![](https://tasthyras.wordpress.com/wp-content/uploads/2024/05/image-280.png?w=470)
Νεκτάριος Δαπέργολας
Πάντως, ἂν κάποιοι περιμένατε ὅτι οἱ ὑπεύθυνοι γιὰ τὴ χειροτονία τῆς «διακόνισσας» στὴ Ζιμπάμπουε θὰ τὸ μάζευαν λίγο, μετὰ τὸν σάλο ποὺ σηκώθηκε καὶ τὸ κράξιμο ποὺ ἔπεσε, μᾶλλον δὲν ὑπολογίσατε καλὰ οὔτε τὸ θράσος τους, ἀλλὰ οὔτε καὶ τὸ βάθος τῆς πλάνης τους.
Καὶ ἔτσι εἴδαμε τὸν τοπικὸ σκανδαλιστή μητροπολίτη, ἀντὶ νὰ ἐπιχειρήσει (ἔστω γιὰ τοὺς τύπους) νὰ λειάνει κάπως τὶς γωνίες καὶ νὰ συμμαζέψει τὰ ἀσυμμάζευτα, ἀντιθέτως νὰ βγαίνει καὶ ἀπὸ πάνω, δηλώνοντας σὲ πρόσφατη συνέντευξή του ὅτι ὄχι μόνο δὲν ἔπραξε ἐσφαλμένα, ἀλλὰ σκοπεύει νὰ γενικεύσει τὴν ἐφαρμογὴ τῆς ἀντικανονικῆς πρακτικῆς, ξεκινῶντας ἀπὸ τὰ γυναικεῖα μοναστήρια. Γιὰ νὰ μποροῦν, λέει, οἱ μοναχὲς νὰ κάνουν «ὅλες τὶς ἱερὲς ἀκολουθίες» μόνες τους, ἀκόμη καὶ ὅταν δὲν θὰ παρευρίσκεται ἱερέας!
![](https://tasthyras.wordpress.com/wp-content/uploads/2024/05/image-61.png?w=768)
Καὶ κατ’ ἀρχὰς βεβαίως δὲν γνωρίζουμε ἂν τόσα πολλὰ πιὰ γυναικεῖα μοναστήρια ὑπάρχουν στὴ Ζιμπάμπουε ἢ ἂν ἁπλῶς (ὅπως ἔχουμε κάθε λόγο νὰ ὑποψιαζόμαστε) αὐτὰ ἀναφέρονται προσχηματικά, ἐνῷ ὁ στόχος εἶναι βεβαίως ἡ διεύρυνση τοῦ μέτρου στὶς ἐνορίες τῆς περιοχῆς. Ἀλλὰ καὶ πέραν αὐτοῦ, ποιές ἀκριβῶς ἱερὲς ἀκολουθίες ἐννοεῖ ὁ μητροπολίτης; Τὸ «ὅλες» δηλαδή τί ἀκριβῶς περιλαμβάνει; Φαντάζομαι ὄχι μόνο ἐκεῖνες ποὺ οὕτως ἢ ἄλλως μποροῦν νὰ ἐπιτελέσουν ὄχι μόνο οἱ μοναχές, ἀλλὰ καὶ ἐμεῖς οἱ λαϊκοὶ στὸ σπίτι μας (ὅπως π.χ. ὁ Ὄρθρος, ὁ Ἑσπερινός, ἡ Παράκληση κ.α.), ἀποσιωπῶντας φυσικὰ τὰ τμήματα ἐκεῖνα (εὐχές, δεήσεις, ἐκφωνήσεις κλπ.) ποὺ ἀνήκουν στοὺς ἱερεῖς. Δὲ μπορεῖ λοιπὸν νὰ μιλᾶμε μόνο γι’ αὐτό, καθὼς αὐτὸ ἤδη γίνεται καὶ δὲν εἶναι ἀντικανονικό. Προφανέστατα μιλᾶμε γιὰ τὶς ἐν λόγῳ ἀκολουθίες στὸ σύνολό τους, μαζὶ δηλαδὴ καὶ μὲ τὶς ἱερατικὲς εὐχὲς καὶ ἐκφωνήσεις. Ἢ μήπως ὁ συγκεκριμένος κύριος τὸ πάει καὶ ἀκόμη πιὸ κάτω, ἔχοντας στὸ μυαλό του καὶ τὶς ἐκκλησιαστικὲς ἀκολουθίες ποὺ δὲν μποροῦν κατὰ κανένα τρόπο νὰ γίνουν δίχως ἱερέα, ἤτοι τὰ Μυστήρια καὶ ἐν τέλει καὶ τὴν ἴδια τή Θεία Λειτουργία;
![](https://tasthyras.wordpress.com/wp-content/uploads/2024/05/image-60.png?w=768)
Οἱ εἰκόνες ποὺ παρατηροῦμε (καθώς καί τό σύνολο τῆς ἐν λόγω συνέντευξης) δείχνουν ὅτι πρὸς τὰ ἐκεῖ πάει τὸ πρᾶγμα. Καὶ ἐπειδὴ ξέρουμε πόσο ὑπόγεια καὶ ὕπουλα κινοῦνται ὅλοι αὐτοὶ οἱ ρασοφόροι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ μᾶς βγάλει ἀπὸ τὸ μυαλὸ ὅτι ὁ σκοπὸς εἶναι ὄχι μόνο νὰ καθιερωθοῦν οἱ διακόνισσες, ἀλλὰ καὶ νὰ ἀποκτήσουν καὶ λειτουργικό/ἱερατικὸ ρόλο (ποὺ ποτὲ δὲν εἶχαν). Καὶ στὴ συνέχεια φυσικὰ ὅτι αὐτὸ θὰ προχωρήσει καὶ πέραν τοῦ θεσμοῦ των διακονισσών.
