Αδιανόητη η πρόταση του π. Βασιλείου Βολουδάκη να τελεστεί η Ακολουθία της Αναστάσεως στις 9 το βράδυ του Σαββάτου.

Την Κυριακή 18-4 ο π. Βασίλειος Βολουδάκης προέβη σε μία αδιανόητη πρόταση προς τους Ιερείς να τελέσουν την Ακολουθία της Αναστάσεως στις 9 το βράδυ του Σαββάτου «για τα πλήθη που θα έχουνε συγκεντρωθεί», και για εκείνους που έχουν ενδιαφέρον για την Θεία Λειτουργία προτείνει να κλειστούν μέσα στους Ναούς και να το τραβήξουν μέχρι την δωδεκάτη, αρκεί η «…Ευχή της Αναφοράς άξιον και δίκαιον να μην είναι προ της δωδεκάτης. Το Ευλογημένη μπορεί να είναι νωρίτερα.»! (Σημειωτέον, ο Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης, φρόντιζε να ψάλλει το Χριστός Ανέστη όχι στις 12 τα μεσάνυχτα αλλά στις 01, για να είναι σίγουρος μετά την αλλαγή στη θερινή ώρα! Φανταστείτε πότε έφτανε στο Ευλογημένη η Βασιλεία και στην Ευχή της Αναφοράς)

Ας μου επιτραπεί όμως να σχολιάσω ορισμένα σημεία σε αυτήν την πολύ προβληματική πρόταση. Οφείλω να το κάνω διότι ο π. Βασίλειος προβάλλεται συχνά εδώ για τις γενναίες και σθεναρές του θέσεις ενάντια στην σκευωρία του κορωνοϊού. Το ιστολόγιο όμως αυτό ΕΠ’ ΟΥΔΕΝΙ συμμερίζεται την θέση του π. Βασιλείου να τελεστεί η Ακολουθία της Αναστάσεως στο «πλήθος» την ώρα που δεν έχει Αναστηθεί ακόμη ο Χριστός.

Ξεκινώντας από το «πλήθος, είναι αδιανόητο να χαρακτηρίζεται η σύναξη των μελών της Εκκλησίας «πλήθος», «βιαστικοί» και άλλα. Η σύναξη των μελών της Εκκλησίας με κεφαλή τον Ιησού Χριστό, ούτε «πλήθος» είναι, ούτε «βιαστικοί» για την μαγειρίτσα είναι, ούτε «πιστοί της λαμπαδούρας» είναι. Το να χαρακτηρίζει κανείς ένα κομμάτι των πιστών με αυτόν τον τρόπο για να το βοηθήσει και να διορθώσει τα κακώς κείμενα είναι άλλο πράγμα, και άλλο είναι να το αντιμετωπίζει «φυσιολογικά» και να το επιβραβεύει. «Να οικονομήσουμε», λέει, «και ανθρώπους που δεν γνωρίζουν θεολογία». Έτσι θα τους «οικονομήσουμε»; Αλλάζοντας την ώρα της Ανάστασης; !! Μέχρι χθες ακούγαμε από τους Ιερείς μας αρνητικά σχόλια για όσους έφευγαν μετά το Χριστός Ανέστη. Τους παρομοίαζαν με τους εχθρούς του Χριστού που διασκορπίσθηκαν μετά την Ανάστασή Του. Τί συνέβη ξαφνικά και βλέπουμε να προτείνεται η μετατροπή της Ιεράς Ακολουθίας της Αναστάσεως σε βραδινή θεατρική παράσταση για την…. διασκέδασή τους; Είμαστε με τα καλά μας; Έτσι βοηθιούνται αυτοί οι άνθρωποι; Μήπως χτίζεται οργανωμένα αυτήν την στιγμή εκείνο το κομμάτι της Εκκλησίας που στην Αποκάλυψη ο Ιησούς Χριστός είπε στον Ευαγγελιστή Ιωάννη να μην μετρήσει; Και οι μασκοφόροι; Κάπως έτσι αθώα δεν ξεκίνησε η ιστορία με τους μασκοφόρους; «Σας καταλαβαίνουμε», «σας αγαπάμε», «σας δεχόμαστε», λέγαν οι αγαπούληδες. Και τώρα αν δεν φοράς μάσκα δεν τολμάς να εισέλθεις σε Ναό που υπερτερούν. Είναι ικανοί να πέσουν πάνω σου να σε φάνε.

Στην Γερμανική κατοχή, παρότι «οι επίσκοποι έπρεπε να φαίνονται ότι υπακούν» στον κατακτητή, φρόντισαν σε αυτό το θέμα να κινηθούν κατ’ άκρα οικονομία μέσα σε κάποια όρια. Πρόσφατα ήλθαν στο φως στοιχεία τα οποία δείχνουν ότι ούτε και στην Γερμανική κατοχή δεν τόλμησαν να κάνουν Ανάσταση άλλη μέρα εκτός της Κυριακής.

Λυπούμαι που το λέω αλλά επιχειρήθηκε υποβάθμιση της Ακολουθίας της Αναστάσεως για να προσπεραστεί ελαφρά τη καρδία ότι προτείνεται να γίνει ΗΜΕΡΑ ΣΑΒΒΑΤΟ !!

«…έχει γίνει το πρωί και ο Εσπερινός της Αναστάσεως. Μόνο το Απολυτίκιο δεν έχει ψαλλεί, το Χριστός Ανέστη. Αυτό μπορούμε να το πούμε και να τονίσουμε στους πιστούς μας ότι το Χριστός Ανέστη δεν είναι η εορτή. Το Χριστός Ανέστη το λέμε όλο το χρόνο. Το λέμε και στους τάφους και στις κηδείες και λοιπά. Γιατί είναι ο ύμνος αυτός που μας δίνει την προοπτική της αιωνιότητος. Η Θεία Λειτουργία είναι. Συνεπώς, μπορούμε να τελέσουμε την Ακολουθία αυτή την ορθρινή για τα πλήθη που θα έχουνε συγκεντρωθεί στις πλατείες κτλ. …. Δεν είναι Ανάσταση παιδί μου αυτό. Όπως το πρωί κάναμε τον Εσπερινό, έτσι και το απόγευμα θα γίνει αυτό. Εκείνοι ας μην έρθουν εκεί. Να ‘ρθουν αργότερα. »

Με συγχωρείτε αλλά δεν είναι έτσι. Δεν είναι μια οποιαδήποτε ημέρα αυτή. Πότε άλλοτε πραγματοποιείται σύναξη των μελών της Εκκλησίας για να πάρουν το Άγιο Φως, να ακούσουν αυτό το ωραίο Ευαγγέλιο της Αναστάσεως και να ψάλλουν όλοι μαζί το Χριστός Ανέστη; Την ημέρα της Αναστάσεως γίνεται αυτό και μόνο τότε. Και η ΣΥΝΑΞΗ αυτή οφείλει να γίνεται την ώρα που πρέπει για να δίνεται η Ορθόδοξη αληθινή ΜΑΡΤΥΡΙΑ σε όλον τον κόσμο, ΟΤΙ ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ. Όχι ο Χριστός να είπε ότι θα αναστηθεί σε τρεις ημέρες, να αναστήθηκε την τρίτη ημέρα, και «το πλήθος» να Τον βγάζει ψεύτη και να λέει ότι αναστήθηκε την δεύτερη. Εάν εμείς δεν σεβόμαστε την Πίστη μας, ούτε για τα πανηγύρια δεν θα μας θέλουνε σε λίγο.

Δύο χιλιάδες χρόνια, η λειτουργική θέση της Ακολουθίας της Αναστάσεως βρίσκεται στο ίδιο χρονικό σημείο, όπως μας την περιγράφει ο διαπρεπής λειτουργιολόγος κ. Ιωάννης Φουντούλης.

«… ἡ λειτουργικὴ θέσις τῆς ἀκολουθίας τῆς Ἀναστάσεως [μετὰ τὴν ἀπόλυσι τοῦ μεσονυκτικοῦ] ὑποδηλώνει, ὅτι αὐτή ἐτελεῖτο κατὰ τὶς πρῶτες μετὰ τὸ μεσονύκτιο ὧρες, τότε δηλαδὴ ποὺ ἄρχιζε καὶ ἡ συνήθης ἀκολουθία τοῦ ὄρθρου.»

Ποιοί είμαστε εμείς που θα παραμορφώσουμε την αρχαιοτέρα Χριστιανική παννυχίδα; Είναι αδιανόητο να μεταφέρουμε την Ακολουθία της Αναστάσεως σε άσχετο χρόνο, διότι «αποχρωματίζουμε» με αυτόν τον τρόπο την Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία που ακολουθεί. Υποβαθμίζουμε και διαψεύδουμε εμείς οι ίδιοι το μήνυμα της Αναστάσεως που ψάλλει το συνειδητοποιημένο σώμα του Χριστού, όταν το μετατρέπουμε σε ένα άσχετο χρονικά happening ενός όχλου της πλατείας. Συζητήσεις της μίας ώρας και κάτι στο youtube δεν μπορούν να ανατρέπουν τις αποφάσεις που πήραν οι θεοφόροι Πατέρες μετά από αγώνες και θυσίες. Λέει ο π. Βασίλειος:

«Εμείς θέλουμε να κάνουμε και μία εξωτερική συμμόρφωση προς αυτό που είναι ανώδυνο, να σεβαστούμε την απόφαση της Ιεράς Συνόδου, η οποία δεν αφορά στη Θεία Λειτουργία που είναι η καρδιά του θέματος

Τώρα αυτό μου θυμίζει την «κόκκινη γραμμή» στην Θεία Κοινωνία. Όλα τα άλλα διαλύστε τα. Λοιπόν. Δεν είναι έτσι. Ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος μας το περιγράφει ωραία. Το λέω με δικά μου λόγια: ένα πετραδάκι από το ψηφιδωτό της Εκκλησίας να αφαιρεθεί, αρχίζουν να χαλαρώνουν τα διπλανά. Δεν μπορείς να μου μεταφέρεις την Ακολουθία της Αναστάσεως στο Σάββατο και να μου λες ότι αυτό δεν θα έχει επιπτώσεις στον βασικό κορμό από τον οποίον απέσπασες την Ακολουθία. Αυτή η «λύση» στο εσωτερικό της περιέχει το ίδιο μικρόβιο αποδόμησης της πρότασης της ΔΙΣ. Η ΔΙΣ τα πήρε όλα και τα σήκωσε. Ο π. Βασίλειος έβγαλε το ένα πετραδάκι και νομίζει ότι τα άλλα θα παραμείνουν το ίδιο στέρεα στη θέση τους. Ούτε με τη λογική δεν στέκει αυτό. Και αυτή τη «λύση» την αποκαλεί «ανώδυνη». «Ανώδυνη» για ποιόν; Και το περιγράφει όλο αυτό «εξωτερική συμμόρφωση». Όχι. Δεν είναι «εξωτερική συμμόρφωση». Κινείται ακριβώς στο ίδιο πνεύμα αποδόμησης που κινείται η απόφαση της ΔΙΣ, γι’ αυτό και είναι νέτα σκέτα συμμόρφωση στην ΔΙΣ. Τέτοιες «λύσεις» που νανουρίζουν, συμπλέουν και συνεχίζουν να παρέχουν ασυλία στις προδοσίες των ταγών της Εκκλησίας, δεν εξασφαλίζουν καμία αποφυγή «σκανδάλων», «σχισμάτων» και «αποσκιρτήσεων». Υποταγή εξασφαλίζουν για να φτάσει η σαπίλα και η οργή στο κόκκαλο.

