π. Ευάγγελος Παπανικολάου – ομιχλώδη τιτιβίσματα…

«Και μάσκες θα φορέσουμε. Και βρακιά άμα θέλεις άλλο χρώμα θα βάλουμε. Ό,τι θέλεις θα κάνουμε, αρκεί να μπορώ να μπω να κοινωνήσω εκεί μέσα. Θα σε υπακούσω. Γιατί; Γιατί το τιμιότερο πράγμα θα με κάνει να σεβαστώ τα υπόλοιπα. Δεν με νοιάζει. Θέλω το τιμιότερο εγώ που είναι η Θεία Κοινωνία. Γι’ αυτό, κάντε αυτήν την υπακοή που είναι μια υπακοή, ξέρετε, αυτό ναι ναι ναι, να περάσουμε το ποτάμι. Προσκυνούμε τον πειρασμό να περάσουμε το ποτάμι.» [τέλη Σεπτεμβρίου 2020 π. Ευάγγελος Παπανικολάου]

«Στην αρχή τις ανεβάσανε (σ.σ. τις Ιερές Εικόνες) ψηλά. Έτσι κάνουνε. ‘Ελάτε δεν πειράζει…’ Τις ανεβάζουνε ψηλά. Μετά όταν είδανε ότι ο λαός έβαζε μία σκάλα και τις ακουμπούσε, έλεγε ‘Όχι, θα τις βάλουμε πολύ πιο ψηλά’. Τις ανεβάσανε ακόμα πιο ψηλά. Μετά όταν ο λαός άρχισε και έκανε φασαρία και δέρνανε και έπεφτε ξύλο κτλ., λέει, θα τις βγάλουμε τελείως. Μετά λένε θα τις κάψουμε… Δηλαδή, βλέπετε, η αίρεση και αυτό το πράγμα πάει σιγά-σιγά, σιγά-σιγά και σου λέει, ‘Θα το συνηθίσουνε, θα το συνηθίσουνε…’. Αλλά αν υπάρχουν ομολογητές και ξεσηκώνουν τον κόσμο δεν μπορούν να το συνηθίσουνε. Γι’ αυτό εμείς πάθαμε κάτι. Δεν έχουμε ομολογητές. Αυτό επάθαμε. Δεν έχουμε Χριστιανούς. Δεν έχουμε ούτε ιερείς, ούτε παπάδες ούτε δεσποτάδες, οι οποίοι να είναι ομολογητές. Να έχουν τη διάθεση να περπατάνε στο δρόμο και να ομολογούν τον Χριστό…» [αρχές Οκτωβρίου 2020 π. Ευάγγελος Παπανικολάου]

Υποβοηθούμενος προφανώς από τον «πληθωρικό» του λόγο, ο π. Ευάγγελος Παπανικολάου έχει το χαρακτηριστικό γνώρισμα να προβάλλει αντίθετες θέσεις και να δείχνει ότι προχωράει στην ίδια κατεύθυνση. Στην ταραγμένη εποχή όμως που ζούμε, όπου έχουμε ανάγκη από καθαρές κουβέντες, δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα για το που αποσκοπεί όλη αυτή η αντιγνωμία. Είναι απλά τόσο «πληθωρικός» στις απόψεις του ο π. Ευάγγελος διότι έχει για όλα «πληθωρικές» εξηγήσεις, ή μήπως το κοινό «σερβίρεται» με έναν πολύ ιδιαίτερο (σχεδόν αόρατο) τρόπο την «γραμμή» που πρέπει να ακολουθήσει στα κρίσιμα τρέχοντα θέματα;

Το ελάχιστο πάντως που πρέπει να ειπωθεί για τις παραπάνω τοποθετήσεις είναι ότι δεν είδαμε ποτέ τους Αγίους να προσκυνούν τον πειρασμό για να περάσουν το ποτάμι! Για πράγματα τα οποία εμείς θεωρούμε ασήμαντα οι Άγιοι έδιναν ακόμη και την ζωή τους. Στην Εκκλησία όλα είναι σημαντικά. Κάθε φορά που ξηλώνεται ένα πετραδάκι γίνεται πιο εύκολο να ξηλωθεί και το διπλανό του, μέχρι να μην μείνει τίποτε όρθιο στο τέλος. Ποιός είναι αυτός που αποφασίζει ότι ήλθε η ώρα για εκπτώσεις και ξηλώματα στην Εκκλησία; Υπάρχουνε και τέτοιες ώρες; Αυτοί που έλεγαν τέτοια πράγματα ήταν με την Εκκλησία ή με τους εχθρούς Της; Τι πάει να πει προσκυνάμε τον πειρασμό μέχρι να περάσουμε το ποτάμι; Ποιον πειρασμό και πού βρίσκεται η απέναντι όχθη; Γνωρίζει ο π. Ευάγγελος πως, που και πότε τελειώνει αυτό το ποτάμι; Διότι εάν προσέξουμε τα λεγόμενα των ενορχηστρωτών της νέας τάξεως (βλ. πχ. Κλάους Σβαμπ, ιδρυτή και πρόεδρο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ που είδε μαζί με τον ΟΗΕ και το ΔΝΤ την λεγόμενη «πανδημία» του κορωνοϊού ως την καλύτερη ευκαιρία για μια μεγάλη επαναρρύθμιση του πλανήτη) το κυρίως ζητούμενο στη νέα τάξη δεν είναι κάποια εξωτερική αλλαγή αλλά η αλλαγή που θα υποστεί ο ίδιος ο άνθρωπος. Μήπως λοιπόν η «απέναντι όχθη» σε αυτό το ποτάμι βρίσκεται εντός μας και ονομάζεται λήθη και προδοσία; Μήπως το μόνο που χρειάζεται για να περάσουμε «απέναντι» είναι να συνταχθούμε με εκείνους που βρίσκονται απέναντι στην Εκκλησία; Πώς θα είμαστε και ποιοί θα είμαστε στην «απέναντι όχθη» όταν για να βρεθούμε εκεί θα έχουμε πνίξει μέσα στο ποτάμι την Πίστη; Και λίγο αργότερα σε άλλη ομιλία ο π. Ευάγγελος αφήνει το ποτάμι και μας λέει τα ακριβώς αντίθετα και αυτονόητα, ότι η αίρεση προχωράει και συνηθίζεται διότι μας λείπουν οι ομολογητές.

