Δεν είναι εναντίον των προγαμιαίων σχέσεων ο Μητροπολίτης Λεμεσού! Το θεωρεί …βαρύ!

Φαίνεται πως ο αρχιεπισκοπικός θώκος είναι πολύ γλυκός για κάποιους. Τόσο γλυκός, που υποχρεώθηκαν μερικοί ταλαίπωροι Μητροπολίτες να κατεβάσουν τελείως τις μάσκες τους.

Για τον Μητροπολίτη Λεμεσού, συγκεκριμένα, το ιστολόγιο δεν έχει και την καλύτερη άποψη – εδώ και καιρό. Δυστυχώς, είναι ένας άνθρωπος που ενώ θα έπρεπε να έχει καθαιρεθεί για τα όσα απαράδεκτα έχει πει τα τελευταία χρόνια (ότι η εκκλησία μπορεί να πλανάται, ότι η μασκοφορία και ο εμβολιασμός δεν είναι εφάμαρτες πράξεις, και άλλα πολλά), πλέον φαντάζει ως ένα εκ των «φαβορί» για την θέση του Αρχιεπισκόπου Κύπρου.

Δεν μας έφτανε που πλέον δέχεται τους σχισματικούς Ουκρανούς (καθώς αποφασίζει η …σύνοδος), τώρα ήρθε να μας πει πως κατανοεί τους νέους ανθρώπους στο θέμα των προγαμιαίων σχέσεων.

Αποκύημα της φαντασίας μας οι δηλώσεις αυτές; Ευτυχώς που σήμερα υπάρχουν και τα βίντεο στο διαδίκτυο. Πιο συγκεκριμένα, τα βίντεο από την χθεσινή του συνέντευξη (6.12.22) στο κανάλι «Sigma» και την εκπομπή (φοβερή η ειρωνεία εδώ) «Χωρίς Περιστροφές».

Απομαγνητοφώνηση του αποσπάσματος:

Δημοσιογράφος: Προγαμιαίες σχέσεις: Θέλω την θέση σας.

Μητρ. Λεμεσού: Κοιτάξτε, η εκκλησία από ανέκαθεν έχει πάντοτε την θέση της, ότι ευλογεί τον γάμο των δύο φύλων. Του ανδρός και της γυναικός… Προ του γάμου δεν ευλογεί τις σχέσεις αυτές, 

Σίγουρα η εκκλησία δεν λειτουργεί σαν χωροφύλακας, ούτε σαν δικαστήριο, η εκκλησία, όπως είπαμε, λειτουργεί ως φιλόστοργος μητέρα και καταλαβαίνει και τις συνθήκες της εποχής μας και τα δεδομένα που ζουν τα νέα παιδιά μας. Αλλά καλεί τα παιδιά με σεβασμό, και αγάπη και σωφροσύνη να γνωρίσει ο ένας τον άλλον και να προσέλθουν στο μυστήριο του στεφανώματος, του γάμου, και να κάνουν την ευλογημένη οικογένεια που θα κάνουν με την βοήθεια του Θεού. 

Δημοσιογράφος: Δηλαδή δεν είστε εναντίον των προγαμιαίων σχέσεων αντιλαμβάνομαι.

Μητρ. Λεμεσού: Δεν είμαι υπέρ!

Δημοσιογράφος: Δεν είστε υπέρ, άλλα αν δεν είστε υπέρ, είστε εναντίον.

Μητρ. Λεμεσού: Δεν σημαίνει πάντοτε εναντίον, είναι βαρύς ο λόγος!

Ώστε ο πανιερώτατος δεν είναι εναντίον των προγαμιαίων σχέσεων. Κατανοεί μάλιστα την δυσκολία. Και τι κάνει έπειτα, η εκκλησία; Στεφανώνει τι; Αφού δεν έχει υπάρξει η παραμικρή εγκράτεια, η παραμικρή μετάνοια.

Αυτές ήταν οι θέσεις των πατέρων της εκκλησίας; Τι θα πείτε μετά, στα παιδιά, που με τις παρούσες συνθήκες αγωνίζονται; Θα κολάσετε και αυτούς που βαδίζουν σωστά; Τι ιερείς θα βγάλετε, αφού θα έχουν κώλυμα ιεροσύνης; Τι θα διδάξετε στα κατηχητικά σας; Τι είδους ευλογημένη οικογένεια θα κάνουν;

Σε τι είδους μετάνοια θα έρθει ένας άνθρωπος που εισέρχεται στην εκκλησία, από την στιγμή που ακόμα και η πορνεία παραβλέπεται, ή μάλλον …κατανοείται; Και ειδικά η σημερινή πορνεία, της σημερινής γενιάς, που …γαλουχήθηκε με δωρεάν (σκληρό) πορνό. Πως θα εγκρατευτεί αυτός ο νέος αύριο; Πως δεν θα μοιχεύσει; Πως δεν θα υποπέσει σε παρα φύσιν αμαρτήματα; Πως θα αντέξει την αποφυγή της τεκνογονίας;

Τι είδους αρχιεπίσκοπος θα γίνεις, Μητροπολίτη Λεμεσού; Τι είδους διπλωματίες είναι αυτές;

Συνέλθετε, ΑΠΑΝΤΕΣ οι υποψήφιοι. 

Πηγή Ορθοπραξία

44 thoughts on “Δεν είναι εναντίον των προγαμιαίων σχέσεων ο Μητροπολίτης Λεμεσού! Το θεωρεί …βαρύ!

  1. Δεν κρατάνε αντιστάσεις. Θέλουνε να είναι αρεστοί στον κόσμο. Η Εκκλησία εκκοσμικεύεται.

    «Σοβαρότητα για σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

    Για το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ο Μητροπολίτης Λεμεσού τόνισε ότι αυτό πρέπει να γίνεται από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς και ειδικούς που «με σοβαρό τρόπο θα συζητούνται αυτά τα θέματα»

    https://www.alphanews.live/cyprus/anthropoi-eimaste-ti-tha-kanei-o-athanasios-ean-den-eklegei-apo-triprosopo »

    Ποιός θεωρείται «εξειδικευμένος» και τί είναι αυτό που θα συζητά «σοβαρά» με τα παιδιά;

  2. Είναι βαρύς ο λόγος να είσαι εναντίον των προγαμιαίων σχέσεων, δηλαδή της αμαρτίας;
    » Δεν κρατάνε αντιστάσεις. Θέλουνε να είναι αρεστοί στον κόσμο. Η Εκκλησία εκκοσμικεύεται.»

  3. Προφανώς παρερμηνεύσατε τους λόγους του Μητροπολίτου Λεμεσού, επειδή ενδεχομένως δεν τον γνωρίζετε προσωπικώς.
    Είναι ένας ενάρετος Ιεράρχης που εμφορείται από το πνεύμα του Ορθόδοξου Ησυχασμού. Με διάκριση, λεπτότητα και σεβασμό στην ελευθερία του αμαρτάνοντος τόν οδηγεί σταδιακά στη μετάνοια και στην κοινωνία του με τον Ιησού Χριστό. Σε καμία περίπτωση δεν στηρίζει τις προγαμιαίες σχέσεις, ούτε την ομοφυλοφιλία και τις εκτρώσεις, όπως συκοφαντικώς ισχυρίζονται κάποιοι εν Κύπρω.

