σ.σ. Αναφέρει στο άρθρο του ο κ. Κοττάκης ότι ο Μεσσηνίας είναι αντίθετος με τον γάμο των ομοφυλοφίλων. Δεν ξέρουμε αν ο κ. Κοττάκης γνωρίζει ότι ο Μεσσηνίας είχε ζητήσει την αμνήστευση της ομοφυλοφιλίας στις διορθόδοξες προσυνοδυκές συναντήσεις για το Κολυμπάρι. Σε αυτό το σημείο ίσως έχει σημασία να γνωρίζουμε ότι ο Αντώνης Σαμαράς φαίνεται να έχει ιδιαίτερες σχέσεις με τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας!! Και ο Δημητριάδος είχε στηρίξει την αμνήστευση της ομοφυλοφιλίας. Ελλιπέστατα τα παραδείγματα και οι αναφορές του κ. Κοττάκη από τον χώρο της ιεραρχίας.
Ποια εικόνα δίδει άραγε ένας θεσμός όταν τρώει σφαλιάρες και λέει και «ευχαριστώ» από πάνω; Πώς θα γεννηθεί η ελπίδα στους πιστούς, αν δεν υπάρχει ηγεσία;
Σε προηγούμενο σημείωμά μας επικεντρωθήκαμε στη φθορά που υπέστησαν ορισμένοι «θεσμοί» σε αυτές τις ευρωεκλογές, όπως τα κόμματα, τα μέσα ενημερώσεως και οι εταιρίες δημοσκοπήσεων. Θα μπορούσα να αθροίσω στους χαμένους αυτής της αναμέτρησης και τον θεσμό του βουλευτή, ιδιαιτέρως της κυβερνητικής πλειοψηφίας. Πλην των εξαιρέσεων του Μάριου Σαλμά και του Νικήτα Κακλαμάνη που έλαβαν θέση, οι λοιποί 155 της Ν.Δ. κάνουν μέχρι στιγμής αφωνία με γαργάρες. Και, μάλιστα, άνευ ιατρικής συστάσεως. Ανασχηματισμός!
Προφανώς και δεν θα σχολιάσω σήμερα το γεγονός ότι συνάδελφός τους βουλευτής αποκάλεσε χλευαστικά κάποιους εξ αυτών «τενεκέδες» χωρίς να του ζητήσει τον λόγο κανείς. Το σημειώνω, αλλά δεν είναι το θέμα μας. Σήμερα το θέμα μας είναι η περαιτέρω φθορά του θεσμού της Εκκλησίας μας. Ο οποίος, καίτοι ταπεινώθηκε από τον κύριο Μητσοτάκη με τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, καταδέχθηκε να μετατραπεί σε άθυρμά του κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Και για να είμαστε δίκαιοι, δεν ευθύνεται μόνον ο Αρχιεπίσκοπος γι’ αυτό. Τόσος είναι, που θα έλεγε και ο Αναγνωστάκης! Τόσος ήταν στο Μακεδονικό, τόσος στα Μνημόνια, τόσος στην πανδημία, τόσος και στον γάμο. Επίσκοπος sotto voce. Στην προκειμένη όμως ευθύνονται κι άλλοι μητροπολίτες, κορυφαία στελέχη της Ιεράς Συνόδου.
Η εκκλησιαστική μας ιστορία έχει δείξει ότι στις μεγάλες κρίσεις Πολιτείας – Εκκλησίας γεννιούνται οι νέοι Αρχιεπίσκοποι και οι νέοι Παναγιότατοι. Οι νέοι θρησκευτικοί ηγέτες. Στη μεγάλη διαμάχη για τη μοναστηριακή περιουσία του 1987 επί παντοδυναμίας ΠΑΣΟΚ, στην εκπομπή της ΕΡΤ «Με ανοικτά χαρτιά» με τον Βίκτωρα Νέτα, διασταύρωσαν τα ξίφη τους οι τότε μητροπολίτες Δημητριάδος και Αλμυρού Χριστόδουλος και Αλεξανδρουπόλεως Ανθιμος. Ο πρώτος εξελέγη μετέπειτα Αρχιεπίσκοπος και ο δεύτερος Παναγιότατος Θεσσαλονίκης. Εκεί ξεχώρισαν πρώτη φορά. «Ψέλνοντας» άφοβα τον Τρίτση.