Πόσο άλλο να συντηρηθεί αυτό το «πτώμα»; Έφτασε η μπόχα μέχρι τα έγκατα της γης και η μυρωδιά δεν σας πήρε ακόμη σεβαστέ π Βασίλειε; Είπε ο Ιερέας την Κυριακή των Βαΐων στο εκκλησίασμα να φοράει διπλές μάσκες και να κρατά αποστάσεις!! Δεν είχε πει ποτέ τέτοια πράγματα έως τώρα. Την Κυριακή που μας πέρασε ήρθε και η δική του ώρα! Άλλος χθες, άλλος σήμερα, άλλος αύριο, ΜΑΣ ΠΕΤΑΝΕ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ Π. ΒΑΣΙΛΕΙΕ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΥ ΝΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΟΥΜΕ. ΠΟΥ ΖΕΙΤΕ; Για να έχει μετά να λέει ο φιλοσχισματικός π. Νεκτάριος Μουλατσιώτης ότι εμείς που διαμαρτυρόμαστε είμαστε σχισματικοί και αποκομμένοι από τις Ενορίες μας!!

Υπάρχει λόγος να σεβαστούμε αυτήν την Ιεραρχία; Κανένας λόγος δεν υπάρχει. Υπάρχουν όμως ένα εκατομμύριο λόγοι να διαμαρτυρηθούμε και να ομολογήσουμε.

Δεν είναι δυνατόν να συμφωνούμε ότι οι αντίχριστοι θέλουν να καταπαύσουν τας εορτάς του Θεού, και παράλληλα να υπονομεύουμε από μόνοι μας τις εορτές μας. Δεν είναι δυνατόν να γινόμαστε εμείς οι πρωταγωνιστές που θα συναινέσουν έμπρακτα σε τέτοια καταστροφικά για την Πίστη μας προηγούμενα. ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΤΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΠΟΔΙ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ. Και να απομακρυνθεί από τους καινοτόμους Ιερείς που θα γυρίσουν την πλάτη τους στην Ανάσταση του Χριστού, στο Ευαγγέλιο, στο Σύμβολο της Πίστεως, στους Πατέρες της Εκκλησίας.

Δεν είναι δυνατόν να παράγουμε τέτοια πυρηνικά απόβλητα στην Εκκλησία και μετά να περιμένουμε από τους επόμενους να τα σκουπίσουν. Να συστήνεται χαλαρά στους πιστούς να πάνε σε ‘Σαββατιάτικες Ακολουθίες της Κυριακάτικης Αναστάσεως’ !! και μετά να…

«…πρέπει να γίνει Σύνοδος μεθαύριο για δω, και να πούνε ότι αυτό που έγινε εκεί είναι άτοπο. γιατί, πάτερ Στυλιανέ θα γίνουνε αυτά, οι αποκαταστάσεις. Δεν θα μείνουνε έτσι. Η Εκκλησία γνώρισε και αιρετικούς πατριάρχες κλπ και ήρθε μετά από 100 χρόνια, δεν ξέρω πόσα ευδοκεί ο Θεός, και λέει αυτό ήτανε πλάνη.»

Ο Θεός σεβαστέ π. Βασίλειε ας ευδοκήσει ό,τι θέλει. Αντίχριστοι όμως υπάρχουν σε όλες τις εποχές διότι ο Τριαδικός Θεός θέλει να δώσει σε όλους μας την ευκαιρία να ομολογήσουμε. Όχι να βάζουμε με καμάρι τα δικά μας τα σκουπίδια κάτω από το χαλί για να τα μαζέψουν οι επόμενοι. Έκαναν έτσι οι Πατέρες της Εκκλησίας; Οι Άγιοι Μάρτυρες και οι Ομολογητές; Αλλοίμονο. Δεν θα είχε μείνει κολυμπηθρόξυλο. Τώρα καταλαβαίνω γιατί ο π. Θεόδωρος Ζήσης πολεμήθηκε τόσο πολύ. Γιατί αυτός ο άνθρωπος είπε να μην αφήσει σκουπίδια στους επόμενους.

Τι να τα κάνουμε λοιπόν τα… Ορθόδοξα γαλόνια; Ότι η Αποστολική Παράδοση είναι, λέει, σαφέστατη. Ότι πάνε να μας ενώσουν με τους παπικούς που κάνουν διπλές λειτουργίες. Ότι το 2025 ετοιμάζουν το κοινό πασχάλιο. Ότι δεν πρέπει να καινοτομούμε. Ότι πρέπει να γίνει αποκατάσταση όλων αυτών σε μία μέλλουσα Σύνοδο. Τι να τα κάνουμε όλα αυτά όταν τα άλλα που εμείς προτείνουμε οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε αυτά που καταγγέλλουμε;

Και εν τέλει, τί έχει σημασία; Αυτά που θέλουν να κάνουν οι αντίχριστοι ή αυτά που κάνουμε εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί από μόνοι μας;

«Τώρα επειδή το θέλουν οι πολιτικοί δεν μπορεί να αλλάξουν ούτε το Ευαγγέλιο ούτε το Σύμβολο της Πίστεως

Πως θα αλλάξουν οι άπιστοι πολιτικοί το Σύμβολο της Πίστεως και το Ευαγγέλιο; Τί νόημα έχει να πει κανείς ότι οι πολιτικοί θα αλλάξουν κάτι το οποίο ούτως ή άλλως δεν πιστεύουν; Εμάς που πιστεύουμε θα μας βάλουν να τα αλλάξουμε. ΚΑΙ ΗΔΗ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ. Ήδη αλλάζουμε την Πίστη μας με μια πιο «μοντέρνα» φορεσιά. Γι’ αυτό και ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είπε ότι οι εχθροί και την στάχτη από την φωτιά μπορούν να μας πάρουν αλλά [ΕΜΕΙΣ] να μην αλλάξουμε την Πίστη μας, όπως θα κάμουν άλλοι.

«Θάρθη καιρός να σας πάρουν οι εχθροί σας και τη στάχτη από τη φωτιά, αλλά σεις να μην αλλάξετε την πίστη σας, όπως θα κάμνουν οι άλλοι.»

Και ένα τελευταίο. Το Νομικό Φάσχα των Εβραίων το 2021, είναι το Μέγα Σάββατο. Την ημέρα που κατά παράβαση ενός εκ των τεσσάρων όρων της Α’ Οικουμενικής, ο π. Βασίλειος, εν αγνοία του προφανώς, προέτρεψε τους Ιερείς να τελέσουν την Ακολουθία της Αναστάσεως και πάνω σε αυτό το ερώτημα αμνήστευσε και την αντικανονική εξπρές Θεία Λειτουργία την ημέρα αυτή που η Α΄ Οικουμενική το απαγορεύει. Τελικά, με όλο το σεβασμό, ποιά είναι η πραγματική «απόσταση» μεταξύ της πρότασης του π. Βασιλείου να γίνει η Ακολουθία της Αναστάσεως το Σάββατο, και της επαίσχυντης απόφασης της ΔΙΣ να γίνουν όλα το Σάββατο; Σε αλλεπάλληλα ερωτήματα ακροατών για το ότι η δίωρη Λειτουργία θα γίνει με το Νομικό Φάσκα των Εβραίων, ο π. Βασίλειος απάντησε:

«Ναι αλλά θέλω να πω επ’ ευκαιρία αυτού, γιατί διαδίδεται. … Εάν κοιτάξετε στο Μέγα Ωρολόγιο, το Πάσχα, το Φάσκα … είναι 25 Μαρτίου φέτο. Έχει προηγηθεί. Το γιατί μετετέθη, ίσως το μετέθεσαν γι’ αυτό το λόγο φέτο οι Εβραίοι. Αλλά το κανονικό νομικό Φάσκα είναι 25 Μαρτίου. Ανοίξτε το Μέγα Ωρολόγιο που έχει τα πασχάλια όλων των εορτών και το λέει. Εάν οι Εβραίοι μετέθεσαν για να συμπέσει αυτό είναι αίσχος και πρέπει και η Ιεραρχία μας να το επισημάνει. Γιατί το μετέθεσαν επίτηδες φέτος, ενώ η σειρά του είναι 25 Μαρτίου. Ας κοιτάξουνε όσοι μας ακούνε τα Μεγάλα Ωρολόγια. Στο τέλος υπάρχουν τα πασχάλια. Να δείτε «Νομικόν Φάσκα 25 Μαρτίου». 25 γράφει το Ωρολόγιο.» 

Το ανοίξαμε το Μέγα Ωρολόγιο:

Τι να «επισημάνει» η Ιεραρχία μας σεβαστέ π. Βασίλειε; Να «επισημάνει» στους Εβραίους τί έκαναν με το Πάσχα τους; Και στην Ιεραρχία ποιος θα επισημάνει τί έκανε με το δικό μας Πάσχα;

Μήπως οι Εβραίοι;

Φώτισέ μας Θεέ μου γιατί χανόμαστε.

***

ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ

60 thoughts on “Αδιανόητη η πρόταση του π. Βασιλείου Βολουδάκη να τελεστεί η Ακολουθία της Αναστάσεως στις 9 το βράδυ του Σαββάτου.

