
(Από την ομιλία του Αιτωλίας προς τον εορτάζοντα Ιγνάτιο Δημητριάδος)
Λωρίτου Ελένη
Αφού αναφέρθηκε στον βίο και το μαρτύριο του Αγίου (Ιγνατίου του Θεοφόρου) επέμενε στην διδασκαλία του περί της ενότητας των πιστών με τον Επίσκοπο, όπως προκύπτει μέσα από τις ποιμαντικές του επιστολές:
«Τούς παρακαλεί, και μέσω αυτών κάθε χριστιανική κοινότητα, καθώς και τούς χριστιανούς των καιρών μας, να βαδίζουν πάνω στη γνώμη του επισκόπου. Τους καλεί να συγκροτήσουν ένα πνευματικό χορό με το πρεσβυτέριο, χορό συναρμοσμένο πάνω στον επίσκοπο, με τον τρόπο που είναι συναρμοσμένες οι χορδές πάνω στην κιθάρα. Και έτσι, με μια φωνή, με μια καρδιά, με μία θέληση, να απευθύνονται διά του Ιησού Χριστού προς τον Θεό Πατέρα. Την ενότητα πιστών και επισκόπου θεωρεί ο Άγιος απαραίτητη για την αποφυγή της διάσπασης, που οδηγεί στην πλάνη και στην αίρεση… Όποιος δεν υποτάσσεται στον ποιμένα, που είναι εις τύπον του Αρχιποίμενος Χριστού, διαχωρίζει τον εαυτό του από την εκκλησιαστική κοινότητα και τελικά στον Ίδιο τον Θεό μένει ανυπότακτος, διακυβεύοντας την υπόθεση της σωτηρίας του».
Αυτά η δεσποσύνη σου, τα είπε ο Ζαρατούστρας, όχι ο άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος!
Εάν τα είπε αυτά ο άγιος τα είπε σύμφωνα με τις απαραίτητες προϋποθέσεις οι οποίες υπήρχαν τότε και θεωρητικά υπάρχουν και σήμερα αλλά πρακτικά δεν ισχύουν αυτές οι προϋποθέσεις σήμερα . Σύμφωνα με την Αγία Γραφή τους πατέρες της εκκλησίας αλλά κυρίως τους κανόνες οι ιερείς και οι αρχιερείς πρέπει να είναι άγιοι. Ο διάκονος πρέπει να βρίσκεται τουλάχιστον στην κατάσταση που έχει δεσμεύσει τις αμαρτίες και δεν της αφήνει να λειτουργούν ο ο ιερέας τουλάχιστον στην κατάσταση του να έχει νεκρώσει τα μέλη τα επί της γης σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο και να δέχεται της θείε ςελάμψης δηλαδή με άλλα λόγια να είναι τουλάχιστον μικρός ο άγιος, ο δε επίσκοπος να έχει φτάσει την κατά Θεόν τελειότητα .Με άλλα λόγια να είναι μεγάλος Άγιος. Με αυτό τον τρόπο ότι λέει ο επίσκοπος και ο ιερέας είναι ότι ακριβώς τον φωτίζει Ο Κύριος Ιησούς Χριστός. Δηλαδή με ένα λόγο είναι φερέφωνο του Χριστού μας. Δεν είναι φερέφωνο αλλοτρίων και ξένων με την εκκλησία του Χριστού διδασκαλιών. Επίσης φυσικά εννοείται ότι δεν λέει αυτά τα οποία σκέφτεται η επιθυμεί αλλά αυτά τα οποία τον φωτίζει το Πνεύμα το Άγιο. Σε πόσους από τους σημερινούς ιερείς και αρχιερείς υπάρχουν αυτές οι προϋποθέσεις;
κατρακύλα! (να βαδίζουν πάνω στη γνώμη του επισκόπου) η αλάθητη γνώμη του επισκόπου (Πάπας ).
Φτάνει πια με την διαστρέβλωση των λόγων του Αγίου Ιγνατίου από τους Οικουμενιστές !
