Το Συνοδικό Πολίτευμα της Εκκλησίας και ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου.

Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου στην κληρικολαϊκή Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως για το άνοιγμα των εκκλησιών έκανε την εξής παρατήρηση:

«….ὅτι μέ τήν πανδημία τοῦ κορωνοϊοῦ ἀποκαλύφθηκαν καί ἄλλοι «ἰοί» πού προκαλοῦσαν καί προκαλοῦν προβλήματα στόν ὀργανισμό τῆς Ἐκκλησίας.

Κατονόμασε ἕναν τέτοιον «ἰό», τόν «ἰό τῆς αὐτονομίας» πού ἐκφράζεται ὡς «θεολογικός ἰός», ὅταν κάποιος θεολογῆ ὄχι μέ βάση τίς ἀποφάσεις τῶν Συνόδων, ἀλλά μέ βάση τίς ἐγκύκλιες ἤ καί πανεπιστημιακές θύραθεν γνώσεις του· ὡς «ἐκκλησιολογικός ἰός», ὅταν ὁ Κληρικός παντός βαθμοῦ ἐνεργεῖ κατά τό δοκοῦν, ἀνεξάρτητα ἤ καί ἀντίθετα μέ τήν Ἱερά Σύνοδο, δηλαδή ἐκτός τοῦ συνοδικοῦ καί ἱεραρχικοῦ πολιτεύματος τῆς Ἐκκλησίας· καί ὡς «πνευματικός ἰός», ὅταν οἱ Χριστιανοί δέν ἀκολουθοῦν τί λέει ἡ Ἐκκλησία μέ τίς Συνόδους, ἀλλά τί συμβουλεύει καί τί ἀποφαίνεται ὁ τυχόν μεμονωμένος Κληρικός ἤ μοναχός. Τόνισε ὅτι πρέπει νά θεραπεύσουμε αὐτόν τόν «ἰό» τῆς «αὐτονομίας» στήν θεολογική, ἐκκλησιαστική καί πνευματική ζωή, γιατί θά δημιουργηθοῦν προβλήματα στόν ἐκκλησιαστικό χῶρο.»

Αφού βλέπει «πανδημία του κορωνοϊού» ο Σεβασμιώτατος είναι σίγουρο ότι μπορεί να δει και άλλα πράγματα!

Είναι όμως αξιοσημείωτο πως ο Σεβασμιώτατος δείχνει τόση ανησυχία για το Συνοδικό πολίτευμα της Εκκλησίας, δεδομένου ότι μόλις πριν λίγους μήνες ο ίδιος πρωτοστάτησε στην αλλοίωση του αποτελέσματος της έκτακτης Συνόδου της Ιεραρχίας για το Ουκρανικό. Εάν δε πάμε πιο πίσω στην επιστολή του Ναυπάκτου Ιεροθέου προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος με ημερομηνία 30 Μαρτίου 2019 για το Ουκρανικό, τότε θα διαπιστώσουμε ότι έκανε κάτι ακόμα χειρότερο. Δεν αλλοίωσε το αποτέλεσμα κάποιας Συνόδου της Ιεραρχίας αλλά ζήτησε να μην γίνει καν Σύνοδος και να εξισωθεί η Εκκλησία της Ελλάδος με το σχισματικό μόρφωμα των καθηρημένων και αχειροτόνητων Ουκρανών!

Τί είδους αγάπη για το Συνοδικό πολίτευμα της Εκκλησίας είναι αυτή όταν την μία αρνούμαστε την ύπαρξή του και την άλλη αλλοιώνουμε το αποτέλεσμα των συνοδικών οργάνων; Μήπως αυτός που έχει αυτονομηθεί είναι ο ίδιος ο Σεβασμιώτατος; Μήπως έκανε κτήμα του το Συνοδικό σύστημα και νομίζει ότι μπορεί να λέει και να κάνει ότι θέλει;

Το «συνοδικό πνεύμα» στάζει από τα μπατζάκια του Σεβασμιώτατου! Δεν πέρασε από το μυαλό του ή από την καρδιά του πόσο πολύ προσέβαλε το φρόνημα των Ορθοδόξων στο Ουκρανικό και πόσο πολύ αντίθετος με αυτό ήταν. Δεν τον ήλεγξε η συνείδησή του όταν έβλεπε το κοιμώμενο και εσκεμμένως απληροφόρητο ποίμνιο να έρχεται σε κοινωνία με σχισματικούς και να κοινωνεί ψωμί και κρασί από τα βλάσφημα χέρια τους. Δεν τον ήλεγξε η συνείδησή του όταν έβλεπε τα πρόβατα στα χέρια των λύκων και όταν εβλασφημείτο το Άγιο Πνεύμα στα μιαρά συλλείτουργα. Ούτε τώρα τον ήλεγξε η συνείδησή του που εκατομμύρια Έλληνες έμειναν αλειτούργητοι και ακοινώνητοι επί 2 μήνες μέσα στο Πάσχα.