  1. Εύγε για την εμπεριστατωμένη ανάλυση- ομολογία…
    Για νά τό ξεκαθαρίσουμε, άπαξ διά παντός, υπάρχει μαθηματικός τύπος πού υπολογίζεται τό Άγιον Πάσχα…
    Πάντοτε ως συνάρτηση με το Πάσχα τών Εβραίων.
    Αν τό νομικόν Φασκα, πέσει από Δευτέρα έως Σάββατο, το Ορθόδοξο Πάσχα, κανονικά την ερχομενη Κυριακή…
    Αν πέσει ημέρα Κυριακή, τότε το δικό μας Πάσχα εορτάζεται την ερχόμενη Κυριακή…
    Ένας πρακτικός τρόπος, είναι ο εξής..
    Φέτος κύκλοι σελήνης 5 ..
    Πολλαπλασιάζουμε το 5Χ11=55
    Προσθέτουμε και το 6,61
    Διαιρούμε δια το 30,,υπόλοιπο 1.
    Προσθέτουμε το 1στις 31 ημέρες του Μαρτίου=32
    Και θέλουμε να φτάσουμε τον αριθμό 63,οπότε θα πάρουμε και τίς 30 ημέρες τού Απριλίου και την 1 Μαϊου, για τό νομικόν Φασκα…
    Πέρυσι, που οι κύκλοι της σελήνης ήταν 4
    4Χ11=44+6=50.
    Το υπόλοιπο της διαίρεσης με το 30,το 20.
    Για να φτάσουμε το 63 , απαιτούνται 31 ημέρες του Μαρτίου καθώς και 12 τού Απριλίου, άρα νομικόν Φασκα πέρυσι, Κυριακή 12 Απριλίου.
    Σύν Θεώ, τού χρόνου, σελήνης κύκλοι 6.
    6Χ11=66+6=72.
    Υπόλοιπο της διαίρεσης με το 30, τό 12.
    Για να φτάσουμε το 63,31 ημέρες του Μαρτίου και 20 ημέρες του Απριλίου.
    Άρα Νομικόν Φασκα τού 2022,20Απριλιου, ημέρα Τετάρτη, άρα Πάσχα , Κυριακή 24 Απριλίου…
    Καλή Ανάσταση

  2. Ἔκτοτε μέχρι τήν ἀποφράδα ἀπόφαση τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου, ἐπί δύο χιλιάδες χρόνια, τό «Χριστός Ἀνέστη» ἀκούγεται πάντοτε τό μεσονύκτιο τοῦ Σαββάτου πρός τήν Κυριακή, πάλιν καί πολλάκις μετά τό μεσονύκτιο, καί οὐδέποτε πρίν ἀπό τό μεσονύκτιο. Θά ἀκουσθεῖ γιά πρώτη φορά ἐφέτος πρίν ἀπό τό μεσονύκτιο, σέ ἀντίθεση μέ ὅλα τά ἀρχαῖα καί σύγχρονα Τυπικά, τό Σαββαϊτικό, τό Στουδιτικό, τό Ἁγιορειτικό, τό Πατριαρχικό τῆς Κωνσταντινούπολης. Δέν ἔχουν πλέον κανένα φραγμό οἱ καινοτόμοι.
    Τό πρῶτο βάθρο, ἡ πρώτη βάση τό πρῶτο θεμέλιο πάνω στό ὁποῖο μέ σιγουριά καί βεβαιότητα στέκεται ὁ πιστός μετά τό Εὐαγγέλιο, εἶναι ἡ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας. Ὅσοι ἀγνοοῦν τήν Παράδοση προτεσταντίζουν.
    Ἕνας ἀπό τούς λόγους πού ἀνάγκασαν τήν Α´ Οἰκουμενική Σύνοδο νά ὁρίσει τήν Κυριακή ὡς ἡμέρα τῆς Ἀναστάσεως, καί μάλιστα κατά τρόπο πού νά μή συμπέσει ποτέ μέ τό ἑβραϊκό Πάσχα, ἦταν τό γεγονός ὅτι κάποιοι Ἰουδαΐζοντες Χριστιανοί γιόρταζαν τήν Ἀνάσταση, ὅταν γιόρταζαν καί οἱ Ἑβραῖοι τό δικό τους Πάσχα,
    Δικαιολογημένες ἀπόλυτα οἱ ἀντιδράσεις κάποιων, ἐλαχίστων ἐπισκόπων, πολλῶν εὐλαβῶν ἱερέων καί πλήθους πιστῶν, στούς ὤμους τῶν ὁποίων πέφτει νά σηκώσουν τό βάρος τῆς τήρησης τῶν παραδεδομένων, νά σηκώσουν τό βάρος τῆς ἡμέρας, ὅπως ἐπαινεῖ ἡ Ἐκκλησία ὅσους κληρικούς ἀγωνίσθηκαν ἐναντίον τῶν καινοτομιῶν καί τῶν παρεκκλίσεων.
    (Π.Θεόδωρος Ζήσης)

  3. Πρόκειται για ένα άρθρο, που το μόνο στο οποίο αποβλέπει είναι η κατασυκοφάντηση του μόνου κληρικού, που έχει αποκαλύψει με στοιχεία την απάτη του COVID-19. Ο συγγραφέας αυτού, αφού διαστρέβλωσε τα λόγια του πατρός Βασιλείου, δείχνει περίτρανα το πάθος και την σκοπιμότητας του. Ο Θεός μπορεί κάποτε να τον συγχωρέσει, οι άνθρωποι δύσκολα θα παραβλέψουμε τόσο δόλιες και ποταπές ενέργειες.

    • Εδώ μιλάμε για τον εορτασμό του Πάσχα, όχι για τον κορωνοϊό. Παρακολουθήστε το βίντεο. Πικράθηκε η καρδιά μας να τον ακούμε να προτείνει σε Ιερείς να κάνουν την Ακολουθία της Αναστάσεως το Σάββατο. Το βρίσκετε αστείο; Όταν μάλιστα ακόμη και ορισμένοι Επίσκοποι διαφοροποιήθηκαν προς το καλύτερο. Εσείς εάν βρίσκεστε κοντά στην Ενορία του θα κάνετε Ανάσταση. Τους άλλους τους ρωτήσατε που ψάχνουν απεγνωσμένα να βρουν Ναό να κάνουν Ανάσταση; Τα υπόλοιπα που γράφετε θα κάνω πως δεν τα βλέπω.

      • Δυστυχώς κάνετε πως δεν βλέπετε όλη μου την απάντηση. Αν είδατε ΟΛΟΚΛΗΡΟ το βίντεο, δεν θα γράφατε αυτά τα πράγματα, που δίνουν μέχρι και πάτημα για συκοφαντία. Αυτό σας το επισημαίνω ως νομικός.
        Επιπλέον, να γνωρίζετε πως η ανωνυμία δεν συνιστά, ούτε θετικό επιχείρημα, ούτε κάλυψη για να κατηγορηθεί κάποιος, ακόμα και στο διαδίκτυο.

      • κ. Ιωάννη νομίζετε θα έγραφα το άρθρο εάν δεν παρακολουθούσα ολόκληρο το βίντεο; Και το παρακολούθησα, και απομαγνητοφώνησα τα σχετικά αποσπάσματα. Εφόσον έχετε την ιδιότητα του νομικού γνωρίζετε την αξία της σαφήνειας. Να γίνετε σαφής. Να μου πείτε, πού διαστρεβλώνω και πώς. Εκτός εάν θεωρείτε ότι τη νομική ιδιότητα την έχουμε για να εκτοξεύουμε απειλές.

    • Αν δύσκολα μπορείτε να συγχωρέσετε αδελφέ δεν έχει καμία απολύτως σημασία αν η Αγία Ανάσταση πραγματοποιηθεί 9 ή 12 ή οποιαδήποτε ώρα των αιώνων. Ούτε κατά διάνοια δεν λέγεται τέτοια κουβέντα. Ούτε ως σχήμα λόγου δεν βγαίνει από τα χείλη, αν δεν υπάρχει στην καρδιά.
      Και για να ξέρουμε τι λέμε, άλλο αποκαλύπτω μία απάτη και άλλο Ορθοτομώ με κόστος ακόμα και την καθαίρεση μου από τους οικουμενιστές. Καθώς όποιος έχει τολμήσει να αντιδράσει τα τελευταία 5 χρόνια είχε κόστος. Χωρίς κόστος «ομολογία» μάλλον κάτι δεν πάει καλά. Δύο Κυρίους δεν μπορούμε να υπηρετούμε. Ή υπηρετούμε την Αλήθεια ή την πλάνη. Καλή μετάνοια σε όλους μας. Καλή Ανάσταση. Καλό Άγιον Πάσχα. «καὶ ἰδοὺ ἔρχομαι ταχύ»!

    • Σιγά ρε μάστορα Ιωάννη!
      Μια διόρθωση σε αυτά που λέει κάναμε, γιατί δεν συμφωνούμε!
      Δεν τον βρίσαμε τον άνθρωπο!
      Όπως λέει και το άρθρο:

      Οφείλω να το κάνω διότι ο π. Βασίλειος προβάλλεται συχνά εδώ για τις γενναίες και σθεναρές του θέσεις ενάντια στην σκευωρία του κορωνοϊού.

      Εγώ συμφωνώ με τον πάτερ και στα της πολιτείας, και στα περί των προφητειών για την Πόλη, και σε πολλά άλλα.
      Αλλά διαφωνώ καθέτως στα περί της αποτείχισης, πιθανότατα στα περί της κάρτας του πολίτη και σε αυτήν του την υπακοή σε αντίχριστες εξουσίες (ρασοφορεμένες και μη).

      Ένα βίντεο που πάλι δείχνει ότι τo «Φάσκα» είναι στις 1-5-2021:

      Δίνει σαν πηγή το οικουμενιστικό φατριαρχείο βέβαια, οπότε λέω να το ψάξω και μόνος μου μπας και βρω καμιά αξιόπιστη πηγή… Είναι απελπισία η κατάσταση, γιατί φαίνεται πως όλοι υπολογίζουν με πιο «μοντέρνα» μέθοδο.

      https://www.wired.com/2012/04/an-equation-for-passover/
      https://webspace.science.uu.nl/~gent0113/easter/easter_text2a.htm
      https://webspace.science.uu.nl/~gent0113/hebrew/hebrewyear_year.htm

      Click to access 82123347.pdf

      https://www.chabad.org/holidays/passover/pesach_cdo/aid/671901/jewish/When-Is-Passover-in-2021-2022-2023-2024-and-2025.htm

  4. ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ, ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΙΝΕΙ ΜΕ ΚΟΛΟΒΩΜΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΝΑΝ ΑΓΩΝΙΣΤΗ ΚΛΗΡΙΚΟ, ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΑΝΥΠΟΓΡΑΦΑ; ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΙΜΙΟ;

      • Και εσείς ποια είστε; Ονοματεπώνυμο. Να υπογράψω κι εγώ Μπάμπης;

      • Κι εσείς ποιος είστε κύριε (το ονοματεπώνυμο δεν σας παρέχει το δικαίωμα να γίνεστε σατράπης) που θα μου ζητήσετε τα ρέστα επειδή εκφράζω την άποψή μου; Είμαι αυτή που προσπαθώ να είμαι απέναντι στο Θεό. Αν καίγεστε να μάθετε κάτι παραπάνω, χρησιμοποιείστε την νομική σας ιδιότητα.

