Οι «Θείες Λειτουργίες» των σχισματικών είναι ανυπόστατες – Αρχιμ. Σάββας Αγιορείτης.

Απομαγνητοφώνηση αποσπάσματος ομιλίας του Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτη που εκφωνήθηκε στις 3/11 του 2019 (το βίντεο στο τέλος).

«Εγώ θα σας πω χειρότερα πράγματα αφού με προκαλείτε. Αυτό είναι τίποτα σε σχέση με αυτό που έγινε στην Αμερική, όπου ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής συλλειτούργησε με τον Επιφάνιο της Ουκρανίας ο οποίος είναι αχειροτόνητος.

Και αν ήταν προϊστάμενος στην λειτουργία -δεν ξέρω αν ήταν προεξάρχων, γιατί σε ένα συλλείτουργο υπάρχει ο κύριος λειτουργός, ο πρώτος που κάνει την θυσία- αν ήταν ο Επιφάνιος δεν έγινε καν λειτουργία.

Δηλαδή οι άνθρωποι δεν κοινώνησαν Σώμα και Αίμα Χριστού. Καταλάβατε που έχουμε φτάσει τώρα; Γιατί κοινωνούμε πλέον με το σχίσμα. Το σχίσμα είναι χειρότερο από αίρεση. Αυτοί οι άνθρωποι είναι σχισματικοί.

Εσύ μου είπες για τους Ρωμαιοκαθολικούς που έδινε… Δεν ήταν αντίδωρο, ήταν αρτοκλασία, το είδα κι εγώ. Ήταν σε εσπερινό, αρτοκλασία ήταν. Δεν έχει σημασία, απαγορεύεται σε Ορθόδοξο Ναό ένας παπικός να δίνει αρτοκλασία.

Αλλά σας λέω το πολύ χειρότερο. Δηλαδή, θα πηγαίνουμε στην Εκκλησία και δεν θα ξέρουμε αν γίνεται λειτουργία ή όχι. Θα πρέπει να ξέρουμε, έτσι; Αν είμαστε Χριστιανοί, να φροντίζουμε να μάθουμε ποιος έχει ιερωσύνη και ποιος δεν έχει. Γιατί τώρα πλέον μπλέκονται τα πράγματα.

Σας είπα. Όλοι αυτοί οι λεγόμενοι «Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας» που δημιουργήθηκε τώρα από το Φανάρι, το οποίο ενήργησε ως πάπας -γιατί δεν είχε το δικαίωμα να κάνει αυτό το πράγμα το Πατριαρχείο, θα έπρεπε να γίνει Πανορθόδοξη Σύνοδος για να λυθεί το θέμα της Ουκρανίας- όλοι αυτοί τώρα είναι αχειροτόνητοι.

Τα 2/3 είναι «χειροτονημένοι» από καθηρημένους «επισκόπους», άρα δεν υπάρχει χειροτονία. Ένας καθηρημένος επίσκοπος δεν μπορεί να δώσει ιερωσύνη σε κανέναν. Και το 1/3 είναι τελείως αχειροτόνητοι, είναι αυτοχειροτόνητοι. Ένας μάλιστα λέει πήγε σε ένα άγιο λείψανο, το έβαλε στο κεφάλι του και έγινε παπάς, που ακούμπησε το άγιο λείψανο στο κεφάλι του!

Μιλάμε για πράγματα τρελλά. Και όμως όλα αυτά τα βάλαμε τώρα στην Εκκλησία μας και τους αναγνωρίσαμε Και δυστυχώς και ο δικός μας ο Αρχιεπίσκοπος, ο Ελλάδος. Έστειλε επιστολή ότι τους αναγνωρίζει. Αν είναι δυνατόν.

Ευτυχώς που δεν το έκαναν όλοι οι Επίσκοποι της Ελλάδος. Κάποιοι είναι σύμφωνοι και κάποιοι αντιδρούν. Αυτοί που είναι σώφρονες δεν το δέχτηκαν, όπως ο Σεβασμιώτατος Κυθήρων, και πρέπει να τον επαινέσουμε τον άνθρωπο για το θάρρος του, και ο Σεβασμιώτατος Πειραιώς. Οι οποίοι μάλιστα σχεδιάζουν να στείλουν επιστολή σε όλους τους Πατριάρχες, και πολύ καλά θα κάνουν, για να γίνει Σύνοδος Πανορθόδοξη απ’ όλους τους Πατριάρχες και ας μην έλθει ο οικουμενικός. Τι να κάνουμε άμα δεν θέλει να έλθει; Θα γίνει και χωρίς αυτόν η Σύνοδος για να καταδικαστεί όλο αυτό το πράγμα το οποίο είναι μία φοβερή κατάσταση στην Εκκλησία.