    • Ναι. Το καταλάβαμε. Δεν στηρίζει αλλά δεν είναι και εναντίον! Η θέση της Εκκλησίας δεν βρίσκεται πουθενά στα παραπάνω. Έχουμε όμως το εξής φαινόμενο να μας συστήνονται οι σημερινοί επίσκοποι με το εξής… «Γειά σας, τί κάνετε;… από εδώ η θέση της Εκκλησίας από εκεί η θέση η δική μου!». Και αυτό είναι το καλό σενάριο. Το χειρότερο είναι όταν παρουσιάσουν τις δικές τους θέσεις ως θέσεις της Εκκλησίας. Όταν τους ακούμε να μιλάνε για τον «σημερινό», τον «σύγχρονο κόσμο», στην πραγματικότητα αυτό που κάνουν είναι ότι δικαιολογούνε από κάτω την δική τους σύμπραξη με αυτόν. Λέει ο πανιερώτατος ότι η Εκκλησία «..καταλαβαίνει και τις συνθήκες της εποχής μας και τα δεδομένα που ζουν τα νέα παιδιά μας.» Η Εκκλησία καταλαβαίνει όχι για να δικαιολογεί αλλά για να ονομάζει, να λέει καθαρά.. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΜΑΡΤΙΑ. Ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος έχασε το κεφάλι του κάνοντάς το. Σήμερα σκύβουν στην αμαρτωλή κατάσταση του άλλου και την χαΐδεύουνε, για να μην τον πληγώσουνε λένε, και αυτό το παρουσιάζουν ως «αγάπη»! Είναι αγάπη αυτό σου λέει, ενώ η θέση της Εκκλησίας είναι σκληρή και δεν συμβαδίζει με τον «εξελιγμένο» «σύγχρονο» κόσμο! (Αντί να πουν αμαρτωλό κόσμο λένε σύγχρονο… είναι πιο sic) Τόσο εξελιγμένος! που ο Άγιος Πορφύριος περιέγραφε την εποχή μας σαν την εποχή του Νώε πριν τον κατακλυσμό. Όταν κατεβαίνει ο πήχης όμως δεν γίνεται μετάνοια και οι ποιμένες ακυρώνουν τους εαυτούς τους. Οι προγαμιαίες σχέσεις είναι πορνεία. Ο περισσότερος κόσμος έχει διαπράξει αυτό το αμάρτημα, δεν πρέπει ΝΑ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟ; Πως θα το μάθει όταν οι ποιμένες το κρύβουν; Η πραγματική αγάπη εδώ εδράζεται. Στο να έλθει ο ποιμένας σε σύγκρουση με τον κόσμο, ονομάζοντας την αμαρτία αμαρτία, ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ. Ο πανιερώτατος φοβάται να πει στον κόσμο ότι ταυτίζεται με την θέση της Εκκλησίας για να μην χαρακτηρισθεί «ακραίος»;

      • Ναι , να πει ότι οι προγαμιαίες σχέσεις είναι αμαρτία ,
        αλλά γιατί δεν το λέει ;;;

        Επειδή υπάρχει πολύ ακατηχησία και εκκοσμίκευση, επειδή και διαχρονικά ,

        οι σπουδάσαντες (και σπουδάσασες επ’ εσχάτων) την ορθοδοξία ,
        οι καλούμενοι ‘θεολόγοι'(λανθασμένα κατά τον άγιο Συμεών τον νέο θεολόγο όπου: ο εμπειρία
        έχων δύναται να θεολογεί)
        οι ψάλτες , οι παπάδες , οι δεσποτάδες αλλά και οι μοναχοί-ες

        καθόλου μα καθόλου δεν την βίωσαν την ορθοδοξία και δεν την μετέδωσαν και στον λαό.
        Εκτός ολίγων , όπως ομοίως συνέβαινε και ανά τους αιώνες.

        Παράδειγμα :
        Ποιος ή ποια κηρύττει το λόγο του αποστόλου Παύλου για το κάλυμμα των γυναικών στην κεφαλή ;
        Ποιος από σας που τα βάζετε , ίσως και δικαίως , με τους δεσποτάδες τολμάτε να βάλατε με τη θρησκεία της μόδας ;

        Έχουν καταντήσει τσίρκα οι ναοί σε γάμους και βαφτίσεις και την Κυριακή με κραγιόν οι εικόνες.

        Ποιος η ποια από σας τολμά να τα θίξει αυτά ;

        Πείτε πρώτα αυτά και μετά για τους δεσπότες ,
        πείτε για τις γυναίκες που λατρεύουν την μόδα και το ομολογούν
        και δεν μπορούν να μην βάλουν ψευτιά στο πρόσωπό τους , (να μην προχωρήσω παρακάτω)
        και για τους άντρες που λατρεύουν εκείνες …. και που είναι η Πρώτη Εντολή … ;;;

        Αλλά για να σας βοηθήσω , επειδή και εμένα μου το φώτισε ο Θεός μέσω ενός άλλου αδελφού :

        Όλα αυτά επειδή ο Αδάμ όταν την είδε , δεν είπε δόξα τω Θεώ άλλα ότι είναι σάρκα του κτλ.
        Έτσι τη βρήκε μόνη ο πονηρός. Ο Θεός πάλι και από τότε δίνει ευκαιρίες μετανοίας.

        Καλήν Αρχή λοιπόν !

        https://www.pothosmetanoias.gr/2021/05/%ce%b6%ce%b5%ce%b9-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%81%ce%ba%cf%8e%cf%82-%ce%bc%ce%ad%cf%83%ce%b1-%ce%bc%ce%b1%cf%82-%cf%8c%ce%bb%ce%b7-%ce%b7-%ce%b1%cf%80%ce%bf%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%bf/

    • Διαβάσαμε το διάλογο. Τώρα ο καθενας με τη διάκριση και την αντίληψη ή την προκατάληψη και την εμπάθεια που έχει βγάζει τα συμπεράσματα του και προβαίνει σε σχόλια χαρακτηρισμούς , πολλά απ’ τα οποία υπερβολικά, συκοφαντικά, τραβηγμένα, τα οποία δυστυχώς ικανοποιούν συναισθηματικά και πολλούς αναγνώστες. Λίγη προσοχή και λιγότερη βιασύνη θα μας ελευθέρωνε από πολλές κρυφές αμαρτίες

      • Υποθέτω ότι και εσείς ως μέλος της Εκκλησίας, έχετε κάποια αντίληψη επί του συγκεκριμένου θέματος, και δεν ασχολείστε αποκλειστικά με τις αδυναμίες και τα πάθη των άλλων.

  4. Όσον αφορά δτο Ουκρανικό ζήτημα, η διαφωνία του με την απόφαση της Ι. Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου έχει καταγραφεί στα πρακτικά. Ωστόσο, η εκκλησιαστική του συνείδηση και ο σεβασμός του στο συνοδικό πολίτευμα, τον υποχρεώνουν να ακολουθήσει την απόφαση της πλειοψηφίας της Ι. Συνόδου.
    Όσον αφορά δεν τη χρήση μάσκας στον Ναό, ο ίδιος δεν φόρεσε ποτέ μάσκα κατά τις Ιερές Ακολουθίες. Η στάση του αυτή είναι δηλωτική της αφοβίας του εν σχέσει με τον κορωνοϊό. Δεν χρησιμοποίεισαι, επίσης, ποτέ πολλές λαβίδες κατά τη Θ. Κοινωνία των πιστών, διότι πολύ απλά ενστερνίζεται την άποψη ότι το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου μας δεν μεταδίδει ασθένειες.
    Αναφορικά με το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού, δεν ήταν αρνητικός, επειδή πείσθηκε από ειδικούς επιστήμονες, π.χ. Γενετιστές, με τους οποίους συνδέεται πνευματικά, ότι η άποψη ότι έγινε χρήση εμβρυικών κυτταρικών σειρών από επί τούτου εκτρωθέντα έμβρυα δεν ισχύει και επομένως δεν προκύπτει ηθικό ζήτημα. Πάρα ταύτα δεν προέτρεψε δημοσίως κανένα να εμβολιασθεί.

  5. Συζούμε. Θέλει η κοπέλα μου, θέλω και εγώ, τι κακό κάνουμε;