  5. Ο π. Βασίλειος είναι αγωνιστής. Απορώ με την πρότασή του. Ένας άνθρωπος που πέρσι μας συγκλόνισε με την στάση του, φέτος μας προτρέπει να αποδεχθούμε τα αδιανόητα, για να μην πάει λίγος κόσμος; Καλά κατάλαβα;
    Ο π. Βασίλειος πονάει αποδεδειγμένα την Εκκλησία. Δεν ξέρω τι τον ώθησε να υιοθετήσει τελικά την ανήκουστη πρόταση της κυβέρνησης, που αποδέχθηκε η πλειοψηφία της ΔΙΣ. Όπως και να έχει, πάνω από σεβαστά και συμπαθέστατατα κατά τα άλλα πρόσωπα είναι η υπακοή μας στο Ευαγγέλιο. Αδικείτε κατάφωρα τον εαυτό σας π. Βασίλειε.
    Εγώ μία φορά σε… κυλιόμενη Ανάσταση, λες και μιλάμε για ωράριο εργαζόμενου σε σούπερ μάρκετ, δεν θα παρεβρεθώ.
    Λεβέντισσα Φαίη, σου ζητώ συγγνώμη που σε έφερα σε δύσκολη θέση με το σχόλιο μου για τον Πειραιώς.

    • Όπως μας έγραψε η αδελφή Καλλιόπη πιο πάνω, ο π. Βασίλειος στο Ναό που βρίσκεται θα τελέσει κανονικά την Ανάσταση. Στους Ιερείς όμως πρότεινε να τελέσουν την Ακολουθία της Ανάστασης το βράδυ του Σαββάτου. Μα γιατί; Ο καθένας πήρε το «μήνυμα» που ήθελε. Πέρασα σήμερα από διάφορους Ναούς στον δρόμο για τον Επιτάφιο. Τέτοιο μπάχαλο δεν έχω ξαναδεί. Διαφορετικές ώρες έναρξης και διαφορετική διάρκεια. Οι περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονταν στον προαύλιο χώρο των Ναών έχοντας κάνει πηγαδάκια, καθώς «έπαιζαν» τα Εγκώμια από τα μικρόφωνα. Νόμιζες ότι είχαν πάει σε κάποιον «χώρο» διασκέδασης. Η ζωή στην Εκκλησία ήδη άλλαξε. Τέτοιο Πάσχα δεν έχω ξανακάνει. Στο Ναό που πήγα για τον Επιτάφιο, ούτε μιάμιση ώρα δεν κράτησε η Ακολουθία. Και μέσα σε αυτήν την μιάμιση ώρα έγινε η περιφορά του Επιταφίου και για αρκετή ώρα ο Ιερέυς μιλούσε στο μικρόφωνο. Ζήτημα αν συμμετείχαμε σε κάτι που θύμιζε Εκκλησία για έστω και μία ώρα. Ήρθε η ώρα να πιαστούμε από Παραδοσιακά Μοναστήρια αλλιώς χαθήκαμε.

      • Φαίη, διάβασα το σχόλιο της Καλλιόπης. Κάποιες φορές το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν. Μπορούσε ο π. Βασίλειος να πει τι θα πράξει ο ίδιος.
        Απο εκεί και πέρα, τι νόημα είχε η νομιμοποίηση της κυβερνητικής οδηγίας;
        Όπως έχω ξαναπεί, οι θεολογικές μου γνώσεις είναι μηδαμινές. Όμως δεν κατανοώ τι εξυπηρετεί το να τηρεί ο ίδιος ο π. Βασίλειος το «αναστάς ο Κύριος την τρίτη ημέρα κατά τας Γραφάς», και ταυτοχρόνως να νομιμοποιεί όσους θα συμμορφωθούν με την εντολή της κυβέρνησης.
        Αν κάποιος καταλαβαίνει το σκεπτικό του π. Βασιλείου, ας μου το εξηγήσει και εμένα. Γιατί εγώ δεν το καταλαβαίνω. Λυπάμαι.

  6. Δυστυχώς οι αλήθειες αγαπητή Φαίη δεν αρέσουν όταν λέγονται ακόμα και σε πνευματικούς(;) ανθρώπους. Αγιάντα λοιπόν στο μετερίζι σου και μεις μαζί σου.
    Όσο για τον εν λόγω κληρικό τι να πούμε;
    Πες πες έχασε τον λογαριασμό.

    Ιννοκέντιος

    • Αδελφέ, επέτρεψέ μου να διαφωνήσω. Αν ήταν κάποιος άλλος δεν θα ασχολιόμουν. Ο π. Βασίλειος έχει τον τρόπο του Δεν μπορούμε να συμφωνούμε σε όλα, αλλά έχει προσφέρει και συνεχίζει να το κάνει. Γι’ αυτό και ένοιωσα περισσότερη απογοήτευση με τη «λύση» που πρότεινε. Ποιός θα κάτσει να κάνει μαραθώνιο απ’ τις 8-9 μέχρις τις 1; Εδώ σήμερα πετσοκόβουν τα πάντα. Η «λύση» αυτή απομυθοποιεί το Σάββατο.

  7. Τον πατήρ Βασίλειο όλοι τον αγαπούμε,διακρίνουμε όμως καιρό τώρα, μια άποψη που έχει και οδηγεί σε αφλογιστία τον αγώνα του,δίκαιος κατά τα άλλα μένει μόνο σε επίπεδο διάλεξης, άντε και στην μια περυσινή «φωνασκία»εντός του ναού, άνευ «πυροδότησης» και πάλι,ανευ λήψης πρακτικών μέτρων κατά των παράνομων που επιβάλουν οι προϊστάμενοι του.
    Η έλλειψη χειροπιαστής ομολογίας εκτός της λεκτικής φαίνεται από την μη δίωξη του άλλωστε.
    Ως τώρα είδαμε ότι εστερνίζεται το πνεύμα των αγαπούληδων που με τις δικαιολογίες περί του:»πυλαι άδου ου κατισχύσουσιν αυτής», ότι «η εκκλησία σώζει και δεν την σώζεις εσυ», ο Χριστός είναι στο τιμόνη κλπ.. μένουν εκτός ομολογίας, μάλλον καταργούν την ομολογία για την υπεράσπιση της πίστης τους,καθώς αυτή σέρνει συνήθως και ένα μαρτύριο από πίσω της.
    Το άρθρο της φαίης ευστοχότατο όπως πάντα.
    Καλή ανάσταση σε όλους,υγεία στους αγαπημένους σας και χαρά.

    • Όσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος.
      Δεν ξέρουμε. Ας περιοριστούμε στο θέμα που είναι η τέλεση της Αναστάσιμης Ακολουθίας την ημέρα του Σαββάτου !!

  8. Δεν είναι σωστά όσα γράφονται. Ο πατήρ είναι μέγας αγωνιστής και δεν παρεκκλίνει . Αγρυπνία θα γίνει κανονικά με όρθρο . Το γεγονός ότι ξεκινάει στης 9 και όχι στης 11 δεν σημαίνει ότι δεν θα γίνει κανονικά η Ανάσταση . Όπως και άλλοι πατέρες έτσι θα κάνουν.

    • Πως θα γίνει κανονικά η ανάσταση βρε αδερφέ;

      Τι θα λένε από τις 9 μέχρι τις 11 (ή και 12);

      • Τί σημαίνει τί θα πουν; Έχει πάρα πολλά για να πουν ειδικά αυτή την ημέρα . Αν πάτε σε μοναστήρια ξεκινούν από της 8 και τελειώνουν πρωί . Επίσης στο Άγιον όρος κάνουν πολύωρες αγρυπνιες . Όσο για το τυπικό δεν θα καθίσω να γράψω τώρα όλα αυτά που λέγονται….

  9. Με μεγάλο σεβασμό παρακολουθώ πάντα την Ιστοσελίδα σας, διότι με εκφράζουν απόλυτα τα δημοσιεύματά σας. Στην προκειμένη περίπτωση όμως, ασχέτως με την προσωπική μου άποψη για τον συγκεκριμένο ιερέα, θεωρώ εντελώς άστοχη χρονικά την δημοσίευσή σας, καθώς αναφέρεται σε περιστατικό που έλαβε χώρα στις 18/4, ενώ στον Αγ. Νικόλαο, έχει ανακοινωθεί το πρόγραμμα της Μ. Εβδομάδος από τις 24/4, το οποίο είναι ορθοδοξότατο με την Αναστάσιμη Θ. Λειτουργία, στις 12:00 τα μεσάνυχτα.
    Καλή Ανάσταση!

    • Κυριακή κοντή γιορτή. Περιμένουμε κι εμείς να δούμε με μεγάλη περιέργεια πως θα υλοποιηθεί αυτή η Θεία Λειτουργία μετά τις 12μμ, όταν η τελετή της Αναστάσεως που προηγείται (δηλ. μεσονυχτικό κι όρθρος) θα ξεκινήσει στις 8.10μμ και θα τερματιστεί στις 9.00μμ. υποχρεωτικά. Ο π. Βασίλειος δεν θα αναφωνήσει «Χριστός Ανέστη» τις 9.00μμ παραβιάζοντας το Σύμβολο της Πίστεως και κάνοντας Διήμερη Έγερση; το να κάνει μετά την έναρξη της Θείας Λειτουργίας καθυστερημένα πχ. στις 11μμ και να φροντίσει η Θεία Μετάληψη «όσων μπουν κρυφά μέσα» να γίνει μετά τις 12μμ με τη «νέα μέρα» δεν λύνει το πρόβλημα. Η καταπάτηση του δόγματος γίνεται στις 9.00μμ με την αναφώνηση του «Χριστός Ανέστη» ενώπιον Θεού και ανθρώπων.

      • Το πρόγραμμα που είναι αναρτημένο στον ναό και προφανώς δεν έχετε δει, έχει ως εξής:
        Ακολουθία Αγίου Φωτός: 11:00μμ
        Όρθρος Αναστάσεως: 12:00 μεσάνυχτα.
        Μετά το πέρας του Όρθρου η Αναστάσιμη Θ. Λειτουργία.
        Δυστυχώς δεν υπάρχει η δυνατότητα να επισυνάψω την φωτό.
        Οι ώρες που εσείς αναφέρετε δεν υπάρχουν πουθενά γραμμένες. Καλό είναι να μην γίνεται παραπληροφόρηση.

