Ανοιχτή Επιστολή Υγειονομικών Απεργών Πείνας προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

1. Ζωής Βαϊοπούλου του Ιωάννη, απεργού πείνας έξω από το Υπουργείο Υγείας, προσωρινά διαμένουσας στην Αθήνα, οδός Αριστοτέλους αρ. 17

2. Λάμπρου Τσιάπαλη του Κωνσταντίνου, απεργού πείνας έξω από το Υπουργείο Υγείας, προσωρινά διαμένοντος στην Αθήνα, οδός Αριστοτέλους αρ. 17

3. Περικλή Καρολίδη του Δημητρίου, απεργού πείνας έξω από το Υπουργείο Υγείας, προσωρινά διαμένοντος στην Αθήνα, οδός Αριστοτέλους αρ. 17

4. Ειρήνης Κατάκου του Παναγιώτη, απεργού πείνας έξω από το Υπουργείο Υγείας, προσωρινά διαμένουσας στην Αθήνα, οδός Αριστοτέλους αρ. 17

ΠΡΟΣ

Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο

…………………………………..

Μακαριώτατε

A. Είμαστε υγειονομικοί, οι οποίοι είχαμε αρχικά τεθεί σε αναστολή από το Υπουργείο Υγείας από την 1-9-2022 μέχρι την 31-3-2022 γιατί δεν είχαμε κάνει το πειραματικό εμβόλιο κατά του κορονοϊού που συνιστά ο δικηγόρος κ. Πλεύρης και η Επιτροπή, στην οποία έχει δοθεί το ακαταδίωκτο! Εμείς οι υγειονομικοί σε αναστολή (που παλιά μας χειροκροτούσαν όλοι από τα μπαλκόνια τους, όταν διακινδυνεύαμε τη ζωή μας για να σώσουμε τους ασθενείς μας), από την 21-3-2022 ξεκινήσαμε απεργία πείνας έξω από το Υπουργείο Υγείας στην προσπάθειά μας μήπως ευαισθητοποιηθεί ο Υπουργός Υγείας κ. Πλεύρης ή έστω η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Κα Γκάγκα, η οποία τυγχάνει συνάδελφός μας (αυτό το έχουμε γνωστοποιήσει επίσημα τόσο στον Υπουργό Υγείας, όπως προκύπτει από τα έγγραφά μας που έλαβαν αρ. πρωτ. 1168/21-3-2022, 1169/21-3-2022, 1170/21-3-2022, 1171/21-3-2022, 1240/28-3-2022 όσο και στην Αναπληρώτρια Υπουργό Υγείας, όπως προκύπτει από τα έγγραφά μας που έλαβαν αρ. πρωτ. 137/21-3-2022, 138/21-3-2022, 139/21-3-2022, 140/21-3-2022, και 144/28-3-2022). Σημειωτέον ότι αρχικά ήμασταν έξι(6) απεργοί πείνας και πλέον μείναμε τέσσερις(4) αφού η Σοφία και ο Νίκος κατέρρευσαν.

Δυστυχώς όχι μόνο κανένας τους δεν ευαισθητοποιήθηκε να έρθει, έστω από ανθρώπινο ενδιαφέρον, να δει τι κάνουμε ή να μας ανεβάσουν έστω στο γραφείο τους να συζητήσουμε, αλλά την 31-3-2022 οι ως άνω αποφάσισαν την παράταση της αναστολής μας μέχρι την 31-12-2022!, ήτοι για επτά(7) ακόμα μήνες με πρόσχημα την πανδημία που υποχωρεί, παρότι πλέον οι ανωτέρω έχουν συναινέσει να ανοίξουν τα γήπεδα!!!! με πληρότητα 100%!!!! (δείτε τι έγινε το Σαββατοκύριακο με χιλιάδες φιλάθλους στα γήπεδα χωρίς μάσκες), τα κέντρα διασκέδασης με εκατοντάδες θαμώνες καθημερινά ενώ πλέον έχουμε συναυλίες και συγκεντρώσεις χιλιάδων πολιτών αφού πλέον το Υπουργείο Υγείας έχει δώσει το πράσινο φως για όλες τις εκδηλώσεις. Αυτά συμβαίνουν στην Ελλάδα την ίδια στιγμή μάλιστα που στα περισσότερα μέρη του κόσμου καταργούνται όλα τα μέτρα για τον κορωνοιό (ακόμα και η χρήση μάσκας).

Σημειωτέον ότι ο Υπουργός Υγείας κ. Πλεύρης, σε τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε την 1-4-2022 σε τηλεοπτικό σταθμό, δήλωσε ότι «Η Γενική Γραμματέας Δημόσιας Υγείας, η κυρία Αγαπηδάκη, έχει παρουσιάσει στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων ένα πλάνο συνολικής αποκλιμάκωσης των μέτρων, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και το ενδεχόμενο, κατά τους θερινούς μήνες, να μη χρειάζεται επίδειξη πιστοποιητικού για είσοδο σε χώρους, όπως ισχύσει αυτή τη στιγμή», ήτοι εξετάζεται να μπαίνουν παντού οι ανεμβολίαστοι και να σταματήσει ο διαχωρισμός των πολιτών. Στην συνέχεια, ο κ. Πλεύρης παραδέχθηκε ότι «έγινε μία Σύσταση από την Κομισιόν σε όλα τα κράτη μέλη να ενοποιήσουμε τους χρόνους των πιστοποιητικών. Δηλαδή του πιστοποιητικού εμβολιασμού που είναι στο 9μηνο σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση και του πιστοποιητικού νόσησης που είναι στο 6μηνο». Δηλαδή ο κ. Πλεύρης παραδέχθηκε ότι τα πιστοποιητικά εμβολιασμού και νόσησης είχαν μικρότερη διάρκεια στην Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και κατόπιν τούτου το πιστοποιητικό εμβολιασμού θα έχει πλέον διάρκεια 9 μήνες, όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση (ενώ στην Ελλάδα ήταν 7) και το πιστοποιητικό νόσησης θα έχει διάρκεια 6 μήνες όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση (ενώ στην Ελλάδα ήταν 3). Σημειωτέον, στην άνω τηλεοπτική συνέντευξη ο κ. Πλεύρης ανέφερε, επί λέξει: «η χώρα μας λόγω του ότι ήθελε να ενισχύσει τον εμβολιασμό αυτούς τους χρόνους τους είχε συντμήσει»!!!!!

