Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς έχει ισχύ Οικουμενικής Συνόδου.

Σεβαστέ π. Βασίλειε επιτρέψτε μου όμως να εκφράσω μία απορία…

«Δεν έχει γίνει ανακήρυξή του [σ.σ. του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς] από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως· μόνο από το Πατριαρχείο Σερβίας. Γι’ αυτόν τον λόγο· επειδή έχει καταδικάσει ως παναίρεση τον οικουμενισμό… αλλά τα συγγράμματά του είναι απόφαση Οικουμενικής Συνόδου. Κάποια στιγμή που η Εκκλησία θα ορθοποδήσει και θα πάψουν πολλοί προκαθήμενοι να είναι οικουμενισταί, θα καταδικαστούν αυτά όλα με την Θεολογία του Αγίου Ιουστίνου. … Αφού να φανταστείτε το πάθος που επικρατεί που ένας εκ των Αρχιεπισκόπων κατά την «Σύνοδο» την ληστρική της Κρήτης, είπε, επρότεινε να καταδικαστεί ο αντιοικουμενισμός ως αίρεση!» [π. Βασίλειος Βολουδάκης]

Σεβαστέ π. Βασίλειε επιτρέψτε μου όμως να εκφράσω μία απορία. Πως στο καλό θα πάψουν πολλοί προκαθήμενοι να είναι οικουμενισταί; Εδώ αυτοί σήμερα αυξάνονται σαν τα κουνέλια από τις οικουμενιστικές «θεολογικές» σχολές και οι οικουμενιστές προκάτοχοί τους φροντίζουν να αντικατασταθούν από ομοϊδεάτες. Πως θα ορθοποδήσει η Εκκλησία; Άλλαζαν μυαλά οι αιρετικοί από μόνοι τους ή η Εκκλησία ελευθερωνόταν από τις αιρέσεις με αγώνες, θυσίες και μαρτύρια;


-https://www.youtube.com/watch?v=jbW9aE1SlWM

Εκδόσεις Υπακοή

15 thoughts on “Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς έχει ισχύ Οικουμενικής Συνόδου.

  1. Δεν υπάρχουν πολλές Εκκλησίες (ελληνική, σερβική, ρωσική κλπ.)—Μια είναι η Εκκλησία του Χριστού , η Καθόλου Εκκλησία και υπάρχουν κατά τόπους πολλές εκκλησίες (με μικρό ε) δηλ. συνάξεις πιστών με έναν επικεφαλής Επίσκοπο ασχέτως εθνικότητας , γεωγραφικών ορίων κλπ. Στην Ορθοδοξία, οι Άγιοι αναγνωρίζονται και ανακηρύσσονται από τους πιστούς και απλώς αγιοκατατάσσονται στις δέλτους της Εκκλησίας του Χριστού από μια τοπική εκκλησία. Μην μπερδεύουμε τα πράγματα κι αρχίζουμε να αιρετίζουμε . Δεν χρειάζεται ο Άγιος Ιουστίνος να αγιοκαταταχθεί και από το Πατριαρχείο, είναι εκτός δικαιοδοσίας του. Αυτό έγινε ήδη και αρκεί που έγινε από την Σερβική εκκλησία (γιατί έγινε αγιοκατάταξη για άλλους αγίους της Ρωσίας, Σερβίας κλπ., τον Άγιο Σεραφείμ Σαρώφ ή τον Άγιο Λουκά της Κριμαίας από την Κων/λη;) Και, συνεπώς, για όλους τους χριστιανούς ανά την οικουμένη, είναι Άγιος της Εκκλησίας μας, της Εκκλησίας του Χριστού. Ο σεβαστός π. Βασίλειος δίνει στο Φανάρι μεγαλύτερα δικαιώματα από όσα έχει και πρωτείο Εξουσίας έναντι των άλλων εκκλησιών, την εμφανίζει ως Μητέρα Εκκλησία και Ύπατη Αρχή σε βάρος των άλλων τοπικών εκκλησιών που έχει αρμοδιότητα να επικυρώνει τους Αγίους τους. Αυτό αντιστρατεύει το συνοδικό σύστημα, εισάγει Παπισμό στην Ορθοδοξία και είναι αυτό που επιδιώκει δεκαετίες τώρα το Φανάρι να εγκαταστήσει και για το οποίο οδήγησε σε Πανορθόδοξο Σχίσμα λόγω του αυτοκεφάλου της Ουκρανίας αλλά και της Οικουμενιστικής (ψευτο) Συνόδου της Κρήτης . Πρέπει, όλοι μας, να προσέχουμε πολύ τα λεγόμενα και γραφόμενά μας στους πονηρούς καιρούς που ζούμε.

