Οικονόμου: «Άκυρη η χειροτονία και τα μυστήρια που τελούνται από τον Επιφάνιο». (βίντεο)

σ.σ. Κι ενώ στην Ελλάδα οι διάφοροι «λέοντες» της Ορθοδοξίας είπαν να δουν το Ουκρανικό ως ένα πρόβλημα «διοικητικής φύσεως»!, ο καθηγητής Οικονόμου εδώ μας λέει ότι «η μνημόνευση έχει ουσιαστικό, εκκλησιολογικό, σωτηριολογικό υπόβαθρο και αυτό δεν μπορεί να αγνοείται». Στην Κύπρο οι 7 θα συνεχίσουν να μνημονεύουν τον αντάρτη Αρχιεπίσκοπο που μνημόνευσε τον σχισματικό, αν και «δικαιούνται» να μην συλλειτουργήσουν μαζί του. Δεν ξέρω αν κατάλαβε κανείς κάτι αλλά αυτό είναι το μπάχαλο που δημιούργησε ο Κύπρου Χρυσόστομος. Τελικά η δουλειά των προκαθημένων σήμερα ποιά είναι; Η δουλειά τους είναι να υπονομεύουν την συνοδικότητα της Εκκλησίας βάζοντας στην θέση του προέδρου της Ιεραρχίας τον ίδιο τον Αντίχριστο με εξουσίες πρώτου άνευ ίσων.

Για να γίνουν όμως οι δαιμονικές ανατροπές πραγματικότητα χρειάζονται απαραιτήτως και αλλοτριωμένοι στο φρόνημα ψευδεπίσκοποι, οι οποίοι προκαλούν εσωτερική φθορά, σύγχυση και δημιουργούν άσχημα τετελεσμένα. Τι γινόταν τόσον καιρό με τον Κωνσταντίας και Αμμοχώστου Βασίλειο, ο οποίος στο παρελθόν συλλειτούργησε στο Φανάρι με τον σχισματικό Ευστράτιο, και τι γινόταν τόσον καιρό με τον Κυρηνείας Χρυσόστομο, ο οποίος επίσης συλλειτούργησε στο Φανάρι με τον αυτοχειροτόνητο Μακάριο Μαλέτιτς; Οι υπόλοιποι Ιεράρχες συλλειτουργούσαν με αυτούς τους δύο (και με όποιους άλλους από τους 9 που ίσως να συλλειτούργησαν κι εκείνοι με τους σχισματικούς) χάριν της κοσμικής κίβδηλης ενότητας σα να μην συμβαίνει τίποτα;

Πόσες άραγε είναι και οι ευθύνες όλων μας; Γιατί να μην σκεφθούμε ότι ο Θεός επέτρεψε ακόμη και αυτήν την καραντίνα ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΒΛΕΠΕΙ ΑΛΛΟ ΤΟ ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΝΑ ΜΟΛΥΝΕΤΑΙ;

***

Την επιστημονική και θεολογική του άποψη για τα διαδραματιζόμενα και την ρέουσα εκκλησιαστική επικαιρότητα, σε σχέση με την απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου για αναγνώριση του «Αυτοκέφαλου της Ουκρανικής Εκκλησίας», κλήθηκε να καταθέσει στην εκπομπή «Πρωτοσέλιδο» με τον δημοσιογράφο Ανδρέα Δημητρόπουλο, ο Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, τ. Κοσμήτορας και Πρόεδρος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κ. Χρήστος Οικονόμου.

Ο κ. Οικονόμου επεσήμανε ότι η απόφαση της Ιεράς Συνόδου εμπεριέχει μια αντιφατικότητα σε σχέση με τις προηγούμενες, επί τούτου, ομόφωνες αποφάσεις για το Ουκρανικό Ζήτημα.

Ο κ. Καθηγητής υπογράμμισε ότι με την απόφαση της 18ης Φεβρουαρίου 2019 τέθηκαν συγκεκριμένα ερωτήματα, τα οποία δεν ήρθησαν, αλλά και δεν απαντήθηκαν από την χθεσινή απόφαση της Ιεράς Συνόδου.

Απαντώντας σε ερώτηση του κ. Δημητρόπουλου κατά πόσο η απόφαση αυτή έχει δεσμευτικό χαρακτήρα, ο κ. Οικονόμου απάντησε αρνητικά διότι εδώ έχουμε να κάνουμε με θέματα «δόγματος, πίστεως, αλήθειας, που άπτονται του πυρήνα, της ζωής, της Εκκλησιολογίας, Χριστολογίας και Σωτηριολογίας». Αναφέρθηκε, ακολούθως, σε τέσσερα ιστορικά παραδείγματα Συνόδων (Ιέρειας, Εφέσου, ΚΠόλεως 1344, Φερράρας – Φλωρεντίας), που η διαφωνία των μειοψηφούντων (Θεόδωρος ο Στουδίτης, Άγιος Βλαβιανός, Γρηγόριος Παλαμάς, Μάρκος ο Ευγενικός), αλλά «ισταμένων επί την αλήθεια», ανέτρεψε τις ειλημμένες αποφάσεις της πλειοψηφίας.

Στη συνέχεια, τόνισε ότι η χθεσινή Σύνοδος «είχε μία διατεταγμένη υπηρεσία. Να στηρίξει αυτή την αντικανονική και αντικαταστατική ενέργεια του Αρχιεπισκόπου». Στήριξε, μάλιστα, την θέση του αυτή με το παράδειγμα συγκεκριμένων Ιεραρχών, μελών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου, πέραν από τους 7, οι οποίοι στη Συνεδρία της Δευτέρας 23.11.2020 κατέθεταν διαφορετικές θέσεις και απόψεις και δήλωναν, ενώπιον της ολομέλειας της Συνόδου, ότι δεν μπορούν κατά συνείδησιν να ψηφίσουν υπέρ της αναγνώρισης του Ουκρανικού «Αυτοκεφάλου».