Πέρα από το γεγονός ότι η ενίσχυση του εμβολιασμού δεν μπορεί να γίνει διά της επιβολής της και της υποχρεωτικότητας αυτής (με μέτρα που εφαρμόζονται μόνο στην Ελλάδα και σε καμία άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης!), εμείς επισημαίνουμε ότι Θεμέλιο της Δημοκρατίας είναι ο έλεγχος και τέτοιος έλεγχος δεν υφίσταται με το αντισυνταγματικό ακαταδίωκτο που έχει χορηγηθεί στα μέλη της Επιτροπής.

Β. Όλος ο Νομικός κόσμος έχει εκφραστεί, άμεσα ή έμμεσα, κατά της υποχρεωτικότητας εμβολιασμού που δυστυχώς επιβλήθηκε μόνο σε εμάς. Ειδικά αυτή την περίοδο που νοσούν και μεταδίδουν τον ιό το ίδιο και οι τριπλοεμβολιασμένοι έχει καταρριφθεί κάθε σχετικό επιχείρημα της Επιτροπής με το ακαταδίωκτο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι τριπλοεμβολιασμένοι όχι απλά μεταδίδουν το ίδιο τον ιό αλλά και νοσούν, αφού την 4-4-2022, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΕΟΔΥ, το 41% όσων βρίσκονταν στις ΜΕΘ ήταν τριπλοεμβολιασμένοι!

Εμείς μόνο να επισημάνουμε ότι είναι ενάντια στον Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας οιαδήποτε Υποχρεωτική πράξη, ενάντια στο Σύνταγμα, ενάντια σε Διεθνείς Συνθήκες και Συμβάσεις ενώ πρόσφατα και το Συμβούλιο της Ευρώπης με το Ψήφισμα 2361, το οποίο υπερψήφισε και η χώρα μας, ορίζει: «7.3.1. Να διασφαλιστεί πως οι πολίτες ενημερώνονται ότι ο εμβολιασμός δεν είναι υποχρεωτικός και ότι κανείς δεν θα υποστεί πίεση με πολιτικά, κοινωνικά ή άλλα μέσα για να εμβολιαστεί εάν δεν το επιθυμεί».

Υπό τα νέα δεδομένα το Υπουργείο Υγείας ανέστειλε την εφαρμογή του αντισυνταγματικού προστίμου των εκατό(100) ευρώ που επέβαλε σε οποιονδήποτε άνω των 60 ετών δεν εμβολιάζετο ενώ την 8-4-2022 που συζητήθηκε η προσφυγή κάποιων συνταξιούχων στο Συμβούλιο της Επικρατείας(κατά του προστίμου), το Ελληνικό Δημόσιο στην ουσία δεν παρέστη και δεν κατέθεσε καν υπόμνημα, όπως ενημερωθήκαμε, αφού συνάδελφοί μας βρέθηκαν την συγκεκριμένη ημέρα έξω από το το ΣτΕ για να στηρίξουν έμπρακτα τους γονείς μας και τους παππούδες μας.

Πλέον καμία χώρα δεν εφαρμόζει υποχρεωτικότητα και δυστυχώς μόνο εμείς παραμένουμε σε ομηρία αφού τεθήκαμε, εκ νέου, σε αναστολή μέχρι την 31-12-2022!!! (την ώρα που ανοίγουν όλες οι δραστηριότητες) και με πολλούς κορυφαίους Γιατρούς και Ερευνητές σε όλο τον κόσμο να ζητούν τη λήξη της πανδημίας του κορονοιού, μεταξύ των οποίων και ο Καθηγητής του Κορυφαίου Αμερικανικού Πανεπιστημίου Στάνφορντ, ο κ. Ιωαννίδης.

Τέλος, θέλουμε να σας γνωρίσουμε ότι εργάζονται κανονικά σήμερα στο ΕΣΥ δέκα χιλιάδες (10.000) συνάδελφοί μας, οι οποίοι αρνήθηκαν να κάνουν το τρίτο εμβόλιο και στην ουσία εργάζονται ανεμβολίαστοι. Αυτούς δεν τόλμησε να τους διώξει ο κ. Πλεύρης γιατί μετά τις 7.000 αναστολές σε εμάς, εάν προστίθεντο άλλες 10.000, μπορούσε κάποιος εύκολα να αντιληφθεί τί θα συνέβαινε στο διαλυμένο-και από τις αναστολές- ΕΣΥ, όπου έχει αυξηθεί η θνητότητα σε πολύ μεγάλο ποσοστό σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κάποιοι είναι βέβαιο ότι πρέπει να λογοδοτήσουν για αυτό!