    Κάποτε ήλθε για εξομολόγηση στους Τρεις Ιεράρχες στον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο ένας φοιτητής, μέλος γνωστής χριστιανικής νεολαίας.
    Εκεί άρχισε μια συζήτηση για διάφορα θέματα, αλλά κυρίως για τα σαρκικά…
    – Γιατί πάτερ Επιφάνιε να απαγορεύεται αυτό και κείνο και το άλλο, όταν πραγματοποιούνται από «ειλικρινή αγάπη», ερωτούσε ο νέος για τα διάφορα σαρκικά παραπτώματα; Γιατί να μην επιτρέπονται οι «δεσμοί» των νέων αγοριών και κοριτσιών;
    – Παιδί μου, απαντούσε με διάφορα επιχειρήματα εκείνος, επειδή το λέγει ο Χριστός. Συγχρόνως να το αντιληφθούμε ότι όλα αυτά που αναφέρεις δεν αποτελούν πραγματική αγάπη, αλλά σαρκικά πάθη και αμαρτήματα με χαμηλό φρόνημα.
    – Γιατί, συνέχισε, αυτό που εσύ κατονομάζεις αγάπη ασφαλώς είναι σκοτεινό πάθος. Πρέπει να γνωρίζης ότι αποτελεί τυφλή ηδυπάθεια. Είναι εκτροπή που δεν προετοιμάζει τον γάμο, αλλά τον ανατινάζη εις τον αέρα , πριν καν οικοδομηθή.
    – Και που το λέγει το Ευαγγέλιο αυτό το πράγμα με σαφήνεια, ερωτούσε με εριστικό τρόπο και ο νέος;
    Η συζήτησις ήταν μακρά και κοπιώδης, διότι ο νέος δεν εδέχετο να αντιληφθή την πραγματικότητα, ότι δηλ. ο Χριστός αναζητά καθαρότητα βίου εις κάθε τομέα, προ πάντων δε εις τον σαρκικό. Να κατανοήσουμε ότι Εκείνος όχι δεν αποδέχεται τα μεγάλα σαρκικά παραπτώματα, αλλά ούτε το πονηρό βλέμμα. Μας ξεκαθαρίζει με σαφήνεια ότι και το παραμικρό βλέμμα με σκοπό την επιθυμία της σαρκός αποτελεί μοιχεία μέσα εις την καρδία.
    – Άκουσε παιδί μου, του είπε εις το τέλος, αφού δεν επέτυχε να τον κλονίση. Θεωρώ πιο τίμιο να αποδεχθής ότι δεν διαθέτης τη δύναμη να απαλλαγής από αυτό το πάθος. Και να ζητήσης να σε ελεήση ο Θεός, παρά να ισχυρίζεσαι ότι αυτό δεν είναι αμαρτία. Πρόσεχε, αυτό αποτελεί τραγικό λάθος σου!
    – Μάλιστα, διαπράττεις κάτι πολύ χειρότερο από την αμαρτία της πορνείας! Μετατρέπεις το πάθος σου και το κάνεις σημαία. Τροποποιείς το μεγάλο ατόπημα και προσπαθείς να το διαδώσης και εις τους άλλους.
    – Φρονώ πως δεν αμαρτάνεις πλέον από αδυναμία, αλλά από ιδεολογία. Αυτή η κατάστασις παγιώνει την ασθένειά σου εις αθεράπευτο και θανατηφόρο πνευματικό νόσημα.
    Αργότερα Ο Γέροντας μας εξεμυστηρεύετο για τη συνάντηση εκείνη με βαθύ ψυχικό πόνο:
    – Αλήθεια σας διαβεβαιώ ότι ήτο τόσο μεγάλη η επιμονή του νέου εκείνου, που επί πολύ χρόνο επέμενε για τα αμαρτήματά του, ώστε θα την χαρακτήριζα την πιο δύσκολη και κοπιώδη εξομολόγηση ολόκληρης της ζωής μου. Εκράτησε πολύ χρόνο και δεν θα απείχε πολύ από την πραγματικότητα, εάν έλεγα ότι στην κυριολεξία μου έσπασε το κεφάλι με την αμαρτωλή και αδιόρθωτη επιμονή του.
    – Δυστυχώς τα πάθη δημιουργούν τη δική τους παράλογη και αθεράπευτη λογική.
    Είναι εις όλους γνωστόν ότι η διαστροφή του Νόμου του Θεού συντελείται με πολλούς τρόπους. Ένας από αυτούς είναι η αλλαγή του ορισμού της λέξεως «αμαρτία».
    Οι πονηροί άνθρωποι δεν αποδέχονται τον γενικό ορισμό που προσδιορίζει ως αμαρτία «οτιδήποτε αντιβαίνει εις το Άγιο θέλημα του Θεού». Αντιθέτως, καταφεύγουνε εις τον γενικό ορισμό της «αμαρτίας», ο οποίος γι’ αυτόν τον λόγο είναι απολύτως εσφαλμένος.
    α) «Αμαρτία», ισχυρίζονται με πονηρία, υπάρχει μόνον όταν διαπράττω κακό εις κάποιον.
    Εάν ίσχυε ο συγκεκριμένος ορισμός, τότε πλήθος πράξεων που είναι βαρύτατες δεν θα εθεωρούντο αμαρτίες. Παράδειγμα τρανταχτό, τα ναρκωτικά, η ομοφυλοφιλία, το κάπνισμα, τα ποτά, η διαφθορά και όλα γενικώς τα σαρκικά αμαρτήματα, δεν θα ήσαν αμαρτία, καθ’ ότι υποτίθεται ότι δεν προκαλούν κακό εις τρίτα πρόσωπα…
    β) Τα ίδια τα διεφθαρμένα άτομα διατυπώνουν μια ακόμα πονηρά άποψη, ώστε να αιτιολογήσουν την απνευμάτιστη ζωή τους:
    – «Δεν πρέπει να πράττουμε κάτι, εάν δεν το νιώθει η καρδιά μας!».
    Με βάση αυτή τη συλλογιστική, ο άνθρωπος δεν προσεύχεται, δεν εκκλησιάζεται, δεν νηστεύει, δεν διαβιώνει ηθικά, εφ’ όσον δεν το νιώθει ως επιτακτική ανάγκη μέσα του. Μα, άνθρωπέ μου, και εις το σχολείο δεν νιώθει κανείς ότι πρέπει να φοιτήση, αλλά είναι υποχρεωμένος να το πράξη, διότι διαφορετικά θα παραμείνη αγράμματος.
    Προφανέστατα, λοιπόν, το επιχείρημα του «τί νιώθει η καρδία», αποτελεί καταστρεπτικό στοιχείο του πεπτωκότος ανθρώπου.
    γ) Εάν δεν αντιλαμβάνομαι,δεν καταλαβαίνω την προσευχή,τότε δεν προσεύχομαι.
    Απαντούμε με τον εξής τρόπο:
    Ο καθηγητής κρατά εις τα χέρια του το γραπτό που εσύ παρέδωσες μαθαίνοντας το μάθημα «παπαγαλία». Και όμως, αυτός σε βαθμολογεί με άριστα, καθότι κατέβαλες κόπο για να το αποστηθίσης. Έτσι ενεργεί και ο Θεός (ευλογεί τον κόπο και την προσπάθειά σου).
    Ακόμη και όταν προσευχόμεθα, αλλά δεν καταφέρνουμε να κατανοούμε σωστά το περιεχόμενο. Εκείνος αποδέχεται ευχαρίστως την πρόθεσι, τη διάθεσι, την απόφασι, τον κόπο, την προσφορά του χρόνου και ολόκληρου του εαυτού μας προς Αυτόν. Τα παραλαμβάνει και τα επιμετρά με το πλήθος των οικτιρμών Του. Τα επευλογή κατά το μέγα Έλεός Του και την άπειρο αγάπη Του.
    δ) Επί πλέον, διατυπώνουν το κατάπτυστο επιχείρημα:
    «Κάμε ό,τι σου επιτάσσει η καρδιά σου. Αυτή να ακούς, και ουδένα έτερο».
    Αυτή η συλλογιστική καταλήγει εις μεγάλη ανηθικότητα. Μήπως «υπακούων εις την καρδιά σου», ήτοι εις τα σαρκικά πάθη, ελευθέρως δύνασαι να πορνεύης, να απατάς τη σύζυγό σου, να διαλύης τον γάμο σου κ.τ.λ.;
    Μα, άνθρωπέ μου, και η σύζυγός σου ενδεχομένως να νιώθη ότι «η καρδία της συγκινείται από τον γείτονα!». Είναι μήπως ελεύθερη να αμαρτήση; Ασφαλώς όχι.
    Αυτά και άλλα πολλά πονηρά επιχειρήματα προβάλλει ο Διάβολος , για να σπρώξη τον άνθρωπο μέσα εις τα φοβερά τα δίκτυα του.
    Και δυστυχώς, πολλοί χριστιανοί, συνεργούσης και της σαρκός, συλλαμβάνονται από την πονηρά παγίδα.
    Υιοθετούν αυτές τις καταστρεπτικές απόψεις. Αυτές που τις εισήγαγε ο εχθρός διαστρέφοντας τη λογική τους με πολλή τέχνη και μαεστρία. Εις το τέλος, βεβαίως, το αποτέλεσμα επέρχεται τραγικό και καταστρεπτικό για την πορεία και την ευτυχία του ανθρώπου.
    Εν κατακλείδι σημειώνουμε τα εξής:
    – Ο δρόμος προς την υγεία διέρχεται μέσα από την προσεκτική εφαρμογή των ιατρικών εντολών και την λήψι των κατάλληλων φαρμάκων.
    – Ο δρόμος προς την ασφαλή οικοδομή διέρχεται μέσα από την προσεκτική εκτέλεση των σχεδίων του μηχανικού.
    – Και φυσικά, ο δρόμος προς την ευτυχία διέρχεται μέσα από την ακριβή και προσεκτική εφαρμογή όλων των εντολών του Θεού. Και φυσικά και όλων εκείνων που αναφέρονται εις την αγνότητα, την εγκράτεια και τον πόλεμο του σαρκικού φρονήματος.

    Πηγή: π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, «ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ». Εκδ.: Υπακοή( Αναγνώσεις: 439 )

      • Το θέμα δεν είναι να κρίνουμε μονο αν είναι σωστό η λάθος αυτο που είπε, αλλά το σιγουρο είναι οτι αυτό δεν είναι παιδεία???