      • Μακάρι να είναι έτσι…. αναμένομεν. Δηλ. στις 8.10 μμ έως 9μμ δεν θα μαζευτεί κόσμος στην εκκλησία του π. Βασιλείου για να ακούσει το Χριστός Ανέστη ; κι αυτοί θα φύγουν για να ξαναγυρίσουν παράνομα λόγω της απαγόρευσης της κυκλοφορίας στις 11μμ για να συμμετάσχουν στη Θεία Λειτουργία ; ή απλώς ο π. Βασίλειος θα κάνει τη λειτουργία μαζί με τους άλλους ιερείς και τους ψάλτες μόνοι τους και «κεκλεισμένων των θυρών» χωρίς πιστούς ; κάτι δεν πάει καλά όντως. Aπορiα: εσείς, αν είστε ενορίτισσα, τι ώρα θα πάτε στον Ναό του π. Βασιλείου;

      • Αδελφέ Παναγιώτη,
        προκύπτει ότι την τελετή της Αναστάσεως την έκαναν και άλλοι Ναοί, χωρίς να τελειώσουν, και θα συνεχίσουν κάποια ώρα τα ξημερώματα….. μόνο που δεν βγήκαν δημοσίως να δικαιολογήσουν αυτό το πράγμα.
        Σήμερα η διοικούσα Εκκλησία, εκτός από τους μασκοφόρους αναγνώρισε επισήμως και τους «πιστούς της…. λαμπαδούρας», τους οποίους καλωσόρισε απαλλάσσοντάς τους από κάθε έλεγχο της συνείδησής τους που δεν έμεναν στη Θεία Λειτουργία μετά το Χριστός Ανέστη. Η Θεία Λειτουργία είτε πετσοκόφτηκε, είτε μετακόμισε στις πρωινές ώρες της Κυριακής, για να μην την βλέπουν και αποκτούν ψυχολογικά προβλήματα. Δεν φταίνε οι άνθρωποι. Όλοι μας περάσαμε από ‘κει. Οι ταγοί της Εκκλησίας φταίνε που τους νανουρίζουν.
        Το διασπαστικό στοιχείο του διαβόλου φαίνεται ολοκάθαρα σε αυτήν την απόφαση που ενέκρινε η ΔΙΣ, διότι γίναμε χίλια κομμάτια.
        -στους πιστούς, επισήμως, της λαμπαδούρας
        -στους πιστούς που είχαν την ευλογία να κάνουν Πάσχα παραδοσιακά όπως γνωρίζουμε-μετά τις 11.00
        -στους πιστούς που λόγω αυτής της κατάστασης έμειναν σπίτι
        -στους πιστούς που θα λειτουργηθούν το πρωί της Κυριακής

        Δεν θα το φανταζόμουν ποτέ ότι θα μου έλεγαν μία ημέρα «Χριστός Ανέστη» και θα τους απαντούσα «Όχι ακόμη». Αν δεν επέμβει ο Θεός, οδηγούμαστε σε ένα νέο μεγάλο σχίσμα, προσφορά της Ιεραρχίας, όπως το σχίσμα του Ημερολογίου.

  10. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Πατέρας Βασίλειος με τον ορθόδοξο σύλλογο Υπακοή ήταν ο μοναδικός που έφτασε το μείζον θέμα του δικαιώματος της απρόσκοπτης λατρείας των πιστών και της συμμετοχής των στα μυστήρια της εκκλησίας στο διεθνές δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων! Η καρδιά του χτυπάει Ορθόδοξα και Ελληνικά . Από τους λίγους που στέκεται στο ύψος του ιερατικού του αξιώματος προσπαθώντας παράλληλα να μας ανοίξει τα μάτια . Ευχαριστούμε για τα πολύ ωραία άρθρα που αναρτώνται στην ιστοσελίδα . Καλή Ανάσταση σε όλους.

  11. Τα μείζονα έρχονται και εις ημάς,οσονούπω.
    Άνευ πιστοποιητικού ενέσας δεν εισέρχονται τώρα,σήμερα
    στον Ναό της Αναστάσεως δια την αφή του Αγίου Φωτός
    οι Ορθόδοξοι Άραβες..
    Καλή ανάσταση σε όλους,

    Ιννοκέντιος

  12. Λοιπόν, για να βάλουμε τα πράγματα στην θέση τους. Βλέπω ότι 2 κυρίες λένε ότι πρόγραμμα του ναού μιλάει για ώρα Αναστάσεως 12μμ. Το πρόγραμμα που υπάρχει καρφιτσωμένο στις ανακοινώσεις, έξω από τον ναό, λέει μέχρι και για σήμερα το πρωί, 8-10 που ήταν η ακολουθία του εσπερινού και της Θείας Λειτουργίας. Δεν λέει ώρα Αναστάσεως. Επίσης, σήμερα το πρωί ο πατήρ Βασίλειος λίγο πρίν την απόλυση είπε τα εξής. <<Τώρα που θα κάνουμε
    την απόλυση, επειδή ήδη κάναμε τον εσπερινό της Αναστάσεως θα πούμε ο Αναστάς εκ νεκρών Χριστός αληθινός κ.λ.π. κ.λ.π, αφού λοιπόν θα πούμε το ο Αναστάς εκ νεκρών τώρα, γιατί να μην πούμε και πρίν τις 12, σε κάποιους πουν εν πάση περιπτώσει δεν είναι συνειδητοί (το συνειδητοί είναι δικό μου, κάπως αλλιώς το είπε, αλλά με αυτό νόημα) χριστιανοί, το Χριστός Ανέστη. Το λέω αυτό γιατι κάποιοι κονδυλοφόροι άρχισαν να μας κατηγορούν επειδή θα πούμε το Χριστός Ανέστη πριν τις 12.. Εμείς πάντως την Θεία Λειτουργία θα την κάνουμε μετά τις 12>>. Αυτή λοιπόν είναι η αλήθεια. Ήμουν στο Άγιο Νικόλαο το πρωί και σας τα μεταφέρω όπως τα είδα και τα άκουσα. ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ 12

  13. Καλό θα ήταν πριν πιάσετε το πληκτρολόγιο για να γράψετε για μια ακόμα φορά αυτό το ασυνάρτητο κατεβατό εναντίον του π. Βασιλείου και να δώσετε τροφή για επιεικώς λανθασμένα σχόλια , να μιλάγατε μαζί του για να σας απαντήσει κατ’ιδίαν στις όποιες ενστάσεις σας.Εκτός και αν θέλετε να τον βγάλετε και αυτόν πράκτορα όπως τον π.Ευάγγελο…

  14. Μήπως είστε και εσείς πράκτορας;Δεν λέω ότι είστε. Ερωτηματικό βάζω και εγώ για να προκαλέσω προβληματισμό.ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

      • Να ήταν όλοι οι «πράκτορες» σαν εσένα Φαίη, τι καλά που θα ήταν…
        Η πίστη μας είναι πάνω από πρόσωπα, όσο συμπαθή και αν μας είναι .
        Στις αιτιάσεις εναντίον σου δεν διάβασα ούτε ένα επιχείρημα. Ακριβώς επειδή ο π. Βασίλειος είναι αγωνιστής, αιφνιδιάστηκες και στενοχωρήθηκες.
        Από το παρόν ιστολόγιο και από τον Τρελογιάννη μαθαίνουμε όλα τα σπουδαία, που έχει κάνει ο π. Βασίλειος. Γι’ αυτό και δεν θα έπρεπε να ειπωθούν όσα ειπώθηκαν εναντίον σου. Άλλωστε και στην ανάρτηση αυτή, βοά ο σεβασμός σου προς το πρόσωπό του.
        Άλλο πράγμα, όμως, είναι ο σεβασμός και άλλο η άκριτη αποδοχή των πεπραγμένων οιουδήποτε. Ούτε τον π. Ευάγγελο χαρακτήρισες. Αναρωτήθηκες φωναχτά.
        Ευτυχώς που όσα είπες έχουν αποτυπωθεί γραπτώς, και βεβαίως δεν χωρούν παρερμηνείες για όσους δεν θέλουν να τα παρερμηνέυσουν.
        Χριστός Ανέστη!

  15. Χριστός Ανέστη!
    Αναρωτιέμαι τι στο καλό συμβαίνει στους ανθρώπους? Επιτρέψτε μου κάποιους προβληματισμούς:
    Αναρωτηθήκαμε καθόλου μήπως είναι ολίγον αλαζονικό να θεωρούμε αυτονόητα όλα αυτά που τώρα ξέρουμε και να παραγνωρίζουμε πως αν δεν ήταν πέρυσι μόνος του ο π. βασίλειος θα ήμασταν ενδεχομένως σε άλλη κατάσταση?
    Ήταν άραγε πολλοί οι αγωνιστές ιερείς απαρχής αυτής της παράνοιας που στάθηκαν δημόσια και ενημέρωσαν το λαό για την ορθή θεολογική αντιμετώπιση της κατάστασης?
    Να μην κάνουμε κριτική λέτε μετά.
    Πράγματι ναι να κάνετε αλλά με σεβασμό, να απευθυνθείτε στον ίδιο να ρωτήσετε και τέλος πάντων να επικαλεστείτε κάποιο υπαρκτό λόγο!
    Να ελέγξουμε τον π. Βασίλειο για προτροπή σε υπακοή στον Καίσαρα και τη Σύνοδο? Σας φαίνεται λογικό? Ενώ την ίδια στιγμή του χρωστάμε ένα χρόνο ενημέρωσης, αλήθειας, θεολογικής και εκκλησιολογικής ορθότητας? Εκείνον που μας στήριξε όλο αυτό το διάστημα και διώκεται για αυτό από την πολιτεία τι να του προσάψουμε? Συμβιβασμό? Σύμφωνοι κανείς δεν είναι στο απυρόβλητο της κριτικής προς χάριν διακρίσεως. Αλλά εδώ ταυτόχρονα του αναγνωρίζετε πως ο ίδιος θα λειτουργήσει παραδοσιακά και την ίδια στιγμή του προσάπτεται μομφή πως δήθεν τάχα παρωθεί άλλους σε υπαναχώρηση! Συνήθως κατηγορούν κάποιον πως δεν τηρεί αυτά που λέει, εδώ δηλαδή έχουμε το αντίθετο? Ακατανόητο.
    Συγγνώμη αλλά τί διαφορά έχει ο εθιμοτυπικός αγιασμός στη Βουλή ή στα σχολεία? Εύχομαι πραγματικά αυτή την εποχή να χάσουμε εντελώς τη λογική μας.

    • Αληθώς Ανέστη ο Κύριος.
      Αναρωτιέμαι εάν κάποιος ΛΥΠΗΘΗΚΕ με την χθεσινή μας κατάντια. Ζήσαμε προεόρτια παλαιοημερολογίτικου σχίσματος. Δεν γιορτάσαμε μαζί την Ανάσταση του Κυρίου, την λαμπροτέρα εορτή της Ορθοδοξίας. ΜΑΣ ΣΧΙΣΑΝΕ. Πάλι καλά όμως που κρατήσαμε και μία «εξωτερική συμμόρφωση»… στην Ιερά Σύνοδο!! Πάλι καλά…. Μας αξίζουν συγχαρητήρια!!! Πόσα κομμάτια ακόμη θα γίνουμε για αυτήν την «εξωτερική συμμόρφωση» προς την Ιερά Σύνοδο;;;
      Αύριο που θα μας κουβαλήσουν τον πάπα και θα προχωρήσουν στην ένωση τί θα πούμε; Θα πούμε πάλι ότι «…θέλουμε να κάνουμε και μία εξωτερική συμμόρφωση προς αυτό που είναι ανώδυνο, να σεβαστούμε την απόφαση της Ιεράς Συνόδου επειδή δέχεται απειλές»;
      Κύριε Ηλία, δεν ξέρω πως λειτούργησε στο Ναό του τελικά ο π. Βασίλειος. Κάποιες αναφορές έγιναν εδώ από άλλους σχολιαστές, τις οποίες επανέλαβα για να βοηθήσω στη συζήτηση. Εγώ στο άρθρο σχολίασα τα λεγόμενα στο βίντεο και το έκανα επειδή ο π. Βασίλειος προβάλλεται εδώ και ένιωσα χρέος μου απέναντι στον Θεό και στους αναγνώστες να ξεχωρίσω τη θέση μου. Αν δεν θέλω να πάω κόντρα στον Καίσαρα και στην Σύνοδο, ας μήν πάω. Όταν όμως βγαίνω να στηρίξω εν μέρει τις «ανώδυνες» ανατροπές που προτείνει η Σύνοδος, θα πρέπει να είμαι έτοιμος να δεχτώ και αντιδράσεις.