Οι διώκτες της Εκκλησίας πάνω στην ίδια «λογική» της «μεταδοτικότητας του ιού» προσβάλλουν την Θεία Κοινωνία, τον ασπασμό των ιερών Εικόνων, των ιερών Λειψάνων κτλ. Πίστευε ό,τι θες, λένε για την Θεία Κοινωνία, αλλά η κοινή λαβίδα είναι πρόβλημα. Πίστευε ό,τι θες για τις Ιερές Εικόνες, αλλά το υλικό της Εικόνας που ακουμπάνε τα χείλη σου είναι πρόβλημα. Τι θα πεις εσύ; Το δέχομαι στην μία περίπτωση αλλά στην άλλη όχι; Και στους εκκλησιαστικούς που αναπτύσσουν και τις ανάλογες ψευτοθεολογίες για να στηρίξουν αυτές τις βλάσφημες καινοτομίες πως απαντάς; Όταν κάνεις αυτά που λένε δεν συμβάλλεις κι εσύ στην εισαγωγή αιρέσεων μέσα στην Εκκλησία; Τι είναι αυτές οι αιρέσεις; Προσωρινές για να μας βοηθήσουν να περάσουμε το ποτάμι; Από την στιγμή που έχω πει ‘ναι’ σε όλα τα άλλα, δεν βρίσκομαι ήδη στη μέση της διαδρομής για να προδώσω και την Θεία Κοινωνία; Με την «λογική» που μας επιβάλλουν και την δική μας υποχωρητικότητα αυτό το «Αρκεί να μπορώ να μπω να κοινωνήσω εκεί μέσα. Θα σε υπακούσω», που λέει ο π. Ευάγγελος, είναι ανοιχτή πρόσκληση στους εχθρούς να φτάσουν μέχρι και την Θεία Κοινωνία. Ήδη ξεκίνησαν να βαράνε πάλι τα τύμπανα οι εχθροί της Θείας Κοινωνίας. Και γιατί να με δεχθεί ο Χριστός στο Σώμα Του όταν εγώ έχω ήδη αρνηθεί ως «μολυσμένους» τους Χριστοφόρους Αγίους Του;

«Δια της προσκυνήσεως βεβαιώνεται, αφενός η σχέση πρωτοτύπου και εικόνος, ότι δηλαδή η προσκύνηση διαβαίνει προς το πρωτότυπο άμεσα. Και δεύτερον, ότι η εικόνα, ανεξαρτήτως του υλικού της, γίνεται φορέας της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος που είχε ο εικονιζόμενος ζων.» [Καθ. Δημήτριος Τσελεγγίδης]

Μαζί με τα προαναφερθέντα ο π. Ευάγγελος φαίνεται να προωθεί και την κακοδοξία του εθνοφυλετισμού. Παράλληλα έχει κηρύξει πόλεμο και στους αποτειχισμένους, στους οποίους δεν ξεχνάει που και που να πετάξει κάποια (άσχετη συνήθως) μπηχτή στις ομιλίες του, και τους οποίους φαίνεται να χρησιμοποιεί για να περιθωριοποιήσει όσους εναντιώνονται στην εκκλησιαστική πολιτική ορθότητα..

«Οι παμπόνηροι οι Ρώσοι να ξέρετε δεν μας αγαπήσανε ποτέ.» …

Αναφέρει το παράδειγμα του Αγίου Μαξίμου του Γραικού που οι Ρώσοι τον έθεσαν σε άδικη ακοινωνησία και συνεχίζει:

«Την έχουν εύκολη την ακοινωνησία. Είναι παλιά τους συνήθεια αυτή. Να το προσέχετε αυτό.» … «Αυτοί είναι οι Ρώσοι. Και αυτό το χαρίζω σε όλους αυτούς που τους υπερασπίζονται γιατί θέλουν να πολεμήσουν τον Πατριάρχη, γιατί θέλουν να κάνουν τους αποτειχισμένους. Τους το χαρίζω δώρο. Να ξέρουνε ότι τον Άγιο Μάξιμο τον Γραικό για την Ορθοδοξία του και την Ορθοπραξία του, αυτοί, που απόγονοι είναι αυτοί οι καινούριοι, λοιπόν τον είχανε καταδικασμένο σε ακοινωνησία. Τον Άγιο Μάξιμο τον Γραικό.» [ [τέλη Σεπτεμβρίου 2020 π. Ευάγγελος Παπανικολάου]

Δεν μπορώ να γνωρίζω αν ο π. Ευάγγελος απευθύνεται σε κάποιους ανθρώπους συγκεκριμένα αλλά είναι και αυτό ένα παράδοξο, ο δημοφιλής π. Ευάγγελος να προωθεί τον εθνοφυλετισμό των γεωπολιτικών συμφερόντων, των σχισμάτων και της διαίρεσης, και παράλληλα να πετάει σπόντες σε όσους εφαρμόζουν την αγιοπατερική αποτείχιση που προφυλάσσει, σύμφωνα με τους Πατέρες, από τα σχίσματα. Για να δούμε την διαφορά και πως πρέπει να προσεγγίζεται το θέμα του εθνοφυλετισμού, παραπέμπω σε ένα πολύ ωραίο άρθρο του Μοναχού Σεραφείμ (Ζήση) με τίτλο «Τήν Ὀρθοδοξία ἤ τά Προσκυνήματα; Μία μικρή τρήση στόν ἑλληνικό ἐθνοφυλετισμό», που έπεσε στην αντίληψή μου λίγο πριν ξεκινήσω να γράφω αυτό το άρθρο.

