Καθαιρετέος ο Αμερικής Ελπιδοφόρος.

Κώστας Νούσης

Αφορμή του παρόντος σύντομου σχολιασμού αποτέλεσε η νομικίστικη προσέγγιση του ζητήματος της βάπτισης από τον δικηγόρο Αναστάσιο Βαβούσκο στο πρόσφατο άρθρο του «η βάπτιση στη Γλυφάδα και η κανονική αποτίμησή της»1. Προσπαθώντας εκεί να περισώσει το κανονικό κύρος της βαπτίσεως των μικρών παιδιών – για τα οποία κανείς δεν έθεσε ζήτημα, αθώα γαρ – χάνει την ουσία: με την πράξη του ο Αμερικής δημιουργεί κανονικό δεδικασμένον, αν θέλουμε να μιλήσουμε στη δικηγορίστικη διάλεκτο και με τη σχετική δαιδαλώδη συλλογιστική της.

Το πρόβλημα είναι ξεκάθαρο: με την ενέργειά του ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής κατ’ ουσίαν – και αυτή μας ενδιαφέρει – έκανε αποδεκτά εκ προσώπου της Ορθόδοξης Εκκλησίας, λόγω του θεσμικού του ρόλου – δύο τινά: α) την αναγνώριση του γάμου των ομοφυλοφίλων και β) τη δυνατότητά τους να υιοθετούν τέκνα. Και αυτά από Κανονικής απόψεως, κ. δικηγόρε και άρχοντα του Οικουμενικού θρόνου, είναι παντελώς απαράδεκτα, αντικανονικά και κατακριτέα. Μόνα τους – πέρα από την υφαρπαγή της κανονικής άδειας από τον Μητροπολίτη Γλυφάδας με πλάγιο και πονηρό τρόπο δια της αποκρύψεως – είναι αρκετά να τον οδηγήσουν σε τιμωρία – καθαίρεση. Και όχι απλά για λόγους νομικούς – επειδή παρέβη κάποιους νόμους και κανόνες γραπτούς, έστω και αν αυτοί είναι εκκλησιαστικοί – αλλά επειδή εισάγει καινά δαιμόνια στην Εκκλησία, αντιπαραδοσιακά και όλως απαράδεκτα και αήθη. Εξέθεσε δε ταυτοχρόνως και το Οικουμενικό Πατριαρχείο και σκανδάλισε τη σύνολη Ορθοδοξία.

Το Άγιο Όρος μίλησε, αν και όχι με αυστηρότητα, ως θα ώφειλε. Η Εκκλησία της Ελλάδος παρέπεμψε το ζήτημα στο Πατριαρχείο, ως πάλι ώφειλε, ωστόσο θα έπρεπε να τοποθετηθεί άμεσα και ξεκάθαρα. Τον τελικό λόγο έχει το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης. Όσο καθυστερεί, τόσο εκτίθεται στα μάτια όλων μας. Και η προβλεπόμενη ποινή είναι, κατά τη γνώμη μου, μονόδρομος. Εκτός και αν ο Αμερικής ζητήσει ταπεινά συγγνώμη από τους απανταχού Ορθοδόξους. Τότε θα χωρέσει και για αυτόν η εκκλησιαστική οικονομία, όπως έγινε με το κύρος της βάπτισης των ανηλίκων του ομόφυλου ζεύγους.

Λάρισα, 1-8-2022


1 https://www.romfea.gr/katigories/10-apopseis/51431-i-vaptisi-sti-glyfada-kai-i-kanoniki-apotimisi-tis

5 thoughts on “Καθαιρετέος ο Αμερικής Ελπιδοφόρος.

  1. Καμία νομική παραχώρηση (δικαιώματα) στους σοδομίτες. Ούτε γάμους, υιοθεσίες, παρελάσεις……Τέλος
    Όσο για τον άλλον/-ους, καθυστερεί/-ουν την δημόσια ομολογία μετανοίας.

  2. Από «κανονιστικής» πλευράς αυτό ίσως να ήταν «βάπτισμα» . Από πνευματικής που είναι το πιο σημαντικό, όμως, ήταν ; άραγε τα παιδιά πήραν χρίσμα και απαλλάχτηκαν από το προπατορικό αμάρτημα ; τα Μυστήρια δηλ. είναι ανεξάρτητα από τον τρόπο και τις συνθήκες που γίνονται και δίνουν αναγκαστικά και πάντοτε χάρι ότι κακό και βλάσφημο κάνει ο άνθρωπος πριν ή κατά το Μυστήριο; Και κάτι ακόμα : αυτά τα παιδιά είναι προϊόντα τεχνητής βιολογικής παρέμβασης του ανθρώπου (παρένθετη μητέρα) . Αυτή η παρέμβαση είναι σύμφωνη με τη xριστιανική διδασκαλία και το θέλημα του Θεού και τεκνογονία μέσα στο πλαίσιο ενός χριστιανικού γάμου-Μυστηρίου με ευλογία ; άραγε έχει πάρει θέση η εκκλησία μας γιαυτά τα θέματα ; διότι κατά τον Αγ Νικόλαο Καβάσιλα αρετή είναι κάθε τι σύμφωνο με το θέλημα του θεού και κακία κάθε τι αντίθετο στο θέλημα του Θεού.

  3. Δεν μας εκπλήσσει το γεγονός ότι η μία, μετά την άλλη, οι φιλοπατριαρχικές γραφίδες, επιχειρούν τεχνηέντως να δικαιολογήσουν την αθλιότητα του αρχιεπισκόπου Αμερικής και με τον τρόπο αυτό να απαμβλύνουν και διασκεδάσουν τον αρνητικότατο αντίκτυπο και υποβαθμίσουν το δεινό σκανδαλισμό που δημιουργήθηκε στις συνειδήσεις και τις ψυχές των ορθοφρονούντων πιστών ένεκα του προαναφερθέντος ανοσιουργήματος.
    Μόνο που μάλλον ματαιοπονούν.
    Το μόνο που θα «κατορθώσουν», το βλέπουμε ήδη, έγκειται στο να αποσπάσουν τα εύσημα, της «πολιτικά ορθής» θολοκουλτούρας, όπως αυτή εκφράζεται από το ποικίλο συστημικό κατεστημένο, κυρίως από τη ρυπαρότερη και ελεεινότερη εκδοχή του, τη δημοσιογραφική.
    Ο πιστός λαός, η αγρυπνούσα και γρηγορούσα εκκλησιαστική συνείδηση, έχει στιγματίσει το ανήκουστο αίσχος και τους αυτουργούς της καθώς και τους θεωρητικούς υποστηρικτές του και όσους επιχείρησαν και επιθυμούν να το συγκαλύψουν.
    Συγχαίρω τον κ. Κώστα Νούση (παλαιό μου γνώριμο από τα φοιτητικά μας χρόνια) για τη συγκεκριμένη προσέγγιση. Θεωρώ ότι εκφράζει το φρόνημα των ορθώς σκεπτομένων πιστών.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s