Τα επόμενα χρόνια σφράγισαν με τη δράση τους την παρουσία της Εκκλησίας μας σε καιρούς δύσκολους! Κατοχύρωσαν την επιρροή της σε καιρούς παγκοσμιοποίησης. Την κράτησαν όρθια σε καιρούς υπερκατανάλωσης και χυδαίας απληστίας. Ήταν προσωπικότητες! Τον Χριστόδουλο τον αποχαιρέτησε μέσα στο Αρεταίειο ακόμα και ο Αλέκος Αλαβάνος με τον οποίο είχε συγκρουστεί σφοδρά για τις ταυτότητες. Τι είναι, άραγε, ηγεσία; Ηγεσία σημαίνει να δρας πρώτος. Κι εκείνοι, Χριστόδουλος και Άνθιμος, έδρασαν. Σφυροκόπησαν εκείνο το βράδυ στην ΕΡΤ τον συμπαθή κατά λοιπά Κεφαλλονίτη υπουργό και εξουδετέρωσαν το νομοσχέδιό του. Ο νόμος για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών απεδείχθη στιγμή οριακή για την κυβέρνηση και για την Εκκλησία της Ελλάδος.
Μαύρισαν τη Ν.Δ.
Το πλήρωμα της Εκκλησίας μαύρισε τη Ν.Δ. στην κάλπη. Ωστόσο με απογοήτευση παρατηρήσαμε ότι νέος εκκλησιαστικός ηγέτης δεν γεννήθηκε μέσα στη νέα κρίση. Το τρένο πέρασε και δεν ανέβηκε κανείς. Αν εξαιρέσουμε ένα αρχικό ξέσπασμα του Φθιώτιδος Συμεών στην αρχή. το οποίο μετά έγινε αέρας, τις δηκτικές δηλώσεις του μητροπολίτου Ιωνίας Γαβριήλ, ο οποίος ήταν έναν τόνο παραπάνω από τους υπολοίπους και προκάλεσε την οργή του Μαξίμου, την επιτυχημένη συγκέντρωση του μητροπολίτου Θεσσαλονίκης Φιλοθέου με τα χριστιανικά σωματεία της πόλεως (ο κόσμος έφθανε στα σκαλιά του Βελλιδείου), τις σποραδικές δηλώσεις του Πειραιώς Σεραφείμ και του Λαρίσης Ιερωνύμου και, βεβαίως, την εξαιρετικώς λεπτομερειακή εισήγηση του Μεσογαίας στην Ιερά Σύνοδο, οι λοιποί κράτησαν χαμηλούς τόνους.
Ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος ήταν αντίθετος στον γάμο αλλά προσεκτικός με το γκουβέρνο. «Μποδοσάκειος» τακτική. Μα η Εκκλησία δεν είναι επιχείρηση. Ο Δημητριάδος Ιγνάτιος, αντίθετος με τον γάμο, δεν υπέκυψε σε ποικιλώνυμες πιέσεις να «σπάσει» το μέτωπο, αλλά και αυτός προσεκτικός. Ο Ναυπακτίας Ιερόθεος το ίδιο. Ο Σύρου Δωρόθεος μάλλον σιωπηρός. Ο σοβαρός Βεροίας Παντελεήμων συγκράτησε την οργή του, καθώς και οι τρεις βουλευτές του νομού του είχαν δεσμευτεί εγγράφως ότι δεν θα ψηφίσουν τον γάμο αλλά τον ψήφισαν. Αλλά και μετά την ψήφιση του γάμου και τις απειλές αποκλεισμού πολιτικών από τις Εκκλησίες τι έγινε;
Μητροπολίτες της βορείου Ελλάδος έκαναν δημόσιες σχέσεις με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον υπουργό Υγείας, χαρίζοντάς τους και εικόνες μετά ασπασμού μπροστά στις κάμερες. Οπως ο Βαρνάβας της Νεαπόλεως. Μητροπολίτες του Ιονίου που ήταν οι σκληροί της Ιεραρχίας ζητώντας να επιβληθεί επιτίμιο στους πολιτικούς αγκάλιασαν σε δημόσια θέα τον Κασσελάκη και τον Τάιλερ! Ποια εικόνα δίδει άραγε ένας θεσμός όταν τρώει σφαλιάρες και λέει και «ευχαριστώ» από πάνω; Πώς θα γεννηθεί η ελπίδα στους πιστούς, αν δεν υπάρχει ηγεσία; Με σκυφτό το κεφάλι, υπόδουλη στην πολιτική μας τάξη, κάνοντας μικροπολιτικούς υπολογισμούς θα πορευτεί στο μέλλον ο πιο ξεχωριστός πνευματικός θεσμός της πατρίδας μας, η Εκκλησία; Και απορούν μετά ταύτα στην Αρχιεπισκοπή γιατί οι πιστοί κατακλύζουν τα μοναστήρια και το Αγιον Ορος;