Γ. Μακαριώτατε

Έχουμε αποστείλει σχετικά εξώδικα στο Υπουργείο Υγείας, στον Πρωθυπουργό και στα κόμματα της αντιπολίτευσης για τη βάναυση μεταχείρισή μας (στην πρόσφατη συγκέντρωσή μας στο Σύνταγμα έριξαν χημικά σε εμάς που είμαστε απεργοί πείνας γιατί ζητήσαμε να καταθέσουμε ένα Ψήφισμα και αρχικά δεν μας επιτράπηκε!), πλην, όμως, ουδείς έχει ανταποκριθεί μέχρι σήμερα ενώ τα Μ.Μ.Ε. που είναι υπερευαίσθητα σε άλλες περιπτώσεις απεργών πείνας, αποκρύπτουν συστηματικά την περίπτωσή μας, εξωθώντας μας στην ουσία στον αργό θάνατο.

Επειδή η Εκκλησία είναι το τελευταίο αποκούμπι μας (και ο Θεός η τελευταία ελπίδα μας, από όπου και αντλούμε δύναμη και δεν έχουμε καταρρεύσει μέχρι σήμερα), θέλουμε να ζητήσουμε να δημοσιοποιήσετε το θέμα μας και να παρέμβετε προσωπικά στον ίδιο τον Πρωθυπουργό προκειμένου να δώσει λύση στην ομηρεία και το δράμα 7.000 υγειονομικών και των οικογενειών αυτών που κυριολεκτικά πένονται. Δεν είμαστε αντιεμβολιαστές, είμαστε υγειονομικοί που προστατέψαμε τον εαυτό μας πριν την έλευση του εμβολίου, γνωρίζουμε να λαμβάνουμε μέσα προστασίας και ζητάμε να επιστρέψουμε στην εργασία μας με τις ίδιες προϋποθέσεις που εργάζονται οι 10.000 συνάδελφοί μας, οι οποίοι στην ουσία είναι ανεμβολίαστοι, αφού αρνήθηκαν να κάνουν την τρίτη δόση. Δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπιζόμαστε με τέτοια βαναυσότητα όταν μάλιστα ουδέν παράνομο έχουμε πράξει επειδή αρνούμαστε την υποχρεωτικότητα σε ιατρική πράξη.

Είμαστε κατά οποιασδήποτε υποχρεωτικότητας και υπέρ του αυτεξουσίου, που ο ίδιος ο Θεός και ο Χριστός μας αναγνώρισε, αφού σε ουδένα επέβαλε να Τον ακολουθήσει. Ούτε ο Χριστός δίδαξε υποχρεωτικότητα ούτε η Εκκλησία την επέβαλε στο ποίμνιό της! Αρχικά καταδικαστήκαμε σε οικονομική ανέχεια και εξαθλίωση και σήμερα σε θάνατο ενώ σε κάποιες αναφορές («παροιμίες») της η Παλαιά Διαθήκη εξισώνει τη στέρηση βιοπορισμού με δολοφονία.

Δ. Μακαριώτατε

Ζητάμε τη βοήθειά σας και την παρέμβασή σας γιατί, δυστυχώς, ελάχιστοι Μητροπολίτες δίχασαν τον λαό φτάνοντας στο σημείο να αποπέμψουν Ιερείς επειδή δεν έκαναν το εμβόλιο! Και μάλιστα τη στιγμή που η Επίσημη Πολιτεία δεν έχει επιβάλλει υποχρεωτικότητα στους Ιερείς! Είναι ολισθηρό ατόπημα η Κεφαλή της Εκκλησίας να διχάζει αντί να ενώνει, να διαχωρίζει τους ιερείς και τους Χριστιανούς σε παιδιά και αποπαίδια (με αφορμή μάλιστα ένα πειραματικό εμβόλιο και μία υποχρεωτική ιατρική πράξη), στερώντας την αλληλεγγύη από το ποίμνιο. Η αλληλεγγύη είναι το γνώρισμα της Εκκλησίας ενώ έχουν γίνει καταγγελίες από υγειονομικούς ότι κάποιες Εκκλησίες τους αρνήθηκαν οιαδήποτε βοήθεια γιατί ήταν ανεμβολίαστοι!

Ήτοι, η Εκκλησία που βοηθά κάθε αναξιοπαθούντα, που παρέχει βοήθεια σε οποιονδήποτε την έχει ανάγκη (ανεξαρτήτως εθνικότητας, φύλου, θρησκείας, πεποιθήσεων), αρνήθηκε την βοήθεια σε Έλληνες Υγειονομικούς (η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι) γιατί αρνήθηκαν μία υποχρεωτική ιατρική πράξη με ένα πειραματικό εμβόλιο, κατατάσσοντάς τους στην κατηγορία των «λεπρών»! Όμως, ο Χριστός μας δίδαξε την αγάπη, όχι το μίσος και τον διαχωρισμό όπως κάποιοι επιδιώκουν.

Κατόπιν των ανωτέρω, σας παρακαλούμε και πάλι για την Παρέμβασή σας στον Πρωθυπουργό προκειμένου να επανέλθουμε στις θέσεις μας. Αν αρνηθεί, παρακαλούμε να κάνετε Δήλωση υπέρ της επαναφοράς μας στην εργασία, να αποστείλετε εγκύκλιο προς όλες τις Μητροπόλεις να βοηθήσουν τους υγειονομικούς σε αναστολή και να χορηγήσετε οικονομική βοήθεια προς όλα τα μέλη μας που είναι εξαθλιωμένα χωρίς εργασία 8 μήνες (όπως πράττετε με οιονδήποτε άλλον αναξιοπαθούντα που χρήζει βοηθείας).

