Σύντομο σχόλιο για την άδικη και ανιστόρητη αναφορά του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου του Β στις ιεραποστολικές αδελφότητες με αφορμή τα γεγονότα του Λυκαβηττού.

Λυκούργος Νάνης, ιατρός

Είθε ο Κύριος να συγχωρήσει τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο το Β για την άδικη αναφορά του στις ιεραποστολικές αδελφότητες (εξ αφορμής των γνωστών γεγονότων του Λυκαβηττού) με την τεράστια θρησκευτική, εθνική και κοινωνική προσφορά(βλέπε εδώ :https://www.ekklisiaonline.gr/nea/archiepiskopos-gia-agious-isidorous-tous-ipa-na-pane-se-monastiri-sti-vari-an-pane-afelis-tha-elegchete-fo). 

Οι άνθρωποι  που στελεχώνουν τις εν λόγω κινήσεις, παρά τα αναπόφευκτα σφάλματά τους, καθό  άνθρωποι «σάρκα φορούντες και τον κόσμον οικούντες», κατά το Παύλειο, διακρίνονται έκπαλαι για το ταπεινό τους φρόνημα, τον αγνό ιεραποστολικό τους ζήλο, την ανιδιοτέλεια, την έλλειψη καλλιέργειας του νοσηρού πνεύματος του γεροντισμού και της προσωπολατρείας, την ασκητική τους βιοτή, τη θέση του εαυτού τους στη διάθεση των εκασταχού επισκόπων, προς αρτιότερη και πληρέστερη διεξαγωγή του πολυσχιδούς έργου της Εκκλησίας.

Τα συγκεκριμένα πρόσωπα θυσίασαν οικογένειες, περιουσίες, επιστημονικές και επαγγελματικές καρριέρες για τη δόξα του Χριστού και της Αγίας του Εκκλησίας. 

Οι εξ αυτών τυγχάνοντες κληρικοί, έχοντας το φρόνημα του στρατιώτη της Εκκλησίας, διαχρονικά, κάθε άλλο παρά επιδιώκουν να καθέξουν ανώτερα εκκλησιαστικά αξιώματα, όπως άλλοι αρχιμανδρίτες.

Και εκείνοι που εν τέλει δέχθηκαν να επισκοποποιηθούν, κατά την ευλογημένη εκείνη περίοδο της αρχιεπισκοπείας του αισχρώς διαβληθέντος και διεπομένου από γνήσιο εκκλησιαστικό και ιεραποστολικό φρόνημα, μακαριστού Ιερωνύμου του Α (Κοτσώνη), έπραξαν κάτι τέτοιο βαρυαλγούντες και όχι ελαφρά τη καρδία και αγαλλομένω ποδί.

Φαινόμενα, όπως αυτά για τα οποία κατηγορείται ο ιερεύς του Λυκαβηττού (ο υπογράφων το παρόν σχόλιο, ως εικός, δεν λαμβάνω θέση ως μη έχων άμεση αντίληψη και γνώση του πράγματος), τυγχάνουν πάντη ξένα προς το φρόνημα, τη νοοτροπία και την ιστορική πορεία των εν θέματι αδελφοτήτων. Εάν ο αρχιεπίσκοπος διαθέτει κάποια στοιχεία ας τα καταθέσει στην εκκλησιαστική παρεμβολή. 

Ουδείς ποτέ, εξ όσων γνωρίζω, ακόμη και οι εχθροί τους, διατύπωσε παρόμοιο ισχυρισμό ή προέβη σε κάποιον σχετικό υπαινιγμό. 

Και είναι μυρίων αποριών άξιον, πώς ο ανώτερος πνευματικός ηγέτης της χώρας, ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών δηλονότι, προέβη στις συγκεκριμένες, επίμαχες δηλώσεις.

Ο κ. Ιερώνυμος ο Β, δέχθηκε την ευεργετική, πνευματική επίδραση, των αδελφοτήτων.

Και αν δεν απατώμαι, κάτι τέτοιο το έχει παραδεχθεί και αναγνωρίσει.

Ως αρχιερεύς αλλά και ως μέλος της Εκκλησίας καθώς και σαν θεολόγος έχει κάθε δικαίωμα να πρεσβεύει περί των ιεραποστολικών κινήσεων την άποψη που έχει διαμορφώσει για αυτές. 

Δεν έχει, όμως, το ηθικό δικαίωμα να διατυπώνει καταφανώς άδικες, αυθαίρετες, ανιστόρητες και ατεκμηρίωτες κρίσεις για αυτές, καθώς επίσης και άσχετους και ανυπόστατους παραλληλισμούς των αδελφοτήτων αυτών με συγκεκριμένα πρόσωπα και πράγματα. 

«Εάν δεν υπήρχαν οι ιεραποστολικές αδελφότητες ζήτημα είναι εάν θα υπήρχαν πνευματικοί άνθρωποι εν Ελλάδι», όπως είπε κάποτε και ο μακαριστός, οσίας βιοτής γέρων, π. Επιφάνειος Θεοδωρόπουλος.

Θεωρώ, ότι οι ατυχέστατες και παντελώς άδικες αναφορές του νυν αρχιεπισκόπου προσφέρουν κακίστη υπηρεσία στην Εκκλησία, υπονομεύοντας το ιεραποστολικό Της έργο και τορπιλίζοντας την ενότητα του εκκλησιαστικού σώματος.

