Γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να αναγνωρίσουν αμετανόητους σχισματικούς και πάνω σε ένα ψευδές έκκλητο και μία ψευδή μοναρχία δημιούργησαν μία ψεύτικη δικαιοδοσία στην Ουκρανία.

Σημαντική παρέμβαση του Μοναχού Σεραφείμ (Ζήση) στην εξίσου σημαντική ομιλία του π. Άγγελου Αγγελακόπουλου με θέμα την στάση των Αγιορειτών Πατέρων μετά την παπική ψευδοσύνοδο της Λυών.


Όπως όταν κανείς σκάβει στο έδαφος και χτυπήσει σε κάποιο μπουκάλι με αρώματα ή αν γδάρει κάποιο παλαιό κούφωμα και ανακαλύψει ότι είναι από κέδρο ή κάποιο άλλο αρωματικό ξύλο γεμίζει από ευωδία, έτσι κανείς και όταν πέσει πάνω σε Πατερικά συγγράμματα και δει μέσα τι πλούτος υπάρχει και τι σοφία αγιοπνευματική θαυμάζει.

Θαυμάζει και ταυτόχρονα λυπάται διότι στερούμεθα όλοι μας (εμού συμπεριλαμβανομένου) αυτού του πλούτου και αυτού του αρώματος. Διότι φρόντισαν κάποιοι -και δυστυχώς αυτοί είναι οι πνευματικοί μας ηγέτες πρωτίστως- να μας κρατήσουν μακρυά από αυτούς τους θησαυρούς, ακριβώς για να είμαστε υποτεταγμένοι, και σαν τα κακά -όχι τα λογικά- πρόβατα να παίρνουμε κάποια γραμμή που αυτοί θέλουν. Κακή γραμμή δυστυχώς.

Γι’ αυτό έχουν καταλήξει να δίνουν βάση οι ποιμένες μας σε έναν κοινωνικό ακτιβισμό, στα φιλόπτωχα, στα συσσίτια, στα κηρύγματα τα οποία είναι ανούσια -είναι «εις πάσαν περίσταση» κηρύγματα, τα οποία θα μπορούσε να τα κάνει με την ίδια άνεση και ένας προτεστάντης διότι είναι δογματικώς άχρωμα, άοσμα και άγευστα– και να μην ασχολούμεθα με αυτά τα θέματα τα οποία είναι τα ουσιώδη. Διότι αυτά τα κάνει και η Δύση αγαπητοί μου, αλλά η Δύση δεν έχει την Ορθοδοξία.

Όπως ακριβώς γίνεται τώρα. Επιδίδονται σε αυτά και θα χάσουν την Χάρη του Θεού στο μέλλον, όπως την έχασε και η Δύση. Και στο τέλος θα χάσουν και τα εξωτερικά τσόφλια, αφού έχασαν πρώτα την ψίχα της Ορθοδοξίας.

Ευχαριστούμε λοιπόν τους Πατέρες και τον πατέρα Άγγελο που μας επαναφέρει αυτούς τους θησαυρούς με τους οποίους όλοι στηριζόμαστε.

Θέλω επίσης να κάνω και μία νύξη σε αυτό που είπε για την μνημόνευση. Τι σημασία έχει η μνημόνευση. Είπε ο π. Άγγελος, και πολύ σωστά είπε, ότι πολύ άσχημα το επικαλούνται αυτό κάποιοι επίσκοποι. Είναι δυστυχώς η «πνευματικότητα του αγαπισμού», ότι πρέπει να προσευχόμαστε για τους αιρετικούς και τους σχισματικούς και αυτό το πράγμα είναι αδιάφορο λειτουργικά και ιεροκανονικά.

Βεβαίως ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι, που κυρίως πρέπει να εμφορούμεθα από το πνεύμα της πραότητος και της αγάπης, πρέπει να προσευχόμαστε με το κομποσχοίνι μας για αιρετικούς, σχισματικούς και πλανεμένους, όχι στην Θεία Λειτουργία η Οποία είναι ομολογία Πίστεως.