    • Και που το λέγει το Ευαγγέλιο αυτό το πράγμα με σαφήνεια, ερωτούσε με εριστικό τρόπο και ο νέος;
      Πηγή: π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, «ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ». Εκδ.: Υπακοή( Αναγνώσεις: 439 )

      Το Ευαγγελικό ανάγνωσμα της Ακολουθίας του γάμου:
      Και τη ημέρα τη τρίτη γάμος εγένετο εν Κανά της Γαλιλαίας:

      φωνάζει τον γαμβρόν ο αρχιτρίκλινος και λέγει εις αυτόν· “κάθε άνθρωπος που κάμνει τραπέζι βάζει, σύμφωνα με την συνήθειαν που υπάρχει, πρώτα το καλό κρασί και όταν οι άνθρωποι πιουν μέχρι μέθης, τότε προσφέρει το κατώτερον. Συ όμως εφύλαξες το εκλεκτό κρασί έως αυτήν την στιγμήν”.
      Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον
      Κεφ.2

      «Συ τον καλόν οίνον τετήρηκας έως άρτι…»
      Εις την καθημερινή μας αίσθησιν, όταν λέμε νήψιν εννοούμε την εγρήγορσιν, την αγρύπνια του πνεύματος. Αλλά το “νήφω” αρχικώς έχει την έννοια του ότι δεν έχω πιεί τίποτε· απέχω οίνου. Οχι μονάχα δεν τρώγω, αλλά η εγκράτειά μου και η εγκαρτέρησίς μου φτάνει μέχρι του σημείου να μην δέχωμαι τίποτε εις τον οργανισμόν μου. Νηστεύω δηλαδή διαρκώς για έναν και μοναδικόν λόγον· όχι απλώς για την εγρήγορσιν, αλλά για την παρακολούθησιν κάποιου. Για να μπορώ να μην χάνω την συνέχειαν της οράσεως και παρακολουθήσεως, ώστε αγρυπνητικώς να παρατηρώ· αγρυπνητικώς να μετέχω εις τάς κινήσεις του άλλου για να είμαι ενήμερος ανά πάσαν στιγμήν σ αυτό που κάνει. Εχει λοιπόν την έννοια της αδιαλείπτου αγρυπνίας, μιάς ενεργείας που είναι καθαρώς του νοός.
      Απόκρυφος και κεκρυμμένη είναι η ζωή μας η εν ημίν. ῞Οταν νήφω καταλαβαίνω ότι κάτι τελεσιουργείται εν εμοί. Καταλαβαίνω τον Θεόν εν τη τοιαύτη κοινωνία των δύο προσώπων. Είναι ο γάμος μας ο μυστικός. Γιατί κοινωνία σημαίνει γάμος, γάμος σημαίνει κοινωνία, και αυτό είναι η νήψις: η κοινωνία με το παρακολουθούμενον Πνεύμα ῞Α­γιον. Και σ αυτήν την κατάσταση, αντί να προβληματίζωμαι, αντί να κουράζωμαι, αντί να αγωνιώ για το μέλλον μου, αντί να βρυχώμαι, αντί να κατσουφιάζω, τότε ψάλλω το αλληλούϊα, το γαμήλιον αλληλούϊα της Αποκαλύψεως εις την προσωπικήν μου πλέον ζωήν.
      Γέροντος Αιμιλιανού Σιμωνοπετρίτου.

      Ευχαριστούμε κ. Λυκούργο

  6. Πολλοί είναι οι ευλαβείς χριστιανοί που θέτουν το ερώτημα: Αν κάνουμε έρωτα 5 λεπτά πριν το γάμο είναι αμαρτία, ενώ αν κάνουμε έρωτα 5 λεπτά αργότερα είμαστε εντάξει;

    Ακριβώς αυτή είνε η φύσις και η δύναμις και η αξία των Μυστηρίων. Να μεταβάλλουν πράγματα, να αλλοιώνουν καταστάσεις, να μεταμορφώνουν γεγονότα, να καθιστούν το αμαρτωλόν άγιον, το απηγορευμένον ευλογημένον, να υψώνουν το γεώδες εις τον ουρανόν. Ναι, «πέντε λεπτά» προ του γάμου είνε αμαρτία η σαρκική συνάφεια του ζεύγους· «πέντε λεπτά αργότερα» δεν είνε αμαρτία.

    «Πέντε λεπτά» προ της ευλογίας του Ιερέως έχομεν επί της αγίας Τραπέζης «ψωμάκι» και «κρασάκι» «πέντε λεπτά (γράφε, εν δευτερόλεπτον,) αργότερα» έχομεν αυτό τούτο το τεθεωμένον Σώμα και Αίμα του Κυρίου μας!

    «Πέντε λεπτά» προ της βαπτίσεως του κατηχουμένου είνε βαρύτατη αμαρτία ή μετάδοσις εις αυτόν της θείας Ευχαριστίας· «πέντε λεπτά αργότερα» η μετάδοσις είνε πράξις επιβεβλημένη και αγία.

    «Πέντε λεπτά» προ της χειροτονίας του εις Επίσκοπον ο «εψηφισμένος» είνε Πρεσβύτερος και δεν δύναται να τελέση χειροτονίαν Κληρικού· «πέντε λεπτά αργότερα», συνεχιζόμενης της δια την ιδικήν του χειροτονίαν τελούμενης θείας Λειτουργίας, χειροτονεί Πρεσβύτερον και Διάκονον.

    Αλλά διατί να μείνωμεν εις τα θειότατα και υπερφυσικά, τουτέστιν εις τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας; Μήπως και εις τα «καθ’ ημάς», δηλ. τα ανθρώπινα, παρόμοια δεν ισχύουν;

    «Πέντε λεπτά» προ της υπογραφής του Συμβολαίου υπό του συμβολαιογράφου και των συμβαλλομένων και της σφραγίσεώς του, είνε τούτο απλούς χάρτης· «πέντε λεπτά αργότερα» είνε δημόσιον έγγραφον δημιουργούν αναμφισβήτητους νομικάς συνεπείας (δικαιώματα και υποχρεώσεις) απροσμετρήτου ενίοτε εκτάσεως.

    «Πέντε λεπτά» προ της υπογραφής της η διαθήκη ουδέν διαφέρει χάρτου περιτυλίγματος· «πέντε λεπτά αργότερα» έχει την δύναμιν να καθορίση την τύχην περιουσίας εκατοντάδων εκατομμυρίων.

    «Πέντε λεπτά» προ της ορκωμοσίας του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είνε απλούς πολίτης, εστερημένος οιασδήποτε ειδικής εξουσίας, «πέντε λεπτά αργότερα» δύναται να απολύση την Κυβέρνησιν και να διαλύση την Βουλήν…

    Αρχιμ. π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος

  7. Έχουν άπαντες δείξει το πραγματικό τους πρόσωπο και ευτυχώς ο Λεμεσού το έχει δείξει από καιρό.Όπως και ο αδερφός του…Βατοπαιδίου Εφραίμ.Εύχομαι να έχεις υπομονή και να συνεχίσεις το ιστολόγιο Tasthyras όσο μπορείς .Αν και κακή εποχή και σίγουρα ψυχοφθόρο να ασχοληθεις με όλα αυτά τα αίσχη των καιρών ,είσαι από τις λιγοστές φωνές που αντιστέκονται με ορθόδοξο ήθος.

  8. Φαίη, κ. Νάνη , να είστε καλά .
    Εύχομαι να δώσει ο Θεός αυτόν που αξίζουμε κ μακάρι να είναι δώρο για όλους τους Ορθόδοξους εναπομείναντες Χριστιανούς.
    Πληροφορία που Μ μετέφεραν : στις εκλογές , ο λαός , οι ορθόδοξοι χριστιανοί, δε θα ψηφίσουν όλοι , αλλά μόνο οι γηγενείς Κυπρίοι αδερφοί.

  9. Η σαρκική σχέση δεν είναι αγάπη γιατί η σάρκα είναι φθαρτή, γι’αυτό αναζητούν συνεχώς νέες σάρκες και τις παλιές τις παρατάνε. Μια πνευματική όμως σχέση δε γερνάει ποτέ και παραμένει σοφή. Η μάνα αγαπάει τα παιδιά της αλλά δε τους κάνει όλα τα χατίρια. Οπότε καλύτερα να μην αναφέρετε τη λέξη Μητέρα και μάνα γιατί προφανώς δε γνωρίζετε τη σημασία της Σεβασμιώτατε.

  10. Θυμάστε την ατάκα του μακαρίτη Αν.Παπανδρέου «Τσοβόλα
    δώστα όλα»; Τώρα εδώ ισχύει το «Γέροντα ναι σε όλα» για να
    έχουμε μεγάλο ποσοστό..
    Θλιβερό για έναν πάλαι ποτέ Αγιορείτη..