Τέλος, ο διακεκριμένος Καθηγητής, σχολίασε και την θέση που εξέφρασε ο Μητροπολίτης Πάφου ότι πρόκειται για μια απλή μνημόνευση, τονίζοντας: «Η μνημόνευση έχει ουσιαστικό, εκκλησιολογικό και σωτηριολογικό υπόβαθρο και αυτό δεν μπορεί να αγνοείται».

Συνεπώς, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου, υπό την Προεδρία του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου, σαφώς θεωρεί Δογματικό το θέμα, που άπτεται στον πυρήνα της Ιερωσύνης και Αρχιερωσύνης του Επιφανίου, «της εγκυρότητας της χειροτονίας και των μυστηρίων που τελούνται από την Ηγεσία αυτή (δηλ. τον Επιφάνιο)». Επειδή θεωρούν τη χειροτονία του άκυρη, γι’ αυτό άκυρα είναι και τα μυστήρια που τελεί.

Όσοι μετέχουν άκυρων μυστηρίων, δεν έχουν άφεση αμαρτιών και ζωή αιώνιο. Οπότε, οι απόψεις του Αρχιεπισκόπου και του Αγίου Πάφου είναι εκτός της Ορθόδοξης Εκκλησιολογίας, Χριστολογίας και Σωτηριολογίας.

Εξάλλου, αναφέρεται σαφώς στην ομόφωνη απόφαση του Φεβρουαρίου 2019: «Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου συνήλθε σήμερα Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2019, σε έκτακτη συνεδρία», όπως αναφέρεται στην ομόφωνη απόφασή της, «υπό την προεδρία της Α.Μ. του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου και συζήτησε, εκτενώς, το θέμα που αφορά στο Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ουκρανίας και το οποίο, όπως έχει εξελιχθεί, άπτεται του θέματος της ενότητος στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας».

Ένα θέμα που άπτεται της ενότητας στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όπως στην προκειμένη περίπτωση, είναι σαφώς, δογματικό. Έτσι ακριβώς το αντιμετωπίζει και η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου και ο Πρόεδρός της Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος, η οποία ρητά και κατηγορηματικά υποστηρίζει: «Μα και στην περίπτωση της επίτευξης της ενότητας γύρω από τη νέα Ηγεσία (δηλ. τον Επιφάνιο), θα πρέπει και πάλιν το Οικουμενικό Πατριαρχείο να βρει τρόπο καθησύχασης της συνείδησης των πιστών για την εγκυρότητα της χειροτονίας και των μυστηρίων που τελούνται από την Ηγεσία αυτή».

Από τα πιο πάνω είναι καταφανές ότι αυτές οι θέσεις συμπίπτουν απόλυτα και με τις θέσεις των άλλων δέκα Αυτοκεφάλων Εκκλησιών, οι οποίες δεν αναγνωρίζουν τον Επιφάνιο.

Παρακολουθείστε, στη συνέχεια, ολόκληρη τη συνέντευξη:

Ρομφαία

2 thoughts on “Οικονόμου: «Άκυρη η χειροτονία και τα μυστήρια που τελούνται από τον Επιφάνιο». (βίντεο)

  1. Γιατί να μην σκεφθούμε ότι ο Θεός επέτρεψε ακόμη και αυτήν την καραντίνα ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΒΛΕΠΕΙ ΑΛΛΟ ΤΟ ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΝΑ ΜΟΛΥΝΕΤΑΙ;

    Αυτό το είχα γράψει εγώ σαν σχόλιο σε δυο ιστολόγια, αλλά ποτέ δεν δημοσιεύθηκε. Χαίρομαι που η αγαπητή Φαίη ξεκίνησε να βλέπει τα πράγματα όπως τα έβλεπα εγώ, από την πρώτη μέρα κιόλας της καραντίνας.
    Όταν στέκεσαι μπροστά στο Ιερό Θυσιαστήριο, είναι δυνατόν να έχεις πριν επιτρέψει όλα αυτά τα ανοσιουργήματα, είτε με την απάθειά σου, είτε με την συμμετοχή σου;
    Βέβαια, είναι πολλοί οι λόγοι που είναι κλειστοί οι ναοί μας. Ένας άλλος λόγος είναι η κακία μας. Ένας άλλος οι πολιτικές επιλογές μας. Ένας άλλος οι επιλογές μας σε επισκόπους. Αλλά το κολυμπάρι και το ουκρανικό αποτελούν εκκλησιαστικά εγκλήματα.

    • Σωστά,συμφωνώ και εγώ πλήρως, όμως, από όλη αυτή την προσβλητική κατάσταση, η προηγούμενη ευθηνη του ποιμνιου για λόγους αμέλειας ή λανθασμένης στάσης του απέναντι στα ζητούμενα της πίστης, δεν επιβαρύνεται και με την βλασφημη υβρη του κλεισίματος των ναών, των αποστάσεων, των μασκών κλπ.
      Μάλλον η αντίσταση σε αυτά του δίνει αφεση για τα προηγούμενα.
      Αυτό ελπίζω να ισχύει και για τους ιερείς οι οποίοι αντιτίθενται και αυτοί σε όλο αυτό έστω και αν δεν μπορούν ακόμη να αντιδράσουν, το εύχομαι για αυτους, εύχομαι σε κάποια φάση να αντιδράσουν

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s