Προ πολλών ετών -ένδεκα νομίζω- στα Ιεροσόλυμα άκουσα να μνημονεύεται στην Γεσθημανή στο Θεομητορικό Μνήμα -δυστυχώς από επίσκοπο με πολύ καλή μαρτυρία, ο οποίος καταφέρθηκε λίγο πριν πεθάνει και εναντίον της μασονίας για όσα συνέβησαν στην Πατρίδα μας, έναν θαρραλέο και γενικώς παραδοσιακό επίσκοπο, τον μακαριστό τον Νεκτάριο Πέτρας και Χερρονήσου- και άκουσα στην Μεγάλη Είσοδο να μνημονεύει «παντός έθνους και γένους υπό τον ουρανόν»!

Βάλτε τους όλους μέσα. Και Κινέζους, και Αφρικανούς, και Ανιμιστές, και Βουδιστές! Και νομίζουν ότι αυτό είναι αγάπη!

Και μέσα στο ίδιο πνεύμα στα διάφορα συνέδρια μοναχικά που διοργανώνουν από κοινού οι αιρετικοί οι παπικοί και οι οικουμενιστές Ορθόδοξοι, μιλάνε για την νοερά προσευχή και το κομποσχοίνι! Και χαίρουν οι δικοί μας οι αφελείς και αμαθείς, διότι λεν «ακολουθούν και οι παπικοί την νοερά προσευχή με το κομποσχοίνι»!

Ποιός θα τους πει -διότι δεν ξέρουν την ακρίβεια- ότι η νοερά προσευχή με το κομποσχοίνι δεν έχει καμία πραγματική καρδιακή επίπτωση στον άνθρωπο που δεν είναι βαπτισμένος; Ας διαβάσουν λίγο τον Άγιο Μάρκο τον Ασκητή. Η νοερά προσευχή και όλες οι πράξεις μας, ευλαβείας και κατά Χριστόν Ζωής, ανακαλούν και επανενενεργοποιούν την Χάρη που πήραμε δια του Βαπτίσματος. Αν κανείς δεν έχει την Χάρη του Βαπτίσματος δεν ανακαλεί τίποτε η νοερά προσευχή. Μπορεί να έχει παροδικό αποτέλεσμα αλλά όχι τίποτα μόνιμο και καμία πρόοδο.

Και βέβαια πάτερ μου, επιτρέψτε μου να διαφωνήσω και σε κάτι σε όσα επαινετά μας είπατε, προς άρση παρεξηγήσεως δεν είναι ουσιαστική η διαφωνία. Είπατε ότι έχουμε λίγο αμελήσει τον αντιπαπικό μας αγώνα και έχουμε κυρίως ρίξει το βάρος τώρα τελευταία στο Ουκρανικό. Επειδή υπάρχουν πολλοί εθνοφυλετιστές, εμπαθείς σιγονταροοικουμενιστές, οι οποίοι μας το επιρρίπτουν αυτό, όπως ο εκ Κύπρου ιστολόγος κος Παναγιώτης Τελεβάντος και λένε ότι αμελούμε τον αντιοικουμενιστικό αγώνα. Δεν τον αμελούμε.

Το Ουκρανικό θέμα είναι έκφανση ενός ανατολικού παπισμού. Ακριβώς όπως ο παπισμός ναι μεν δογματικά στην Δύση εμφανίστηκε αλλά αναδύθηκε σιγά σιγά μέσα από τις κυριαρχικές και αυτοκρατορικές αξιώσεις του πάπα, και τις μονοκρατορικές, σε Ανατολή και Δύση, έτσι και τώρα η μοναρχία του Φαναρίου, η οποία ακολουθεί πιστά τα κελεύσματα του οικουμενισμού και της Ρώμης της παλαιάς, έτσι και στα Ανατολικά έχουμε [έναν] εμφανιζόμενο παπισμό και είναι βέβαια αυτό φυσικό αποτέλεσμα. Μπορεί εξωτερικά να φαίνεται ότι μαχόμαστε τώρα για το Ουκρανικό, ουσιαστικά μαχόμαστε για δογματικό θέμα. Διότι έχει πει ο πατριάρχης ότι έχει το έκκλητον εφ’ όλης της Ορθοδοξίας. Δηλαδή τί έχει; Ένα από τα τρία βασικά πλανεμένα διδάγματα του παπισμού.