    • Αδελφέ, νομίζω ότι ο π. Βασίλειος γνωρίζει τη διαφορά της Τοπικής Εκκλησίας από την Εκκλησία. Πιστεύω ότι θέλοντας να τονίσει την δυσαρέσκεια του πατριάρχη Βαρθολομαίου στον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς απάντησε με κάποια υπερβολή με αποτέλεσμα να σας δημιουργηθεί η εντύπωση που σας δημιουργήθηκε. Το συμπέρασμα που βγάλατε, ότι « Ο σεβαστός π. Βασίλειος δίνει στο Φανάρι μεγαλύτερα δικαιώματα….» δεν στέκει καθόλου, αρκεί να παρακολουθήσετε άλλες παλαιότερες ομιλίες του π. Βασιλείου στο ουκρανικό για να το διαπιστώσετε και μόνος σας, και επίσης να ανατρέξετε στην αρθρογραφία του Ορθόδοξου Τύπου των τελευταίων μηνών πάλι στο ουκρανικό.

      Να σας υπενθυμίσω και αυτήν την… αχαρακτήριστη ενέργεια του πατρ. Βαρθολομαίου, https://orthodoxia.info/news/%CE%B7-%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CF%80%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B5/

  2. Ο πατερας βασιλειος έχει μια τέτοια θεώρηση περί της πορείας των εκκλησιαστικών πραγμάτων,περιπου σαν αυτό που προβάλουν και οι αντίπαλοι του οικουμενιστες.
    Οτι δηλαδη ο Χριστός είναι στο τιμόνι και διοικεί και οδηγεί και κάπως «χαριστικα»θα γίνονται όλα μόνα τους,»υπερ υμών ομως πάντοτε άνευ ημων»,άνευ αγώνος.
    Λες και η πίστη του καθε ανθρώπου,η οποία είναι δώρημα προς αυτόν και ευλογία μεγίστη,αλλα και η διατήρηση της που είναι προσωπική ευθύνη να είναι υποχρεωση του Θεου(πως;αφού έχουμε ελεύθερη βουληση)και ότι αυτο γινόταν αυτοματα τόσους αιώνες,ξεχνωντας τον αγώνα των ομολογητων,των μαρτυρων,των Αγίων που πολέμησαν για την πίστη,αλλά και τον δικό του τωρα,αφήνοντας να εννοείται θαυματουργική παρέμβαση και μόνο από πλευράς του Χριστού.
    Είναι δυνατόν ο αγώνας που αντιστοιχει στον πιστό άνθρωπο για την προάσπιση του δώρου της σωτηρίας του να δοθεί απο Τον δωρισθέντα;
    Ειναι δυνατόν να μην υπάρχει συνεργεία των ανθρώπων με τον Κύριο τους στη διατήρηση της σχεσης που ευσπλαχνικα τους παραδοθηκε;αλλα να είναι υπεύθυνος της διατήρησης της Αυτός που την παρέδωσε και μονο;και να επεμβαίνει και να την σώζει σε ανθρώπους που δεν ενδιαφέρονται να την σωσουν υπερ των εαυτων τους;
    Δεν είναι σχέση αγάπης που απαιτεί δύο;

    • «O Θεός δεν θέλει να είμαστε αδρανείς , και γιαυτό δεν κάνει το παν Αυτός. Οϋτε αλαζόνες θέλει να είμαστε, γιαυτό δεν άφησε το παν σ΄ εμάς …ούτε να αναθέσομε το παν στο Θεό κι εμείς να κοιμόμαστε ούτε όταν έχομε προθυμία, να νομίζουμε ότι το παν το κατορθώνουμε με τους δικούς μας κόπους». Η απάντηση στον π. Βασίλειο για τον αγώνα εναντίον του Οικουμενισμού από τα γραπτά του Αγ Θεοδώρου της Εδέσσης, 100 ψυχωφελή κεφάλαια, στ. 68 και 69, Φιλοκαλία των ιερών νηπτικών, έκδοση Το περιβόλι της Παναγιάς, 2006. Χρειάζεται αγώνας και (αντί)δραση και μαρτύριο όπως έκαναν οι Αγιοί μας και όχι αδράνεια, λόγια χωρίς έργα και (ανώδυνη) προσευχή και παράκληση για «να κάνει ο Θεός το παν». Η πίστη μας είναι Θεανθρωπική και σωστά αναφέρεις ότι στηρίζεται στη συνέργεια Θεού-ανθρώπου.