Αλλά μιας και το έφερε ο λόγος. Την ακοινωνησία που επέβαλε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος στον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, ο π. Ευάγγελος την ξέχασε; Τι σχέση έχει ο Άγιος Μάξιμος ο Γραικός που τέθηκε σε άδικη ακοινωνησία για τις Ορθόδοξες θέσεις του με τον οικουμενιστή Πατριάρχη Βαρθολομαίο που τέθηκε σε ακοινωνησία επειδή μπήκε σε κοινωνία με ακοινώνητους, αβάπτιστους, ουνιτίζοντες, καθηρημένους, αμετανόητους σχισματικούς; Φταίει η Ρωσία που ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος της έδωσε στο πιάτο το «ηθικό» προβάδισμα με τις αντικανονικές και βλάσφημες ενέργειες που διέπραξε; Γνωρίζει ο π. Ευάγγελος ότι οι ξεσαλωμένοι σχισματικοί της Ουκρανίας τον τελευταίο καιρό τελούν συνέχεια μιαρές κοινές ακολουθίες με παπικούς, ουνίτες και άλλους σχισματικούς; Αιδεσιμολογιώτατε π. Ευάγγελε, ωρύεστε για το σβηστό καντήλι του Κολοκοτρώνη και για την αυτοθυσία του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, αλλά με την στάση σας στηρίζετε τα αίσχη στην Ουκρανία με τα οποία γίναμε συνέταιροι. Τον Πατροκοσμά και τον Κολοκοτρώνη τους ρωτήσατε που το κάνετε στα ονόματά τους;

Από την αρχή αυτής της ιστορίας με το Ουκρανικό το Φανάρι έριξε βάρος στην προπαγάνδα του εθνοφυλετισμού για να αντισταθμίσει την κατάφορη παραβίαση των Κανόνων και των Αποφάσεων των Οικουμενικών Συνόδων. Όλοι θυμόμαστε και φρίττουμε με τις ανοησίες που ακούστηκαν κατά την διάρκεια της συνεδριάσεως της Ιεραρχίας για το Ουκρανικό. Δυστυχώς ο π. Ευάγγελος συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο, περιορίζοντας μάλιστα σκοπίμως όσους διαμαρτύρονται για τους χειρισμούς στο Ουκρανικό σε όσους έχουν αναπαυθεί στην αγιοπατερική αποτείχιση. Όσοι λέει, υπερασπίζονται τους Ρώσους το κάνουν επειδή «…θέλουν να πολεμήσουν τον Πατριάρχη, γιατί θέλουν να κάνουν τους αποτειχισμένους.» Βέβαια δεν λέει «αγιοπατερική αποτείχιση», διότι ποιος γνωρίζει για τον 15ο Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου επί Μεγάλου Φωτίου; Πετάει για τους ακατήχητους και ανενημέρωτους ακροατές ένα σκέτο «αποτειχισμένους» με θυμωμένο και απαξιωτικό ύφος για να τους υπονοήσει ότι μόνο κάποιοι «βαρεμένοι», «ακραίοι», και «περιθωριοποιημένοι» «ζηλωτές» εναντιώνονται στον άγιο Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Εν τω μεταξύ, μόνο τρεις Τοπικές Εκκλησίες έχουν αναγνωρίσει τα σχισματικά καρτούν στην Ουκρανία, δηλαδή, η Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως που ξεκίνησε αυτήν την ιστορία, η Εκκλησία της Ελλάδος, που άγεται και φέρεται από τις εκάστοτε Ελληνόφωνες κυβερνήσεις και η Εκκλησία της Αλεξανδρείας, που εξαρτάται οικονομικά από την Ελλάδα. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόδωρος Β’ αναγνώριζε μόνο την κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας του Ονουφρίου μέχρι που έκανε την ξαφνική κολωτούμπα.

Σύμφωνα δηλαδή με το σκεπτικό του π . Ευάγγελου έχουμε τα εξής:

*έναν ποδοσφαιρικό αγώνα Ελλάδος – Ρωσίας (οι προτεσταντικές ΗΠΑ κάνουν απλά βόλτες γύρω από το Φανάρι) στον οποίον πρέπει να διαλέξουμε κερκίδα

*τα μπατζάκια του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στάζουν από κανονικότητα στο Ουκρανικό, και

*οι 11 εναπομείνασες Τοπικές Εκκλησίες που δεν αναγνωρίζουν τους καραγκιοζοπαίχτηδες του Επιφανίου είναι αποτειχισμένες!!