Να φτιάχνεις μία «εκκλησία» που δεν υπάρχει ουσιαστικά, αφού αυτοί που την εκπροσωπούν δεν είναι καν ιερείς. Δεν είναι καν μέλη της Εκκλησίας διότι όλοι αυτοί είναι σχισματικοί, δηλαδή είχανε βγει εκτός Εκκλησίας και ήταν και είναι εκτός Εκκλησίας. Είναι σχισματικοί.

Καταλάβατε; Ένας σχισματικός δηλαδή για να μπει στην Εκκλησία πρέπει να βαπτιστεί. Ουσιαστικά είναι αβάπτιστοι. Είναι εκτός Εκκλησίας, καταλάβατε; Όταν λοιπόν εσύ θα πας σε αυτήν την λειτουργία που θα είναι προεξάρχων ο Επιφάνιος ή ένας από αυτούς τους «επισκόπους» -που δεν είναι επίσκοποι, που δεν έχουν ιερωσύνη- δεν θα πάρεις Θεία Κοινωνία. Εδώ είναι το μεγάλο κακό. Που υποτίθεται ότι είναι Ορθόδοξη λειτουργία. Θα δεις δίπλα σε αυτόν αρχιερείς δικούς μας που θα τους ξέρεις, κι όμως δεν θα γίνεται λειτουργία. Θα είναι μία παρωδία, θα είναι μία γελοιοποίηση του Μυστηρίου. Ένας λαϊκός να κάνει «Θεία Λειτουργία». Δεν υπάρχει Θεία Λειτουργία. Ο Θεός δεν δίνει Χάρη σε αυτόν.

Καταλάβατε; Γι’ αυτό λένε πολλοί [ότι είναι] ύπουλα τα πράγματα στην εποχή μας. Είναι πολύ άσχημα για τις αμαρτίες μας. Και οφείλουμε να ενημερωνόμαστε και να αντιδρούμε. Εννοείται ότι σε αυτές τις λειτουργίες δεν επιτρέπεται να πας, διότι δεν είναι καν λειτουργίες.


Απομαγνητοφώνηση Φαίη

Πηγή βίντεο Κύριος Ἰησοῦς Χριστός Kyrios Ihsous Hristos

-https://www.youtube.com/watch?v=A6kTONTYFRc&list=PL1IyRFUYI0Q3DbiIyrQ-dCI3QWTP4eQSX&index=6&t=0s

20 thoughts on “Οι «Θείες Λειτουργίες» των σχισματικών είναι ανυπόστατες – Αρχιμ. Σάββας Αγιορείτης.

  1. Στο μιαρό συλλείτουργο στην πόρνη Βαβυλώνα αμερική προεξήρχε ο σχισματικός Επιφάνιος. Αυτό δήλωσαν τουλάχιστον οι σχισματικοί, οι οποίοι βέβαια ψεύδονται τις περισσότερες φορές γι’ αυτό τι να πιστέψει κανείς.
    Εάν δεν προεξάρχει ένας σχισματικός αλλά συλλειτουργεί με τους άλλους αρχιερείς σημαίνει ότι μπορούμε να πάμε; ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ.

    Υπόθεση εργασίας.
    Ένας κληρικός της Ελλάδος (όπως ο Ολβίας Επιφάνιος) πηγαίνει στην Ουκρανία και «χειροτονείται» «επίσκοπος». Τον επιστρέφουν στην Ελλάδα (για ευνόητους λόγους) και με την σειρά του «χειροτονεί» «ιερείς», οι οποίοι τώρα αρχίζουν να «τελούν» γάμους, βαπτίσεις, κηδείες. Εδώ να δεις ΜΠΑΧΑΛΟ. Θα ψάχνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα. Πόσο κοντά είμαστε σε αυτό; Πολύ κοντά. Πάρα πολύ κοντά. Και τι κάνουν εδώ οι περισσότεροι πνευματικοί; Κρατούν ακόμη και τώρα τα χαλινάρια και κοιμίζουν το ποίμνιο. Για να μην έλθουν οι ίδιοι σε ρήξη με τους ανωτέρους τους ΚΑΙ ΧΑΣΟΥΝ ΤΟΝ ΜΙΣΘΟ (όχι τον ουράνιο, τον άλλον τον μισθό τον δαιμονικό)