  3. Πριν πιάσουμε το πληκτρολόγιο για να γράψουμε την κάθε ανοησία καλό είναι . 1.Να ξέρουμε στοιχειώδη γράμματα ώστε να καταλαβαίνουμε τι μας λέει ο άλλος.2Να έχουμε στοιχειώδη λογική για τον ίδιο ακριβώς λόγο.3Να γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά τον ομιλούντα τι είδους άνθρωπος και μάλιστα πνευματικός άνθρωπος είναι. Εκτός αν έχουμε εμπάθεια εναντίον του συγκεκριμένου προσώπου οπότε όλα τα ανωτέρω πάνε περίπατο και χρειάζεται βαθιά μετάνοια! Αυτά για τους κρίνοντες τον π,Βασίλειο.

    • Αγαπητέ κ.ΔΙΟΝΑ ΓΙΩΡΓΟ, όσα είπατε ισχύουν και για εσάς. Η αδερφή εξέφρασε μιαν απορία και έθεσε ένα ερώτημα. Όλοι κρινόμαστε από τα λεγόμενα μας σε σχέση με την παρακαταθήκη μας και δεν υπάρχει τελειότητα και αλάνθαστο ούτε σε αγίους. Ο σεβασμός στον π.Βασίλειο ειναι αυτονόητος και δεν νομίζω ότι προκύπτει έλλειψη του. Αν εσείς διαπιστώσετε κάτι τέτοιο, παρακαλώ να είστε συγκεκριμένος. Δεν νομίζω να υπάρχει εμπάθεια από την αδερφή , όχι για αγωνιστές κληρικούς αλλά ούτε και για προδότες οικουμενιστές. Άλλο η σκληρή γλώσσα για τα λάθη, κάτι που άλλωστε κάνει και ο π.Βασίλειος και άλλο η εμπάθεια. Κρίνουμε και εκφράζουμε προβληματισμούς επί των λεγομένων και καποιες φορές δημιουργούνται θέματα χωρίς σοβαρή αιτία. Αυτό που κατάλαβα , ειναι ότι ο π.Βασίλειος, όπως πολλοί, έχει κατά νου την βεβαιότητα αντί ελπίδος, αυτής της αποτελεσματικής υπερφυσικής επέμβασης του Θεού για τον οικουμενισμό και ίσως έχει παρασυρθεί περαιτέρω με την σαθρή θεωρία της μακρόχρονης αναλαμπής της ορθοδοξίας , μια θεωρία γεμάτη αυτοαναιρούμενες ψευδοπροφητείες και ερμηνευτικές φαντασιοπληξίες. Οι εκδόσεις ορθόδοξος τύπος , όπου ο πάτερ συνεργάζεται, έχουν καυτηριάσει την εν λόγω μέσω του π. Αρσένιου Κομπούγια από το 1985, όπως και ο γνωστός π.Αθανάσιος. Ειδικά ο τελευταίος, εδώ ειναι σημείο αναφοράς και γενικά έχει θέση σύγχρονου Χρυσόστομου οσίου στην συνείδηση των πιστών. Επιπρόσθετα, είτε το 1948 είτε το 1967 έχει συμπληρωθεί ο καιρός των εθνών με ιστορική επιβεβαίωση από την προφητεία Δανιήλ. ΟΙ δυο καλύτερες ερμηνείες που έχω δει , η μια δείχνει ακριβώς το 1967, την επίσημη χρονιά της Ιερουσαλήμ, και αυτό δείχνει τρομερή σύγκλιση της Γραφής. Και η άλλη το 2018+-2, δηλαδή ίσως και τον παρόντα χρόνο που ζούμε. Επίσης έχει μια άλλη «σύμπτωση» (σύγκλιση) το 2018, όπου ο Νο1 υποψήφιος αντίχριστος, ορθόδοξα τεκμηριωμένος, πήγε στο Ισραήλ επίσημα και υποσχέθηκε ειρήνη. Κάποιοι όμως αναζητούν, αφού έχουμε περάσει καιρό τώρα στην τελευταία γενιά, που δεν θα εκλείψει πριν έρθει η συντέλεια, αντί τιμωρίας και συντελειακών δοκιμασιών, όπως προδιαγράφεται καθαρά άλλωστε, επίγειες προσωρινές δόξες δεκαετιών και παγκόσμια επικράτηση ορθοδοξίας . Και προκύπτει το ερώτημα (Ποια ορθοδοξία πλέον, με τόση επιπρόσθετη πλάνη απιστίας, διεθνώς, στους ποιμένες και με οικουμενισμό στο απόγειο; Και πως θα γίνει αυτό , όταν ο Θεός δεν προστατεύει σαν κόρο οφθαλμού όλες τις μαχητικές φωνές, που ζητούν κάθαρση, αλλά επιτρέπει την λοιδορία τους, τον διωγμό τους έως και την εξολόθρευση* τους; )
      * Δείτε ξένο πρωθιερέα που μίλησε για καθαίρεση πολλών ελληνόφωνων και βρέθηκε νεκρός λίγο καιρό αργότερα μυστηριωδώς, σε παγκάκι πάρκου.