  16. Χριστός Ανέστη!!!!
    Σέ όσους Ναούς ,ο Όρθρος καί εν συνεχεία η Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία έγιναν τό πρωί, ενώ δεν είναι στην σωστή ώρα, είναι όμως την Κυριακή, δηλαδή την τρίτη ημέρα….

  17. Χριστός Ανέστη!
    «Αν δεν επέμβει ο Θεός, οδηγούμαστε σε ένα νέο μεγάλο σχίσμα, προσφορά της Ιεραρχίας, όπως το σχίσμα του Ημερολογίου.»
    Η μεγάλη αλήθεια των γεγονότων των τελευταίων μηνών είναι αυτή.Αρξαμένων όμως εκ του κακού
    συναπαντήματος του Κολυμπαρίου και εν συνεχεία του Ουκρανικού…
    Τι έπεται; Ο Θεός να μας ελεήσει.
    Αληθώς Ανέστη

    Ιννοκέντιος

  18. Χριστός Ανέστη,

    Εύχομαι καλή δύναμη στο ιστολόγιο για να μπορέσει να συνεχίσει τον αγώνα του… Συμφωνώ με τις επισημάνσεις του άρθρου και θέλω να πω ότι η κριτική στον π. Βασίλειο είναι σωστή και τεκμηριωμένη… Να συμπληρώσω ότι έχει δίκιο η αρθρογράφος και σε αυτό που λέει ότι πολλοί ιερείς δεν έχουν αφήσει τίποτα όρθιο… Για παράδειγμα, ανάμεσα στα άλλα υπήρχαν και ναοί που δεν τέλεσαν το Ιερό Μυστήριο του Ευχελαίου με χρίσμα αλλά με διαμοιρασμό σε μπαμπάκια σε σακουλάκια (επιβεβαιωμένα με μαρτυρία σε ναό της Καλλιθέας)…

    Τον π. Βασίλειο όποιος τον ακούει τακτικά τον θεωρεί αγωνιστή και παραδοσιακό… Και είναι… Αλλά όποιος τον ακούσει ξέρει επίσης ότι ο ίδιος αναφέρεται σε αυτούς που μιλάει ως «συμμαθητές»… Επειδή δεν έχω κανένα λόγο να αμφισβητήσω τις προθέσεις του ως προς την προσφώνηση αυτή, θα υποθέσω ότι και ο ίδιος θα μπορούσε να δεχτεί την κριτική από τους «συμμαθητές» του γιατί ποτέ δεν μπορεί κάποιος να έχει πάντα δίκιο σε όλα όσα λέει… Η κριτική-ομολογία της αρθρογράφου θα μπορούσε να τον ωθήσει να επανεξετάσει τις απόψεις του… Δεν το έκανε και τώρα ότι έπραξε έπραξε… Δυστυχώς…

    Εγώ προσωπικά επειδή δεν μπόρεσα να βρω τρόπο να αναφωνήσω το Χριστός Ανέστη όπως το έκαναν οι Πατέρες μας (αλλά και εμείς οι ίδιοι μέχρι πρόπερσι) αποφάσισα να λειτουργηθώ σε ναό που έκανε Ανάσταση 5 το πρωί (όπως γινόταν και κατά τη διάρκεια της Γερμανικής κατοχής)… Τη λύση αυτή είχε υιοθετήσει και ο Κυθήρων Σεραφείμ… Ελπίζω να μην έχω υποπέσει σε παράπτωμα… Το αποφάσισα αυτό έχοντας εξαντλήσει όλα τα άλλα περιθώρια… Είχα πληροφορία ότι υπήρχαν ναοί σε κάποιες περιοχές που θα έκαναν Ανάσταση όπως πρέπει αλλά δεν υπήρχε η δυνατότητα να τις ψάξω όλες πόρτα-πόρτα… Άλλωστε αν δεν σε έχουν ξαναδεί κάπου δύσκολα θα σου δώσουν τέτοιες πληροφορίες (σκεφτείτε και τις χαφιεδίστικες εποχές διωγμού που βιώνουν οι συνειδητοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί)…

    Αφού έκανα γνωστό το που βρέθηκα (για να είναι γνωστό που στέκομαι) θα επιστρέψω στο θέμα του ιστολογίου… Οι θέσεις του π. Βασιλείου όπως εκφράστηκαν στο βίντεο δεν θεωρώ ότι είναι σωστές… Τώρα αν τελικά έκανε κάτι άλλο σε σχέση με αυτό που είπε δεν μπορώ να το ξέρω… Όπως είπα παραπάνω, κανείς δεν μπορεί να είναι σε όλα αλάνθαστος γιατί τότε καλό θα ήταν να πάει στην Παπική παρασυναγωγή όπου ως γνωστό δέχονται τα «αλάθητα» και τους «αλάθητους»…

    Επίσης να πω ότι καταλαβαίνω τον πόλεμο που δέχεται ο π. Βασίλειος (πρόσφατα δέχθηκε και μηνύσεις και αυτός και η πρεσβυτέρα του)… Η κριτική που κάνει στην ιεραρχία έχει πιάσει και το θέμα με τις κυτταρικές σειρές από ανθρώπινα έμβρυα αμβλώσεων που χρησιμοποιούνται στις ενέσεις γενετικής θεραπείας και σας διαβεβαιώ ότι ο πρόεδρος της αρμόδιας επιτροπής της ιεραρχίας είναι από αυτούς που θεωρούν ότι ποτέ δε κάνουν λάθος (τα αλάθητα που λέγαμε) και κάνει και κακές παρέες που τον παρασέρνουν (δεν είναι δικαιολογία)…

    Επίσης θεωρώ ότι και σε άλλες θέσεις που έχει εκφράσει ο π. Βασίλειος κάνει λάθος… Ειδικά για το θέμα διακοπής μνημοσύνου… Αλλά αυτό δυστυχώς είναι ένα θέμα στο οποίο λανθάνει η συντριπτική πλειοψηφία όσων κληρικών δηλώνουν «παραδοσιακοί» και κατά την άποψη μου υπάρχει πλάνη που εδράζεται σε πολλούς πυλώνες… Δεν είναι όμως του παρόντος αυτό…

    Το ότι όμως εγώ καταλαβαίνω τη θέση που βρίσκεται δε σημαίνει ότι όταν δε έχει δίκιο σε κάτι δε θα βγω να το πω… Επίσης, δε σημαίνει ότι παύω να τον εκτιμώ τον ίδιο και τους αγώνες που κάνει και να τον αγαπώ παρόλο δεν τον έχω συναντήσει προσωπικά… Σε λαθεμένες επιλογές όμως δεν θα τον ακολουθούσα… Απρο-υπόθετες υπακοές δεν υπάρχουν στην Πίστη μας…

    Στην οποία δεν υπάρχουν και αδιέξοδα… Γιατί ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ η (Αυτο)Αλήθεια, η Οδός, και η Ζωή να οδηγούν ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ στη σωτηρία της ψυχής και ΠΟΤΕ σε αδιέξοδα… Η κατάσταση της Ζώσας Εκκλησίας εν Ελλάδι δείχνει μόνο αδιέξοδα και αυτό είναι από τις μεγαλύτερες αποδείξεις ότι βρίσκεται σε βαθειά πνευματική παρακμή… Για να μην πω κάτι χειρότερο… (ΥΓ: Σύντροφε γέροντα Μουλατσιώτη, αν δεν το έχεις πάρει χαμπάρι η Εκκλησία της Ελλάδος είναι ήδη σε σχίσμα με όσες Ορθόδοξες Τοπικές Εκκλησίες δεν έχουν αναγνωρίσει τους ψευδο-Επισκόπους της Ουκρανίας, οπότε δυστυχώς για σένα είσαι και συ στην κατηγορία των Σχισματικών)…

    Φαίη, καλή δύναμη και πάλι…

    • Εγώ πάντως δεν βλέπω τον εαυτό μου ως «συμμαθήτρια» του π. Βασιλείου και οποιουδήποτε κληρικού. Αν είναι δυνατόν. Ίσως αυτό να το απευθύνει στους συναδέλφους του Ιερείς. Μαθήτρια ναι, ένα παιδί προς τον πατέρα του ναι, όχι όμως «συμμαθήτρια». Και δεν έχω καμμία δουλειά να ασκήσω κριτική στον ίδιο τον π. Βασίλειο αλλά σε αυτά που είπε όσον αφορά τον εορτασμό του Πάσχα και στον τρόπο αντιμετώπισης που υιοθέτησε. Ιδού τα πρώτα φρούτα, ή καλύτερα τα σκουπίδια που θα βρούμε μπροστά μας. Σε άρθρο του ο Σωτήριος Τζούμας δηλώνει ότι του άρεσε αυτό που έγινε, και προτείνει στην Ιεραρχία να επαναληφθεί! https://www.exapsalmos.gr/2021/05/02/oi-meres-aftes-apedeiksan-oti-o-laos-mas-agapa-tin-ekklisia-tou-kai-tirei-tis-entoles-tis-%e2%9c%94%ef%b8%8fmipos-na-ksanadei-kai-to-thema-tis-oras-tis-anastasis/ Ουδείς λόγος για τις δύο Θείες Λειτουργίες μέσα σε μία ημέρα. Ουδείς λόγος για την άρνηση του Συμβόλου της Πίστεως, για το θέμα της νηστείας και τόσα άλλα. Δεν ξέραμε ότι αυτό θα συνέβαινε; Βεβαίως και το ξέραμε, γι’ αυτό και δεν έχουμε καμμία δικαιολογία.

      • Και ουδείς λόγος για την προσβολή του Κυρίου και της πίστης μας, που αποτελεί η αλλαγή ώρας της αναστάσεως και άρα αποδοχή της ορθότητας του λόγου αλλαγής της, δηλαδή της μολύνσεως εκεί οπού η πίστη μας ενεργεί μοιράζοντας τις ευλογίες του ζώντος Κυρίου της.