Γιατί οι ιερείς αυτονομούνται από τους συμβιβασμένους μητροπολίτες; Για τον Αρχιεπίσκοπό μας, ο οποίος τύποις είναι ο αρχηγός μας, ο αρχηγός των ορθοδόξων, αισθάνομαι όπως και εκατομμύρια χριστιανοί: τεράστια απογοήτευση. Ο προκαθήμενος δεν είναι ούτε φόντο για τα προεκλογικά σποτ της Ν.Δ. ούτε άλλοθι για αποφάσεις που πλήττουν τον θεσμό της οικογένειας και παραβιάζουν τις διδαχές των ιερών κειμένων μας. Και βεβαίως δεν έχει καμιά δουλειά να κάνει «σέρβις» στην κυβέρνηση επιτιθέμενος σε αρχηγούς μικρών κομμάτων.
Διότι η επίθεση που εξαπέλυσε ο κύριος Ιερώνυμος στον πρόεδρο της Ελληνικής Λύσης Κυριάκο Βελόπουλο πριν από τις εκλογές τον εξέθεσε ανεπανόρθωτα. Τα αποτελέσματα των εκλογών έδειξαν τα όρια του κύρους του και της πειθούς του στο πλήρωμα της Εκκλησίας. Οι χριστιανοί δεν τον άκουσαν. Στενόχωρο το σημερινό κείμενο. Το αντιλαμβάνομαι. Και ο ίδιος την ώρα που το γράφω αισθάνομαι δυσφορία. Αλλά η αλήθεια λυτρώνει. Δεν μπορούμε να υποκρινόμαστε πως δεν συνέβη τίποτε όταν εκατομμύρια Ελληνες αποδοκίμασαν, εκτός από την κυβέρνηση, και την Εκκλησία για την ανοχή της στη νομοθέτηση του γάμου. Δεν ωφελεί σε τίποτε άλλωστε να κρύψουμε τα σκουπίδια κάτω από το χαλί. Είτε τα κρύψουμε είτε όχι, δεν φεύγουν. Σκουπίδια είναι, εκεί θα μείνουν. Δεν απαλλασσόμαστε!
newsbreak.gr 14.06.2024
Ο Μεσσηνίας στις δηλώσεις του ήταν εναντίον του γάμου, τον άκουσα δις να το τονίζει, όπως και πως είναι αμαρτία η ομοφυλοφιλία
Το άρθρο του κου Κωττακη είναι ακριβές, δείχνει που έχει καταντήσει η διοίκηση της εκκλησίας.
Οχι μόνον οι επίσκοποι αλλά και η συντριπτική πλειοψηφία των κληρικών, έκλιναν γόνυ τώ Μητσοτάκη…. αυτό εις κρίμα και κατακριμα τους
Ευτυχώς που δομητωρ τής εκκλησίας είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ο Υιός και Λόγος τού Θεού, το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, οπότε ελπίς ουκ ωλυται…
Είναι δυνατόν να πιστεύει κανείς αυτά που είπαν όταν παντού αποτυπωνότανε Η ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ; Για ποια αμαρτία η ομοφυλοφιλία αδελφέ Ιωάννη; Εδώ προσπάθησαν ΝΑ ΤΗΝ ΑΜΝΗΣΤΕΥΣΟΥΝ ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ, κι εσύ μου λες ότι είπε ότι είναι αμαρτία. Ο κ. Κοττάκης οφείλει να κοιτάει βαθύτερα τις συμπεριφορές που σχολιάζει. Οι δηλώσεις σήμερα των αρχόντων έχουν την ίδια χρονική διάρκεια και αξία που έχει το χαρτί της τουαλέτας. Με το συμπάθειο κιόλας.