    Ιννοκέντιος

  11. Προς θλίψη, αλλά όχι προς έκπληξη μας, το ιστολόγιο σας για ακόμα μια φορά καταφέρεται κατά του Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανασίου με το να αναπαράγει ανόητο και κακεντρεχές σχόλιο κατά του Μητροπολίτη Λεμεσού από άλλο ιστολόγιο, αλλά και να γίνεται αποδέκτης ανάλογων σχολίων.

    Σήμερα, με την ανάρτηση αυτή, το ιστολόγιο σας κατηγορεί τον Λεμεσού Αθανάσιο ότι δεν είναι κατά των προγαμιαίων σχέσεων, χθές τον κατηγορούσαν στην Κύπρο ότι είναι κατά του γάμου και ότι προσηλυτίζει τους νέους να γίνουν μοναχοί. Αύριο θα βρεθεί κάτι άλλο…

    Ο διάολος έχει πολλά ποδάρια, λέει ο σοφός λαός.

    Πολλά ιστολόγια που κατά τα άλλα προάγουν και υποστηρίζουν την ορθοδοξία είναι τόσο εγκλωβισμένα στην λατρεία του «γράμματος του νόμου» που εθελοτυφλούν περισσότερο από τους προτεστάντες. Δυστυχώς από καιρού εις καιρόν εκφράζουν μία ανόητη θρησκοληψία και εξάγουν συμπεράσματα αβίαστα, δυστυχώς όμως πολλές φορές όχι άδολα. Και οι αναρτήσεις τους περιφέρονται από εδώ και από εκεί. Υπάρχουν θλιβεροί μητροπολίτες αλλά και ιερείς που εισάγουν κακοδοξίες και καινοφανή «δόγματα», οι οποίοι δικαίως γίνονται αποδέκτες ελέγχου και κριτικής. Όμως σήμερα έχουμε φτάσει στο σημείο να πετροβολούμε όποιον φοράει ράσο γιατί μας φαίνεται ότι δεν ταιριάζουν αυτά που λέει στα δικά μας ακριβοθώρητα στάνταρ! Σχολιαστές γράφουν κατά κλήρου με στόμφο καρδιναλίου. Με στόμφο παντογνώστη. Πόσες από αυτές είναι άραγε ψυχές της προσευχής και της μετάνοιας…;

    Ο Μητροπολίτης Λεμεσού είπε ότι δεν είμαι υπέρ των προγαμιαίων σχέσεων, και εξηγεί ότι η Εκκλησία δεν ευλογεί αυτές τις σχέσεις και καλεί τα παιδιά με σεβασμό και αγάπη να προσέλθουν στο μυστήριο του στεφανώματος, του γάμου και να κάνουν ευλογημένη οικογένεια με την βοήθεια του Θεού. Αυτό, δεν αρκεί για όσους έχουν λιώσει τα γόνατα στην μετάνοια. Όχι.

    Από την στιχομυθία με τον δημοσιογράφο εξήγαγαν το συμπέρασμα όσοι ξημεροβραδιάζονται στο κομποσκοίνι, και έχουν στο προσκέφαλο το Πηδάλιο του Αγίου Νικοδήμου, ότι «ο Λεμεσού» δεν είναι εναντίον των προγαμιαίων σχέσεων. «Τι είδους αρχιεπίσκοπος* θα γίνεις, Μητροπολίτη Λεμεσού; Τι είδους διπλωματίες είναι αυτές;» αναφώνησε το πνεύμα του συντάκτη του εν λόγω σχολίου. Λοιπόν, ας κάνει μια παύση ο αδελφός από την προσευχή του, αφού όπως φαίνεται δεν του φανερώθηκε εκεί, και ας ακούσει μία από τις πάμπολλες ομιλίες του Μητροπολίτη περί προγαμιαίων σχέσεων για να καταλάβει ποιά είναι η θέση και η κατήχηση του Μητροπολίτη προς τους νέους πάνω στο θέμα αυτό. Θα εκπλαγεί. Αλλά, ακόμα και αν δεν μπορεί να κάνει ούτε αυτό, ας σκεφτεί από μόνος του τουλάχιστον, ότι ο Μητροπολίτης Λεμεσού εδώ και δεκαετίες εξομολογεί πολλές δεκάδες παιδιά την εβδομάδα, και πως ο ίδιος μέσα από την εξομολόγηση έχει γίνει κοινωνός των προβλημάτων των νέων παιδιών. Ας σκεφτεί ο αδελφός ότι, δια της τηλεοράσεως και απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου δεν απευθύνεται ο Μητροπλίτης Λεμεσού στα παιδιά της χριστιανικής οργάνωσης ο «Ο Σωτήρ» ή στον ίδιο προσωπικά, αλλά σε πλήθος νεών της Κύπρου, που ενδεχομένως, οι περισσότεροι από αυτούς είναι ακατήχητοι, μακριά από την Εκκλησία ή έχουν προβληματισμό για το «τί θα πεί η Εκκλησία» για αυτό που κάνω.

    Ορισμένοι εκλεκτοί αδελφοί φαίνεται ότι κατέχουν κάποιο ακριβοθώρητο «ορθοδοξόμετρο» του οποίου την κλίμακα οι δηλώσεις «του Λεμεσού» δεν κατάφεραν να την ανεβούν. Να έριχνε κανένα ανάθεμα δια τηλεοράσεως τότε μάλιστα! Να έλεγε θα καείτε στην κόλαση όσοι έχετε προγαμιαίες σχέσεις, μάλιστα! Κάποιοι της εποχής μας είναι τόσο πορωμένοι που αν συνέβαινε σήμερα το περιστατικό με την μοιχαλίδα, μάλλον θα την πετροβολούσαν ή και τον ίδιο τον Χριστό που την άφησε να φύγει. Ο Θεός και η ψυχή τους…

    Καλή μετάνοια σε όλους.

    *Προσωπικά δεν συμφωνώ πάντα με όσα λέει ο Άγιος Λεμεσού αλλά φρονώ πως ο διάολος θα έκανε τα πάντα να μη βγει ένας Λεμεσού στον αρχιεπισκοπικό θώκο.

    • Επειδή μέσω του ιστολογίου μου, έγραψα εγώ το σχόλιο και το άρθρο, θα σου απαντήσω.

      Αρχικά, πως ξέρεις πως ζω εγώ. Δεύτερον, που το είδες εσύ στην Αγία παράδοση της εκκλησίας να αρνείται ένας άγιος να καταδικάσει την αμαρτία. Αμαρτία προς θάνατον μάλιστα.

      Δεν βρίσκεις διπλωματικές τις απαντήσεις του; Δεν βρίσκεις απαράδεκτα τα όσα λέει αυτές τις ημέρες, για να μπορέσει να …αναρριχηθεί στον θρόνο του αρχιεπισκόπου;

      Τι είδους αρχιεπίσκοπο επιθυμείς; Σαν τους πολιτικούς που εξέλεξες;

      Δικαίωμα μας, ή μάλλον υποχρέωση μας είναι να ελέγχουμε το κακό.

      Θέλει να γίνει κάποιος ορθόδοξος; Θα γίνει ορθόδοξος, με ορθόδοξο τρόπο.

      Το τι έλεγε παλιά μπορεί να ήταν και χωρίς κόστος. Τώρα που το κόστος είναι η .. λιγότερη δόξα, βλέπουμε τι κηρύττει.

      Έτερο Ευαγγέλιο.

    • Από τις τελευταίες γραμμές του σχολίου σας βλέπω ότι έχετε μπερδέψει την αμαρτία με τον αμαρτάνοντα. Και αυτό έπαθε και ο Πανιερώτατος με την ερώτηση του δημοσιογράφου. Θεώρησε ότι όταν τον ρώτησε ο δημοσιογ. αν είναι εναντίον των προγαμιαίων σχέσεων, τον ρωτούσε αν είναι εναντίον όσων βρίσκονται σε προγαμιαίες σχέσεις. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το έκανε αυτό.
      Κανείς δεν θέλει να λιθοβολήσει κάποια μοιχαλίδα, τουναντίον να βοηθηθεί η γυναίκα αυτή για να σώσει την ψυχή της. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει να γίνει και η σωστή διάγνωση. Όπως ο γιατρός πρέπει να κάνει την σωστή διάγνωση που μπορεί να κρίνει την συνέχιση ή όχι της βιολογικής ζωής του ανθρώπου, έτσι και ο ποιμένας πρέπει να κατονομάσει την αμαρτία που αρρωσταίνει την ψυχή.
      Ο Μητρ. Λεμεσού είπε ότι με το να μην είναι υπέρ (των προγαμιαίων σχέσεων) δεν σημαίνει ότι είναι και εναντίον. Πείτε μου εσείς τώρα τί μήνυμα έδωσε στους ανθρώπους και δη στους νέους που θέλουν να πιάνονται στα εύκολα; Δεν κάνει κάποια προσωπική εξομολόγηση σε έναν άνθρωπο με τα πάθη του και τις αδυναμίες του. Δίνει το στίγμα της Εκκλησίας δια τηλεοράσεως σε όλους. Αν λέει αυτά μπροστά σε έναν δημοσιογράφο τί θα πει αύριο μπροστά στον πολιτικό που θα του βάλει το μαχαίρι στο λαιμό, μπροστά στον πάπα; Ο Θεός να μας φυλάει.