Σας καλούμε, τέλος, να μας επισκεφθείτε έξω από το Υπουργείο Υγείας (στην οδό Αριστοτέλους) όπου είμαστε 22 ημέρες τώρα σε απεργία πείνας γιατί ο συμβολισμός θα είναι μεγάλος και θα αναδειχθεί ο σημαντικός ρόλος που μπορεί να παίξει η Εκκλησία και στην επίλυση κοινωνικών ζητημάτων και στην άμβλυνση των διαφορών. Θεωρούμε ότι θα είναι καταλυτική η παρέμβασή σας και θα ανυψώσει το κύρος της Εκκλησίας που δυστυχώς έχει τρωθεί με κάποιες παρεμβάσεις μειοψηφίας Μητροπολιτών, που ενισχύουν τον διχασμό μεταξύ εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων. Ως Κεφαλή της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας οφείλετε να παρέμβετε και να αγκαλιάσετε όλα τα παιδιά της, όπως μας αγκαλιάζει όλους ο Χριστός μας και η Παναγία μας.

Εμείς από την πλευρά μας δηλώνουμε και σε εσάς (όπως δηλώσαμε και στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και στον Πρωθυπουργό) ότι πίσω δεν θα κάνουμε και προτιμάμε να πεθάνουμε με αξιοπρέπεια με την απεργία πείνας παρά από οικονομική ανέχεια.

Η παρακαταθήκη που θα αφήσουμε θα είναι η αγάπη των παιδιών μας, των συγγενών μας και εκατομμυρίων Ελλήνων, για τους οποίους είμαστε πρότυπο. Πρότυπο Ελευθερίας αλλά και θυσίας όταν απαιτηθεί. Όπως θυσιάστηκε ο Χριστός μας, θα θυσιαστούμε και εμείς, που είμαστε μηδαμινοί μπροστά σε Αυτόν, προσδοκώντας στην Ανάσταση και την Αιώνια Ζωή.

Ευελπιστώντας στην παρέμβασή σας, σας ευχαριστούμε και ευχόμαστε να έχουμε την ευλογία σας.

Αθήνα, 11 Απριλίου 2022

Οι απεργοί πείνας υγειονομικοί σε αναστολή

32 thoughts on “Ανοιχτή Επιστολή Υγειονομικών Απεργών Πείνας προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.

  1. Ευλογία από τον πνευματικό του έκαστος απεργός πείνας έχει; Είναι σημαντικό αυτό διότι αν δεν έχουν ευλογία τότε το κάνουν από εγωισμό και σίγουρα δεν θα αποτελούν το σωστό παράδειγμα προς μίμηση.

    • εσείς κύριε ο κριτής των όλων , αφού το λέτε έτσι θα ναι! Ας το κάνουν που λέει και ο δωδωνης, αλλιώς ας μείνουν απλήρωτοι και χωρίς δικαίωμα εργασίας ! αμ πως!

  2. «Κάθε Έλληνας που δεν παίρνει, ας είναι και μια φορά στη ζωή του, μια γενναία απόφαση, προδίνει τη ράτσα του. »
    «Τι είναι η αγάπη; Δεν είναι συμπόνια μήτε καλοσύνη. Στη συμπόνια είναι δύο, αυτός που πονάει κι αυτός που συμπονάει. Στην καλοσύνη είναι δύο, αυτός που δίνει κι αυτός που δέχεται. Μα στην αγάπη είναι ένας.»
    (Ο Χριστός ξανασταυρώνεται – Νίκος Καζαντζάκης)

  3. Αναρωτιέμαι αν έχουν την παραμικρή ιδέα από ποιον εχθρό Θεού και ανθρώπων έχουν ζητήσει βοήθεια με αυτήν την επιστολή και επίσης αν έχουν υπόψιν τους ότι ουσιαστικά αυτοκτονούν απιστώντας απέναντι στη θεία Πρόνοια.
    Εύχομαι να τους φωτίσει ο Κύριος, θα είναι κρίμα να χαθούν.

    • Δεν ζητούν από τον Ιερώνυμο να σώσει την ψυχή τους αλλά να αναλάβει τον θεσμικό του ρόλο ως προκαθήμενος (και όχι ως Κεφαλή) της Εκκλησίας της Ελλάδος. Καιρός να αποκαλυφθεί σε περισσότερους η μετάλλαξη των περισσότερων Ιεραρχών.
      Επειδή γράψανε μία επιστολή στον Αρχιεπίσκοπο δεν σημαίνει ότι ακυρώσανε την Πρόνοια του Θεού. Τόσες επιστολές έχουμε ανεβάσει στα ιστολόγια στις οποίες γίνονται εκκλήσεις από αδελφούς Ορθοδόξους προς την Ιερά Σύνοδο για το ένα και το άλλο θέμα. Τί σημαίνει αυτό; Ότι πάψανε να εμπιστεύονται στην Θεία Πρόνοια;
      Να φωτίσει ο Θεός όλους μας να μην χαθούμε.

      • Με παρεξηγήσατε, αγαπητή, την απιστία στη Θεία Πρόνοια την εννοούσα ως προς την απεργία πείνας με στόχο να ανακτήσουν τις εργασιακές θέσεις τους, όχι ως προς την επιστολή στον Αρχιεπίσκοπο. Είναι σαν να λένε στον Κύριο, ότι Αυτός δεν μπορεί να τους φροντίσει, πρέπει οπωσδήποτε να πάρουν τις θέσεις τους πίσω για να επιβιώσουν, πράγμα το οποίο έρχεται σε αντίθεση με την Αγία Γραφή ( «οὐκ ἐπ᾿ ἄρτῳ μόνῳ ζήσεται ἄνθρωπος, ἀλλ᾿ ἐπὶ παντὶ ρήματι ἐκπορευομένῳ διὰ στόματος Θεοῦ» Ματθ. δ’ 4, «μὴ οὖν μεριμνήσητε λέγοντες, τί φάγωμεν ἢ τί πίωμεν ἢ τί περιβαλώμεθα; πάντα γὰρ ταῦτα τὰ ἔθνη ἐπιζητεῖ· οἶδε γὰρ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος ὅτι χρῄζετε τούτων ἁπάντων» Ματθ. 31-32, «οὐ λιμοκτονήσει Κύριος ψυχὴν δικαίαν», Παρ. ι’ 3 κ.α.). Ουσιαστικά θα έχουν αυτοκτονήσει αν συνεχίσουν σε αυτή τη γραμμή και δε γίνει δεκτό το αίτημά τους. Έτσι το καταλαβαίνω με το φτωχό μου το μυαλό, ίσως να σφάλλω. Και απορώ, πώς μπορεί κανείς να περιμένει συμπαράσταση σε αυτό το θέμα από έναν Αρχιεπίσκοπο που είπε ότι από εδώ είναι το εμβόλιο και από εκεί ο τάφος.