Την Ορθοδοξία που πλήττεται με το διαίρει και βασίλευε που εγείρει ο εθνοφυλετισμός μεταξύ των Ορθόδοξων Ελλήνων και των Ορθόδοξων σλαβόφωνων γιατί δεν την βλέπει ο π. Ευάγγελος; Γιατί δεν βλέπει ότι μέσα από αυτό το διαίρει θέλουν να βασιλεύσουν οι προτεστάντες και οι παπικοί Δυτικοί (ΗΠΑ) που βρίσκονται πίσω από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο; Δεν είναι κατάντια να υποστηρίζουν οι πατριαρχικοί τον Μπάιντεν που μισεί την Ορθόδοξη Σερβία και προωθεί την ομοφυλοφιλία; Με πόσα άλλα αντίχριστα διαστροφικά βοθρολύματα θα πνίξουμε τα παιδιά μας στα σχολεία για να κάνουν την δουλειά τους οι αντίχριστοι «προστάτες» των προσκυνημάτων;

Ο Θεός να μας ελεήσει.


ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ

26 thoughts on “π. Ευάγγελος Παπανικολάου – ομιχλώδη τιτιβίσματα…

  1. Σωστότατος αδερφέ!!!! Από τις αρχες που τον παρακολούθησα τον π. Ευάγγελο είχε πει και κάτι άλλα περίεργα περί τρόπου μεταλήψεως και σταμάτησα εκ τότε να τον παρακολουθώ.
    Τι θα υπάρξει στην συνέχεια;; Θα μας πει υπακοή στα πλαστικά κουταλάκια για να μην χάσουμε την Θεία κοινωνία;;; Και μετά τι άλλο;; Δεν θα υπάρχει άλλο μετά γιατί δεν θα έχουμε πια την πίστη μας….

  2. O θεατρινισμός στο λόγο δεν είναι ίδιον θρησκευτικού κήρυκα και ιδίως ιερωμένου. Ούτε ο πληθωρισμός δηλ. η πολυλογία και η ακράτεια λόγου και η επιπόλαιη διατύπωση λόγων και επιχειρημάτων χωρίς βάσανο. Αυτά είναι πάθη που πρέπει να ελέγχονται και να αποφεύγονται παρόλο που μπορεί να χαιδεύουν ευχάριστα και διασκεδαστικά τα ώτα κάποιων ακροατών. Η συμμετοχή στη Θεία Κοινωνία δεν είναι απροϋπόθετη αλλά απαιτεί τη συνειδητή αποφυγή του πειρασμού κι όχι την απρόσεκτη και αφελή αποδοχή του όπως ισχυρίζεται ο π. Ευάγγελος . Αν πρώτα διαπράττω ασέβεια, άρνηση πίστης και βλασφημία Θεού μέσω της αποδοχής του πειρασμού (μάσκες, κουταλάκια κλπ.), τότε, προσέρχομαια ΑΝΑΞΙΩΣ στη Θεία Κοινωνία και αυτό σημαίνει όχι μόνον καμία ωφέλεια και καμία Κοινωνία Θεού και πρόσληψη Πνεύματος αλλά ίσως πνευματικό και σωματικό θάνατο και αρρώστιες κατά τον Απ. Παύλο. Προσευχόμαστε ο συμπαθής και καλός ιερέας π. Ευάγγελος να κάνει αυτοκριτική και έλεγχο εαυτού για τα κηρύγματά του και με την βοήθεια του πνευματικού του να συναισθανθεί αν όσα λέγει και πράττει είναι πράγματι κατά Θεόν. Η συνεχής δημόσια έκθεση, ο πειρασμός «του γυαλιού» του διαδικτύου και ο θαυμασμός κι εγκωμιασμός από ανθρώπους κανει σε όλους κακό και ίσως πρέπει να σκεφτεί να αποσυρθεί με ταπεινότητα και περίσκεψη για ένα διάστημα για έναν ανα-στοχασμό και μια ανα-βάπτιση εις Θεόν. Αξίζει όλοι μας να προσέχουμε πάντοτε πάρα πολύ τι λέμε και τι κάνουμε, διότι μπορεί να κάνουμε πνευματική βλάβη σε αδελφούς μας με έλλειψη επαρκούς κατήχησης και λιγότερη πνευματική ωριμότητα χωρίς, δυστυχώς, να το καταλαβαίνουμε.

    • Δεν ξέρω αν είναι σωστό να απαιτούμε από τους κήρυκες να ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένα καλούπια. Θα μπορούσε, δεν λέω ότι είναι σώνει και καλά, αλλά θα μπορούσε να είναι ένας κενός ψευτοευπρεπισμός όλο αυτό, δίχως ουσία. Οι δια Χριστόν σαλοί τουλάχιστον καταρρίπτουν όλο αυτό το σκεπτικό. Μπορεί να κάνω λάθος με αυτό το παράδειγμα, αλλά σκέφτομαι και τους Αγίους που η αγιοσύνη τους δεν ισοπεδώνει την προσωπικότητά τους. Ο Θεός την σέβεται. Ομολογώ ότι ο π. Ευάγγελος μου είναι συμπαθής. Όποτε μπορώ τον παρακολουθώ. Μου κάνει εντύπωση όμως που ο λόγος του έχει τόσες αντιθέσεις. Μπερδεύει και δεν βοηθάει ειδικά αυτόν τον καιρό. Ελπίζω να το καταλάβει.
      Τώρα θυμήθηκα και αυτό που έλεγε άλλα https://tasthyras.wordpress.com/2019/03/07/%CE%BA%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B1-%CF%81%CF%89%CF%83%CF%83%CE%AF%CE%B1/
      Να τον βάλουμε στις προσευχές μας να τον δυναμώσει ο Τριαδικός Θεός.

      Να προσθέσω και κάτι άλλο.
      Έχουνε και οι αναγνώστες και οι ακροατές ευθύνες. Να πάψουν να θεοποιούν τους ομιλητές και τους συγγραφείς επειδή τους είναι πιο εύκολο από το να κάνουν τον δικό τους πνευματικό αγώνα που θα τους φέρει κοντά στον Χριστό. Και οι ομιλητές και οι συγγραφείς άνθρωποι είναι και θα κάνουν και λάθη. Να το δούμε λίγο και από αυτήν την πλευρά το θέμα… ίσως να μην είχαμε την κατάληξη που είχαμε με τον Ανδρέα Κονάνο.