      • Καταρχήν ευχαριστώ για την φιλοξενία του σχολίου μου, νωρίτερα.

        Σχετικά με αυτό που γράφω στο τέλος, θα ήθλελα να σας διαβεβαιώσω ότι δεν έχω μπερδέψει την αμαρτία με τον αμαρτάνοντα. Για να καταλάβετε τί εννοώ, βάλτε τον Λεμεσού (που πιάστηκε στην κάμερα να λέει αυτό που είπε) στην θέση της μοιχαλίδας, και πείτε μου αν έπεσε καμία πέτρα.

        Χαίρομαι όμως που αναγνωρίζετε ότι ο Πανιερώτατος αυτό ακριβώς έπαθε με την ερώτηση του δημοσιογράφου: «Θεώρησε ότι όταν τον ρώτησε ο δημοσιογ. αν είναι εναντίον των προγαμιαίων σχέσεων, τον ρωτούσε αν είναι εναντίον όσων βρίσκονται σε προγαμιαίες σχέσεις. Αυτό θέλω να πιστέψω.» Ακριβώς αυτό πιστέυω κι εγώ.

        Αν κάνατε αυτό το σχόλιο εξ αρχής νομίζω πως πολλά που άστοχα που έχουν ειπωθεί για το προσωπό του θα είχαν αποφευχθεί. Οι χαρακτηρισμοί «ταλαίπωρος Μητροπολίτης» και άλλα τινά δυστυχώς δείχνουν το πνεύμα από το οποίο εμφορούνται κάποιοι σχολιαστές.

      • Καλημέρα σας,

        Σήμερα μπορεί να μην αντιλαμβάνεστε γιατί ο μητροπολίτης Λεμεσού απάντησε στο ερώτημά του δημοσιογράφου με τον τρόπο που απάντησε, χθες το βράδυ όμως το είχατε αντιληφθεί.

        Προβληματιστείτε πάνω στο γιατί αλλάξατε τα λεγόμενα του σχολίου σας, και γιατί δεν αναρτάτε την απάντηση που σας έστειλα.

        Η μετάνοια και η λεβεντιά να ξέρετε είναι πιασμένες χέρι-χέρι.

      • Κύριε Κωνσταντίνε, επειδή δεν θέλω να παίζω με τις λέξεις, ο Μητροπολίτης Λεμεσού δικαιολόγησε δια τηλεοράσεως «κάποιες» προγαμιαίες σχέσεις ή «σε κάποιο βαθμό» τις προγαμιαίες σχέσεις. Εσείς γράψατε ότι «κάποιοι» (εμάς εννοείτε) που αντέδρασαν σε αυτήν την καινοτομία «είναι τόσο πορωμένοι» που «αν συνέβαινε σήμερα το περιστατικό με την μοιχαλίδα μάλλον θα την πετροβολούσαν ή και τον ίδιο τον Χριστό που την άφησε να φύγει». Το μόνο σίγουρο λοιπόν είναι ότι εσείς ειδικά μπερδέψατε την αμαρτία με τον αμαρτάνοντα (εσείς γνωρίζετε γιατί), όσο για τον Μητροπολίτη Λεμεσού έναν καλό λογισμό έκανα ότι ίσως να έπεσε στην παγίδα του δημοσιογράφου. Από την άλλη εάν παρατηρήσουμε τον Πανιερώτατο, οι απαντήσεις του είναι βασικά σε όλα «Ναι», αρκεί να γίνονται «με σεβασμό και αγάπη»! Δηλαδή μάλλον ούτε και αυτός έπεσε σε κάποια παγίδα αλλά έτσι σκέφτεται. Ανοίξτε όμως λίγο το Ευαγγέλιο. Έτσι μιλάει ο Χριστός; Μήπως είμαστε λάτρες του «γράμματος του νόμου» που το επισημαίνουμε αυτό; Πρώτος ο Χριστός λέει ότι ήλθε ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ, αλλά πουθενά και ποτέ δεν είπε «δικαιολογώ σε κάποιες περιπτώσεις την ΠΟΡΝΕΙΑ». Μας γράφετε ότι ο Μητρ. Λεμεσού στην τηλεόραση δεν απευθύνεται στα παιδιά της οργάνωσης «ο Σωτήρ» αλλά «σε πλήθος νέων της Κύπρου», ενδεχομένως ακατήχητους και μακριά από την Εκκλησία. Πολύ ωραία. Και ο Χριστός, σε αμαρτωλούς απευθυνόνταν/θύνεται αλλά δεν έκανε/κάνει ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ ΤΟΥΣ ΚΡΙΤΗΡΙΟ για να πετσοκόψει τον λόγο της Αληθείας. Αυτό υποστηρίζετε εσείς πιο πάνω. Τον δικαιολογείτε που κάνει την αμαρτία τους κριτήριο «για να τους καλοπιάσει» και θέλετε να μας συμπαρασύρετε και από πάνω να δεχτούμε αυτήν την πτώση. Καταλάβατε; Αυτό που κάνετε διακρίνει τον πρωσοπολάτρη, μία ασθένεια η οποία σκοτίζει τα μάτια της διανοίας και δεν μπορεί να διακρίνει τις συνεχόμενες κυβιστήσεις του «προσώπου λατρείας». Και για κερασάκι στην τούρτα προσάπτετε άδικες κατηγορίες σε εκείνους που δικαίως ελέγχουν την κυβίστηση. Τι θα μείνει μετά από όλο αυτό κύριε, πείτε μου; Ότι η Εκκλησία δέχεται τις προαμιαίες σχέσεις. Δέχεται την ΠΟΡΝΕΙΑ δηλαδή. Δεν θα κάτσει να σκεφτεί ο τηλεθεατής τί είχε στο μυαλό του ο Πανιερώτατος. Θα αρπάξει αυτό που του ακούγεται ευχάριστο και θα γίνει «άφαντος» και ο Μητροπολίτης σίγουρα πιο δημοφιλής και πιο αγαπητός. Και η κοινωνία θα βυθίζεται όλο και περισσότερο στην αμαρτία, διότι γεμίσαμε χουβαρντάδες οι οποίοι χαρακτηρίζουν «ανόητη θρησκοληψεία» τον καλοπροαίρετο έλεγχο, και εθελοτυφλούντες «περισσότερο και από τους προτεστάντες» και με δικά τους «ακριβοθώρητα στάνταρ», τους αδελφούς που ελέγχουν. Δηλαδή ομοιάζει με τον προτεστάντη και έχει δικά του «ακριβοθώρητα στάνταρ» αυτός που λέει ότι δεν υπάρχει πουθενά γραμμένο στην Αγία Γραφή ότι η πορνεία είναι αποδεκτή, ενώ αυτός που λέει τα δικά του που αρέσουν στον κόσμο και δεν είναι πουθενά γραμμένα στην Αγία Γραφή, αυτός είναι Ορθόδοξος ποιμένας που δεν ομοιάζει με τον προτεστάντη! Πλήρης σύγχυσις όντως, «ανάποδος κόσμος» όπως λέει και ο κ. Βαθιώτης. 
        Κύριε Κωνσταντίνε. Ο κόσμος μας πηγαίνει κατά διαόλου. Δεν επιστρέφουμε πίσω με @ορδές. «Γυρίστε πίσω, γυρίστε πίσω» [Άγιος Πορφύριος]. Για να επιστρέψουμε πίσω πρέπει να λαβωθούμε και να ματώσουμε. Αν λέμε τα πράγματα που γλείφουν τα αυτιά και είναι αρεστά στον κόσμο δουλειά δεν γίνεται. Αντιθέτως, μπαίνουμε σε έναν φαύλο κύκλο αυτοτροφοδοτούμενης διολίσθησης, όπου η πτώση θα τροφοδοτεί πολλαπλασιαστικά περισσότερη πτώση – θα λέμε, «μα κοίταξε πως είναι ο κόσμος, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο… τι να τους πει αφού ζούνε σε αυτόν τον ‘σύγχρονο κόσμο’, αφού είναι ακατήχητοι…». Και όλα αυτά επειδή εμείς οι ίδιοι δεν θέλουμε να ξεβολευτούμε και θέλουμε να τα έχουμε καλά με «το σύστημα». Στο χωριό μου το λένε αλλιώς: Για να φτιάξεις ομελέτα πρέπει να σπάσεις αυγά. Ο Μητροπολίτης Λεμεσού θέλει να σπάσει κανένα αυγό; Γιατί σε όλα «ναι» λέει, αλλά «με πολύ αγάπη και σεβασμό»! Αμ αν είναι έτσι, γίνομαι κι εγώ αρχιεπίσκοπος, και πατριάρχης και ό,τι θες.