Και γι αυτόν το λόγο χρήζουν της ομόθυμης αποδοκιμασίας παντός τιμίου και απροκαταλήπτου μέλους της Εκκλησίας καθώς και της ταχείας και άνευ χρονοτριβής ανασκευής τους από την πλευρά του διατυπώσαντος, αυτές, αρχιεπισκόπου Αθηνών.

Δεν πρόκειται περί παρωνυχίδος, αλλά περί  σπουδαιοτάτου και ουσιωδεστάτου εκκλησιαστικού ζητήματος. 

Αδικήθηκαν καταφανώς πρόσωπα και συλλογικότητες, με πανθομολογούμενη και υπ αυτών των εχθρών τους αναγνωριζόμενη εκκλησιαστική προσφορά και ο αδικήσας οφείλει να επανορθώσει. 

«Ο τρώσας και ιάσεται». 


3 thoughts on “Σύντομο σχόλιο για την άδικη και ανιστόρητη αναφορά του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου του Β στις ιεραποστολικές αδελφότητες με αφορμή τα γεγονότα του Λυκαβηττού.

  1. Ευτυχώς που υπάρχουν κσποιες
    λαμπρές περιπτώσεις σαν τον κ. Λυκούργο , για νά επιβεβαιώνουν τον κανόνα της εσωστρέφειας και συσπείρωσης των οργανώσεων . Άραγε πρός επιβίωσιν ?

    Αν και δεν ξέρω τί είπε ο αρχιεπίσκοπος , εικάζω οτι δεν τον πείραξε η εσωστρέφεια των οργανώσεων . Κάθε άλλο ! Εικάζω οτι επανέλαβε , τί άλλο , τα γνωστά . Οτι δηλαδή δεν είναι αρκούντως προοδευτικοί , οτι είναι συντηρητικοί κ.τ.λ. Πρέπει νά ήταν κάποιο έξαλλο νειάτο στήν νεότητά του . Πάντως ομορφόπαιδο ήταν . Τώρα που τον γνωρίσαμε εμείς κατάντησε σαν βοιδάμαξα μέ δεδομένη την αφωνία του και την έλξη απο την δύναμη της αδράνειας .

    Οι οργανώσεις έχουν την ιστορία τους και την προσφορά τους . Έχουν βγάλει τόσους λαμπρούς ανθρώπους , κληρικούς, θεολογους , τον ύψιστο Τρεμπέλα , έχουν αναπαύσει τόσο κόσμο , έχουν διαφυλάξει τόσους νέους . Η στράτευση των οργανώσεων δεν εμπόδισε κάποιους ανθρώπους νά έχουν το δικό τους βεληνεκές . Κατα μία άποψη σε καιρούς που τα πράγματα στην εκκλησία ήταν πολύ δύσκολα , οι οργανώσεις αναπλήρωσαν το κενό .

    Πάνω κ. Λυκούργε που σκεφτόμουν μέ αφορμή το Αποστολικό ανάγνωσμα απο την προς Τίτον επιστολή :

    «Μανθανέτωσαν οι ημλετεροι καλών έργων προίστασθαι»

    » αιρετικόν άνθρωπον μετά πρώτην και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού »

    «Έριδας και μάχας νομικάς περιίστασο , εισί γαρ ανωφελείς και μάταιοι »

    Σκεφτόμουν λοιπόν οτι η πρός Τίτον επιστολή είναι το «Ευαγγέλιο ενός οργανωσιακού » .
    Νά ακούγατε πόσο ωραία και εκπληκτικά το προσάρμοσε ο παπούλης απο την οργάνωση στα οργανωσιακά δεδομένα !

    Οι νομικές μάχες καο έριδες που είναι ανωφελείς , είναι όλο το διαδίκτυο και τα ομολογιακά ιστολόγια .

    Νά σκοτώσουμε τις οργανώσεις όταν έχουμε κάτι το καλύτερο , που δεν έχουμε .

    • Εμείς πάντως θα θέλαμε τις οργανώσεις να είναι πιο δυναμικές, σήμερα που όλα κατεδαφίζονται δεν τις βλέπουμε. Ο Αθηνών Ιερώνυμος ας λέει ότι θέλει, Περαστικός είναι όπως και όλοι μας. Η Ορθοδοξία να μείνει σε τούτο τον άγιο τόπο.

      • Και εγώ το ίδιο θα ήθελα . Γι αυτό μίλησα για το «Ευαγγέλιο ενός οργανωσιακού» . » τα καλά έργα » , το μιλήσαμε δυό τρείς φορές και ύστερα παραιτούμαστε . Στην πραγματικότητα δεν μίλησαν καμμία φορά αποκοιμίζοντας τον κόσμο . Και αφού έχεις κοινωνία πώς παραιτείσαι ?

        Ποιά είναι η ηγεσία τους , πού κάνουν υπακοή ? Άν δεν αποκτήσουν μία εμπνευσμένη ηγεσία δεν έχουν μέλλον .

        Δεν θέλουμε νά σκοτώσουμε τις οργανώσεις , αλλά νά εκσυγχρονιστούν , νά μήν ζούν ένα αιώνα πρίν , νά δούν την πραγματικότητα , το πού ζούμε . Εδώ υπάρχει μία ηθελημένη άγνοια του παρόντος . Ζούν στην κοσμάρα τους .

        Καλά που δεν προκήρυξαν τον κ. Λυκούργο !

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s