      • Καλησπέρα Φαίη..
        Τόν έχω παρακολουθήσει αρκετές φορές, διά τού διαδικτύου…
        Είναι αρκετά μπερδεμένος…
        Επειδή ανήκει στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας που έχει πάρει οικουμενιστικο κατήφορο, όλα τα βλέπει με αυτό το πρίσμα, τα λειαίνει όλα…
        Επειδή όμως είναι καλοπροαίρετος, πιστεύω πώς ο Θεός θα τόν επαναφέρει στην σωστή πορεία

  3. Καταργεί ο εν λόγο ιερέας τον αγώνα και την ομολογία που οφείλονται υπέρ της πίστης στην σημερινή κατάσταση,οπου θίγονται η ουσία και τα δόγματα της,παραβαλωντας το λανθασμένο αντιστοιχο της ιστορία των υποδουλων χριστιανών, αγνοεί ότι τότε ήταν απλώς θέμα διατηρησης της λατρείας-πίστης με κάθε τρόπο αφού ήταν υποδουλοι .

    Προτείνει άστοχα εκεινη την μη ευθεία αντίδραση με την χρήση των διαφόρων ραγιαδικων τερτιπιων, που ομως διατηρούσε έστω και στην κατακομβη την λατρεια άρα και την πίστη και το προτείνει στην σημερινή κατάσταση,στην οποία όμως θα φερει το ακριβώς ανάποδο αποτέλεσμα και δε θα διαφυλάξει αλλά θα απεμπολησει,καθως τώρα θίγουν την λατρεία άρα την πίστη στην ουσία της. Ξεχναει επίσης και πάει να κάνει τον «ήρωα»κρυπτοχριστιανο ότι,δεν είμαστε υποδουλοι και η εκκλησια είναι» υπέργεια» και εν ελευθερια και ότι δεν απειλείται με απαγόρευση αλλά με υποχρεωτική μεταλλαγη,μετά δεν μπορείς να περάσεις στο κρυφό εάν πρώτα δεν πολεμήσεις φανερά αυτό που σου θίγουν(πολεμάω, χανω και μετά πολεμάω εν κρυπτω) . Στην προσβολή, μετάλλαξη και τελική καταστροφή του ιεροτερου της πίστης,προτρέπει σε αποδοχή των τροπων που αυτά θα γίνουν δυνατά.

    Καθώς το θέμα είναι υπεράσπιση από προσβολή η οποία απειλεί με μετάλλαξη το κέντρο της πίστης,μάλιστα όχι από αλλοθρησκους όπως τότε, αλλά από τους ιδιους και το «συναφι» του,ειναι υποχρέωση η φανερή αντίδραση.
    Αναφέρεται στην υπακοή «για να αποκτήσω το τιμιοτερο», οχι φίλε αν είναι να το βλασφημισω πρώτα καλύτερα να μην το λαβω. ΑΥΤΌ ΘΈΛΕΙ Ο ΕΧΘΡΟΣ αλλωστε, να το βλασφημισει ο χριστιανός και μετά ας το πάρει, ούτως ή άλλως δεν πιστεύει στην αξία Του,αλλα βλεπωντας πόσο αξίζει για εσένα χαίρεται να σε βλέπει να το προσβάλεις. Αυτό όμως που εσύ ξέρεις τι είναι και ότι λαμβάνεται με πάσα τιμή,ως υπέρτατη αξία στην ζωή και υπερτατο κάθε άλλου, πως δέχεσαι να υποτιμήσει;
    Ο κύριος είναι επικινδυνος όχι συμπαθης, ή μάλλον επικίνδυνος επειδή είναι συμπαθής.

  4. Θα μας πάρει το ποτάμι, θα μας πάρει ο ποταμός, θέλει να βάλουμε μάσκα ο π.Ευάγγελος.
    Από το σλόγκαν, ακούτε την Εκκλησία(εννοώντας κάποιους ιεράρχες)που ακούμε συχνά, πήγαμε στο προσκυνείστε το πειρασμό για λίγο όχι πολύ όσο πατάει ο ελέφαντας. Είναι για καλό σκοπό .Τι άλλο θα ακούσουμε!
    Μα καλέ μας πάτερ, έχετε την απατηλή εντύπωση ότι θα σας αφήσουν να φτάσετε στο τιμιότερο; έχετε αντιληφθεί με τι παιδάκια έχετε να κάνετε; δε γνωρίζετε πως λειτουργούν οι εκβιαστές; Όσο υποχωρείς τόσο σε εκβιάζουν και σε ρεζιλεύουν.
    ΑΥΤΟ είναι που τους καίει , αυτό πολεμούν αιώνες τώρα και θα σας αφήσουν να το αποκτήσετε κάτω από αυτές τις συνθήκες που έχουν δημιουργήσει; Γελαστήκατε, και ο κόσμος που σας ακούει γελάει αλλά γελιέται.
    Θα πρέπει να αποφασίσετε, ή προσκυνημένοι ή ομολογητές ενδιάμεση κατάσταση δεν υπάρχει.

  5. Η αλήθεια ζει στο φως και όσο θέλουν κάποιοι να την σκοτίζουν δεν τα καταφέρνουν. Οι καιροί που ζούμε είναι δύσκολοι. Ή με τον Χριστό ή χωρίς Χριστό και μακριά Του. Είναι ύπουλο και υποκριτικό όταν ο εχθρός είναι προ των πυλών να σπέρνετε διχόνοια. Ο π. Ευάγγελος ομολογεί Χριστό και Ορθοδοξία. Μας διδάσκει όσα έπρεπε να μας είχαν διδάξει μεχρι τωρα.