      • @Κωνσταντίνος
        on 9 Δεκεμβρίου, 2022 στο 11:41 πμ said:
        Κύριε Κωνσταντίνε, στο μυαλό του Μητροπολίτη Λεμεσού δεν είμαι, έναν καλό λογισμό έκανα, ο οποίος όμως δύσκολα επιβεβαιώνεται από το ιστορικό των λεγόμενών του. «Μπέρδεψε» έγραψα, αλλά «δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το έκανε αυτό». Δεν γνωρίζει ο Μητροπολίτης την διαφορά της αμαρτίας και του αμαρτωλού; Κι όμως έπραξε το εύκολο για αυτόν, να δικαιολογήσει την αμαρτία ενόψει εκλογών. Προσωπικά δεν θα καθίσω να τον κρίνω κύριε, ούτε να κάνω εις βάθος υποθέσεις για τα ‘τί’ και τα ‘πως’, θα φωνάξω όμως ότι αυτό που λέει είναι εκτός Ευαγγελίου και προκαλεί κακό στην κοινωνία. ΦΑΝΤΑΖΕΣΤΕ ΝΑ ΕΛΕΓΕ ΤΕΤΟΙΟ ΠΡΑΓΜΑ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ; Εγώ θα σας βάλω και την άλλη παράμετρο, του αθλίου συστήματος που έχει αποδεχτεί η Ιεραρχία της Κύπρου να προβάλλεται από τα βοθροκάναλα, και να υποβάλλεται σε ερωτήσεις από ένα διαπλεκόμενο σύστημα που έχει συμβάλει σε μέγιστο βαθμό στην εξαθλίωση της κοινωνίας. Το έχουνε δεχτεί όμως και πάνε στα κανάλια για να «λογοδοτήσουν» και να απαντήσουν στις ερωτήσεις που εκείνοι τους υποβάλλουν και με τον τρόπο που τις υποβάλλουν.

  12. Τα τελευταία χρόνια, παριστάμεθα μάρτυρες, ενός άκρως ανησυχητικού φαινομένου, εντός των κόλπων του εκκλησιαστικού βίου.
    Ένιοι κληρικοί, διαφόρων βαθμών και θεολόγοι(πανεπιστημιακοί και μη) , αλλά και κάποιοι πιστοί, σκεπτόμενοι κοσμικώ τω τρόπω, υποβαθμίζουν τη σοβαρότητα του αμαρτήματος των προγαμιαίων σχέσεων, ισχυριζόμενοι ότι η Εκκλησία δεν μπορεί να κλείσει τα μάτια απέναντι στην καθολικότητα και μαζικότητα του εν θέματι φαινομένου που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη, δαιμονική εποχή της αποστασίας από το Θεό και τον άγιο Νόμο Του.
    Και ως συνέπεια, του ως άνω περιγραφέντος,, προβληματικού σκεπτικού τους, που βασίζεται σε μία ποσοτική και αριθμητική λογική, ξένη προς το πνεύμα του Ιερού Ευαγγελίου και εμπνεόμενη από το δαιμονικής εμπνεύσεως κοσμικό πνεύμα, έχουμε φθάσει στο ανήκουστο σημείο , «πνευματικοί» πατέρες, να επιτρέπουν στους συνάπτοντες και χρονίως διατηρούντες τέτοιου είδους σχέσεις τη Θεία Κοινωνία, ασεβώντας απέναντι του Ιδρυτού του Μυστηρίου των Μυστηρίων και του Θαύματος των Θαυμάτων, του Θεανθρώπου Χριστού, αλλά και του ίδιου του Μυστηρίου, καταπατώντας αδεώς και ασυστόλως τους σχετικούς ιερούς κανόνες, αγνοώντας και παραθεωρώντας σκανδαλωδέστατα τις ουσιώδεις πνευματικές προυποθέσεις και τους αναγκαίους όρους που πρέπει να πληρούνται για την ακώλυτη προσέλευση των πιστών στο συγκεκριμένο μυστήριο,
    «αναπαύοντας» τους νέους στην αμαρτωλή ζωή τους και στο πλανεμένο φρόνημα ότι δήθεν δεν αμαρτάνουν , παρουσιάζουν, στα πρόσωπά τους, την Εκκλησία να «επευλογεί», να απενοχοποιεί και να αμνηστεύει την ανομία και τη δεινή καταφρόνηση του ευαγγελικού νόμου, να παίρνουν ψυχές, υπέρ ων Χριστός απέθανε, στο λαιμό τους, να νοθεύουν το γνήσιο βιβλικό και αγιοπατερικό λόγο, να κάνουν τα παθάκια τους «θεολογία»…
    Τα παρατεθέντα κείμενα των κρυσταλλίνης διαυγείας θέσεων του μακαριστού π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου, τα εδραζόμενα επί της στερράς βάσεως του απολύτου ισχύος και αιωνίου κύρους αγιογραφικού λόγου, της συμφωνίας των πατέρων και της τεθεσπισθείσης ιεροκανονικής παρακαταθήκης,επιστομίζουν τους αντιφρονούντες, ιδιαιτέρως κάποιους νεονικολαΐζοντες «ερωτοθεολόγους» και ο νοών νοείτω…
    Δυστυχώς, βρέθηκε ιερεύς της αρχιεπισκοπής Αθηνών που προέβη στον ανήκουστο ισχυρισμό με βάση τον οποίο «οι απαγορεύσεις των προγαμιαίων σχέσεων είναι για νευρωτικούς…».
    Επίσκοπος, πρώην μητροπολίτης νησιωτικής μητροπόλεως, σε μια επιεικώς ελεεινή συνέντευξή του σε βρωμερό περιοδικό, προ ετών, τάχθηκε υπέρ των προγαμιαίων σχέσεων.
    Σχετικώς προσφάτως εκδοθέν και κυκλοφορήσαν βιβλίο των εκδόσεων» ΕΝ ΠΛΩ», με τίτλο» ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ» περιέχει κείμενο κληρικού που υποστηρίζει ότι θα πρέπει να επιτραπεί η συμμετοχή στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας στους έχοντες προγαμιαίες σχέσεις όχι σε όλη τη διάρκεια του έτους αλλά σε κάποιες μεγάλες εορτές…
    Δυστυχώς, η προϊσταμένη εκκλησιαστική αρχή υπνώττει τον νήδυμον και καθεύδει…
    Οι προγαμιαίες σχέσεις κάθε άλλο παρά αποτελούν παρωνυχίδα. Ίσα-ίσα που επισύρουν ιεροκανονικές ποινές αλλά αποτελούν και κώλυμα ιερωσύνης.
    Αποτελούν βδέλυγμα στα μάτια του Θεού όπως και κάθε σαρκικό αμάρτημα. Η Εκκλησία επ ουδενί μπορεί ποτέ να συμβιβασθεί με αυτές τις καταστάσεις που υπηρετούν και εκφράζουν τη σαρκολατρεία, μια μορφή ειδωλολατρείας.
    Και για να έλθω στη συγκεκριμένη ανάρτηση : θεωρώ ότι η από την πλευρά των επισκόπων και λοιπών κληρικών καταδίκη των ψυχοκτόνων προγαμιαίων σχέσεων θα πρέπει να είναι αμείλικτη, ολοκληρωτική, απόλυτη και ρητώς εκπεφρασμένη, μη καταλείπουσα, επ ουδενί, αμφιβολίες ή «παραθυράκια» που έστω και κατ ελάχιστον παρέχουν την εντύπωση ότι σε κάποιες περιπτώσεις θα μπορούσαν αυτές να δικαιωθούν από εκκλησιαστικής πλευράς.
    Η Εκκλησία ήταν, είναι και θα είναι πάντοτε κατά και εναντίον των προγαμιαίων σχέσεων που ευτελίζουν και αποϊεροποιούν το ανθρώπινο πρόσωπο, ΠΑΝΤΟΤΕ, σε κάθε εποχή και ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι η πλειοψηφία των νέων πράττει κατ αυτόν τον δαιμονικό τρόπο.
    Και δεν είναι καθόλου βαρύς αυτός ο λόγος. Η Εκκλησία δεν καταδικάζει εκείνους που θεραπεύουν το δαιμονικό αυτό πάθος ή το υποστηρίζουν με σοφιστείες και προφασεις εν αμαρτίαις αλλά δριμέως καυτηριάζει το φρόνημα και την πρακτική τους.
    Και προσεύχεται εμπόνως και διακαώς να αλλάξουν ζωή και να μετανοήσουν χωρίς να αμνηστεύει και εξωραΐζει την πτώση τους και να «χαϊδεύει αυτιά» δικαιολογώντας την!