    • Καί ὁ π. Βασίλειος, ὁ ὁποῖος ὅπου εὑρεθῇ δέν μπορεῖ νά ἀποκρύψει τήν προσωπική του ἀντιπάθεια ἐναντίον ὅσων ἔχουν ἀποτειχισθεῖ, καλό θά ἦταν νά μή μέμφεται (χωρίς δέ ἐπιχειρήματα) τήν προβλεπομένη ἀπό τούς ἱερούς Κανόνες καί τήν ὁμοφωνία τῶν Ἁγίων Πατέρων ἀποτείχιση (ὅπως ἔκανε στό τεῦχος 2308, 29ης Μαΐου ἐ.ἔ. σέ συνέντευξη στόν Θ. Καλμοῦκο), ἁπλῶς ἐπειδή ὁ ἴδιος ἀδυνατεῖ νά εἰσέλθει σέ τέτοιους ἀγῶνες, εὑρισκόμενος «στό στόμα τοῦ λύκου». Πολύ καλῶς λοιπόν σχολιάζει ἡ Φαίη καί ἄλλοι σχολιαστές τό ἀδιέξοδο τῆς σκέψεώς του αὐτῆς. Καί νά σκεφθεῖ κανείς, ὅτι ὁ Ὀρθόδοξος Τύπος ἀποτελοῦσε τό προπύργιο ὑπερασπίσεως τῶν (κανονικότατων) ἀποτειχίσεων στήν Ἑλλάδα καί τό Ἅγιον Ὄρος ἐπί Πατριάρχου Ἀθηναγόρου. Σεβαστός, λοιπόν,καί ἀποδεκτός ὁ π. Βασίλειος γιά ὅσα καλά γράφει καί κάνει, ἀλλά τό νά κατηγορεῖ ὅσους ἔχουν κάνει θυσίες κατά συνείδηση καί ὑπακοή πρός τούς Ἁγίους, δέν βοηθεῖ, περιπλέκει τά πράγματα καί δημιουργεῖ σύγχυση στούς πιστούς. Ἴσως ἐπειδή καί ἐμεῖς, ἀπό ἐν Κυρίῳ ἀγάπη πρός τούς συνεργάτες καί τήν ἱστορία τοῦ «Ὀρθοδόξου Τύπου» σιωποῦμε ἐπί μακρόν, ἐπί ἐξαιρετικῶς μακρόν …

    • Μήπως σας βοηθήσω

      Και ο Άγιος Κύριλλος είναι μέγας ενώπιον του Θεού. Εάν τον είχατε γέροντα θα τον ακούγατε σε όλα;;; Γιατί εγώ θα του έλεγα : γέροντα αυτά που λες για τον άνθρωπο του Θεού Ιωάννη τον Χρυσόστομο δεν ισχύουν είναι συκοφαντίες, να τον προσκυνάς και να ζητάς τις πρεσβείες του ( για την περίοδο πριν ανακαλέσει όσα πίστευε για εκείνον)

      Δεν υπάρχει εμπάθεια και εάν το λέτε αυτό για την Φαίη σκεφθείτε μόνος σας ότι σε παραπάνω σχόλιο υπερασπίστηκε την ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ για το τί αληθινά υποστηρίζει περί του πρωτείου του πατριαρχείου ο π.Βασιλειος , τον υπερασπίστηκε.