Ποιός του έδωσε το δικαίωμα του εκκλήτου;

Δεν μπορεί σε αμετανόητους σχισματικούς να τους επαναφέρει σε εκκλησιαστική κοινωνία και δεν μπορεί να τους δώσει ούτε αυτοκεφαλία. Και αυτά τα έγραφαν και οι οικουμενιστές οι προδότες όπως ο καθ. Φειδάς σε άρθρο του. Πότε; Το 1977. Αν διαβάσει κανείς εκείνο το άρθρο, καταρρίπτει ακριβώς αυτά που κάνει και ο κ. Φειδάς τώρα και όλοι οι οικουμενιστές.

Και προσέξτε την πονηρία αυτή. Επειδή ξέρουν ότι δεν μπορούν σε αμετανόητους σχισματικούς να δώσουνε τα εχέγγυα της εκκλησιαστικής κοινωνίας και την αυτοκεφαλία, δημιούργησαν ψεύτικη δικαιοδοσία του Φαναρίου στην Ουκρανία, αναιρώντας όλα όσα αναγνώριζαν επί 300 και πλέον χρόνια, δημιουργώντας μία δικαιοδοσία για χάρη των αμερικανών.

Αυτά όλα που βασισμένα; Σε ένα ψευδές έκκλητο. Σε μία ψευδή μοναρχία. Έτσι έχουμε ένα δογματικό θέμα μπροστά μας κι έτσι πρέπει να το κατανοήσουμε.

Ευχαριστώ και πάλι π. Άγγελε και παρακαλώ να σας έχουμε κοντά μας συχνότερα και το ελπίζουμε.


Απομαγνητοφώνηση Φαίη.

Σχετικό: Η Ορθόδοξη αντίδραση στην ψευδοσύνοδο της Λυών (1274) και η σύγχρονη εκκλησιαστική αδράνεια.

3 thoughts on “Γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να αναγνωρίσουν αμετανόητους σχισματικούς και πάνω σε ένα ψευδές έκκλητο και μία ψευδή μοναρχία δημιούργησαν μία ψεύτικη δικαιοδοσία στην Ουκρανία.

  1. Όσοι δέν έχουν ακούσει τήν ομιλία τού π. Σεραφείμ στήν Ημερίδα γιά τό Ουκρανικό, δέν μπορούν νά κατανοήσουν σέ βάθος τό δογματικό αυτό θέμα καί παρασύρονται από όσους μονομερώς ή
    από άγνοια Θεολογική ή ίσως καί σκοπιμότητα, ψευδώς όμως όπως διαφαίνεται εκ τών εξελισσόμενων πραγμάτων, παρουσιάζουν ότι τό Ουκρανικό ζήτημα είναι θέμα «μόνο διοικητικῆς φύσεως θέμα, πού δέν τυγχάνει θέμα Ὀρθοδόξου ἀκριβείας περί τήν πίστιν». Θά παρακαλούσαμε τόν π. Σεραφείμ Ζήση αν δύναται νά μάς παρουσιάσει στήν κανονική χρονική διάρκεια τό θέμα αυτό, επειδή στήν Ημερίδα τόν πίεζε ασφυκτικά ο χρόνος ομιλίας πού είχε ορισθεί κατά τήν παρουσίαση τής ομιλίας του καί είχε συντμηθεί κατά 60-70 τοίς εκατό τό κείμενο τού άρθρου του. Ομοίως καί ο π. Άγγελος Αγγελακόπουλος, σέ άρθρο του αναλύει μέ βάσει τήν Πατερική διδασκαλία «Το Ουκρανικό είναι θέμα μόνο διοικητικής φύσεως ; » – – – Ευχαριστούμε αδελφή μας Φαίη, ακόμη μία φορά καί γιά αυτή τήν σημαντική απομαγνητοφώνηση !
    3 Ιουλ 2019 – Η ενδοτριαδική Μοναρχία του Πατρός και ο καινοφανής Μονάρχης της …https://youtu.be/9otS0osmBgM

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s