Ἀπό τὸν κ.Κοττάκη περιμέναμε βαθύτερη ανάλυση.
Οἱ περισσότεροι Δεσποτάδες εἶναι : [ σοδομίτες; αντίχριστοι; Μασώνοι ; αδιάφοροι; εκβιαζόμενοι; φιλάργυροι; διαπλεκόμενοι; δειλοί; ] . . .
Δὲν ξέρουμε. Πάντως ἀνάξιοι. Διὰ τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν, δυστυχέστατα . . .
Ἄς ἐπέμβει ὁ Καλός Θεός . . .
Αυτά τα γράφετε στα σοβαρά ή στα αστεία; Τρολ που θέλουν να απαξιώσουν τα πάντα γράφουν έτσι. Εκτός εάν παρεξήγησα κάτι στο γράψιμό σας.
Συγχωράτε με. Δεν κατάλαβα γενικά. Δεν υπάρχει απάντηση και δε μου είναι ξεκάθαρο. Ερωτώ, γιατί είναι προσεκτικός και λέει οι ΄΄…περισσότεροι…΄΄ δεσποτάδες… Ή λέτε ο,τι λέτε, για άλλο λόγο;
Αδελφέ, ευχαριστώ για το ερώτημά σας, με κάνατε και πρόσεξα περισσότερο το σχόλιο του αδελφού. Εάν δίπλα στα διάφορα επίθετα έχει βάλει το ‘ ; ‘ ως ερωτηματικό και όχι ως διαχωριστικό (το κάνουνε οι ξένοι) τότε το δικό μου σχόλιο είναι λάθος. Δηλαδή εάν ρωτάει άν οι περισσότεροι δεσποτάδες είναι κάτι από αυτά και δεν αποφαίνεται ότι όντως είναι, τότε δεν προσπαθεί να απαξιώσει όπως νόμισα και το λάθος είναι δικό μου.
Δεν θα παύσω να στιγματιζω το ΠΡΩΤΟΦΑΝΈΣ στα παγκόσμια χρονικά των θρησκειών κι όχι μόνο της Ορθοδοξίας – για να καταλάβετε πού έχουμε φτάσει και πώς οι δεσποταδες και εν προκειμένω ο σκανδαλώδης Μεσσηνίας χρησιμοποιούν κατά το δοκούν την Πίστη μας- να τελεσθή μνημόσυνο για αβαπτιστους αλλοθρησκους ισλαμιστές, Άραβες και Πακιστανούς από τον κύριο Σαββάτο, καθηγητή συν τοις άλλοις και της Θεολογικής Σχολής!!! Αναφέρομαι στο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου πέρσι τέτοια εποχή,σε διεθνή ύδατα!!!Ο υπηρεσιακός Πρωθυπουργός μάλιστα-καθως ευρισκομεθα σε προεκλογική περίοδο-κήρυξε «τριήμερο εθνικό πένθος»!!!!!!!!!!! Ήλθε και το δεκανικι της εκάστοτε κυβερνήσεως δηλαδή η Εκκλησία εν τω προσώπω του Μεσσηνίας και των παπάδων του να τελεση -ακουσον άκουσον- αρχιερατικό τρισάγιο με δόξα και τιμή αλλοθρήσκων παρουσία υπουργών και τοπικών αρχόντων!!!Στο τέλος δε ερρανε και την θάλασσα με … λευκά άνθη!!!!!Λες και επρόκειτο για ήρωες της Πίστεως και της Πατρίδος τους οποίους βέβαια έχουν γραμμένους στα παλαιότερα των υποδημάτων τους!!!Κι όλα αυτά στο κέντρο του Μωριά!!!!!!!Να τον χαίρεστε!!!