει τέτοιους συσχετισμούς και τέτοιες ταυτοποιήσεις έχει μεγάλο πρόβλημα και πάθος εναντίον του Θεού μας και της Εκκλησίας Του. Και ιδίως έχει πάθος εναντίον της λογικής του, γιατί μόνο όποιος έχει αχρηστεύσει την λογική του μπορεί να εξακολουθεί να μην πιστεύει στον Θεό.

Αυτό που έχει σημασία [είναι ότι] οι άνθρωποι έχουν πέσει σε μεγάλη θλίψη διότι βλέπουν να περνούν οι μέρες, να πλησιάζει η Παρασκευή των Χαιρετισμών, να έρχονται οι μέρες για τις Προηγιασμένες Θείες Λειτουργίες, να έρχεται η Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως που πρέπει όλοι να προστρέξουμε να προσκυνήσουμε τον ζωηφόρο Σταυρό.

Δεν περιμένουμε από τους άρχοντες να δείξουν την πίστη τους. Μας είπε ο κ. πρωθυπουργός ότι κατέβηκε στην πίστη του και η πίστη του τον παρέπεμψε στους γιατρούς. Γιατί, ο Θεός δεν είναι Επιστήμων; Ποιός έκτισε τον κόσμο; Ποιός έκτισε το σύμπαν, το οποίο μελετούν και εργάζονται οι επιστήμονες; Ο Θεός μας δεν το δημιούργησε; Και υπάρχουν επιστήμονες πάνω από τον Θεό;

Όλες οι εποχές αν ξεφυλλίσει κανείς την ιστορία παρουσιάζουν τους άρχοντες να επαίρονται ότι εκφράζουν την επίσημη σοφία, την επίσημη αλήθεια, την μοναδική αλήθεια. Και μετά, όταν παρέρχεται η εποχή τους όλη η ανθρωπότητα καγχάζει εις βάρος τους. Δεν έχει καγχάσει κανείς εναντίον του Θεού παρά μόνο προσωρινά, όπως ο Ναπολέων, ο οποίος μετά από λίγο είχε το βατερλό του.

Ο κύριος πρωθυπουργός μπορεί να εκκλησιάζεται μόνο για να τον φωτογραφίζουν οι κάμερες και να παρουσιάζεται ως εκπρόσωπος της δεξιάς του Υψίστου, αλλά αυτού του είδους η θρησκευτικότητα είναι πολύ χειρότερη από την αθεΐα του κ. Τσίπρα, ο οποίος τουλάχιστον είχε την λεβεντιά, παρά την μωρία της ομολογίας του, είχε την λεβεντιά να πει ότι δεν πιστεύω.

Όλοι αυτοί οι κύριοι που πιστεύουν, τί θέλουνε και πιστεύουν; σε τί τους χρησιμεύει η πίστις; Εάν τώρα που κινδυνεύουμε, κατ’ αυτούς, δεν προστρέξουμε στον Θεό, θα περιμένουμε 18 και 20 μήνες να βγάλουν τα εργαστήρια τα εμβόλια; Τί είναι η πίστη για αυτούς του κυρίους; Είναι ο σαρκωθείς Θεός μας; Είναι όπλον ακαταμάχητο ο Σταυρός του Χριστού μας; Είναι η Υπεραγία Θεοτόκος το αμυντήριο από τους ορατούς και αοράτους εχθρούς; Ναι ή όχι; Πως απεκρούσθησαν οι Άβαροι επί του Ηρακλείου; Πως απεκρούσθησαν; Με την λιτάνευση της εικόνας της Παναγίας μας συνετρίβησαν στα κράσπεδα των τειχών της Κωνσταντινουπόλως.

Η ιστορία βοά. Και επιτέλους, το κλείσιμο των Εκκλησιών, με το οποίο μάλιστα απειλούμεθα εμείς οι ιερείς ότι θα οδηγηθούμε στο αυτόφωρο, με ποιό δικαίωμα; Με ποιό δικαίωμα; Το Σύνταγμα κατοχυρώνει τον Συνοδικό Τόμο, ο οποίος ορίζει επί λέξει.

…δαψιλεύομεν εις την Εκκλησία της Ελλάδος πάσας τας προνομίας και πάντα τα κυριαρχικά δικαιώματα τα τη ανωτάτη εκκλησιαστική αρχή παρομαρτούντα διότι η Ορθόδοξος Εκκλησία έχει κεφαλή τον Κύριον και Θεόν και Σωτήρα ημών Ιησούν Χριστόν, υπάρχη του λοιπού κανονικώς αυτοκέφαλος, υπερτάτην εκκλησιαστικήν αρχήν γνωρίζουσα Σύνοδον διαρκή, συνισταμένην εξ Αρχιερέων …. και διοικούσαν τα της Εκκλησίας κατά τους θείους και ιερούς κανόνας ελευθέρως και ακωλύτως από πάσης κοσμικής επεμβάσεως.