      • Μόλις διάβασα το άρθρο του Τζούμα που παραπέμπεις… Είναι βαθιά προβληματικό σε πολλά σημεία και φανερώνει το συστημικό καρκίνωμα που πλέον έχει γίνει κακοήθες…

        Μας λέει: «… Ο λαός μας πειθαρχημένος, τηρώντας τα πρωτόκολλα, συμμετείχε με μια απαράμιλλη κατάνυξη…»

        Σχόλιο: Αν ο λαός έχει φτάσει σε σημείο να είναι σε κατάσταση κατάνυξης ενώ φορά διπλές και τριπλές μάσκες, δεν μπορεί να ασπαστεί εικόνες και λείψανα αγίων, να πλησιάσει τους πατέρες πόσο μάλλον να πάρει ευλογία, να βρίσκεται σε απόσταση 3 μέτρων από τους άλλους αδελφούς, να μη μπορεί να ψάλλει, να χρισθεί, να πάρει αντίδωρο και γενικώς να προσέχει περισσότερο αν θα τηρήσει τα μέτρα από τη συμμετοχή του στα μυστήρια και τις ακολουθίες τότε το έχουμε εντελώς χάσει το νόημα… Εκτός αν ο κύριος Τζούμας έχει διορατικό χάρισμα και μπορεί να διαβάζει τις ψυχές…

        Μας λέει: «… Οι μέρες αυτές μας απέδειξαν ότι ο κόσμος αγαπά την Εκκλησία του. Και η Εκκλησία μας έχει μεγάλη δύναμη.» και αλλού «Και τούτο διότι ο λαός μας σε όλες τις περιπτώσεις ανταποκρίθηκε γεγονός που φανερώνει ότι οι πιστοί μας υπακούουν στην Εκκλησία τους και εφαρμόζουν τις εντολές της.»

        Σχόλιο: ο κος Τζούμας είναι προφανώς οπαδός της πλάνης ότι Εκκλησία είναι οι Δεσποτάδες, οι παπάδες, οι καθηγητές Πανεπιστημίου, ίσως και οι ψαλτάδες και οι παρατρεχάμενοι κολαούζοι σε κάθε ενορία… Ο κος Τζούμας πλανάται πλάνην οικτράν… Εκκλησία (ανάμεσα στα άλλα) είναι το σύνολο των πιστών μέχρι την τελευταία αγράμματη γιαγιούλα (όπως λένε οι Άγιοι)… Και για αυτό ακριβώς το λόγο βολεύει τον κάθε κο Τζούμα και τον κάθε λυκοποιμένα (δεσπότη ή ιερέα) να κρατούνται οι πιστοί ακατήχητοι… Για να μπορούν να είναι πειθήνια και άβουλα όντα έτοιμα να υπακούσουν στα κελεύσματα (πολιτικά ή κομματικά) του κάθε βαρέος λύκου…

        Το τελευταίο το αναφέρει άλλωστε και ο ίδιος… Γιατί που μπορεί να καταλήγουν οι φράσεις:

        «Ο μεγάλος χαμένος όμως, είναι αναμφισβήτητα ο Πρωθυπουργός και η Ελληνική Κυβέρνηση. Πιστεύουμε να πήρε η κυβέρνηση το μήνυμα.»

        και

        «… έπληξαν βαθειά το θρησκευτικό συναίσθημα του λαού, ο οποίος στην κατάλληλη στιγμή θα το ανταποδώσει. Ας μην εφησυχάζουν οι άσχετοι με την πίστη ότι αυτό θα ξεχαστεί!»

        Δηλαδή η όποια αντίδραση μεταφράζεται σε κοσμικού τύπου μετακινήσεις ψηφοφόρων και όχι στην αποκατάσταση της Πίστης μας και της υπακοής στο Θείο Λόγο!!!

        Μας λέει: «Εν πάσει περιπτώσει ο Ι. Χρυσόστομος λέει ότι η Εκκλησία ακόμη και αν προς στιγμήν λαθέψει κάποτε θα επιστρέψει και οφείλουμε να μείνουμε εντός της Εκκλησίας, ενώ μόνος του κανείς ορθοφρονών, θα πέσει σε πλάνη.»

        Η αντινόηση είναι προφανής μια και σκοπίμως παρερμηνεύονται τα λόγια του μεγάλου ιεράρχη που μαρτύρησε ακριβώς γιατί πήγε κόντρα στα ανθρώπινα συστήματα των δεσποτάδων ενώ τον αγαπούσε το ποίμνιο για την σωτηρία της ψυχής του οποίου μαχόταν… Σε πάμπολλες ιστορικές συγκυρίες η Εκκλησία (δηλαδή κληρικοί και λαϊκοί) επέστρεψε από τις πλάνες ολίγων λαοπλάνων ΑΚΡΙΒΩΣ γιατί βρέθηκε ένας ή μερικοί που μόνοι αυτοί χάριτι Θεού βρέθηκαν μόνοι τους απέναντι στα συστήματα και μαρτύρησαν προς χάριν ομολογίας… Λυπάμαι για τον κο Τζούμα αλλά επειδή είμαι σίγουρος ότι γνωρίζει Ιστορία, τα γραφόμενά του δείχνουν πονηρή πρόθεση…

        Μας λέει: «… Και η Εκκλησία μας έχει μεγάλη δύναμη. Είναι ένας κοιμώμενος γίγας που για να ξυπνήσει θέλει ο Πρώτος της Εκκλησίας μας να είναι ηγέτης και μπροστάρης για να παρακινεί και τους άλλους!»

        Σχόλιο: Να τα και τα πρωτεία… Τι σας έλεγα για Πάπες και αλάθητους!!! Η Ορθόδοξη Εκκλησιολογία δεν είναι πια η τάξη στην Εκκλησία της Ελλάδος! Η Ζηζούλειες κακοδοξίες είναι πλέον ο κανόνας… Έχομεν Πάπα πια… Και επειδή το αντικείμενο των «διαλόγων» τα τελευταία χρόνια με τους Παπικούς ήταν τα θέματα των πρώτων (ο αρχι-οικουμενιστής Κάλλιστος Γουέρ το διαλαλεί σε κάθε ομιλία του ότι «πρρρρέπει να αποκτήσομε πρρρρώτον») και των πρωτείων, φαίνεται ότι τα έχουν βρει και έχει δοθεί το πράσινο φως που θα φέρει νέα προσπάθεια ψευδοένωσης το 2025 (και λέω προσπάθεια γιατί πάλι δε θα τα καταφέρουν με την τιμωρία να έρχεται ταχέως από άνωθεν και θα είναι ανάλογων μεγατόνων με αυτές που έπεσαν σε παλαιότερες αντίστοιχες προσπάθειες)…

        Έχει και άλλα που θέλω να σχολιάσω αλλά σταματώ εδώ γιατί ήδη έχω κάνει κατάχρηση φιλοξενίας…

    • Κανείς δεν είναι τρελλός νά φεύγει απο την εκκλησία ή μάλλον νά αποστασιοποιείται απο το ιερατείο στα καλά καθούμενα , χωρίς νά συντρέχει σοβαρός συνειδησιακός λόγος .

      Θά πρέπει νά μας προβληματίζει το γιατί κανείς τα δύσκολα θέματα τα κάνει λάστιχο σε έναν παραπλανητικό συμψηφισμό μέ τα εύκολα . Μα γιατί ένας παπάς , που ονομάζεται Βολουδάκης ή οτιδήποτε άλλο , άν ανακοίνωνε στην ενορία του οτι θα κάνει την Ανάσταση πατροπαράδοτα θα ακολουθούσε όχι την εκούσια αποτείχιση , αλλά την ακούσια , δηλαδή θα τον αποτείχιζαν .

      Ο χριστιανός πρέπει την έρημο νά την κουβαλά μέσα του . Ο χριστιανός όταν δεν μπορεί νά συνυπάρξει μέ τον κόσμο (βλ. εκκοσμικευμένη εκκλησία ) τότε καταφεύγει στην έρημο . Αυτή είναι η πρόκληση της εκκλησίας όχι μόνο των εσχάτων , αλλά και σε κάθε περίοδο εξωτερικής τάχα ειρήνης .

      » Χριστός Ανέστη » !

      • Τα παρακάτω είναι γενικά σχόλια και δεν αφορούν σε συγκεκριμένα πρόσωπα…

        Λες: «… , αλλά την ακούσια , δηλαδή θα τον αποτείχιζαν».

        Δε συμφωνώ καθόλου με τη χρήση του όρου στην περίπτωση που υπαινίσσεσαι… Αν με το «ακούσια αποτείχιση» θέλεις να πεις ότι θα θέσουν κάποιον σε αργία αν δε υποταχθεί σε αντίχριστες εντολές, τότε μιλάμε για δίωξη… Και δίωξη (που μπορεί να οδηγεί και σε μαρτύριο) εις στο όνομα του Κυρίου σημαίνει express για τον Παράδεισο…

        Επίσης καθόλου δε καταλαβαίνω το: «Ο χριστιανός πρέπει την έρημο νά την κουβαλά μέσα του.»

        Μου ακούγεται ως αντίθετο της ομολογίας και μάλλον είναι αποκρυφιστικής πρακτικής… Βέβαια δεν μπορούν όλοι να γίνουν μάρτυρες ή ομολογητές… Αλλά αυτό δεν αναιρεί το λανθασμένο απόλυτο που θέτει η παραπάνω έκφραση, η οποία τότε οδηγεί σε αδιέξοδα… Και τα αδιέξοδα είπαμε δε συνάδουν με Χριστό Ζώντα..

        Αν οι Χριστιανοί ήταν εσωστρεφείς τύποι σε θέματα Πίστης τότε δε θα υπήρχε Χριστιανισμός και Ορθοδοξία… Η Ιστορία αυτό έχει αποδείξει… Άλλωστε ο Έχων τα ηνία της Ιστορίας Κύριος ημών Ιησούς Χριστός αυτό το παράδειγμα μας παρέδωσε…

      • Αδελφέ. η έκφραση «Ο χριστιανός πρέπει την έρημο νά την κουβαλά μέσα του.» αναφέρεται στην τροπική φυγή για την οποία ομιλεί και ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος. Να είναι έτοιμος ο Χριστιανός να «φύγει» από το κοσμικό πνεύμα, αν όχι τοπικά, τουλάχιστον τροπικά (με τον τρόπο του). Αυτό κατάλαβα εγώ. Έτσι «φεύγει» η Εκκλησία για την έρημο όταν διώκεται. Η Εκκλησία που είναι έτοιμη να μαρτυρήσει και δεν χρειάζεται τα δεκανίκια του κόσμου τούτου.