    • Μην θεοποιείτε τους ανθρώπους καλή μου κυρία. Τους κάνετε κακό. Για να μπούμε στο ψητό: Εσείς θα φορούσατε μάσκα μέσα στους Ι. Ναούς επειδή σας το είπε ο π. Ευάγγελος;;

    • Και ποιος σου λέει ότι ο Χριστός σε δέχεται με μάσκα δίπλα Του; Διχόνοια ποιος σπέρνει; αυτός που επιβάλει τον βλάσφημο νεωτερισμο της μάσκας; ή αυτός στον οποίο παρανομως επιβάλλεται;

    • Ευχαριστούμε για το link!

      Όπως έχω ξαναπεί, αν ο βαρθολομαίος είναι πατριάρχης, εγώ είναι θαυματουργός άγιος…
      Και αν οι «σύνοδοι» του φαναρίου και της αθήνας ονομάζονται «Ιερές Σύνοδοι», εγώ και η παρέα μου πρέπει να ονομαζόμαστε «Άγιοι Απόστολοι».
      Θα έπρεπε να ντρεπόμαστε που τους κρατήσαμε τόσο καιρό στην ιεραρχία, όχι να τους υπερασπιζόμαστε κιόλας. Αυτοί ήθελαν καθαίρεση πριν από δεκαετίες. Κανονικά ήθελαν και ισόβια φυλάκιση, αλλά είναι της μόδας ο χωρισμός Εκκλησίας-κράτους βλέπεις… Ο Θεός μόνο ξέρει τι εγκλήματα έκαναν για να μπούνε στην διοίκηση της Εκκλησίας από το πίσω παράθυρο, σαν τους κλέφτες.

      Το να κακολογείς μια ολόκληρη τοπική Εκκλησία είναι ΚΑΤΑΝΤΙΑ και τεράστια αμαρτία. Εκτός κι αν είναι αιρετική και σχισματική, σαν αυτό που πάει να καταντήσει η δική μας…
      Για τα κουσούρια των Ρώσων που αναφέρει, ολίγο με ενδιαφέρει. Τα χάλια τα δικά μας, τα ασυμμάζευτα, δεν τα βλέπουμε… Ξεφτιλιστήκαμε σαν έθνος και σαν τοπική Εκκλησία. Είμαστε ο ορισμός του αίσχους! Και τολμάμε να κουνάμε και το δάκτυλο, οι ξεφτίλες…
      Για την ακοινωνησία που αναφέρει, φυσικά και είμαστε ακοινώνητοι! Οι κανόνες της Εκκλησίας το επιβάλουν! Αν δεν μπορούμε να ακολουθούμε τους Ιερούς Κανόνες, ας αφήσουμε το πρωτείο σε άλλη τοπική Εκκλησία. Αλλά το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν μπορούμε, αλλά το ότι δεν θέλουμε… Και φτάσαμε σε σημείο, όχι απλά να κινδυνεύουμε να χάσουμε το πρωτείο, αλλά γίναμε ήδη ακοινώνητοι και σχισματικοί.

      Πολύ καλοί είναι οι Ρώσοι. Εγώ στην θέση τους θα ζητούσα το πρωτείο τιμής εδώ και τώρα. Δεν έχει νόημα να το έχει το «πατριαρχείο» μας πλέον. Η Εκκλησία της Ελλάδος είναι πλέον σκόρπιο ποίμνιο, ανάμεσα σε αιρετικούς ρασοφόρους, και χωρίς ίχνος αληθινού ποιμένα… Και ας μη μιλήσουμε για το «πατριαρχείο» μας, που ήταν φωλιά φιδιών εδώ και δεκαετίες… Τώρα, γιατί ελπίζουν οι Ρώσοι ότι θα μετανοήσουν οι αιρετικοί ρασοφόροι μας, ώστε να κρατήσουν το πρωτείο τιμής, μόνο αυτοί ξέρουν. Εγώ δεν τρέφω τέτοιες ελπίδες…

      • Και οι Ρώσοι μαστίζονται από την παναίρεση, αλλά έχουν κάποια τσίπα:

        1) Δεν στοιχίζονται όλοι τους (κλήρος και λαός) πίσω από αιρετικούς ρασοφόρους οι οποίοι ξέρουν ότι είναι αντικανονικοί και αιρετικοί, όπως εμείς που έχουμε λυσάξει με τον υποτιθέμενο «πατριάρχη του γένους», τον οποίον υποτίθεται πως πρέπει να αγαπάμε και να υπακούμε χωρίς αντιρρήσεις, ακόμα κι αν μας βγάζει εκτός Εκκλησίας και μας βάζει στην κόλαση. Ή που βρίζει τους ήρωες του ’21, ονομάζει τους Ιερούς Κανόνες «τείχη του αίσχους» και αφορίζει όποιον ορθόδοξο τον ελέγχει, γιατί έτσι γουστάρει…
        2) Δεν κάνουν ενέργειες με την Εκκλησία τους με γνώμονα τον εθνοφυλετισμό τους. Όπως είπα πριν, αν ήμουν στην θέση τους, σήμερα κιόλας θα διεκδικούσα το πρωτείο! Το να το έχει αυτός που το έχει τώρα είναι κωμικοτραγικό (και δεν μιλώ μόνο για ένα άτομο, αλλά για όλη την σχετική «σύνοδο», και τους παρατρεχάμενους ιερείς). Δε δείχνει σοβαρότητα και πιστεύω ότι προσβάλει την Εκκλησία και την Ορθοδοξία.
        3) Δεν κάνουν το μαύρο άσπρο σε θέματα πίστεως και κανόνων. Μπορεί να συμπροσεύχονται με αιρετικούς και να τα βρίσκουν μαζί τους, αλλά αν τους πάρεις με θεολογικά επιχειρήματα θα κάνουν αμέσως πίσω από φόβο. Αντίθετα οι δικοί μας επιστρατεύουν τον κάθε ανόητο πανεπιστημιακό και θεολόγο, αλλά και διωγμούς και απειλές, για να πείσουν για πράγματα απαράδεκτα! Μιλάμε για αυθάδεια και ξεδιαντροπιά…
        4) Δεν κυνηγάνε με λύσσα τους αποτειχισμένους. Τουλάχιστον αυτό ξέρω εγώ.
        5) Δεν αποτειχίζονται από τους αποτειχισμένους, όπως κάνουν κάποιοι δικοί μας
        «χριστιανοί» και κάποια «χριστιανικά» σωματεία.
        6) Από όσο ξέρω, δεν συλλειτουργούν με σχισματικούς και ουνίτες, όπως κάνουν οι δικοί μας ιερείς, με τις «ευλογίες» του αιρετικού βαρθολομαίου. Μόνο συμπροσευχές κάνουν, κάποιοι αρχιερείς τους.
        7) Δεν διοργάνωσαν το αιρετικό κολυμπάρι, ούτε και το υπέγραψαν, έστω κι αν ο λόγος ήταν εν μέρει σκοπιμότητες και συμφέροντα.
        8) Δεν κατήργησαν την συνοδικότητα της Εκκλησίας τους, όπως κάναμε εμείς τρεις φορές (μια στο κολυμπάρι και άλλες δυο στις πρόσφατες αποφάσεις των «συνόδων» στην Αθήνα για το κολυμπάρι και το ουκρανικό), αντικαθιστώντας την με παπικό πρωτείο εξουσίας!
        9) Δεν έβαλαν στα σχολικά βιβλία ανωμαλίες και αιρέσεις, όπως κάναμε εμείς, με τις ευλογίες της «ιεράς» μας «συνόδου», αλλά και με την ψήφο του λαού…!
        10) Δεν πήδηξαν σε ξένη δικαιοδοσία με το έτσι θέλω, διαγράφοντας μια ολόκληρη τοπική Εκκλησία από την ύπαρξη, και αντικαθιστώντας την με ένα μάτσο από μη-χριστιανούς, σχισματικούς και αιρετικούς ναζί! Έλεος δηλαδή…! Έλεος!
        11) Δεν προκάλεσαν σχίσμα στην Ορθοδοξία εν επιγνώσει τους, όπως έκανε η δική μας εκκλησία.
        12) Είμαι απολύτως βέβαιος ότι αν κάτσω να σκεφτώ λίγο ακόμα, θα βρω και πολλές άλλες «πρωτοπορίες» της εκκλησίας μας…

        Φυσικά, δεν ζω στην Ρωσία για να ξέρω τα πάντα από όσα γίνονται εκεί, επομένως μπορεί κάποια (ελάχιστα) από τα παραπάνω να τα έχουν κάνει και αυτοί. Αλλά, ακόμα και αν αυτό συμβαίνει, είμαι βέβαιος ότι δεν έγιναν στην κλίμακα στην οποία τα κάνουμε εμείς, γιατί θα τα είχα μάθει. Τέτοια αίσχη δεν μένουν κρυφά…
        Και αυτό που με τρελαίνει, είναι που μερικοί ξέρουν και δέχονται ότι όλα αυτά είναι αιρετικά και αντίχριστα, αλλά πάλι ακολουθούν τους αιρετικούς!

        Η ουσία είναι ότι εμείς είμαστε σε ΠΟΛΥ χειρότερο επίπεδο κατάπτωσης. Θα έλεγα ότι δεν υπάρχει σύγκριση… Στα δικά μου μάτια τουλάχιστον. Το μόνο καλό που έχουμε είναι μερικοί μεμονωμένοι ιερείς που αγωνίζονται, που τηρούν τους κανόνες, διδάσκουν το δόγμα ορθά, και διώκονται. Αλλά δεν ξέρω αν αυτό είναι κάτι που το έχουμε μόνο εμείς.

      • @Μήτσος
        on 23 Οκτωβρίου, 2020 στο 7:33 μμ

        Και οι Ρώσσοι μαστίζονται από τον εθνοφυλετισμό.. Προσέξτε πως τα λέτε διότι κάποιοι σαν εσάς δίνετε τροφή σε κάτι πατριαρχικούς να μας λένε Ρωσσόφιλους.

    • Καλησπέρα, δεν καταλαβαίνω, τι σχέση έχει ο άγιος Μάξιμος ο Γραικός με την αναγνώριση καθ υπόδειξη τών γκαγκστερς τής Αμερικής τού περιφερομενου θιάσου τών αξιολυπητων Ουκρανών ως.. κανονική εκκλησια?
      Ή νομίζετε πώς ο Κύριος θα ανεχτεί αυτή την βλασφημία?
      Ο πατήρ Ευάγγελος ενώ λέει πολύ σωστά πράγματα,έχει δυστυχώς αποδεχθεί τόν οικουμενιστικο κατήφορο πολλών αξιωματούχων

      • Εγώ είπα ευχαριστώ για το λινκ γιατί είχε το ακριβές σημείο με τα λεγόμενα για τους αποτειχισμένους. Έχω ακούσει αρκετές ομιλίες του εν λόγω ιερέα, αλλά αυτήν δεν είχα όρεξη να την ακούσω (ή να την διαβάσω) ολόκληρη.