Ο Άγιος προέτρεπε την συσπείρωση γύρω από τον Ορθόδοξο Επίσκοπο και τους ιερείς ώστε να προφυλλάξει τους πιστούς από τους τότε αιρετικούς (Δοκήτες). (Βλ. https://tasthyras.wordpress.com/2021/01/29/%ce%bf-%ce%bc%ce%ac%ce%b3%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%86%cf%85%ce%bb%ce%ae%cf%82/ )
Σήμερα δυστυχώς επικρατεί άλλη κατάσταση: πολλοί Επίσκοποι δεν Ορθοδοξούν, δεν προστατεύουν τους πιστούς από τις αιρέσεις (Οικουμενισμός) και τα σχίσματα (Ουκρανικό), αλλά αντιθέτως οδηγούν τους πιστούς σε αυτά και έχουν το θράσος να ζητάν και υπακοή.
Ο Άγιος Ιγνάτιος έχει πει και άλλα που όμως δυσκολεύονται να παρερμηνεύσουν και απλά τα αποσιωπούν, όπως:
«Πᾶς ὁ λέγων παρὰ τὰ διατεταγμένα, κἂν ἀξιόπιστος ᾖ, κἂν νηστεύῃ, κἂν παρθενεύῃ, κἂν σημεῖα ποιῇ, κἂν προφητεύῃ, λύκος σοι φαινέσθω, ἐν προβάτου δορᾷ, προβάτων φθορὰν κατεργαζόμενος.» (P.G. 5, 912Α-Β)
Ο μακαριστός π. Αθνάσιος Μυτιληναίος, ήδη από το 1990 έλεγε:
«Όπου επίσκοπος εκεί και η Εκκλησία, αλλά ο επίσκοπος, προσέξτε, είς θέσιν Χριστού.Είχαμε αναλύσει κάτι από τις επιστολές [του Αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου] και τα λέγαμε αυτά.
Προσέξτε όμως, εγώ τώρα,
δέν θα τολμούσα να κάνω ανάλυση των
επιστολών, δέν θα τολμούσα, δέν θα
μπορούσα [..] γιατί; Γιατί δεν μπορώ. Έχουν ανατραπεί τα πράγματα και αφού ανετράπησαν, τώρα, τί να πάρεις από ‘κεί.. [..] Είναι λυπηρό αγαπητοί μου.
Όλα αυτά γιατί; Διότι, ο λαός αγνοεί εκκλησιολογία, αλλά και ο
κλήρος αγνοεί εκκλησιολογία, ή αν κάποιοι δέν την αγνοούν, την έχουνε διαστρέψει, την έχουνε διαστρέψει προς ίδια συμφέροντα, μπήκε όπως λένε το δοξάριον, η μικρή δόξα,
το δοξάριον μπήκε, μπήκαν άλλα πράγματα και διέστρεψαν την εικόνα της εκκλησιολογίας.
Είναι ή δεν είναι υπόθεσις πολλών πολλών κλαμάτων και δακρύων;»
(Ομιλία 170 Κατηχήσεις Αγίου Κυρίλλου, 5/2/1990, https://youtu.be/kHd7SMGKhd0 11:51)
Έτσι ακριβώς. Κι εμένα αυτή η ομιλία μου έρχεται στο μυαλό.
Ποιός μ….. στο ρεπορτάζ της μητροπόλεως Δημητριάδος γράφει τα κτητικά μου , σου , του αναφερόμενος στον επίσκοπο μέ κεφαλαία Μου , Σου , Του όπως γράφομε αναφερόμενοι στην Μεγαλειότητα του Θεού και της Θεοτόκου ?
Ούτε κάν στους αγίους δεν τα γράφομε μέ κεφαλαία !
Έχετε τελείως μουρλαθεί εκεί οι περί τον αιρετικόν ? Η μούρλα είναι το πρώτο στάδιο του αδόκιμου νού . Έπονται τα χειρότερα .