        Φυσικά και θέλουμε να μας φωτίζει όλους ο Κύριος, δεν είμαστε σωσμένοι, αλίμονο. Απλά λυπάμαι να σκέφτομαι ότι μπορεί να χαθούν τέσσερις ζωές και ισάριθμες ψυχές έτσι.

      • Κυρία Βασιλική επιτρέψτε μου.
        Νομίζω ότι όλα αυτά δεν γίνονται απλά για τις θεσούλες. Αν ήταν έτσι θα τρυπιόντουσαν και το θέμα θα είχε λήξει. Αυτό που γίνεται ξεπερνάει τους ίδιους και αγγίζει όλους εμάς. Αφορά κι εμάς δηλαδή για πολύ σοβαρούς λόγους που νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουμε. Και πιστεύω ότι εάν είχαν πέσει οι υγειονομικοί θα είχαν προχωρήσει και σε άλλες ομάδες.
        Είναι ένας αγώνας μέσα στα ανθρώπινα όρια χωρίς να αποκλείει την Θεία Πρόνοια. Αγωνίζομαι όπως μπορώ και όσα δεν μπορώ (τα περισσότερα) τα εναποθέτω στην Πρόνοια του Θεού.
        Και οι πρόγονοί μας θα μπορούσαν να μην πάνε στον πόλεμο, το έκαναν όμως, έβαλαν την ζωή τους μπροστά για έναν ιερό σκοπό. Οι πρόγονοί μας που σκοτώθηκαν στον πόλεμο αυτοκτόνησαν; Αν εισβάλλουν αυτήν την στιγμή εχθροί στην Πατρίδα μας θα κάτσουμε να τους αφήσουμε «για να μην αυτοκτονήσουμε»; Σήμερα εισβάλανε στο σώμα μας, να το κακομεταχειριστούν και να του αφαιρέσουν το αυτεξούσιο. Πόλεμος είναι και αυτός και μάλιστα ο χειρότερος διότι αν τα σχέδιά τους προχωρήσουν δεν θα στερηθούμε την γήινη Πατρίδα μας αλλά την αιώνια.
        Είναι κάποια λεπτά θέματα αυτά για την Εκκλησία το καταλαβαίνω. Απλά καταθέτω τις σκέψεις μου αδελφή να με συγχωρείτε.

    • ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΑ ΠΩΣ ΤΟΝ ΦΕΡΝΟΥΝ ΠΡΟ ΤΩΝ ΕΥΘΥΝΩΝ ΤΟΥ;;
      ΚΑΛΑ, ΑΡΑΞΕ ΣΥ ΣΤΟΝ ΚΑΝΑΠΕ.
      ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΑΣ ΣΩΖΕΙ.Ἔ;;

  4. Αγαπητή μας αδελφή Φαίη,

    κατ’ αρχήν δεν είμαι κυρία, δευτερεύουσα είμαι. 🙂

    Καταλαβαίνω ότι διαφέρουν οι οπτικές μας. Να’ ναι ευλογημένο.
    Απλά έχω κατά νου ότι για το Χριστιανισμό η αυτοκτονία επιτρέπεται, όπως τουλάχιστον βλέπουμε στα Συναξάρια, μόνο προς αποφυγή σεξουαλικής κακοποίησης, γι’ αυτό και κάποιοι αυτόχειρες αγίασαν παρά την αυτοχειρία τους.

    Ταπεινά θαρρώ πως άλλο πράγμα είναι ο πόλεμος, όπου παίρνω ένα όπλο για να υπερασπιστώ την Πατρίδα έστω και φονεύοντας, και άλλο η αυτοστέρηση τροφής, έστω και ως οδός διαμαρτυρίας για ένα πολυεπίπεδο αίσχος όπως το εν λόγω. Επ’ ουδενί λόγω δε θέλω να πω ότι δε με αγγίζει αυτό που συμβαίνει. Ανέφερα, όμως, σε άλλο σχόλιο, ότι από τους εδώ Υγειονομικούς έχω ακούσει μαρτυρία για το πόση βοήθεια δέχονται απροσδόκητα από ανθρώπους, ώστε να είναι εμφανέστατη η θεία επέμβαση. Στα μάτια μου αυτό είναι η πίστη στην πρόνοια, το να παλεύω μεν, αλλά αφήνοντας την έκβαση στη βουλή του Κυρίου. Αν θέλει ο Κύριος να με κρατήσει στη ζωή, εμένα που δεν έχω πόρους επιβίωσης, θα με κρατήσει με τον τρόπο που Αυτός θα επιλέξει, όπως έχει κάνει αμέτρητες φορές εδώ και χιλιετίες. Αν δε θέλει, θα φύγω ως Μάρτυρας από πείνα, δίψα, κακουχίες λόγω ένδειας και θα πάω κοντά Του μια ώρα νωρίτερα, αρνούμενη να προσκυνήσω το αντίχριστο πνεύμα των καιρών. Η πλήρης αποχή από την τροφή όχι για λόγους άσκησης και με εφόδιο τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος ούτε αναγκαστικά λόγω έλλειψης τροφής αλλά ως αυτόβουλος και εκβιαστικός τρόπος επίτευξης ενός σκοπού δεν ξέρω κατά πόσο εντάσσεται στο πνεύμα της Ορθοδοξίας. Εμένα μου θυμίζει επιβολή ιδίου θελήματος.