  19. Timothy Duncan

    Αδελφέ , είναι όλα περίπου συνώνυμα . Αποτείχιση , διωγμός , μαρτύριο ….. Αποτειχίζεται κανείς , γιατί δεν βρίσκει χώρο η συνείδησή του νά σταθεί και νά αναπαυθεί , όταν η πίστη προδίδεται . Η αποτείχιση είναι ένα βίωμα . Σιγά και νά μήν πήγαινα δηλαδή , νά κάνω Ανάσταση , νά ψαλεί το » Δεύτε λάβετε φώς » , το » διαγενομένου Σαββάτου » , το πανηγυρικό » «Χριστός Ανέστη » και νά απολύοντο τα » πλήθη » στις 10.30 ! Θές δεν θές σε αποτειχίζουν !

    Κατα τάλλα συμφωνώ μέ την Φαίη .

    • Χρησιμοποιώντας μια νεόκοπη έκφραση θα πω ότι το ακούω αυτό που λες… Και συγγνώμη που καμιά φορά βγάζω τη μελαγχολία μου για αυτά που βιώνουμε σε γρήγορες κρίσεις και ερμηνείες… Απλά να παρατηρήσω ότι η διακοπή μνημοσύνου (ή αποτείχιση για συντομία) -όπως αναφέρεται στο 15ο κανόνα της Πρωτοδευτέρας Οικουμενικής Συνόδου επί μεγάλου Φωτίου το 861 μ.Χ. (βλ. «Δεν είναι σχίσμα η Αποτείχιση», π. Θεόδωρος Ζήσης, Εκδόσεις «Το Παλίμψηστον», 2017)- συνοδεύεται από δημόσια δήλωση των λόγων για τον οποίον γίνεται, και οι διώξεις έπονται (αν αυτός στον οποίο απευθύνεται η διακοπή μνημοσύνου είναι απλά ένας σατραπίσκος με μπαστούνα)… Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι συζητήσεις αυτές δεν μπορούν να γίνουν μέσω σχολίων στο διαδίκτυο λόγω των ιδιαιτεροτήτων που έχει η συγκεκριμένη ανταλλαγή πληροφοριών… Συγγνώμη και πάλι αν παρεξήγησα…

  20. Χριστός Ανέστη!
    Λυπάμαι πάρα πολύ για το άρθρο σας. Σχολιάζετε και σπιλώνετε έναν Ιερέα τον οποίο αγνοειτε εντελώς. Γράφετε στα σχόλια ότι σας ενοχλεί που προσφωνεί τους ακροατές του «αγαπητοί συμμαθητές και συμμαθήτριες» και λέτε ότι θέλετε να είστε μαθήτρια των Ιερέων κι όχι συμμαθήτριά. Ε, κάντε πράξη τα λόγια σας επιτέλους κι αντί να υποτιμάτε τους δασκάλους σας ρωτήστε τους για αυτά που δεν καταλαβαίνετε! Πολύ περισσότερο Ιερείς όπως ο π. Βασίλειος που από την πρώτη στιγμή είναι κοντά μας σε αυτές τις δύσκολες στιγμές και ο,τι υποστηρίζει το βασίζει πάντοτε στην Παράδοση της Εκκλησίας μας. Έχω κουραστεί με τους «χριστιανούς» που από την ηλεκτρονική καθέδρα τους κρίνουν ανώνυμα και χωρίς κανένα κόστος τους πάντες!

    • Αν δεν έχεις ακόμα καταλάβει ότι δεν κρίνεται ο συγκεκριμένος ιερέας αλλά η συγκεκριμένη άποψη-πρόταση που διετύπωσε και εφάρμοσε τότε δεν έχεις καταλάβει τίποτα από την όλη συζήτηση… Προσωπολατρία πρέπει να απευθύνεται μόνο προς το πρόσωπο του Χριστού… Τώρα για το κόστος του καθενός είτε βρίσκεται σε ηλεκτρονική (είτε σε άλλη) καθέδρα θα το κρίνει ο Χριστός που είναι και ο ΜΟΝΟΣ Αρμόδιος… Αυτό ισχύει για όλους μας και ας μην υποπίπτουμε στο σφάλμα που στηλιτεύουμε στους άλλους…

    • Προβληματιστείτε για το εξής : μπορεί το Σάββατο να είναι Αναστάσιμο και μέρα χαράς και να εκφωνούμε εν ημέρα Σαββάτου το «Χριστός Ανέστη» ; αυτό διδάσκει η Παράδοσή μας την οποία επικαλείστε ; γιατί πχ. , τότε, κάνουμε τα μνημόσυνα το Σάββατο, μέρα των κεκοιμημένων και τους γάμους Κυριακή, μέρα χαράς ; γιατί τότε δεν ονομάζουμε το Σάββατο μέρα Κυρίου, Κυριακή αλλά Σάββατο δηλ. μέρα καταστολής, ανάπαυσης, κοίμησης, τάφου; η ιστορία των κολλυβάδων Πατέρων, τι μας διδάσκει ; υπάρχει άνθρωπος, λαικός και κληρικός που έιναι αλάνθαστος ; αν υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι, τότε, δεν θα χρειαζόταν η Ενανθρώπιση, θα τα καταφέρναμε και μόνοι μας. Κι αν ο ίδιος ο «αλάνθαστος» το πιστέψει ότι είναι αυθεντία και λειτουργεί με τον τρόπο αυτό ή οι άλλοι τον παρασύρουν σε αυτό, τότε, ίσως τον οδηγούμε σε αφόρητη κενοδοξία και έλλειψη ταπείνωσης, η οποία κατά τους Πατέρες διώχνει τη Χάρη και μας οδηγεί από πλάνη σε πλάνη. Πολλοί αδελφοί που γράφουν στο μαχητικό αυτό και ορθόδοξο ιστολόγιο, έστω και κάποιες, ελάχιστες φορές, λίγο άγαρμπα, το κάνουν για να βροντοφωνάξουν urbi et orbi, το τεράστιο σφάλμα που καίει τις ορθόδοξες ψυχές τους να καθιερώνουμε Αναστάσιμο Σάββατο στη διδασκαλία και την πρακτική της Πίστης μας καινοτομώντας ασύστολα με την απόφαση ενός μόνον ανθρώπου, ενός Καίσαρα , πολιτικού ή και εκκλησιαστικού. Δείτε τα πράγματα με ψυχραιμία και λίγο «αλλιώς», διότι έρχονται δυστυχώς και άλλα πολύ χειρότερα και πιο Πονηρά και δεν πρέπει να πλανηθούμε καλοπροαίρετα, αφελώς ή και ανθρώπινα και συναισθηματικά .

  21. Timothy Duncan

    Ok.

    Χρησιμοποίησα τον όρο » αποτείχιση » μέ την ευρεία έννοια της βιωματικής αποστασιοποίησης . Άλλωστε οι λαικοί δεν αποτειχιζόμαστε , απλά ακολουθούμε τους ιερείς , που αποτειχίζονται .

    Τί νά δικαιολογήσουμε ! Την 1η Μαίου κολλάει , την 3η Μαίου δεν κολλάει . Από χθές άνοιξαν οι καφετέριες . Οι επίσκοποι μιλούν λές και έχουν έρθει απο τον Άρη ! Πότε στα χρονικά υπήρχε συνωστισμός στην Θεία Λειτουργία της Αναστάσεως και εμείς δεν το πήραμε είδηση ! Αυτές δεν είναι δικαιολογίες για νά λεηλατείται η θεία Λατρεία και νά επινοούνται βολικές φόρμουλες .

    Πολύ καλά κάναμε ,όσοι το κάναμε και μείναμε σπίτι μας !

  22. Χριστός Ανέστη!! Μετά τον πατέρα Ευάγγελο, συκοφαντείτε και τον πατέρα Βασίλειο. Φρόνιμο θα είναι να διαβάζετε-ακούτε προσεκτικά ώστε να καταλαβαίνετε αυτά που λένε οι αγωνιστές ιερείς μας και να μην προχωράτε σε άδικες κρίσεις για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στο blog σας.

    • Σας διαβεβαιώ τους ακούμε πολύ πολύ προσεκτικά ίσως περισσότερο προσεκτικά από εσάς. O «αγωνιστής», όπως τον αποκαλείτε π. Ευάγγελος κηρύσσει ΑΠΡΟΥΠΟΘΕΤΗ υπακοή στον Επίσκοπο και Πατριάρχη. Δηλ. τον καιρό των αιρετικών Πατριαρχών Νεστορίου, Μακεδονίου, Ευτυχή, Βρυένιου, Καλέκα και πολλών άλλων ανά τους αιώνες θα μας έλεγε να τους ακολουθήσουμε πιστά και να υπακούσουμε στην αίρεση δηλ. στο Διάβολο, γιατί «αυτοί είναι η Εκκλησία». Το ίδιο ΑΠΡΟΥΠΟΘΕΤΗ κηρύσσει τη συμμετοχή στο Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας, δηλ. αφού πρώτα βλασφημήσουμε με μάσκες, με τη μη προσκύνηση των εικόνων ή την προσκύνηση με μάσκα (!), με τεστ , εμβόλια κλπ. δηλώνοντας έμπρακτα ως μολυσμένο τον ιερό, αγιασμένο και μυρωμένο χώρο του Ναού και τις εικόνες. Ο δε π. Βασίλειος μας πρόετρεψε να αναφώνησουμε Χριστός Ανέστη δηλ. να κηρύξουμε Ανάσταση στις 9μμ του Σαββάτου δηλ. να κάνουμε διήμερη την έγερση, Σαββατιάτικο το Πάσχα όπως το εβραικό και μέρα χαράς το Σάββατο που είναι μέρα καταλλαγής, πένθους, κοίμησης και τάφου κι όχι την μέρα του Κυρίου δηλ. την Κυριακή. Μακάρι ο Θεός να σας φωτίσει να δείτε την Αλήθεια Του κι όχι την «αλήθεια» ανθρώπινων προσώπων . Οι κατηγορίες σας εναντίον της Φαίης είναι άδικες. Η υψηλή επισκεψιμότητα του ιστολογίου οφείλεται αποκλειστικά και μόνον στο σταθερό ορθόδοξο μαχητικό του αγώνα που προσελκύει χιλιάδες αληθινούς και φωτισμένους πιστούς και συγκινεί τις ορθοδοξότατες ψυχές τους. Κανείς μας δεν έχει το παραμικρό εναντίον των συγκεκριμένων προσώπων αλλά επισημαίνουμε και διαμαρτυρόμαστε για όσα από αυτά που υποστηρίζουν και κηρύττουν δημοσίως καταφανώς δεν είναι σύμφωνα με το Ευαγγέλιο, τα Πατερικά κείμενα, την Ιερά μας Ορθόδοξη Παράδοση και Λατρεία. Xριστός Ανέστη (τριήμερος εν Κυριακή ημέρα) !

Αφήστε απάντηση στον/στην Ιωαννης Πανταζής Ακύρωση απάντησης