«Δεν γνωρίζουν οι οφθαλμοί Σας νυσταγμό και ανάπαυση οι κρόταφοί Σας, όπως λέγει ο Ψαλμός, για να αρθρώσετε λόγο γνήσιο, ορθόδοξο, πατερικό· δεν φοβείται η επισκοπική Σας ψυχή να περιβάλλει με αγάπη, απλότητα, ημερότητα και υπομονή, τους διαφορετικούς, τους διαφωνούντες, τους αντιπάλους, ακόμα και τους εχθρούς· πλήρης η καρδία Σας από τον έρωτα της συμφιλίωσης, της καταλλαγής, της ενότητας εν τω συνδέσμω της ειρήνης, «ἵνα πάντες ὧσιν ἕν»· ακλόνητη η σταθερότητά Σας στην ορθόδοξη πίστη, που πλειστάκις έχετε αποδείξει ότι είναι για Σας φρόνημα και τρόπος υπάρξεως· αμείωτη η επιθυμία της προσφοράς στον λαό Σας της λογικής λατρείας, όχι μόνο κατά τις λειτουργικές συνάξεις αλλά και κάθε άλλη στιγμή της διάφανης ζωής Σας».
Αν θεωρούν ότι αυτά που λένε στο απόσπασμα είναι ο Δημητριάδος Ιγνάτιος, έχουν ταλέντο στην συγγραφή κωμωδίας, τουλάχιστον,αυτοί που γράφουν με κεφαλαία όταν αναφέρονται σε αυτόν.
Γελάει κάθε πικραμένος διαβάζοντας αυτό το κωμικογράφημα περί του Δημητριάδος Ιγνατίου.
Να εύχεσαι να λειτουργήσουν οι πνευματικοί νόμοι σε αυτή την ζωή μπας και προλάβεις να μετανοήσεις κι εσύ και οι όμοιοι σου γιατί νομοτελειακά θα λειτουργήσουν δεν υπάρχει περίπτωση.
Υπακοή; Σε τι; Στους προδότες της Πίστεως και της Πατρίδος; Αηδία έχετε καταντήσει πια
Εγώ ειμί ο ποιμήν ο καλός………..
Εγώ είμαι ο ποιμένας ο καλός. Ο ποιμένας ο καλός τη ζωή του θυσιάζει για χάρη των προβάτων. Ο μισθωτός και που δεν είναι ποιμένας, του οποίου τα πρόβατα δεν είναι δικά του, βλέπει το λύκο να έρχεται και αφήνει τα πρόβατα και φεύγει – και ο λύκος τα αρπάζει και τα σκορπίζει – γιατί είναι μισθωτός και δεν τον μέλει για τα πρόβατα. Εγώ είμαι ο ποιμένας ο καλός, και γνωρίζω τα δικά μου και με γνωρίζουν τα δικά μου, καθώς με γνωρίζει ο Πατέρας κι εγώ γνωρίζω τον Πατέρα. Και τη ζωή μου θυσιάζω για χάρη των προβάτων.
Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον
Κεφ.10,14-15
Προσέχετε ουν εαυτοίς και παντί τω ποιμνίω εν ω υμάς το Πνεύμα το Άγιον έθετο επισκόπους…….
《Προσέχετε τους εαυτούς σας και όλο το ποίμνιο, στο οποίο το Πνεύμα το Άγιο σας έθεσε επισκόπους, για να ποιμαίνετε την εκκλησία του Θεού, την οποία απόχτησε με το αίμα το δικό του. Εγώ ξέρω ότι θα εισέλθουν σ’ εσάς μετά την αναχώρησή μου λύκοι άγριοι, που δε θα λυπούνται το ποίμνιο, και από εσάς τους ίδιους θα σηκωθούν άντρες μιλώντας διεστραμμένα, για να αποσπούν τους μαθητές πίσω τους》.
Πράξεις των Αποστόλων κεφ 20
Ο κ. Ιγνάτιος δεν αναφέρεται ποτέ σε αιρέσεις , αλλά σε » άλλες
χριστιανικές παραδόσεις » και » νομίμως » δυνάμει του Κολυμπαρίου .
Κάποιοι είπαν , καλά και τί έγινε στο Κολυμπάρι ? Υπερβολές ! Δεν έγινε τίποτα !