    Και πάλι μπορεί να σφάλλω, πάντως αυτό αντιλαμβάνεται η φτωχή μου αντίληψη. Έχετε βρει εσείς κάτι παρόμοιο στην Ορθόδοξη Παράδοση; Προσωπικά αυτά τα έχω ακούσει μόνο από χώρους αναρχικών, βουδιστών κλπ, αλλά όχι Ορθοδόξων. Σας ρωτώ, επειδή είναι περιορισμένες οι γνώσεις μου, ίσως αγνοώ κάτι. Να με συγχωρείτε και εμένα.

    Ευλογείτε και ευχαριστώ πολύ για τον κόπο σας να απαντήσετε.

    • Κατ’ αρχάς να διευκρινίσω ξανά ότι εκφράζω την προσωπική μου διαίσθηση αλλά και αυτά που έχω αποκομίσει κατόπιν συζητήσεως του θέματος με άλλους αδελφούς. Το διευκρινίζω για τον κύριο σε άλλο ιστολόγιο που μου προκαλεί γέλωτα ασχολούμενος συνέχεια με το τί γράφω (να ‘μουν και κανα σημαντικό πρόσωπο!) παραθέτοντας αδιακρίτως Πατερικές πηγές για να δείξει πόσο ευρυμαθής είναι! Στο θέμα μας τώρα και σύντομα. Εσείς βλέπετε αυτοκτονία, εγώ βλέπω αυτοθυσία. Επαναλαμβάνω, οι άνθρωποι αγωνίζονται για θέματα ολόκληρου του κλάδου τους και για τις τύχες όλων μας, όσον αφορά την επιβολή του διαβολίου στο σώμα μας. Η αυτοκτονία που λέτε εσείς έχει κυρίαρχα τα στοιχεία της αυτοπαγίδευσης και της απελπισίας. Εγώ δεν τα βλέπω αυτά εδώ. Δεν έχω βέβαια το ανώτερο χάρισμα της διακρίσεως των πνευμάτων για να ξέρω τι συμβαίνει στις καρδιές του καθενός, ούτε πιστεύω ότι το έχετε κι εσείς, γι΄ αυτό λέω ότι πρέπει να προσέχουμε πάρα πολύ πριν καταδικάσουμε τον καθένα. Και δεν είμαστε όλοι Αββάδες και Στυλίτες για να καταφεύγουμε αποκλειστικά σε πνευματικά μέσα για την επίλυση τέτοιων δεινών καταστάσεων. (Μακάρι να γίνουμε μια μέρα). Ούτε μπορούμε να γνωρίζουμε τις σιγανές προσευχές αυτών των ανθρώπων. Από τα χαμηλά όμως ξεκινάμε για να πάμε στα υψηλά και ο Θεός θα κοιτάξει την καρδιά μας, την προαίρεσή μας και θα βρει την ευκαιρία να μας τραβήξει κοντά Του μέσα από οποιαδήποτε κατάσταση.

      Αυτά και ο Θεός να μας φωτίζει όλους.

      • Αγαπητή αδερφή Φαίη, τα λες πολύ σωστά, αυτό ακριβώς είναι το σκεπτικό όλων μας, δεν στεναχωριώμαστε για τις θέσεις μας. Αν ήταν έτσι όπως πολλοί θα το είχαμε κάνει! Η συνείδηση δεν μας επιτρέπει να υποκύψουμε και όχι η υπερηφάνεια.
        Μακάρι να είχα και εγώ την αυτοθυσία να συμμετείχα στον αγώνα των συναδέλφων!

    • ΘΑ ΗΤΑΝ ΙΔΙΟΝ ΘΕΛΗΜΑ, ΕΑΝ ΜΑΧΟΝΤΑΝ ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ. ΤΩΡΑ ΟΜΩΣ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ «ΚΟΙΝΟΝ ΑΓΩΝΑ» ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑΡΗΔΕΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΧΘΕΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΕΙΝΑΣ ΤΟΥ ΚΟΥΦΟΝΤΙΝΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΤΟΥ ΥΠΟΘΕΣΗ…

      • Αδελφέ, καλύτερα να μην γινόταν τίποτε απ’ όλα αυτά. Να ευχόμαστε να κλείσει χθες το θέμα να μην χάσουμε ανθρώπους.

  5. Ἀφῆστε τὰ λόγια καὶ κατεβῆτε αὔριο Πέμπτη 14/4 στὶς 5μμ στὴν ὁδὸ Ἀριστοτέλους 17 !!
    Ἄϊντε ἀθηναίϊκα γαϊδούρια, !! Κι ἐσεῖς τοῦ ἀθηναϊϊκου συντονιστικοῦ, ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ καὶ ξέρετε πολὺ καλὰ γιατὶ τὸ λέω !

  6. Συν Αθηνά και χείρα κίνει….
    Δεν καταλαβαίνω γιατί αμφισβητούμε κάποιους αδελφούς που χρησιμοποιούν την απεργία πείνας, ως έσχατο (ανθρωπίνως) μέσον πίεσης για τον επιούσιον άρτο τους.
    Ειλικρινά δεν αντιλαμβάνομαι το γεγονός ότι διυλίζουμε αυτούς που παλεύουν για το ψωμί τους και όχι εκείνους που τους το στερούν!