    • Δεν είμαστε πλέον μακριά από την κατάσταση που περιγράφεις, Φαίη, με τους χειροτονημένους και τους «χειροτονημένους», έχω μάλιστα την αίσθηση ότι μπαίνουμε στο μάτι του κυκλώνα.
      Θέλω να ρωτήσω κάτι τώρα, αποκαλύπτοντας ίσως ότι είμαι άσχετη σε ορισμένα θέματα, αλλά πρέπει νομίζω να προσέχουμε και ποιον ρωτάμε… εδώ υπάρχει «τραστ».
      Λοιπόν, τι ακριβώς σημαίνει το σχίσμα σε σχέση με την ιερωσύνη; Μπορείς να ανήκεις σε κάποιο σχίσμα και παρόλ αυτά να τελείται κανονικά η θεία λειτουργία; Συγνώμη που ρωτάω, αλλά δεν έτυχε να το σκεφτώ ποτέ – υπήρχε πάντα η αίρεση, εντάξει, το ξέρουμε αυτό, και από την άλλη οι αχειροτόνητοι, στην συγκεκριμένη περίπτωση. Και τέλος πάντων, ποιος ο ορισμός του σχίσματος; Γιατί, συγνώμη, αυτά που έχω ακούσει δεν συμφωνούν πάντα μεταξύ τους.
      Ευχαριστώ για την αγάπη σας.

      • Νὰ δοκιμάσω νὰ δώσω μιὰν ἀπάντηση μολονότι «μὴ εἰδικὸς» (ἂν καὶ τὰ θέματα πίστεως δὲν εἶναι θέματα «εἰδικῶν») καὶ ὅποιος γνωρίζει κάτι ἀκριβέστερο παρακαλῶ νὰ μὲ διορθώσει.

        Ἡ διαφορὰ τῆς πρόκλησης σχίσματος ἔγκειται στὸ ὅτι ἡ διαίρεση τοῦ σχίσματος (ἀντίθετα ἀπὸ τὴν αἵρεση) ΔΕΝ γίνεται γιὰ λόγους πίστεως. Ὁ συνηθέστερος λόγος εἶναι γιὰ λόγους διοικητικούς. Καὶ πάνω ἐκεῖ «πάτησε» καὶ ὁ Μητροπολίτης Πειραιῶς ὅταν χαρακτήρισε τὸ Οὐκρανικὸ ὡς «διοικητικῆς φύσεως» θέμα.

        Ὅμως ἐπειδὴ ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἡ μοναδικὴ Ταμειοῦχος τῆς Χάριτος, εἶναι αὐτονόητο ὅτι ὅποιος ἀποκόπτεται – αὐτονομεῖται ἀπὸ αὐτὴν παύει νὰ ἔχει τὴ δυνατότητα νὰ μεταδίδει τὴ Χάρη τοῦ Θεοῦ σὲ ἄλλους τὴ στιγμὴ ποὺ καὶ ὁ ἴδιος τὴ στερεῖται.

        Αὐτὸ στὴν πράξη σημαίνει ὅτι (ἀκόμη καὶ «κανονικὰ χειροτονημένοι») «ἱερεῖς» ἢ «ἐπίσκοποι» ποὺ ἀποκόπηκαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία (ἔστω καὶ γιὰ διοικητικοὺς λόγους) παύουν νὰ ἔχουν «ἔγκυρα» μυστήρια δηλαδὴ τὸ ὁτιδήποτε τελεσιουργοῦν στερεῖται χάριτος. Ἀκόμα καὶ οἱ βαπτίσεις ποὺ τυχὸν νὰ τελέσουν δὲν εἶναι ὀρθόδοξες βαπτίσεις.

        Αὐτὸ ἔχει καὶ ἁγιογραφικὴ θεμελίωση στὰ λόγια τοῦ Χριστοῦ ποὺ εἶπε «ἐγὼ εἰμὶ ἡ ἄμπελος ὑμεῖς τὰ κλήματα» καὶ «μείνατε ἐν ἐμοί» καὶ ὥσπερ τὸ κλῆμα οὐκ ἔχει ζωὴν ἀφ’ ἑαυτοῦ ἐὰν μὴ μείνει ἐν τῇ ἀμπέλῳ» ἀλλὰ καὶ ὁ λόγος γιὰ τὰ ἀποκοπέντα κλήματα ὅτι «εἰς πῦρ βάλουσι καὶ καίεται». Ἀπὸ ὅλα αὐτὰ γίνεται φανερὸ γιατὶ οἱ πατέρες μίλησαν τόσο αὐστηρὰ γιὰ αὐτοὺς ποὺ προκαλοῦν σχῖσμα ὥστε νὰ ποῦν ὅτι «οὔτε τὸ αἷμα τοῦ μαρτυρίου δὲν μπορεῖ νὰ ἀποπλύνει τὴν πρόκληση σχίσματος».