  13. Η εκκλησία ευλογεί το γάμο,εγώ είμαι με την εκκλησία,Δεν είμαι υπέρ των σχέσεων, συγχωρούμε τους πιπτοντες,τι σχόλια αυτά από υποτίθεται ορθόδοξα σάιτ,αν δεν πει κάποιος αυτό που θέλετε και με τα λόγια που θέλετε είναι αιρετικός είναι δειλός και εσείς δεν είστε κατακριτες του ελεοοοοοοος

    • Φαντάσου να μην ήτανε γραμμένο κιόλας!

      Δημοσιογράφος: Δηλαδή δεν είστε εναντίον των προγαμιαίων σχέσεων αντιλαμβάνομαι.
      Μητρ. Λεμεσού: Δεν είμαι υπέρ!
      Δημοσιογράφος: Δεν είστε υπέρ, άλλα αν δεν είστε υπέρ, είστε εναντίον.
      Μητρ. Λεμεσού: Δεν σημαίνει πάντοτε εναντίον, είναι βαρύς ο λόγος!

      Τό, «Μή κρίνετε ἵνα μή κριθῆτε, περί βίου ἐστίν, οὐ περί πίστεως» ~ [Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος].

    • Αδελφέ αντί να προβληματιστείτε με το γεγονός ότι ένας επίσκοπος , ο οποίος μάλιστα γνώρισε από κοντά τον Άγιο Παίσιο και τον Άγιο Πορφύριο, «μασάει» τα λόγια του και δεν τάσσεται ξεκάθαρα εναντίον των προγαμιαίων σχέσεων ενοχλείστε από το ιστολόγιο και τα σχόλια που δημοσιεύονται. Αντί να προβληματιστείτε που ο Πανιερώτατος στην απαντηση του αρχικά αναφέρει τη διδασκαλία της Εκκλησίας αλλά μετά δηλώνει πως η προσωπική του θέση δεν ταυτίζεται παντα με αυτήν, κατακρίνετε όσους αποδοκιμάζουν τη θέση αυτή. Με το χέρι στην καρδιά, πιστεύετε πως τέτοιες τοποθετήσεις τιμούν καποιον ο οποίος είναι «τύπος και τόπος Χριστού»; Όσον αφορά την κατάκριση που λέτε,εδώ εχουμε ελεγχο και όχι κατάκριση. Να σας θυμίσω κατι που έλεγε ο αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς: «Όταν η Εκκλησία απογορεύσει και στην πιο απλή γιαγιά να ελεγχει τον επίσκοπο τότε θα ελθει και το τελος της Εκκλησίας».

    • Άγγελε, το ότι δεν συμφωνούμε δεν σημαίνει ότι δεν συγχωρούμε!
      Ο Άγιος Βασίλειος που ονομάστηκε Μέγας επειδή έκτισε μία ολόκληρη Βασιλειάδα και έγινε υπηρέτης των αδυνάτων αλλά και ελεγκτής των δυνατών λέγει πως «Το να εφησυχάζει κανείς όταν το κινδυνευόμενον είναι η Πίστις, τούτον είναι ίδιον της αρνήσεως, το δε να ελέγχει είναι Ομολογία ειλικρινής».

      Με Αγάπη Χριστού +

  14. Σεβασμιώτατε γιατί δε λέτε να κλείσουν όλα τα μπουρδέλα και τα πορνεία στην Κύπρο και στην Ελλάδα; Η Ελλάδα έχει καταντήσει χώρα σεξοτουρισμού, εκδίδονται για πέντε και δέκα ευρώ, χώρια αυτές που βιάζονται καθημερινά και παιδιά κυρίως. Έχουμε πει σχετικά με τη νομοθεσία σε προηγούμενα σχόλια (Η ασέλγεια σε 14 χρόνο τιμωρείται με δύο χρόνια φυλάκιση). Δεν χρειάζεται να είσαι παντογνώστης για να τα βλέπεις αυτά κ. Κωνσταντίνε λίγη ευαισθησία και ανθρωπιά χρειάζεται. Εδώ υπάρχουν αγοραίες σχέσεις και εμείς μιλάμε για προγαμιαίες. Έχουν βρει πρόσφορο έδαφος οι ανώμαλοι και δρουν μέσα στην εκκλησία. Εμένα προσωπικά δε μου αρέσει να βλέπω ανθρώπους να γίνονται θύματα εκμετάλλευσης και να σταυρωνονται καθημερινά άδικα. Προτιμώ να έχω αυστηρούς νόμους για να σταματήσει αυτή η ανεξέλεγκτη βία. Φυσικά δε θέλουν αυστηρούς νόμους για να κάνουν ότι θέλουν οι σατανάδες μέσα από τα παραθυράκια τους και δε θέλουν αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας για να ερμηνεύουν τους νόμους όπως θέλουν εκείνοι. Οπότε η ανατροπή είναι μονόδρομος και χρειάζεται θυσία.

    • Μόνο αυτά να κλείσουν;
      Η πορνογραφία στην τηλεόραση; Τα νεοταξικά μηνύματα στα παιδικά παιχνίδια; Τα σεξουαλικά μαθήματα στα σχολεία; Που αν σταματούσαν όλα αυτά, αγγελουδάκια θα μέναν τα παιδιά μας.
      ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΜΕ ΝΑ ΛΕΝΕ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΑΥΤΑ. ΜΟΝΟ ΝΑ «ΚΟΒΟΥΝ» ΑΠ’ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΞΕΡΟΥΝ.

      • Όλα αυτά και πολλά παραπάνω αδελφή να είστε καλά συμφωνώ και επαυξάνω! Αμήν.

  15. Είναι να απορεί κανείς με το θράσος των λεγομένων οπαδών του
    Αθανασίου.Κι ερωτώ: Το 2006 στην γνωστή και ως συμφωνία του
    αγίου Γεωργίου του Αλαμάνου που έκανε ο γέροντας σας με τον
    τότε Πάφου και μετέπειτα αρχιεπίσκοπο, το έκανε κατόπιν
    συμφωνίας και εφαρμογής με τα όσα διάβαζε στο Πηδάλιο;
    Βρέθηκε ο μεν Χρυσόστομος με 8% στην τελική διαδικασία εκλογής
    και κατόπιν αρχιεπίσκοπος κι ο άγιος Λεμεσού με τρία καλογέρια
    του αρχιερείς..
    Πω πω πω όπα η πνευματικότης!!!!!!
    Αυτό μου το είπαν σήμερα Αγιορείτες πατέρες και με παρεκάλεσαν
    να μεταφέρω επ’ ακριβώς αυτή την παράμετρο της καταστάσεως
    του γέροντα σας.
    Τολμάτε και μιλάτε για φαρισαϊσμό και προτεστάντες όταν έχει
    κάνει τέτοια πράγματα;
    Τελικά από κάποιους σαν κι εσάς βγάλαμε τους Κυπραίους ως
    χαζοκούμπαρους εδώ στην Μακεδονία.
    Μια ζωή στο ναι μεν αλλά, είναι ο άνθρωπος αλλά αφού τον θέλετε
    εσείς πρόβλημα σας.
    Όχι όμως να τα βάλετε και με ανθρώπους όπως του παρόντος
    ιστολογίου που με προσωπικό κόστος δίδουν μια παραδοσιακή
    Ορθοδοξη μαρτυρία.

    Ιννοκέντιος

  16. Είναι αναμενόμενο, οι Μητροπολίτες που έκλεισαν με τόση ευκολία τις Εκκλησίες, να κλείνουν το στόμα τους και να μη μιλάνε ανοικτά για θέματα που επιβάλλονται από την νέα αταξία!
    Βλέπουν βαρύ το φορτίο της δημόσιας έκφρασης των θέσεων της Εκκλησίας και λίγοι έχουν το θάρρος να το σηκώσουν.

Σχολιάστε