      Τέλος η αλήθεια δεν κρίνεται με βάση την πνευματικότητα του π.Βασιλειου ή ενός οποιουδήποτε προσώπου ( δηλαδη αυτό είναι απλά μια προϋπόθεση που δεν αρκει όμως), αλλά κοιτάμε τη συμφωνία της με την ορθόδοξη πίστη….ισχύει στην περίπτωση αυτη το ρητό «φίλος μεν Πλάτων, φιλτατη δε η αλήθεια» πόσο μάλλον όταν εδώ η αλήθεια δεν είναι απλά μια αντικειμενική όψη των γεγονότων αλλά το θεανθρωπινο πρόσωπο η ΑΥΤΟΑΛΗΘΕΙΑ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ.

  4. ΕΛΕΟΣ! Γιατί με επιβεβαιώνετε γράφοντας ένα σεντόνι ολόκληρο για να μας πείτε ένα σωρό άσχετα πράγματα προς την ομιλία αλλά και προς το πρόσωπο του π. Βασιλείου τον οποίον απ΄ ότι εγώ καταλαβαίνω παντελώς αγνοείτε;Αν αυτό δεν είναι εμπάθεια και αποτείχιση από τη λογική τότε τι είναι;

    • Κ. ΔΙΟΝΑ, δεν είναι καθόλου άσχετα όπως νομίζετε. Αν αναφέρεστε σε μένα, εξηγώ ένα πιθανό βαθύτερο αίτιο πίσω από την αντίληψη του πάτερ , που είναι φυσική προέκταση της ερώτησης της συγγραφέως. Ταυτόχρονα με μένα, ο μοναχός Σεραφείμ, εξέθεσε άλλη μια σοβαρή παθογένεια πολλών σημερινών εκκλησιαστικών, που υποτιμούν λόγια της Α. Γραφής, κατ’ επέκταση της τραγικής συμπεριφοράς και ασέβειας προς την ιερά πράξη κατάδειξης της σοβαρότητας της αίρεσης. Και πάλι η δική μου αναφορά και υπόθεση παρόμοιας προφητικής αντίληψης, καλύπτει ως πιθανό αίτιο και αυτήν την θλιβερή διαπίστωση του μοναχού Σεραφείμ και όχι μόνο. Εσείς μπορεί να φαντασιώνεστε προσωπικές εμπάθειες. Όμως η Αλήθεια είναι πάνω από πρόσωπα και από τον καθένα μας. Η θεωρία και αντίληψη ότι θα τα λύσει όλα ο Θεός και εμείς κάνουμε κυρίως προσευχή , χωρίς να τηρούμε ή έστω αποδεχόμαστε και τα υπόλοιπα στην παρακαταθήκη , μεταβάλλοντας ερμηνευτικά μάλιστα αιώνιες διδαχές στα μέτρα μας, είναι εκ του πονηρού. Πίστεψέ με , επειδή εκτιμούμε ιδιαίτερα τον π. Βασίλειο, έχουμε και υψηλές απαιτήσεις, αγωνιώντας απεγνωσμένα να στηρίξουμε ολόκαρδα κάποιον ακόμα που κινείται καθαρά προς την τελειότητα. Διαμαρτυρόμαστε προς κάθε τεκμηριωμένη εκτροπή, ως έχουμε ιερά υποχρέωση και ηθικό καθήκον εξ’ αγάπης. Πονάμε περισσότερο από το να βλέπουμε αμετανόητο οικουμενιστή να πηγαίνει κατά διαβόλου. Στο δεύτερο τινάζουμε και τα υποδήματα μας μερικές φορές, καταλαβαίνοντας ότι κάποιοι αμετανόητοι αιρετικοί, πασιφανώς αξιοκατάκριτοι περί πίστης γίνονται. Αναπόφευκτα θα έχουν τον ρόλο των απολεσθέντων επί της μεγάλης αποστασίας, όπως προφητεύτηκε. Η συνείδηση μας διαμαρτύρεται έντονα όμως στην περίπτωση αγωνιστών, που χρήζουν διορθώσεως λόγω καλής προαίρεσης. Αν δεν καταλαβαίνετε το πνεύμα έλεγχου και την αξία του προς όλο το πλήρωμα της εκκλησίας , τότε φοβάμαι ότι δράτε σαν υπασπιστής κολακείας χωρίς επίγνωση.