        Ἡ πρόκληση σχίσματος εἶναι τόσο σοβαρὴ ἐνέργεια, ποὺ ἐκτὸς τοῦ ὅτι οἰ σχισματικοὶ καθίστανται «ἀκοινώνητοι» κατὰ τοὺς κανόνας, διατασσόμαστε ἀπὸ τοὺς πατέρες καὶ ἐκείνους «ἐξ ἡμῶν» ποὺ κοινωνοῦν μὲ ἀκοινωνήτους νὰ τοὺς κάνουμε κι αὐτοὺς ἀκοινώνητους. Αὐτὸ εἶναι ἡ περίφημη φράση ποὺ ἀκούγεται συχνὰ στὶς μέρες μας «ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω ἀκοινώνητος ἔσται». Αὐτὸ τὸ ἀκοινώνητος νὰ τονιστεῖ ὅτι δὲν ἔχει σχέση ἁπλῶς μόνο μὲ τὴν ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗ καταδίκη καὶ καθαίρεση στὴν ὁποία ὑπόκειται ἐκεῖνος ποὺ κοινωνεῖ μὲ ἀκοινώνητους, ἀλλὰ καὶ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ σὲ τέτοιες ἐνέργειες (ὡς γνωστὸν οἱ λαϊκοὶ δὲν ἔχουν καμμιὰ ἐξουσία νὰ καθαιρέσουν κάποιον) καὶ αὐτὸ ἀποσκοπεῖ στὴν προφύλαξη τῶν ἰδίων ἀπὸ πνευματικὸ μολυσμὸ μὲ σχισματικούς. Ἑπομένως ἡ ἄποψη ὅτι «προαιρετικὰ», καὶ ὄχι ὑποχρεωτικά, πρέπει νὰ μὴ συλλειτουργοῦμε μὲ ἱερεῖς ποὺ κοινωνοῦν μὲ σχισματικούς, δὲν εἶναι τῆς «ἀκριβείας». Δὲν εἶναι ὅτι ἐμεῖς τοὺς «καθαιροῦμε» καὶ προτρέχουμε ἀπὸ τὴ συνοδικὴ καταδίκη τους, ἀλλὰ ὅτι ΠΑΡΑΥΤΑ προφυλάσουμε τοὺς ἑαυτούς μας ἀπὸ ἐπιβάρυνση τῆς δικῆς μας ψυχῆς ἀπὸ τὴν πνευματικὴ ἐπικοινωνία μαζί τους. Ἡ Ἐκκλησία ἀς τοὺς καταδικάσει ὅποτε νομίζει ἐκείνη.

        Τέλος νὰ σημειώσω ὅτι ἐνῷ ἡ ΠΡΟΚΛΗΣΗ σχίσματος εἶναι διοικητικὸ θέμα (καὶ ἡ συνακόλουθη ἀποκοπὴ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία) ὁ Μητροπολίτης Πειραιῶς δὲν εἶχε δίκιο στὴν συγκεκριμένη περίπτωση τοῦ Οὐκρανικοῦ γιὰ τὸ λόγο ὅτι ἐδῶ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΑΦΟΥ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΑΠΟΣΧΊΣΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ἀλλὰ προφανῆ ΕΙΣΔΟΧΗ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ πράγμα ποὺ συνιστᾷ κατάφωρη παραβίαση τῆς πίστης τῆς Ἐκκλησίας στὴν πράξη ὅτι «ΟΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΙΕΡΩΣΥΝΗ ΚΑΙ ΜΥΣΤΗΡΙΑ» Δηλαδὴ ἐφαρμογὴ στὴν πράξη τῆς αἱρετικῆς ἐκκλησιολογίας τῆς Συνόδου τῆς Κρήτης (σὲ ἕνα light ἐπίπεδο) ὄχι στὸ ἐπίπεδο τῶν αἱρετικῶν (ἀκόμα…) ἀλλὰ σὲ ἐκεῖνο τῶν σχισματικῶν στοὺς ὁποίους ἀποδίδεται ἱερωσύνη καὶ μυστήρια.

        ΛΟΓῼ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΔΗΓΕΙΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΣΕ ΣΧΙΣΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΙΤΕΛΕΣΘΕΙ ΑΛΛΑ ΕΠΙΚΕΙΤΑΙ!!!! ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΠΟΥ «ΘΑ» ΓΙΝΕΙ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΦΟΡΜΕΣ ΑΛΛΑ ΟΙ ΑΦΟΡΜΕΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ!!!!