Αυτός ο Τόμος, ο οποίος κατοχυρώνει την Εκκλησία να διοικείται και να ενεργεί χωρίς δικαίωμα κοσμικής επεμβάσεως της εκάστοτε κυβερνήσεως, αυτός ο Συνοδικός Τόμος κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα της Πατρίδος μας, το οποίο Σύνταγμα, όχι μόνο κατοχυρώνει τον Συνοδικό Τόμο αλλά λέει και στο άρθρο 84 ότι τα δικαστήρια υποχρεούνται να μην εφαρμόζουν νόμον ο οποίος αντιστρατεύεται το Σύνταγμα.

Και ξέρετε αγαπητοί μου τι τεχνούργησαν οι πονηροί άρχοντές μας; Εβρήκαν τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, δηλαδή συντακτικές πράξεις κατ’ ουσίαν, δικτατορικές πράξεις. Γιατί αυτοί έτσι έκριναν, ότι πρέπει να ανασταλούν κάποια άρθρα του Συντάγματος και μάλιστα τα άρθρα που αναφέρονται στην Εκκλησία, η οποία είναι εντελώς αυτοδιοίκητη, εντελώς ελευθέρα από πάσης κοσμικής επεμβάσεως. Σκαρφίστηκαν λοιπόν και επενόησαν τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου για να υπερακαλύψουν τα εμπόδια που δημιουργεί το Σύνταγμα.

Άρα λοιπόν έχουμε στρατιωτικό νόμο. Το γνωρίζουν αυτό οι στρατιωτικοί μας; Συμφωνούν οι στρατιωτικοί μας; Ο στρατιωτικός νόμος επιβάλλεται από δημοκρατική και νόμιμη κυβέρνηση επειδή έτσι έκρινε το βουλευτήριο της Ευρωπαϊκής Ενώσεως; Το αποφάσισε ο Ελληνικός λαός; Το αποφάσισε η ηγεσία της ακαδημίας, των πανεπιστημίων, της Εκκλησίας μας, της Παιδείας μας; Όχι. [Το αποφάσισε] το υπουργικό κονκλάβιο, δηλαδή ο κ. πρωθυπουργός.

Τελικά, που οδηγούμεθα; Που οδουγούμεθα, η ελεύθερη Ελλάδα, οι ελεύθεροι Έλληνες να είμαστε πολιορκημένοι από τους ίδιους τους άρχοντές μας, από αυτούς που μας κυβερνούν; Που έπρεπε το Κράτος να είναι η μητέρα, με στοργή προς τους πολίτες. Να περιθάλπει τους πολίτες. Να συντρέχει ιδίως αυτήν την ώρα, και κυρίως να μην τους αφαιρεί την Εκκλησία που είναι η μόνη παρηγορία.

«Παναγία μου» φωνάζει ο Ελληνικός λαός. Ακόμη και εκείνοι που βλασφημούν μερικές φορές, στην κρίσιμη ώρα επικαλούνται την Παναγία μας.

Επιτρέπεται ο Ελληνικός λαός που είναι αγιοτόκος, που είναι μία Πατρίδα σπαρμένη από Ιερά Λείψανα και μαρτυρικά αίματα, επιτρέπεται ο Ελληνικός λαός να υποκύψει σε αυτήν την τυραννία;

Να έλθουν λοιπόν να μας συλλάβουν με τα ιερά άμφια. Να συλλάβουν τον Ιερό Κλήρο. Να συλλάβουν τους Αρχιερείς επειδή τελούμε τη Θεία Λειτουργία.

Και κάτι τελευταίο. Αυτοί συνιστούν στους ανθρώπους να μένουνε κλεισμένοι στα σπίτια τους. Τί τους πειράζει λοιπόν εάν εκκλησιάζονται κάποιοι; Αφού όλος ο λαός είναι κλεισμένος στα σπίτια του. Οι άνθρωποι που εκκλησιάζονται έχουν τους ανθρώπους τους, οι οποίοι συμφωνούν με αυτό το πνεύμα. Και επιτέλους. Ποιός ενδιαφέρεται περισσότερο για την υγεία του από τον ίδιο τον άνθρωπο;

Ας αφήσουν λοιπόν όλες αυτές τις υποκρισίες. Ας δώσουν τις Εκκλησίες στο λαό του Θεού. Και κάνω έκκληση εγώ ο τελευταίος κληρικός της Πατρίδος μας προς τους αγίους Αρχιερείς να υψώσουν το ανάστημά τους και να μην δεχθούν ούτε τις Κυριακές, ούτε την ημέρα του Ευαγγελισμού, ούτε, όπως δείχνουν τα πράγματα, την ημέρα του Πάσχα να αφεθούν κλειστές οι Εκκλησίες στον λαό μας.