    • Ὅ,τι γράψαμε, (ὅπως καί ὁ κ. Βασίλειος ἀνωτέρω) δέν εἶναι καθόλου ἄσχετα, ἀλλά καταδεικνύουν τήν ἐκκλησιολογική συνάφεια τῆς σκέψεως τοῦ π. Β.Β. Ἄς εἴμεθα, λοιπόν, σύντομοι: τό ὄτι χρησιμοποιεῖτε ἀρνητικῶς καί ἀθεμίτως τόν ὅρο «ἀποτείχιση» (πού οἱ ἅγιοι χρησιμοποίησαν σέ ὀρθόδοξη συνάφεια) γιά νά καταδείξετε … «παραλογισμό» καί νά μᾶς στενοχωρήσετε (πῶς θά λέγαμε, «ὁ ἀσελγής κάνει ἐγκράτεια στή σωφροσύνη»), φανερώνει τήν προκατάληψή σας ἔναντι ὅσων προβλέπουν οἱ ἱεροί Κανόνες, ἴσως καί ὀπαδική νοοτροπία. Παρακαλῶ, προσέξτε!

    • H λέξη αποτείχιση δεν σημαίνει «απομάκρυνση» ,»απόκλιση» κλπ. όπως εσείς εννοείτε. «Αποτειχίζω» κατά το λεξικό των Liddell – Scott της αρχαίας ελληνικής σημαίνει «φτιάχνω τείχος για να προστατευτώ πίσω από αυτό και να εμποδίσω εχθρούς να εισέλθουν στην περιοχή μου» και η ενέργειά μου αυτή είναι η «αποτείχιση». Επειδή δεν ξέρετε την ορθή έννοια της λέξης, γιαυτό ίσως δεν καταλαβαίνετε την ενέργεια των ιερέων μας που έχουν «αποτειχισθεί » έναντι της αίρεσης που μαστίζει την Πίστη μας. Η αποτείχιση προβλέπεται από Ιερούς Κανόνες και από την Εκλλησιαστική μας Παράδοση και Ιστορία και δεν είναι καθόλου αυθαίρετη ενέργεια όπως εσείς ισως να νομίζετε. Η Πίστη μας, θα συμφωνήσετε ασφαλώς, απαιτεί σαφήνεια και πολύ καλή γνώση των θεολογικών όρων και όχι επιπολαιότητες, «θολούρα» και εύκολους συναισθηματικούς φανατισμούς και ισχυρογνωμοσύνη.

    • Για να βοηθήσω αν θέλετε και στο θέμα της αποτείχησης και για να το μεταφέρετε κιόλας στον πατήρ εάν τον γνωρίζετε προσωπικά , σας αντιγράφω τον παρακάτω σύνδεσμο από την patrologia graeca τομος 77 επιστολή ΧΙ του Αγίου Κυρίλλου Αλεξανδρείας προς τον Άγιο Κελεστινο επίσκοπο Ρωμης, γράφει κατά του Νεστορίου κατηγορίες….μια κατηγορία φαίνεται στην σελίδα 89-90 στο τέλος της επιστολής που ο νεστοριος τιμωρεί έναν ιερέα της Κωνσταντινούπολης ο οποίος έκανε θυσιαστηριο στο σπίτι του, και τον καθαιρεσε ο νεστοριος επειδή δεν τον μνημόνευε και έπηξε θυσιαστήριο για αυτό τον λόγο για να μην τον μνημονεύει στους ναούς που υπήρχαν ( παρατηρήστε που λέγει «Τίνος ένεκεν» στο όνομα ποιανού;;;από τότε ο επισκοποκεντρισμος), και η απάντηση της Εκκλησίας και όχι του Αγίου Κυρίλλου, αλλά της μαρτυρημενης παραδόσεως που θα έπρεπε να βοα και σε κάποια αυτιά έως την σήμερον ημέραν είναι ότι «παντός σχεδον του κλήρου λεγοντος, ότι και ημών έκαστος εν καιρω και χρειαις τουτο ποιεί» !!!!!!

      Οπότε η αποτείχηση χρόνια έχει που υπάρχει 😋 πολλααααα χροκοονιααα

      https://books.google.gr/books?id=Qb7UAAAAMAAJ&printsec=frontcover&hl=el#v=onepage&q&f=false

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s