      • Αγαπητή Αργυρώ να συμπληρώσω έτσι απλά στα όσα είπε ο Μηδέν Άγαν για να βοηθήσω.
        Ένα κοινότυπο, ας πούμε, σχίσμα θα ήταν η απόσχιση από το Σώμα της Εκκλησίας και η δημιουργία μίας άλλης «ψευδοεκκλησίας» με την «χειροτονία» νέων «επισκόπων» για λόγους ας πούμε διοικητικούς,

        Στην περίπτωση των Ουκρανών σχισματικών, αυτό ήδη έγινε πριν πολλά πολλά χρόνια όταν ο «παππούς» τους Φιλάρετος αποσχίσθηκε από την Κανονική Εκκλησία και πήγε και «χειροτόνησε» δικούς του «επισκόπους» και αυτοαποκαλέστηκε «Πατριάρχης». Ακόμη και σε αυτήν την φάση θα μπορούσε να γιατρευτεί το σχίσμα αυτό εάν μετανοούσε και επέστρεφε στην Κανονική Εκκλησία από την οποία αποχίσθηκε, η Οποία θα αναλάμβανε σύμφωνα με τους Κανόνες να αποκαταστήσει αυτούς που ήθελαν να επιστρέψουν και ΕΙΧΑΝ ΕΙΛΙΚΡΙΝΩΣ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ με αναχειροτονίες κτλ. Δεν το έκανε αυτό όμως ο Φιλάρετος και επήλθε ΣΥΝΟΔΙΚΗ καταδίκη με την οποία συμφώνησαν όλες οι Τοπικές Εκκλησίες. Ως καθηρημένοι πια και αφορισμένοι έπαψαν όλοι αυτοί να είναι μέλη της Εκκλησίας (ούτε καν σαν εμάς τους λαϊκούς) και έπαψαν να έχουν Ιερωσύνη και Μυστήρια. Όσες χειροτονίες έκανε ο συνοδικά καθηρημένος και αφορισμένος Φιλάρετος ήταν και συνεχίζουν να είναι ΑΚΥΡΕΣ. Όσο για την παράταξη του Μαλέτιτς, τι να πει κανείς; Αυτοί αυτοχειροτονούνταν!

        Πήγε λοιπόν το Φανάρι μονομερώς και πήρε όλους αυτούς, τους ΣΥΝΟΔΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ και σε ΠΑΝΟΡΘΔΟΞΟ ΕΠΙΠΕΔΟ καταδικασμένους σχισματικούς αχειροτόνητους, αυτοχειροτόνητους κτλ και τους βάπτισε μόνο του «εκκλησία» με μια λέξη και ένα χαρτί, και είπε ότι τώρα έγιναν πάλι Σώμα της Εκκλησίας!! Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι εφαρμόζεται μία νέα εκκλησιολογία (της ψευδοσυνόδου της Κρήτης). Μέσα σε αυτήν την νέα εκκλησιολογία όπου αμβλύνονται τα όρια της Εκκλησίας και γελοιοποιούνται τα Μυστήρια έχουμε και ένα ξένο προς την Ορθόδοξη Παράδοση εξουσιαστικό πρωτείο και όλα αυτά συνιστούν θέματα ΠΙΣΤΕΩΣ. Είναι σα να έβαλε το Φανάρι μέσα στην Εκκλησία μία ωρολογιακή βόμβα, η οποία έχει αρχίσει να κάνει τις πρώτες εκρήξεις και να πληγώνει το Σώμα της Εκκλησίας.

        Για να επανέλθω όμως στο αρχικό σου ερώτημα, διότι ίσως ξέφυγα λίγο με τους Ουκρανούς, Να συνοψίσω το πράγμα (κι ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος) σε έναν βασικό κανόνα, στον οποίον εάν υπάρχουν εξαιρέσεις αυτές υπάρχουν για να τον επιβεβαιώνουν (αναφέρομαι στις «συνοδικές» καταδίκες Αγίων από ψευδεπισκόπους που είχαν πέσει στην αίρεση). Ο κανόνας αυτός λέει ότι όταν υπάρξει συνοδική καταδίκη από την Εκκλησία, παύει να υπάρχει Ιερωσύνη και παύουν να υπάρχουν Μυστήρια. Αυτό λοιπόν έπαθε ο Φιλάρετος. Με το ίδιο σκεπτικό αντιμετωπίζονται και οι δικοί μας αρχιερείς που τώρα συλλειτουργούν με τους ΗΔΗ καταδικασμένους σχισματικούς. Είναι και αυτοί εν δυνάμει καταδικαστέοι αλλά θα πρέπει να υπάρξει συνοδική καταδίκη για να μην έχουν μυστήρια.