Οἱ ἴδιοι βεβαίως διαρρηγνύουν τὰ ἱμάτιά τους, λέγοντας ὅτι αὐτὸ εἰδικά τὸ τελευταῖο δὲν θὰ γίνει. Ποιός τοὺς πιστεύει ὅμως πλέον ἄραγε;
Άνθρωποι που μισούν την ορθοδοξία. Δυστυχώς το πατριαρχείο Αλεξανδρείας,επί τού νυν, από το κακό στο χειρότερο πηγαίνει
Όχι το Πατριαρχείο. Ο Πατριάρχης! Η δεσποτοκρατία έχει καταλύσει τα πάντα και οι αποφάσεις λαμβάνονται από τον ΕΝΑ … Δες και στην «λέξη» Φανάρι…
Αυτό που ενοχλεί ιδιαίτερα είναι ότι ενώ οι <<σωστοι>> επίσκοποι ξέρουν πολύ καλά που πάει το πράγμα, αρκούνται σε μια απλή δήλωση και επαναπαύονται ότι έκαναν το καθήκον τους. Αυτοί είναι χειρότεροι όλων γιατί κρύβουν την δειλία τους πίσω από το πρόσχημα της <<οικονομιας>>!!!
Κύριε Νεκτάριε Χριστός Ανέστη. Γράφεται ότι :
«Πάντως, ἂν κάποιοι περιμένατε ὅτι οἱ ὑπεύθυνοι γιὰ τὴ χειροτονία τῆς «διακόνισσας» στὴ Ζιμπάμπουε θὰ τὸ μάζευαν λίγο, μετὰ τὸν σάλο ποὺ σηκώθηκε καὶ τὸ κράξιμο ποὺ ἔπεσε, μᾶλλον δὲν ὑπολογίσατε καλὰ οὔτε τὸ θράσος τους, ἀλλὰ οὔτε καὶ τὸ βάθος τῆς πλάνης τους».
Διαφωνώ στην αυτονόητη μεταμέλεια που αφήνεται να εννοηθεί.
Θεωρώ ότι έκαναν ένα ακόμα πειραματικό βήμα, είδαν μάλλον θετικές παρά αρνητικές αντιδράσεις και τρέχουν ακόμα ποιο αποφασισμένοι …
Υπήρξαν θετικές αντιδράσεις; Νομίζω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι δεν υπήρξαν αρκετές αρνητικές αντιδράσεις. Την γενικότερη σιωπή και αδιαφορία βλέπουν κάποιοι και προχωρούν.
Επιτέλους μίλησε ένας Διδάκτωρ!
Ας διαβάσουμε με προσοχή τι λέει ένας μορφωμένος άνθρωπος,και όχι ο κάθε αγράμματος που κάθεται και αναλύει θεολογικά ζητήματα.
Όπως έλεγε και ο πάτερ Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος για Θεολογικά ζητήματα να συμβουλευόμαστε τους μορφωμένους αδερφούς.
Περιμένουμε και την τοποθέτηση του πάτερ Στυλιανού Καρπαθίου επίσης πολύ μορφωμένου αγωνιστή Ιερέως! Και Διδάκτωρ σημειωτέον!!!
Η Αρετή Δημοσθένους επίσης Διδάκτωρ Θρησκειολογίας και κανονολόγος έχει τοποθετηθει.
Επειδή κάποιοι με το μυαλό σας το παίζετε μορφωμένοι δεν θα σας κάνουμε την χάρη να σας δώσουμε σημασία, εμείς θα δίνουμε προσοχή στους αξιόλογους μορφωμένους εν Χριστώ αδερφούς!