  7. Αγαπητοί αδελφοί, δεν έχουμε την διάκριση των πνευματικών πατέρων ώστε να κρίνουμε την απεργία πείνας γενικώς, και μάλιστα τον αγώνα αυτόν
    των σ υ γ κ ε κ ρ ι μέ ν ω ν ανθρώπων.
    Προς προβληματισμό όμως των αδελφών παραθέτω το γεγονός ότι και ο Άγιος Λουκάς Επίσκοπος Συμφερουπόλεως και Κριμαίας, ο μέγας
    Ομολογητής, έκανε απεργία πείνας με αίτημα την βελτίωση των συνθηκών φυλακίσεώς του από το Σοβιετικό καθεστώς.
    Ευχόμαστε οι πρεσβείες του (και οι ευχές κάποιων σεβαστών παραδοσιακών ιερέων που, σημειωτέων, τους στηρίζουν εμπράκτως) να τους ενισχύουν.

    • Αδελφέ αγαπητέ, συγχωρέστε με, αλλά η ορθοδοξότητα μιας πράξης δεν κρίνεται από το αν την έκανε κάποτε κάποιος μεμονωμένος Άγιος, αλλά από το αν συμφωνεί με την Αγία Γραφή και από τη συμφωνία των Αγίων ως προς αυτήν. Αλλιώς είναι σαν να θεωρούμε τον κάθε μεμονωμένο Άγιο αλάνθαστο. Ο Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας δεν μνημόνευε για καιρό τον αδίκως καθηρημένο ιερό Χρυσόστομο. Ήταν σωστή αυτή του η πράξη; Έχουμε χιλιάδες Συναξάρια Αγίων που περνούσαν φρικτά βασανιστήρια, κάποτε επί χρόνια, χωρίς να διαμαρτυρηθούν. Θα τα αγνοήσουμε επειδή ο πολυαγαπημένος μας Άγιος Λουκάς έκανε απεργία πείνας;
      Συμφωνώ ότι δεν έχουμε την πνευματική διάκριση των Αγίων ώστε να κρίνουμε την απεργία πείνας. Αλλά και η αποδοχή και επιβράβευση αυτής, κρίση είναι, απλά θετική. Έχουμε γι’αυτό την πνευματική διάκριση;

      Εννοείται ότι ευχόμαστε ολόψυχα για τους αδελφούς απεργούς και για όλον τον κόσμο, όλοι χρειαζόμαστε προσευχές.

      Ευλογείτε. Καλή σας Ανάσταση.

      • Αγαπητή και σεβαστή αδελφή Βασιλική. Κανείς δεν στηρίζει την απεργία πείνας αυτή καθαυτή. Τους ανθρώπους στηρίζουμε στον αγώνα που κάνουν, βλέποντας ότι δεν έχει ιδιοτέλεια. Σας προτρέπω να ψάξετε λίγο στο διαδίκτυο να τους ακούσετε πως μιλάνε, πως παρουσιάζουν τον αγώνα που κάνουν. Το θέμα αυτό αφορά ολόκληρη την κοινωνία και εκ των πραγμάτων η έκβαση του ζητήματος των υγειονομικών θα επηρεάσει και άλλους κλάδους. Αν δεν αφορούσε την κοινωνία, δηλαδή σχετιζόταν με την αριστερή διεθνιστική κορεκτίλα τότε να είμαστε σίγουροι ότι θα είχε την δέουσα προσοχή των ΜΜΕξαθλίωσης. Προσωπικά βέβαια να πω ότι δεν με αναπαύει η εστίαση στην υποχρεωτικότητα, τα σκευάσματα είναι δηλητήρια και θα έπρεπε να απαγορευθούν εντελώς. Το έχω αναφέρει στο παρελθόν και ο κύριος Δημήτριος Δασκαλάκης το έχει αναλύσει πολύ καλύτερα από μένα.
        Να επανέλθω. Δεν επιβραβεύουμε αυτόν τον τρόπο διαμαρτυρίας και καλά κάνατε που επισημάνατε κάποια πράγματα για να μην γίνει πρότυπο μίμησης, σκύβουμε όμως στην ανθρώπινη αδυναμία και δίνουμε το χέρι σε αυτούς τους ανθρώπους που αγωνίζονται με τον τρόπο που ξέρουν. Πώς θα κριθούμε εμείς που δεν τους δώσαμε το χέρι την ώρα που αργοπέθαιναν; Θα πούμε στον Κύριο δεν το κάναμε επειδή πέθαιναν με τον λάθος τρόπο; Έχουμε παραδείγματα Αγίων που στήριξαν επαναστάσεις (καλή ώρα ο Άγιος Μακάριος Νοταράς που εορτάζουμε αύριο). Αν οι πρόγονοί μας κάθονταν αδιαμαρτύρητα να δέχονται τον ζυγό στο κεφάλι σήμερα θα ήμασταν Τούρκοι. Έχουμε λοιπόν τα ωραία Συναξάρια των Αγίων και κρατάμε το ήθος, αλλά έχουμε και τους ΠΟΛΕΜΟΥΣ, μία άλλη πραγματικότητα της ζωής. Και σήμερα ΕΧΟΥΜΕ έναν πόλεμο που γιγαντώνεται. Μάλλον αυτό δεν έχουμε καταλάβει. Κρατάμε το ήθος, ας κρατήσουμε ΑΝΟΙΧΤΟΝ και τον νού μας διότι θα δούμε πολλά και αυτήν την φορά ΠΡΕΠΕΙ εμείς οι Ορθόδοξοι να είμαστε ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ.
        Με πολλή αγάπη στην αδελφή μου Βασιλική.