        Εγώ πάντως στο μυαλό μου έχω τις αιρέσεις ως πολύ πιο σοβαρό θέμα διότι εμπλέκεται και το θέμα της Πίστεως που είναι το άλφα και το ωμέγα στην Εκκλησία. Το λέω αυτό διότι κάπου λέει ο π. Σάββας ότι το σχίσμα είναι πιο σοβαρό από την αίρεση. Βέβαια, το λέω αυτό έχοντας κατά νου ένα απλό ιάσιμο σχίσμα.

    • Καλησπέρα Φαίη, απολύτως σωστή. .
      Νά προσθέσω μόνον πώς ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, τό δεύτερο πρόσωπο τής Αγίας Τριάδος, άρχισε νά δίνει μηνύματα.
      Ιδού.
      https://katanixi.gr/2019/06/04/%CE%BF-%CF%86%CE%B8%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B9%CE%B4%CE%BF%CF%82-%CE%BF-%CF%83%CF%87%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%BF-%CE%BD%CE%B1%CF%85%CF%80%CE%AC%CE%BA%CF%84%CE%BF%CF%85/

      • προς mnk
        «Δίνει κι άλλου είδους μηνύματα, ο Κύριος: «Για κακουργηματική απάτη κατηγορείται ο Μητροπολίτης του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, κ. Ιωακείμ», την οποία τέλεσε ενώ ήταν Μητρόπολης Ζάμπιας.
        http://www.ereportaz.gr/o-akoimitos-froyros-toy-panagioy-tafoy-kai-i-apati-me-ta-akinita/ »
        Κάτι βρωμάει εδώ.
        Την μήνυση την κάνει ο Ζάμπιας Ιωάννης, ο οποίος αναγνώρισε τους σχισματικούς από την αρχή (2 φορές στην Ζάκυνθο όπου μνημονεύθηκε ο Επιφάνιος) και ο οποίος αμέσως μετά την αναγνώριση των σχισματικών από τον Αλεξανδρείας εξέφρασε δημοσίως την μεγάλη του χαρά.
        Τον δε φοροτεχνικό και νομικό έλεγχο της υπόθεσης πραγματοποίησε ο Καμερούν Γρηγόριος, ο οποίος επίσης αμέσως μετά την αναγνώριση των σχισματικών εξέφρασε και αυτός την απερίγραπτη χαρά του.
        Ενδεχομένως να υπάρχει κάτι σε αυτήν την υπόθεση, αλλά οι πρωταγωνιστές (Ζάμπιας, Καμερούν) και η χρονική συγκυρία βρωμάνε από μακριά ότι εδώ μάλλον έχουμε να κάνουμε με ΕΚΒΙΑΣΜΟ για την αναγνώριση των ουκρανών σχισματικών.

      • Ο Ζάμπιας και ο Καμερούν είναι του Πατρ. Αλεξανδρείας. Η μήνυση κατατέθηκε στο Ελληνικό κράτος. Φαίνεται ότι όλοι αυτοί εκβιάζουν το Πατρ. Ιεροσολύμων να αναγνωρίσει τους σχισματικούς.

    • Μα «χειροτονησαν»ηδη ελληνα σε αρχιμανδριτι απο τον ιγνατιο αρχονταρικιου βολου,αυτος εχει μυστηρια;

      • Και βέβαια δεν έχει. Έγινε σχισματικός με τη βούλα. Και το μόνο που μένει είναι να έλθει αυτός ή κάποιος σαν αυτόν σε μία Ελληνική μητρόπολη και να αρχίσει τις «χειροτονίες», τους γάμους, τα βαπτίσια και τις κηδείες.

  2. Τα πραγματικά αίτια του Σχίσματος
    https://www.impantokratoros.gr › aitia-sxismatos.el.aspx
    Επομένως το λεγόμενο σχίσμα μεταξύ Εκκλησιών Δύσεως και Ανατολής δεν έγινε μεταξύ Δυτικών και Ανατολικών Ρωμαίων, αλλά μεταξύ των Φράγκων κατακτητών . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ
    του π. Ιωάννου Ρωμανίδου

    Από το περιοδικό «Εν Συνειδήσει» Έκδοση της Ιεράς Μονής Μεγάλου Μετεώρου. Δεκέμβριος 2006.

