Έχουν κύρος οι χειροτονίες ενός αφορισμένου; Στον απόηχο ενός ανίερου συλλείτουργου.

«Ανυπόστατοι ή και απλώς άκυροι θεωρούνται και είναι αι ιερατικαί και κανονικαί πράξεις εκείναι αίτινες οφείλουσι την υπόστασιν αυτών εις ενέργειαν προσώπου τελούντος ΕΚΤΟΣ της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Ως τοιαύται δε βασίμως δύνανται να χαρακτηρισθώσιν αι ΥΠΟ ΤΟΥ ΔΙΑΤΕΛΟΥΝΤΟΣ ΥΠΟ ΤΗΝ ΠΟΙΝΗΝ ΚΑΘΑΙΡΕΣΕΩΣ ΚΑΙ ΠΑΝΤΕΛΟΥΣ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ ΤΕΛΕΣΘΕΙΣΑΙ, μεταξύ των οποίων αναμφισβητήτως συμπεριλαμβάνονται και εκείναι τας οποίας ετέλεσεν ο υποστάς και την ποινήν του ΠΑΝΤΕΛΟΥΣ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ κληρικός, αποκοπείς τελείως εκ του χριστεπωνύμου πληρώματος της Εκκλησίας, διότι τυγχάνων καθηρημένος απετόλμησεν ενέργειαν οιουδήποτε ιερατικού.»

[Παναγιωτάκου, Π, Σύστημα του Εκκλησιαστικού δικαίου κατά την εν Ελλάδι ισχύν αυτού, τομ. 3, επιμέλεια ανατύπωσης Γ. Πουλής, σελ. 290.]

Ο ψευδοπατριάρχης Φιλάρετος τα πρώτα λίγα χρόνια της εγκληματικής δράσης του στην Ουκρανία ήταν καθηρημένος, τις επόμενες δεκαετίες είναι παντελώς αφορισμένος, αποκομένος τελείως του χριστεπωνύμου πληρώματος της Ορθοδόξου Εκκλησίας, γιατί ως καθηρημένος τελούσε ιερατικές πράξεις.

Ο ψευδεπίσκοπος Επιφάνιος δεν είναι χειροτονία ενός καθηρημένου κληρικού αλλά χειροτονία ενός παντελώς αφορισμένου, όπως και η Φιλαρετική παρέα του των υπολοίπων ψευδεπισκόπων των συγκροτούντων τον θίασο της εκκλησιαστικής αλητείας στο ιερό σώμα της Εκκλησίας μας.

Ο πατριάρχης Βαρθολομαίος και η σύνοδός του αποδεχόμενοι κύρος σε χειροτονίες που τελέστηκαν από παντελώς αφορισμένο, τελούντος εκτός Εκκλησίας, διακήρυξαν με τον πιό επίσημο εκκλησιαστικά τρόπο, με σύνοδο, γυμνή τη κεφαλή, εν μέση Εκκλησία, την περιφρόνηση τους προς την δογματική πίστη και την κανονική παρακαταθήκη της Εκκλησίας μας. Περισσότερο σαφής και ευθεία προσβολή προς το δόγμα και τους κανόνες δεν γίνεται.

Αυτό πράττουν και όσοι στην Ελλάδα, στην Αλεξάνδρεια και στην Κύπρο συμπράττουν σε αυτά τα ανοσιουργήματα.

Έχουν αναδειχθεί τόσες πτυχές του Ουκρανικού ζητήματος, από τότε που ξεκίνησε, που έχουν καταπέσει πλέον οι ψευδοϊστορικές και ψευδοκανονικές μεθοδεύσεις των Φαναριωτών. Όσοι συνεχίζουν σε Ελληνόφωνες Εκκλησίες να υποστηρίζουν και συντάσονται στις διαπραχθείσες βλασφημίες και στην βεβήλωση του ιερού σώματος της Εκκλησίας του Χριστού είναι πλέον όσοι έχουν αναθέσει στον εαυτό τους τον ρόλο του χρήσιμου ηλίθιου. Ας μην λησμονούν όμως ότι ενώπιον του φοβερού βήματος του δικαιοκρίτου Χριστού δεν υπάρχει απαλλαγή λόγω ηλιθιότητος.    


Δ.Ο.

2 thoughts on “Έχουν κύρος οι χειροτονίες ενός αφορισμένου; Στον απόηχο ενός ανίερου συλλείτουργου.

  1. Χεῖρας ταχέως μηδενὶ ἐπιτίθει, μηδὲ κοινώνει ἁμαρτίαις ἀλλοτρίαις· σεαυτὸν ἁγνὸν τήρει.
    Τινῶν ἀνθρώπων αἱ ἁμαρτίαι πρόδηλοί εἰσι, προάγουσαι εἰς κρίσιν, τισὶ δὲ καὶ ἐπακολουθοῦσιν·

    Νὰ μὴ βάζῃς γρήγορα τὰ χέρια σου εἰς κανένα πρὸς χειροτονίαν, οὔτε νὰ γίνεσαι συμμέτοχος καὶ συνυπεύθυνος εἰς ξένας ἁμαρτίας, τὰς ὁποίας ἑπόμενον εἶναι νὰ διαπράξῃ ὁ ἀναξίως χειροτονηθείς. Διατήρει τὸν ἑαυτόν σου καθαρὸν καὶ ἀπὸ ἰδικάς σου, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ ξένας ἁμαρτίας.
    Διὰ νὰ ἐπανέλθω δὲ εἰς τὴν προτροπήν μου τοῦ νὰ μὴ θέτῃς γρήγορα τὰ χέρια σου εἰς κανένα, σοῦ ὑπενθυμίζω, ὅτι μερικῶν ἀνθρώπων αἱ ἁμαρτίαι εἶναι ὁλοφάνεροι, καὶ ξεπροβάλλουν, ὥστε διευκολύνουν τὴν κρίσιν τῶν ἄλλων δι’ αὐτάς. Εἰς μερικοὺς ὅμως φανερώνονται ὕστερα ἀπὸ χρόνον ἀρκετόν.
    (Πρόσεχε, λοιπόν, να μη χειροτονής κάτι τέτοιους ανθρώπους).
    Πρός Τιμόθεον Α
    Κεφ.5,22,24

    • Ξεκαθαρίζω, ότι δεν αναφέρομαι στις (χειροτονίες) του καθηρημένου.
      Εγώ αναφέρομαι εδώ:
      Οὔτε νὰ γίνεσαι συμμέτοχος καὶ συνυπεύθυνος εἰς ξένας ἁμαρτίας, τὰς ὁποίας ἑπόμενον εἶναι νὰ διαπράξῃ ὁ ἀναξίως χειροτονηθείς.
      (Ο πατριάρχης Βαρθολομαίος και η σύνοδός του αποδεχόμενοι κύρος σε χειροτονίες που τελέστηκαν από παντελώς αφορισμένο, τελούντος εκτός Εκκλησίας, διακήρυξαν με τον πιό επίσημο εκκλησιαστικά τρόπο, με σύνοδο, γυμνή τη κεφαλή, εν μέση Εκκλησία, την περιφρόνηση τους προς την δογματική πίστη και την κανονική παρακαταθήκη της Εκκλησίας μας. Περισσότερο σαφής και ευθεία προσβολή προς το δόγμα και τους κανόνες δεν γίνεται).

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s