Από τα λεχθέντα των Αρχιερέων που στηρίζουν το κλείσιμο των Ναών βλέπει κανείς ότι δεν εξετάζουν την ορθότητα της απόφασης αυτής σύμφωνα με το πνεύμα της Εκκλησίας, αλλά κρύβονται πίσω από τους καλοπληρωμένους «ειδικούς» που δεν έχουν σχέση με την Εκκλησία, ούτε βρίσκονται στις θέσεις που βρίσκονται για να διακονήσουν την Αποστολή Της. Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου για να στηρίξει το σύνθημα «μένουμε σπίτι» έγινε στην αρχή κοινωνιολόγος, ενώ τώρα δείχνει ότι έχει γνώσεις και στην λοιμωξιολογία! Ποιός έχει «αυτονομηθεί» Σεβασμιώτατε; Εδώ εσείς οι ίδιοι έχετε απολέσει το Επισκοπικό σας αξίωμα.

Βλέπει επίσης ότι «εξορκίζουν» με τον έναν ή τον άλλον τρόπο τους «ανυπάκουους» για να ετεροπροσδιοριστούν αυτοί ως σωστοί. Αποφεύγουν δηλαδή να ασχοληθούν με την ουσία του θέματος και να είναι Επίσκοποι με «Ε» κεφαλαίο. Κρύβονται πίσω από τους «ειδικούς» και πίσω από τους «ανυπάκουους». Αυτό πάντως με τον ετεροπροσδιορισμό που κάνουν με τους -κατ’ αυτούς- «ανυπάκουους», είναι αξιοσημείωτο, διότι αποτελεί συμπεριφορά ανώριμου και κομπλεξικού ανθρώπου. Ο λαός μας αυτό το λέει «όσα δεν πιάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια». Είτε θα τους πουν αμόρφωτους και θεολογικά άσχετους (βλ. και Αργολίδος Νεκτάριος) είτε προτεσταντίζοντες. Κατασκευάζουν δηλ. ένα «δαιμονισμένο άκρο» και μετά ετεροπροσδιορίζονται με αυτό. Ειδικά αυτό το «προτεσταντίζοντες» που λένε όμως τους καρφώνει, διότι το άκρο του προτεσταντισμού είναι ο παπισμός τον οποίον και εκφράζουν.

Τι καλά που θα ήταν αν σεβόντουσαν και εφήρμοζαν στην πράξη το Συνοδικό πολίτευμα της Εκκλησίας. Τι καλά που θα ήταν αν θυμόντουσαν το ποίμνιο ΠΡΙΝ πάρουν τις καταστροφικές και βλάσφημες αποφάσεις τους και ΟΧΙ ΜΕΤΑ, μόνο και μόνο για να το υβρίσουν και να το συκοφαντήσουν που δεν συμφώνησε. Ειδικά με το κλείσιμο των Ναών ξεχεριαστήκαμε στα ιστολόγια να δημοσιεύσουμε έμπονες (και επώνυμες μιας και είναι ο «πόνος» του Αργολίδος) παρακλήσεις πιστών να μην κλείσουν οι Ναοί.

Στου κουφού την πόρτα, όμως, όσο θέλεις βρόντα, λέει ο λαός. Δεν είναι η πρώτη φορά που συνέβη άλλωστε, το είδαμε και στην Ψευδοσύνοδο, το είδαμε και στο Ουκρανικό. Δεν θα μας τρελάνετε εσείς Σεβασμιώτατε με την αλλοπρόσαλλη και πολυπρόσωπη συμπεριφορά σας. Θα τα λέμε αυτά τα σχιζοφρενικά που βλέπουμε μέχρι να μας πάρει ο Θεός από αυτόν τον μάταιο κόσμο.


Φαίη

6 thoughts on “Το Συνοδικό Πολίτευμα της Εκκλησίας και ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου.

  1. Α!μα είναι καταπληκτικός,διακρίνει αυτά τα καινούργια πνεύματα των αίρεσεων λαϊκών και παπάδων,ενώ αυτά των «δικών του συνόδων»είναι εκ Θεού,αν και αγνοούν το πνεύμα των πραγματικών συνοδων της εκκλησιας

    • Θα σας παρακαλέσω να μην μοιράζετε «εύγε». Καλύτερα, λέει, να σε φάει κόρακας παρά κόλακας. Γενικώς αυτό πρέπει να το κάνουμε όλοι, κι εγώ μαζί που πολλές φορές ξεχνιέμαι και τα λέω. Να αποφεύγουμε τα «εύγε» και τα «μπράβο», δεν κάνουν καλό.

      • πώς ειναι κολακας καποιος που καταφερεται εναντιον καποιου οταν θεωρει οτι υπαρχει λογος; Ξερεις να προσβαλλεις οσους σε επαινουν… Ευγε ξανα [αυτη τη φορα οπως σου ταιριαζει, ακινδυνα, ειρωνικα…]

  2. Το δυστύχημα με τον σεβ. Ιερόθεο, είναι πώς γνωρίζει ποιο είναι το σωστό αλλά έχει βαλθεί να κάνει το μαύρο άσπρο, αυτό είναι προφανές.
    Αχ και να ξερε πόσο στενοχωρει την ψυχή τού γέροντα του. πού ήταν άγιος άνθρωπος…

  3. Υπάρχει και ο «οικουμενιστικός ιός» ο οποίος κολλάει τους Ιεράρχες και τα συμπτώματά του είναι λαϊκοί ρασοφόροι να αναγνωρίζονται ως επίσκοποι…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s