  3. Νά προσθέσω στήν συζήτηση περί σχίσματος, πώς ο ορθόδοξος πρέπει νά έχει 4 χαρακτηριστικά.
    Ορθόδοξη Χριστολογία
    Ορθόδοξη Τριαδολογία
    Ορθόδοξη Σωτηριολογία
    Ορθόδοξη Εκκλησιολογία

    Είναι φανερό πώς οι Ουκρανοί πάσχουν στά δύο τελευταία όπως καί όσοι συγκοινωνούν μαζί τους .
    Καί όσοι αποδέχονται τά πορίσματα τού Κολυμπαρίου, θέτουν αυτοδικαίως, εαυτούς εκτός Εκκλησίας. .

    • Αδελφέ, δεν είμαι Θεολόγος αλλά με καταδικασμένους και αφορισμένους σχισματικούς, δηλ. εκτός Εκκλησίας μου φαίνεται επικίνδυνο να λέμε ότι έχουν τα δύο πρώτα. Δεν θυμάμαι ποιος άγιος το είχε πει, ότι τα δόγματα επηρεάζουν τους λαούς. Εγώ απ’ αυτήν την οπτική γωνία, βλέποντάς τους δηλ από πλευράς συμπεριφοράς με αυτά που έχω διαβάσει, δηλαδή τις δηλώσεις τους, τις κοινές ακολουθίες με άλλους σχισματικούς, ουνίτες και παπικούς, τις σχέσεις τους με τους ναζί, την ίδια τους την «πληθωρική» (όλο φρου φρου) παρουσία, θα έλεγα ότι το φρόνημά τους χωλαίνει σε σημείο παραμορφώσεως. Οι ίδιοι έχουν δηλώσει πολλές φορές ότι θέλουν να απομακρυνθούν από την Ανατολική Παράδοση που θυμίζει Ρωσία και να προσεγγίσουν την Δύση. Τώρα θυμήθηκα και τις δηλώσεις του Επιφάνιου για τους ομοφυλόφιλους. Στην Εκκλησία όμως όλα έχουν σχέση και όλα θεολογούν, όλα μιλάνε για τον Χριστό. Παράδοση, υμνογραφία, Άγιοι, Κανόνες, αγιογραφία (τώρα θυμήθηκα την εικόνα μιας «Παναγίας» που έχουν δίπλα στους ναζί, ή σε άλλο ναό που έχουν ναζιστικά σύμβολα). Εμένα μου δίνουν την εντύπωση ότι είναι ένα εξαρτώμενο οικουμενιστικό νεογνό σε εργαστήριο, επιρρεπές στα πάντα και πρόθυμο για όλα, το οποίο θα το πλάσουν με τον καιρό όπως αυτοί (βλ. π.χ. ακαδημία Βόλου) θέλουν. Αυτά που εμείς βλέπουμε είναι επιφανειακά και τίποτε άλλο.

      • Καλημέρα Φαίη,δέν αντιλέγω.
        Ήθελα πολύ επιγραμματικά νά καταδείξω γιατί οι Ουκρανοί αυτοί, ΔΕΝ είναι σέ ορθόδοξη εκκλησία.
        Στό βαθμό πού κάποιος δέχεται όλα τά οικουμενιστικά φληναφήματα, απωλεί καί τά άλλα δύο, πιστεύοντας σέ αλλότριο Θεό.
        Δέν είναι τυχαίο πού όλοι οι άγιοι τούς αιρετικούς τούς χαρακτηρίζουν ώς αθέους

      • Εγώ πάντως αδελφέ θα πρέπει να κάνω κάποια επισήμανση διότι η πρώτη πρόταση που έγραψα παρά πάνω δεν μου φαίνεται σωστή: «….με καταδικασμένους και αφορισμένους σχισματικούς, δηλ. εκτός Εκκλησίας μου φαίνεται επικίνδυνο να λέμε ότι έχουν τα δύο πρώτα.» Θα μπορούσαν να υπάρχουν σχισματικοί που έχουν κρατήσει την Πίστη αλλά έχουν αποσχισθεί για διοικητικούς λόγους. Ειλικρινώς όμως, δεν γνωρίζω πως στέκεται η Εκκλησία στο θέμα αυτό όταν έχει υπάρξει Πανορθόδοξη καταδίκη του σχίσματος αυτού. Σκέφτομαι και τις διαφορές που υπάρχουν με τους παλαιοημερολογίτες. Τούτοι εδώ πάντως έχουν ξεφύγει πολύ. Ώρες ώρες σου δίνουν την εντύπωση ότι δεν ξέρουν τι πιστεύουν.