      • «Καὶ τί ἔτι λέγω; ἐπιλείψει γάρ με διηγούμενον ὁ χρόνος περὶ Γεδεών, Βαράκ τε καὶ Σαμψὼν καὶ ᾿Ιεφθάε, Δαυΐδ τε καὶ Σαμουὴλ καὶ τῶν προφητῶν, οἳ διὰ πίστεως κατηγωνίσαντο βασιλείας, εἰργάσαντο δικαιοσύνην, ἐπέτυχον ἐπαγγελιῶν, ἔφραξαν στόματα λεόντων, ἔσβεσαν δύναμιν πυρός, ἔφυγον στόματα μαχαίρας, ἐνεδυναμώθησαν ἀπὸ ἀσθενείας, ἐγενήθησαν ἰσχυροὶ ἐν πολέμῳ, παρεμβολὰς ἔκλιναν ἀλλοτρίων· ἔλαβον γυναῖκες ἐξ ἀναστάσεως τούς νεκροὺς αὐτῶν· ἄλλοι δὲ ἐτυμπανίσθησαν, οὐ προσδεξάμενοι τὴν ἀπολύτρωσιν, ἵνα κρείττονος ἀναστάσεως τύχωσιν· ἕτεροι δὲ ἐμπαιγμῶν καὶ μαστίγων πεῖραν ἔλαβον, ἔτι δὲ δεσμῶν καὶ φυλακῆς· ἐλιθάσθησαν, ἐπρίσθησαν, ἐπειράσθησαν, ἐν φόνῳ μαχαίρας ἀπέθανον, περιῆλθον ἐν μηλωταῖς, ἐν αἰγείοις δέρμασιν, ὑστερούμενοι, θλιβόμενοι, κακουχούμενοι, ὧν οὐκ ἦν ἄξιος ὁ κόσμος, ἐν ἐρημίαις πλανώμενοι καὶ ὄρεσι καὶ σπηλαίοις καὶ ταῖς ὀπαῖς τῆς γῆς. Καὶ οὗτοι πάντες μαρτυρηθέντες διὰ τῆς πίστεως οὐκ ἐκομίσαντο τὴν ἐπαγγελίαν, τοῦ Θεοῦ περὶ ἡμῶν κρεῖττόν τι προβλεψαμένου, ἵνα μὴ χωρὶς ἡμῶν τελειωθῶσι». Εβρ. ια’ 32-40

  8. Αγαπητοί αδελφοί απεργοί πείνας και λοιποί αναγνώστες του ιστολογίου

    Ζήτησα από την αγαπητή αδελφή μας Φαίη να διαγράψει τα σχόλιά μου.
    Ξεκίνησα να εκφράσω τη σοβαρή ανησυχία και τον προβληματισμό μου σχετικά με τους πνευματικούς κινδύνους που βλέπω να ενέχουν οι επιλογές των αδελφών μας απεργών, αλλά φαίνεται πως εκφράστηκα με λάθος τρόπο, με αποτέλεσμα να δώσω την εντύπωση ότι τους κατακρίνω, ενώ δεν ήταν διόλου αυτή η πρόθεσή μου.

    Ζητώ συγγνώμη από όλους αν σας σκανδάλισα ή σας λύπησα. Οι δε αδελφοί απεργοί θα ήθελα να ξέρουν ότι, παρά τον προβληματισμό μου, τους σέβομαι και τους εκτιμώ βαθύτατα για τον αγώνα τους και οι έστω και ισχνές προσευχές μου είναι μαζί τους.

    Παρακαλώ συγχωρήστε με.

    Εύχομαι από καρδιάς ο Άγιος Τριαδικός Θεός μας να μας φωτίζει όλους και η Παναγία Δέσποινα να μας σκεπάζει.

    Καλή Ανάσταση με το φως και την ειρήνη του Θεού μας.

  9. Η παρουσία μου μπορεί να είναι αγκαθωτή ενίοτε, αλλά μη με παρεξηγείτε, δεν έχω κακή πρόθεση· απλώς παραμένω, δυστυχώς, ένας περήφανος και άξεστος αγροίκος. Να εύχεσθε του Κυρίου το άγιο γυαλόχαρτο να με απαλύνει κάποτε, μη μείνω έτσι γρανιτένια, κρίμα είναι.

    Σας ευχαριστώ από καρδιάς για τη φιλοξενία και για όλη την προσφορά σας στην Εκκλησία, αδελφή μου ευλογημένη.

    Καλόν αγώνα σε όλους μας εύχομαι και καλή απολογία.
    Να μας ελεήσει ο Κύριος όλους.

  10. Συμφωνω με τη Βασιλικη, νομιζω οτι πλανωνται οι απεργοι [αν το τραβηξουν εως τελους…] και θα φερουν βαρυτατες ευθυνες γι αυτο ιδιως οι ιερεις που επευλογουν την επιλογη τους.

  11. Επειδή ο Άγιος Λουκάς Συμφερουπόλεως και Κριμαίας, ο Ιατρός και Ομολογητής, είναι από τους αγαπημένους μου Αγίους και με τίποτα δε θα ήθελα να τον λυπήσω, όπως και κανέναν Άγιό μας εν γένει, θα ήθελα να επισημάνω ότι δε γνωρίζω τι τον ώθησε σε απεργία πείνας -από πνευματικής άποψης, εννοώ- ούτε πώς αυτή στάθηκε ενώπιον του Θεού.
    Αυτό που ήθελα να πω παραπάνω ήταν ότι δεν μπορούμε να παίρνουμε μεμονωμένες πράξεις μεμονωμένων Αγίων και να τις χρησιμοποιούμε ως κριτήρια. Αυτό είναι θέση της Εκκλησίας, όχι δική μου.

    Έχω ήδη ζητήσει συγγνώμη από τον Άγιο αν τον λύπησα, αλλά ήθελα να εκφραστώ και δημοσίως, αφού δημοσίως έθεσα προβληματισμό σχετικά με την πράξη του.

    Να με συγχωρείτε και πάλι, αδελφοί.
    Καλή Ανάσταση σε όλον τον κόσμο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s