Το Κολυμπάρι έχει μπεί σε εφαρμογή . Αργά ή γρήγορα θα γινόταν . Ζούμε πλέον σε μία μεταλλαγμένη εκκλησία , ας το συνειδητοποιήσουμε και κυρίως οι κληρικοί που εγκληματικά εθελοτυφλούν .
Έχουν αυτοί μπέσα ? Τί σημαίνει αλήθεια η λέξη ? Μπέσα είναι η ηθική που χαρακτηρίζει κάθε τίμιο άνθρωπο , απανταχού της γής , σε όποια φυλή και σε όποιο θρήσκευμα . Παντελώς χαλασμένοι άνθρωποι , που ούτε αυτή την πανανθρώπινη τιμιότητα δεν διαθέτουν . Ξεκίνησαν απο το Κολυμπάρι μέ μία ασαφή διατύπωση , μέ διαβεβαιώσεις πρός τους αφελείς οτι δεν τρέχει τίποτα και τώρα πατάνε πολύ γερά επάνω στο Κολυμπάρι καθώς ήταν αναμενόμενο . Είναι παλιομοδίτες , παρωχημένοι και κολλημένοι στο παρελθόν όσοι παραξενεύονται μέ τα συμβαίνοντα . Αυτοί είναι νόμιμοι και μέ τη βούλα . Έχουν δικαίωμα νά μας κλείσουν και στο ψυχιατρείο ως έχοντας το ακαταλόγιστο .
Η αντίχριστη αντζέντα προχωρά χωρίς κάποια μαζική αντίσταση . Αυτό τους δίνει την αίσθηση της επιτυχίας , της αυτοπεποίθησης , της έπαρσης , της αλαζονείας .
Αυτά όλα μέχρι νά τους δώσει ο Θεός στο κεφάλι , όπερ και τους ευχόμεθα ολοψύχως ……
Ιγνάτιος….λινού εκεί! Νικόλαος….τσιόδρας εδώ! Ιωνίας Γαβριήλ πέρα! Βαρθολομαίος….doumenko εκεί πέρα! Ελπιδοφόρος…Dundas world πιο πέρα!Σιγκαπούρης Κωνσταντίνος……Έλληνα-λουλουδόκαμπο Γαβαλά πολύ πιο πέρα!!!……………………ελεύθερα
•Έλεγε δε και προς τους μαθητάς αυτού………
Ο Κύριος τώρα ἀπευθύνεται ἀποκλειστικῶς πρὸς τοὺς μαθητάς του. Τοὺς ἔλεγε δέ· Ὅπως ἔχει τώρα ἡ κατάστασις τοῦ κόσμου τοῦ διεφθαρμένου, εἶναι ἀδύνατον νὰ μὴ ἔλθουν τὰ σκάνδαλα καὶ οἱ πειρασμοί, ποὺ σπρώχνουν τὸν ἄνθρωπον εἰς τὴν ἁμαρτίαν. Ἀλλοίμονον ὅμως εἰς ἐκεῖνον, διὰ τοῦ ὁποίου ἔρχεται τὸ σκάνδαλον καὶ γίνεται αἰτία νὰ ἁμαρτήση ὁ πλησίον του.
Τὸν συμφέρει περισσότερον νὰ κρεμασθῇ γύρω ἀπὸ τὸν λαιμόν του μυλόπετρα καὶ μὲ αὐτὴν νὰ ριφθῇ εἰς τὴν θάλασσαν, παρὰ νὰ παρασύρῃ εἰς τὴν ἁμαρτίαν ἕνα ἀπὸ αὐτοὺς τοὺς ταπεινοὺς καὶ ἀπλοῦς, ποὺ πιστεύουν εἰς ἐμέ.
Κατά Λουκάν Ευαγγέλιον
Κεφ.17,1-2
Κεφαλή της Εκκλησίας με όλη τη σημασία της λέξεως είναι ο Ιησούς Χριστός ως Θεός και αλάθητος νομοθέτης της, αλλά και ως μελλοντικός κριτής της Οικουμένης.