  4. Ευχαριστώ πάρα πολύ για την βοήθειά σας. Θα πρέπει να διαβάσω όσα γράφτηκαν πάνω από μία φορά, αλλά κάτι τέτοιο είχα κι εγώ στο μυαλό μου, αποκομίζοντας εντυπώσεις απ΄ό όσα έχω κατά καιρούς διαβάσει. Εκεί που μπερδεύτηκα, Φαίη, είναι όντως το σημείο που είπε ο π. Σάββας – που εντάξει, πολύ τον ακούω, π. Σάββας και ξερό ψωμί που λέμε – ότι το σχίσμα είναι πιο σοβαρό από την αίρεση. Θα προσπαθήσω να τα ξεμπερδέψω λιγάκι, και ευχαριστώ και για όλες τις παραπομπές που προσφέρατε.
    Καλό σαρανταλείτουργο, από Παρασκευή, να μην ξεχνιόμαστε κιόλας.

  5. Ειναι ενα βλασφημο δηθεν ενωτικο και συνθετικο»σχισμα»μια κατ’ επιφασιν ενωτικη κινηση καταστροφης,οχι τιποτα αλλο δηλαδη απο προσβολη και εμπαιγμο του Χριστου και της εκκλησιας Του.
    Αυτο ειναι μια επαναλαμβανομενη πρακτικη του οικουμενισμου και των ανθρωπων του.
    Προσχηματιζοντας το κακο σε καλο εισαγουν καταστροφη σε ολα μεσα στην εκκλησια,εισαγουν διαιρεσεις εν ηδη ενωσεων,μετα υποκρινονται και τα θυματα εναντι των δικαιως αντιδρωντων,των πραγματικων δηλαδη θιγομενων,των ευσεβων χριστιανων.
    Δημιουργουνε προβλημα και οταν οι αλλοι αντιδρουν σε αυτο εμφανιζονται ως θυματα που εχουν δικαιωμα στην αποψη τους,και ενω το ζητουμενο ειναι το προβλημα που εισηγαγαν,αυτοι εκτρεπουν απο αυτο το προβληματικο ζητουμενο και την καταστροφη που αυτο προκαλει σε απλη συζητηση περι διαφορετικων αποψεων.
    Πρωτα εισηγαγαν αλλο ημερολογιο,μετα βλασφημισαν την μια εκκλησία του Κυριου εισαγωντας την ως μερικο κομματι στο «ολον» του ΠΣΕ,οι ιδιοι λογοι αγαπης και συνθεσεως και τοτε και παλι ειχαν πετυχει σχισμα στις ορθοδοξες ψυχες.
    Παντα σχιζουν το χιτωνα της ορθοδοξιας για αυτη την ψευτοενωση με αυτο που δεν ενωνεται.
    Αυτο ειναι το εργο του οικουμενισμου:η βλασφημια εναντιον του Κυριου να συγκριθει με αλλους ψευτικους και φορες φορες εχθρους του,και εκει που πρεπει να κηρυχθει ως ο Ενας μονος θεος και οδος σωτηριας,να δεχθει στο σωμα Του αμετανοητους εχθρους Του χωρις αυτοι να αλλαζουν γνωμη,να δεχθει οχι τον αμαρτωλο αλλα την αμαρτια και ανομια στο τελος.

  6. Εδω πιστευω ειναι ευθεια επιθεση
    και διαιρεση του σωματος του Χριστου,της εκκλησιας Του.
    Δεν ειναι σχισμα που καποιος φευγει και ιδρυει αλλη ψευτοεκκλησια,αλλα εδω χρησιμοποιειται προσχηματικα και υπουλα η ενωτικη δηθεν κινηση ως διαιρετης της εκκλησιας.
    Μαλιστα εχει και το στοιχειο του αφανισμου ολοκληρου ορθοδοξου πληθυσμου,αφου αγνοει το ποιμνιο με το νομιμο ποιμενα σχεδον 30 εκκατομυριων ορθοδοξων.
    Ειναι καθαρη εχθρικη κινηση με αντιπερισπασμο.

  7. ΑΠΟ ΟΤΙ ΑΚΟΥΣΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΑΛΑ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΟΝΕΙΑ ΕΝΟΣ ΔΙΑΚΟΝΟΥ ΣΕ ΙΕΡΕΑ Ο ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ Ο ΥΠΟΤΗΘΕΤΑΙ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ.

Σχολιάστε