Ο Θεός μας, η Υπεραγία Θεοτόκος δια της μεσιτείας όλων των Αγίων μας να γίνουν ίλεως και να δώσουν δύναμη στο λαό μας να αντισταθεί πνευματικά χωρίς ανταρτοπόλεμο, χωρίς εξαλλοσύνες. Να αντιμετωπίσουμε αυτήν την υστερία που έχει ενσπείρει η κυβέρνηση μέσω των μέσων ενημερώσεως και κρατάει τον λαό μας όπως το σκυλάκι από το λουρί και του έχει αφαιρέσει και την δυνατότητα ακόμη να σκεφθεί οτιδήποτε.

Ας κοιτάξετε τα πρόσωπα των ανθρώπων. Τι κατόρθωσαν να κάνουν οι άνθρωποι. Κατόρθωσαν να μας κάνουν να μισήσουμε τον διπλανό μας, όπως μου έγραψε ένα νεαρό παιδί. Βλέπω, μου λέει, τους ανθρώπους στα μαγαζιά, στο δρόμο, να κοιτάνε καχύποπτα ο ένας τον άλλον. Εκεί που μας λέγανε περί αγάπης, για τους μετανάστες να τους αγκαλιάσουμε, να τους έχουμε αντί για εμάς εκείνους, τώρα έχουν ενσπείρει το μίσος. Όποιον ακούσεις να βήξει, να φταρνιστεί, να περάσει δίπλα σου να τον υποπτεύεσαι σα να είναι ο πρώτος εχθρός σου. Εκεί μας οδηγεί αυτή η απομάκρυνση από την Εκκλησία. Εκεί μας οδηγεί η χειραγώγηση από την πολιτική αυτή προπαγάνδα. Εκεί μας οδηγεί η οποιαδήποτε κίνηση των ανθρώπων του κόσμου τούτου που ζητούν ευκαιρία να βλασφημίσουν τον Θεό και να απαγορεύσουν στους ανθρώπους να λατρεύσουν τον Θεό των πατέρων τους, τον Θεό της ψυχής τους, τον Θεό της αιωνιότητός τους.


Απομαγνητοφώνηση Φαίη

11 thoughts on “π. Βασίλειος Βολουδάκης – Με πρόσχημα τους κορωναϊούς, μας κλείσανε τους Ναούς.

  1. Δεν άκουσα την ομιλία αλλά εάν ο τίτλος είναι η επιτομή της πρόκειται για δολοφονία της αλήθειας και πάλι,ή ακόμη μια βολη»στο γάμο του καραγκιόζη.
    Αν ισχύει ο τίτλος οι πειρασμοί που επιτρέπει ο Κύριος είναι,όχι για να αγωνιζόμαστε,αλλά για να κλαίμε να μεμψιμοιρουμε ανακαλύπτοντας πάντα για όλα δικαιολογίες και χριζουμε φταίχτες.
    Και να δεχθούμε ότι μας έκλεισαν με πονηρό τρόπο τους ναούς,που είναι η δική μας αντιδραση;να μη πω για το που βρίσκεται η εξυπνάδα μας ωστε να καταλάβουμε τον δολο που ποσως ενδιαφέρει.
    Αφήστε που δεν έγινε έτσι αλλά τους ναούς τους έκλεισαν το ιερατείο με τον εκπρόσωπο του Καίσαρα στην ελλάδα μαζί.
    Μετα αυτο που ενδιαφερει είναι η υπεράσπιση των ιερών και οσιων που δεν έγινε από μέρους ούτε των κατεξοχήν υπευθύνων ούτε των υπευθύνων πιστών.
    Ξάφνου όλοι και οι μεν και οι δε έγιναν άβουλα προβατάκια υπακοής,ζητούντα καθοδήγηση είτε από το κράτος,ή από γιατρούς,ή από κάποιον ανώτερο πνευματικά,ξεχνώντας εντελώς την καθοδήγηση Του θεού τους και ότι κάθε τι βρίσκεται στα χέρια Του και καθοδηγείται από Αυτά.
    Αλλα ειναι οι ιδιοι άνθρωποι που είχαν εμπεδώσει και διαλαλουσανε ευκολως ότι οδηγός της Εκκλησίας είναι ο Χριστός και την οδηγεί πάντα σε ασφαλές λιμάνι,όταν κάποιος έθιγε τα κακώς κείμενα,ή μάλλον τις προδοσίες που ενεργούσαν οι «ταγοι»της,φυσικα για να μην κανουν οι ίδιοι κατι το οποιο θα επεσυρε για αυτους καποια δυσκολια ή και μαρτυριο,πως τώρα να υπερασπιστούν πρακτικά την πιστη τους όταν είχαν θεωρήσει ότι αυτό γινόταν στο νοερο επιπεδο θαυματουργικά από τον Χριστό και όχι μέσω των ανθρώπων Του;(Αγίων,μαρτύρων λαϊκών κλπ)