Τα μέλη της Εκκλησίας δεν διακρίνονται από το αν είναι μορφωμένα ή όχι αλλά από το αν συμμετέχουν στα Μυστήρια της Εκκλησίας και αν είναι επόμενοι τοις Αγίοις Πατράσι. Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς (ας με διορθώσει κάποιος αν δεν θυμάμαι σωστά και το είπε άλλος Άγιος) είχε πει ότι όταν οι επίσκοποι απαγορεύσουν στις γριούλες να μιλάνε τότε η Εκκλησία θα πάψει να υπάρχει -η Τοπική Εκκλησία, η Στρατευομένη όπως έχουνε χαθεί τόσες στην Μικρά Ασία. Ο Κύριος αμόρφωτους ψαράδες επέλεξε για να διαδώσουν το Ευαγγέλιο, όχι μορφωμένους. Και στην δισχιλιόχρονη ιστορία της Εκκλησίας απλοί λαϊκοί και Μοναχοί αγωνίστηκαν κατά των αιρέσεων. Τι να πει κανείς για τους λαϊκούς που περίμεναν στο λιμάνι τους προδότες της Πίστεως που υπέγραψαν στην Φεράρα Φλωρεντία; Ήταν οι δικοί τους αγώνες που κορυφώθηκαν αργότερα στην ακύρωση αυτής της ψευδοσυνόδου. Η Αγία Οσιομάρτυς Θεοδοσία τί ήταν; Μια απλή Μοναχή της Εκκλησίας μας που πήρε στο κυνήγι με ξύλα και πέτρες τους εικονομάχους και έγινε Αγία. Είναι γεμάτη η Εκκλησία από απλούς ανθρώπους, οι οποίοι ομολόγησαν την Πίστη με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Και είναι γεμάτη και από μορφωμένους υψηλόβαθμους που εισήγαγαν αιρέσεις και ταλαιπώρησαν την Εκκλησία. Δεν είναι απροϋπόθετη η μόρφωση του άλλου λοιπόν αν δεν ακολουθεί την Παράδοση. Κι εκείνος που δεν έχει μόρφωση αλλά ζει μέσα στην Εκκλησία θα πει το ίδιο πράγμα με απλά λόγια. Σήμερα που οι Θεολογικές Σχολές έχουν αλωθεί από τον οικουμενισμό, ο Ορθόδοξος θεολογικός λόγος από τα στόματα των μορφωμένων έχει όντως αξία αλλά σπανίζει. Εδώ προβάλλεται αυτός ο λόγος, όπως προβάλλεται και ο λόγος των απλών Χριστιανών. Εδώ όλα τα συνειδητά μέλη της Εκκλησίας έχουν λόγο, και οι μορφωμένοι και οι αμόρφωτοι. Εσείς διαβάστε μόνο τους μορφωμένους αφού σας αρέσει.
Τροφή για σκέψη: Αν σήμερα σπανίζει ο ««ακαδημαϊκός»», ας τον πούμε, Ορθόδοξος λόγος, στα έσχατα των εσχάτων θα είναι ανύπαρκτος και οι άνθρωποι σαν κι εσάς που θα τον αναζητούν θα καταλήξουν να πάνε με τον Αντίχριστο.
Σας απάντησα αν και είστε ειρωνικός και δεν σας αξίζει. Δεν βρισκόμαστε εδώ για να «το παίξουμε μορφωμένοι». Ανησυχούμε για αυτά που συμβαίνουν στην Εκκλησία μας. Αν εσείς έχετε όρεξη για παιχνίδια μπορείτε να πάτε σε έναν παιδότοπο να παίξετε.
Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος δεν έχει πει να συμβουλευόμαστε τους μορφωμένους αδερφούς στα θεολογικά θέματα. Αλλοίμονο εάν η Εκκλησία των ταπεινών και των ψαράδων γίνει Εκκλησία των μορφωμένων. Εσύ τράβηξες από τα μαλλιά (και από το περιεχόμενο) κάτι που είχε πει ο π. Βασίλειος Βολουδάκης για τον π. Επιφάνιο σε ένα βίντεο και ήλθες εδώ να πουλήσεις καθρεπτάκια στους ιθαγενείς!
Κωνσταντίνε αδελφέ μην πέφτεις στην παγίδα του ευσεβισμού δια της γνώσεως. Η γνώση φυσιεί, λέει ο Απόστολος Παύλος. Η γνώση είναι γεμάτη εγωισμό, με άλλα λόγια. Το ζήτημα είναι όχι ποιός είσαι, αλλά τι γράφεις, και ας είναι κάποιος αγράμματος, τσοπάνος προβάτων που μπορεί το Πανάγιο Πνεύμα να αναπαύεται, όπως ο Μέγιστος Άγιος Σπυρίδων, που κατατρόπωσε τον Αρειο, με το κεραμίδι περιγράφοντας το Μυστήριο της Αγίας Τριάδος.
https://www.tomtb.com/?p=15166
Η στρεβλή συλλογιστική των γνωστών κύκλων της αποδόμησης και της ισοπέδωσης.