  6. Τρομάζω με την ευκολία που καταδικάζεται η προαίρεση και η σκοπιμότητα της ομιλίας ενός ιερωμένου ….Ο Κύριος να μας ελεήσει όλους και να μας φωτίσει.

    • Ενώ δεν σε τρομάζουν τα «χειροπιαστα» που λέει, αυτά που πραγματικά πιστεύει δηλαδή και τα διακυρησει δημοσίως.
      Με τρομάζουν άνθρωποι σαν εσενα

  7. Να σας τρομάζει επίσης η ευκολία και τον ένθερμο ζήλο με την οποία ένας ιερωμένος που έχει δημόσιο βήμα, στρέφεται αθεολόγητα και ατεκμηρίωτα εναντίον αδελφών του (των αποτειχισμένων, των Ρώσων, όσων δεν θελουν να φορούν μάσκα στο Ναό, όσων δεν θέλουν Αγία Κοινωνία από τα κουταλάκια, κάνουν υπακοή στο Χριστό και όχι σε Επισκόπους κι ανθρώπους κλπ.) και προτρέπει τους πιστούς στην «(κουτο)πονηριά » να προβούν πρώτα σε άρνηση πίστης, βλασφημία και ασέβεια Θεού (μάσκες, κουταλάκια, εμβόλια κι οτι άλλο μας ετοιμάζουν) προκειμένου μετά να πάρουν το δώρο της Θείας Κοινωνίας !!! . Αν συνειδητοποιήσετε ακριβώς και κατανοήσετε ειλικρινά το τεράστιο μεγεθος αυτής της θεολογικής αστοχίας που οδηγεί τους πιστούς σε πνευματικό θάνατο, τότε θα καταλάβετε και γιατί όλοι εμείς, ως απλοί πιστοί κι όχι δημόσιοι κήρυκες, αγανακτούμε και διαμαρτυρόμαστε. Τι ακριβώς μας διδάσκουν οι Αγιοί μας επαυτού ; αγνότητα, καθαρότητα, αντίσταση και μαρτύριο στους πειρασμούς ή αφελή υποταγή στον πειρασμό και «πονηριές» του Πονηρού ; Ακούστε τις ομιλίες του διαχρονικού, ορθοδοξότατου αγίου ιεροκήρυκος π. Αθανασίου Μυτιληναίου για να δείτε πραγματικά χριστιανικό και ευσεβές ήθος, ύφος και εκφορά τεκμηριωμένου, συγκροτημένου αγιογραφικού λόγου, που είναι πράγματι Λόγος Θεού δηλ. Χριστός. Ο π. Ευάγγελος ως άνθρωπος είναι εξαιρετικά συμπαθής σε όλους μας και χαριτωμένος στο λόγο του και τις εξιστορήσεις του (σίγουρα θα είναι εξαιρετική παρέα σε συζητήσεις και διασκεδάσεις) όπως και άλλοι δημόσιοι ιεροκήρυκες αλλά αυτό δεν σημαίνει αυτόματα και απαραίτητα ότι ορθοδοξεί στο λόγο του. Το πρόσφατο παράδειγμα του Ανδρέα Κονάνου θα πρέπει όλους να μας κάνει ιδιαίτερα προσεκτικούς και επιφυλακτικούς σε δημοφιλείς θεολογούντες στα κοινωνικά δίκτυα. Περί αυτού πρόκειται, περί αγαπητικού ελέγχου, κι όχι ότι καταδικάζουμε προαιρέσεις και σκοπιμότητες. Υπάρχουν και εντελώς λανθασμένες καλές προαιρέσεις και αγαθές σκοπιμότητες. Από έναν εν Χριστώ αδελφό σας.

  8. Να ρωτήσω κάτι:
    Γιατί δεν δημοσιεύετε τα σχόλιά μου σε αυτό το άρθρο σας;
    Τι τόσο κακό έχουν;
    Ψέματα νομίζω πως δεν λέω.
    Μπορεί να είμαι αυστηρός και σκληρός σε αυτά που λέω, αλλά είναι λόγος αυτός να μην τα δημοσιεύσετε;

    • Το ένα είναι τραινογραμμή, ακολουθεί ένα άλλο. Μην στέλνετε τραινογραμμές. Θα περιμένετε να βρω χρόνο να τις διαβάσω. Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν.

  9. Το ουκρανικό έχει τρομερές ομοιότητες στον γκανκστερικο τρόπο που δυεισδυει στην ορθοδοξια,με αλλες,πάλαι ποτέ,οικουμενιστικομασωνικες βήμα -βημα μεθοδεύσεις.Προβλέψιμες κινήσεις.Σαν να ξαναβλεπω πάλι το ίδιο έργο,με άλλους πρωταγωνιστές..
    Παρ’ολα αυτά,παρ’οτι δεν το αξίζουμε σαν λαός,αν μετανοήσουμε ο καθένας προσωπικα,ο Θεός θα μας ελεήσει(!).Εν μιά νυκτί δύνανται να αντιστραφούν όλα(και θα αντιστραφούν)και η ορθοδοξία να ξαναλάμψει,αρκεί να μετανοήσουμε.Αυτο είναι το διακυβευμα:Κάθαρση.Γιαυτό κατέβηκε ο ίδιος ο Θεός στη γή.Το μόνο σημαντικό γεγονός και εξαιτίας αυτού κινούνται ολα τα γεγονότα στη ζωή.
    Σορρυ,κούρασα. Ζεί Κύριος ο Θεός ημών!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s