      • Εντάξει τι να προλάβω,όλα είναι ραγδαια,απλώς στάθηκα στον τίτλο γιατί Αυτός τελικά επικρατεί στις μάζες,και καθότι επιζήμιος για τον αγώνα μας αφού δίνει άφεση στο ιερατείο και το εμφανίζει πλητωμενο από την κρατική εξουσία,είπα να μην το αφήσω το θέμα.Πιστευω ότι ο πάτερ τα είπε καλά, αν και παλαιότερα άφησε «ατουφεκιστο»το κολυμβαρι,ένιψε δηλαδή χειρας,λέγοντας ότι η «σύνοδος του κολυμβαριου απέτυχε και εταφει»
        Συγχωρέστε με

  2. Ευτυχώς που υπάρχει και κάποιος Ιερέας με τέτοιο αληθινό και αφυπνιστικό λόγο και μας στηρίζει αυτή τη θλιβερή περίοδο που μας έκλεισαν τις Εκκλησίες. Ο Θεός να τον έχει καλά και να συνεχίσει να μας διδάσκει!

  3. Συγχαρητήρια στον π. Βασίλειο για την καταπληκτική ομιλία του και τον ευχαριστούμε που μας αναστυλώνει αυτές τις πολύ δύσκολες ώρες. Κλείνοντας τις εκκλησίες, μας μαύρισαν τις ψυχές μας…

  4. Συγχαρητήρια στον πατέρα Βασίλειο που ύψωσε το ανάστημα του και δεν φοβήθηκε να εκφράσει τις αλήθειες ΑΞΙΟΣ μετρημένοι στα δάχτυλα είναι τέτοιοι αγωνιστές και πάλι μπράβο καλούς αγώνες γιατί από δω και πέρα θα έχουμε πολέμους σε όλα τα επίπεδα

  5. Οι σκέψεις μου είναι:
    Πρώτον, με ποία λογική κάνουμε αρνητική κριτική στη «θέση» κάποιου ιερωμένου ο οποίος σε θέματα Πίστεως, εξ’ ορισμού, έχει ηγετική πρόγνωση;
    Δεύτερον, ο προσανατολισμός μας πρέπει να είναι στα «ασυνήθη» γεγονότα! Τι είναι ο ΚΟΡΟΝΑΪΟΣ (COVID-19); Από που προήλθε; Τι επιπτώσεις έχει; Τι είναι το ποσοτικό και ποιοτικό κόστος επί της κοινωνίας των Ελλήνων, κλπ.;
    Τρίτον, άραγε αναλογιζόμεθα ότι το κόστος του κλεισίματος των εκκλησιών θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερο ίσως κάποιου άλλου ποσοτικού κόστους;
    Τέταρτον, δεν είναι αυθαίρετη και αλαζονική η εξουσία της Κυβέρνησης (οιασδήποτε κυβέρνησης) να κλείσει τις εκκλησίες, πληγώνοντας την «αξία» της Πίστης των πιστών;
    Πέμπτον, διεβουλεύθη η Κυβέρνηση με την Εκκλησία, πριν επιβάλει το κλείσιμο των εκκλησιών; Ή, και ακόμη, έχει υπάρξει διαβούλευση εντός της Εκκλησίας επί του θέματος;
    Υπάρχει κάτι άλλο επί του οποίου θάπρεπε να ευαισθητοποιηθούμε, πριν καταφερθούμε εναντίον όσων σπεύδουν να διατυπώσουν καίριες θέσεις ή έστω και προβληματισμούς;
    Ευχαριστούμε Γέροντα Βασίλειε!
    Κωνσταντίνος Πολυχρονίου
    University of Cincinnati

Σχολιάστε